1700i -97 & 1500S -90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

mikko853 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Asiantuntijoille asian erottaminen yllä olevasta kuvasta ei tuota tuskaa :lol:
Mie nyt hädintuskin erotan 1.3:n 1.5:sta :lol: Kaipa se 1.5 o, eikös 1.6:ssa oo erivärinen kansi, tai sit ei :lol:
Juujuu sateenkaaren värit on...1200cc kääpiolohko Kuva

NOT
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei kai sille koneen koolla nyt paljonkaan ole väliä - tärkeämpää on se, että mikä kaasari siellä pellin alla on. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

samarai kirjoitti:Ei kai sille koneen koolla nyt paljonkaan ole väliä - tärkeämpää on se, että mikä kaasari siellä pellin alla on. :wink:
Juurikin näin! :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja AI »

mikko853 kirjoitti:erivärinen kansi
Enpäs ole tähän päivään mennessä nähnyt erivärisiä kansia.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Mara »

Se on venttiilikoppa, joka on remmissä alumiinin värinen. Hyvä yritys. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

AI kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:erivärinen kansi
Enpäs ole tähän päivään mennessä nähnyt erivärisiä kansia.
No ainakin 1200cc ja 1500cc koneissa on musta kansi kun taas 1300cc remmissä on alumiinin värinen, maalaamaton kansi, jollei muistikuva ihan petä niin samanlainen on myös 1600cc:ssa.

1700cc:stä on hämärä muistikuva jotta olisi musta.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

mikko853 kirjoitti: No ainakin 1200cc ja 1500cc koneissa on musta kansi kun taas 1300cc remmissä on alumiinin värinen, maalaamaton kansi, jollei muistikuva ihan petä niin samanlainen on myös 1600cc:ssa.

1700cc:stä on hämärä muistikuva jotta olisi musta.
Äijä puhuu venttiilikopan väristä, ite jo ihmettelin mitä sieniä olet vetänyt jos olet nähnyt muun kuin alumiinin värisiä SYLINTERINkansia :lol: :lol:

No jokatapauksessa tänään jatku hommat. Vaihdoin öljyt + sutarin ja muklailin sytkän kohdilleen. Sit piti käydä ajelemassa ja jauhattamassa hieman hakkapeliittoja :twisted:

Kampparin takastefa vuotaa tässäkin, omaa tyhmyyttäni etten vaihtanut sitä kun kone oli irti. No täytyy rykäistä laatikko pois ja vaihtaa se, pikkuhommia...

Vaihto/korjauslistalla vielä mm.

- laturin laakerit
- vetarien stefat
- perä kun vanha varmaan kohta hajoaa? Vai vieläkö kestäis jauhattaa :lol:
- kardaanin tukilaakeri joskus myöhemmin
- kuskinpuolen lyhyen takatukivarren fiksaus, narisee
- kytkimen pää- ja työsylkkä + letku vaihtoon, pääsylinteri kuseksii liemet pitkin konetilan kylkeä ja poljin on jo jäänyt pari kertaa pohjaan
- jarruissa vielä jotain mätää vaikka dynolla ok, mut poljin pehmeä sekä jarrut ihmeen heikkotehoiset, ihan kuin tehostin falskaisi?
- käynti vieläkin epätasaista, ei käy tasaiseen ja nyittää välillä

En piruuttanikaan luovuta, vaikka kovasti Lata haluaa jo paalaamoon :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Jokari kirjoitti: Samalla tuli testattua paljonko tuollainen 1500cc kiertää, seinä tulee vastaan siinä 6200-6400 eli melko kehnosti.
Mutta eihän näitä paskoja ole tehty kovaa käyttöä varten, kone oksensi oikein kunnolla öljyä kampuran etustefasta ja jostain koneen takapäästä. Jopa öljykorkin ympärys valui öljyä...
Lisäksi oikean vetarin hieman hikoillut stefa korkkasi kunnolla, peräöljyä vanteessa, pyöräkotelossa ja joka paikassa.
Vaihdelaatikko meinasi alkaa hieman hylkimään kakkosta ja kolmosta ripeämmin vaihtaessa vaikken edes mitään sikavaihtoja tehnyt.
Paluumatkalla tuntui että tehot on taas vähentyneet. Tehtävä suoritettu, ladan kone rikottu ja hauskaa pidetty Kymenlaakso™-tyylin :lol:
Näin matkan päästä muistuttaa Kymenlaaksoladismi -sadismia tai kenties masokismia. :shock:
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joen musikka kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Samalla tuli testattua paljonko tuollainen 1500cc kiertää, seinä tulee vastaan siinä 6200-6400 eli melko kehnosti.
Mutta eihän näitä paskoja ole tehty kovaa käyttöä varten, kone oksensi oikein kunnolla öljyä kampuran etustefasta ja jostain koneen takapäästä. Jopa öljykorkin ympärys valui öljyä...
Lisäksi oikean vetarin hieman hikoillut stefa korkkasi kunnolla, peräöljyä vanteessa, pyöräkotelossa ja joka paikassa.
Vaihdelaatikko meinasi alkaa hieman hylkimään kakkosta ja kolmosta ripeämmin vaihtaessa vaikken edes mitään sikavaihtoja tehnyt.
Paluumatkalla tuntui että tehot on taas vähentyneet. Tehtävä suoritettu, ladan kone rikottu ja hauskaa pidetty Kymenlaakso™-tyylin :lol:
Näin matkan päästä muistuttaa Kymenlaaksoladismi -sadismia tai kenties masokismia. :shock:
Olet oikeassa toveri! :lol: Ladailu on parasta masokismia ja sadistiksi tulee väkisinkin ennemmin tai myöhemmin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:
mikko853 kirjoitti: No ainakin 1200cc ja 1500cc koneissa on musta kansi kun taas 1300cc remmissä on alumiinin värinen, maalaamaton kansi, jollei muistikuva ihan petä niin samanlainen on myös 1600cc:ssa.

1700cc:stä on hämärä muistikuva jotta olisi musta.
Äijä puhuu venttiilikopan väristä, ite jo ihmettelin mitä sieniä olet vetänyt jos olet nähnyt muun kuin alumiinin värisiä SYLINTERINkansia :lol: :lol:
Venakopan kantta tieteski, kuis muuten :lol: Meikäläisen ulosanti on aina niin selkeää ettei edes paikalliset fakiirit ymmärrä :mrgreen:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään ei muuta saanut aikaiseksi muutakuin säätää ruutan venttiilinvälykset.

Muutama imu olikin venähtänyt 0,20-0,30 mm ja pakopuolen vedin myös vastoin ohjeita 0,15 mm enkä jättänyt 0,2 mm kalkattamaan.
Larssi21074 sanoi muistaakseni joskus tehneensä näin ruiskussa ja ajaneensa 60000 tkm ilman ongelmia, joten mihin ihmeeseen mahtaa perustua 0,2 mm välyssuositus pakopuolella 1700i:ssä :?:
V*ttumaista kalkatusta ne pitää kyllä jos jättää 0,2 mm.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hyvin on kieltämättä vetoja uudessa padassa. "Vahingossa" lipsahti eilen hieman ylinopeuden puolelle, ykköskurkulla otti todella helposti 155 mittariin ja sit vasta painoin kakkosen selälleen ja vauhti vielä kiihtyi selvästi mut motari loppui kesken :lol:
Menee kyllä asteikolta yli.
Kulkee paremmin kuin 1700i :lol:

Tänään olis ohjelmassa kytkimen työ- ja pääsylkän + letkun vaihto ja ainakin sen toisen vetarin stefan vaihto. Sit vois vielä räjäyttää laturin laakereitten vaihtoa varten :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Laturiin laiteltu uudet laakerit, hihnapään laakeri olikin aika valmista kamaa eikä hiilipääkään kummoinen ollut. Toiste en kyllä rupea mokomaa nyhräämään, mut tää nyt meni lähinnä harjoittelun puolesta.
Sit vaihdoin sen apparin vetarin stefan. Koko rumpu ja jarruhelyt olivatkin aivan kissankusiöljyn peitossa :x Täytyy varmaan vaihtaa toisenkin puolen stefa kun jaksaa...

Ja vielä päälle jarrujen ilmaus kertaalleen sekä uusien kytkinretaleiden ilmaus. Vähän on nahkea tunne kytkyttimessa polkimen liikkeen alkupäässä mut kai tuo asettuu ajan kanssa, ehkä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja tänään vielä laittelin vesien sekaan puhdistusaineen, sit vähän ajelua ja yks satsi vesiä sisään ja pihalle. Sit perään glykolit.
Oliskohan nämä nyt liki kymmenennet glykolit tämän auton historiassa eli vajaa 40 tkm aikana :?
Loppuun vielä pyöräytin ajokelpoiset renkaat alle ja homma on melkein purkissa, jotain pientä hipostelua vielä kyllä on.

Olen ajatellut laittaa puskurit takaisin talveksi, mut se vaatii vielä sulattelua. Ei meinaan istu yhtään beessiin kanttilamppuun nuo nollavitosen vakiopuskurit :evil:

Mut nyt jäädään taas odottelemaan lisää vikoja :twisted:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja markku »

Tänään pääsin minäkin ajamaan street killeriä , ja ihan rehellisesti voin sanoa että yksi parhaista ajamistani ladoista jokarilla on .... alusta tosi hyvä penkki mahtava(jos vertaa meriheinään) ja ratti sellaisella korkeudella kuin pitää ja koneessa vetoja ja vääntöä " kiitos WEBER kaasarin" todella omiksi tarpeiksi ... olis kiva nähdä jonkun orkkis intoilijan päästää ajamaan :lol: :lol: ja kysyä .no onko se ozon nyt parempi vai ei 8) mutta on hyvä paketti pojalla kasassa ONNEA :o
Vastaa Viestiin