virranjakajan alipainesäädin

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

onko säädin rikki kun sytyn säätää tyhjäkäynnillä 10asteeseen ja tökkää alipaineletkun kiinni säätimeen niin sytty menee heti kerralla enemmän ennakolle varmaan 20astetta???
kun kierrättää pirssiä johonkin 8tonnin paikkeille niin putkesta lentää kierrosten laskettua kauhee salama ja kuuluu kunnon pamahdus :lol:
laaborghin on paras
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Ehyt kuulostaa säädin olevan, mutta säätimenletku taitaa olla väärässä tuubissa kaasarinpuoleisessa päässä.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Ehyt kuulostaa säädin olevan, mutta säätimenletku taitaa olla väärässä tuubissa kaasarinpuoleisessa päässä.
missäs tämä oikea tuubi sijaitsee?
laaborghin on paras
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja Mara »

Kaasarin malli vaikuttaa jokseenkin merkittävästi siihen, mistä sen lähdön löytää. Oikeassa lähdössä ei Ladan tapauksessa ole alipainetta tyhjäkäynnillä.

Mulle tuli mieleen, että kaasarin säädöt olisi muuten vaan päin helv*ttiä ja kaasuläppä olisi liikaa auki kaasu ylhäällä, ehkäpä kompensoimassa huonoa tyhjäkäyntiä..?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

Mara kirjoitti:Kaasarin malli vaikuttaa jokseenkin merkittävästi siihen, mistä sen lähdön löytää. Oikeassa lähdössä ei Ladan tapauksessa ole alipainetta tyhjäkäynnillä.

Mulle tuli mieleen, että kaasarin säädöt olisi muuten vaan päin helv*ttiä ja kaasuläppä olisi liikaa auki kaasu ylhäällä, ehkäpä kompensoimassa huonoa tyhjäkäyntiä..?
elikkä mullahan on weberin dgv 32/36 soppakone ruokaa antamassa. johtuukohan moinen tästä?
mihin kannattais alipaine letku kytkeä?? kampe toimii muutenkin aivan moitteettomasti tällä kaasarilla lähtee käyntiin ja kulkee tosi hyvin.
oliskohan mulla joku siinä säätimessä väljänä/rikki kun se vetää sytyn tyhjäkäynnillä ainaki 20asteen ennakkoon. eikö sen pitäisi herätä mukaan säätämään ennakkoa vasta kierroksilla?
laaborghin on paras
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No ei ainakaan mulla ennakko muutu mihinkään tyhjäkäynnillä oli letku kiinni tai ei. Kaasarina myös DGV ja letku kiinni webrun omassa alipainelähdössä.
Missä se sun letkusi on kiinni?

http://www.toyheadauto.com/Weber/WeberDGV.jpg

Tossa kuvassa oikeassa kulmassa oleva lähtö on se oikea.

Alipaine-ennakko ei toimi kierroksilla vaan silloin kun imusarjassa on kunnon alipaine esimerksi maantieajossa pienillä kierroksilla. Säädin nyhtää lisää ennakkoa kun keskipakosäätö ei sitä vielä anna kunnolla ja bensaa säästyy sekä lähtee vetämään paremmin kaasua painaessa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

Jokari kirjoitti:No ei ainakaan mulla ennakko muutu mihinkään tyhjäkäynnillä oli letku kiinni tai ei. Kaasarina myös DGV ja letku kiinni webrun omassa alipainelähdössä.
Missä se sun letkusi on kiinni?

http://www.toyheadauto.com/Weber/WeberDGV.jpg

Tossa kuvassa oikeassa kulmassa oleva lähtö on se oikea.

Alipaine-ennakko ei toimi kierroksilla vaan silloin kun imusarjassa on kunnon alipaine esimerksi maantieajossa pienillä kierroksilla. Säädin nyhtää lisää ennakkoa kun keskipakosäätö ei sitä vielä anna kunnolla ja bensaa säästyy sekä lähtee vetämään paremmin kaasua painaessa...

elikkä tökätään tuonne se letku ja katsotaan mitä tapahtuu.
kiitos :)
laaborghin on paras
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

mulla ei taida olla mitään siinä nipassa että vetääkö se sieltä sitten ilmaa ja laittaa kaikki vähä pieleen???
laaborghin on paras
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kokeile imeä letkun kanssa siitä nipasta, pitäs pystyä imasemaan. Törmäsin kerran yhteen DGV:hen jossa ei ollut porattu sitä kanavaa ollenkaan sinne nipan taakse.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

testaillaas sitännii
laaborghin on paras
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

Jokari kirjoitti:No ei ainakaan mulla ennakko muutu mihinkään tyhjäkäynnillä oli letku kiinni tai ei. Kaasarina myös DGV ja letku kiinni webrun omassa alipainelähdössä.
Missä se sun letkusi on kiinni?

http://www.toyheadauto.com/Weber/WeberDGV.jpg

Tossa kuvassa oikeassa kulmassa oleva lähtö on se oikea.

Alipaine-ennakko ei toimi kierroksilla vaan silloin kun imusarjassa on kunnon alipaine esimerksi maantieajossa pienillä kierroksilla. Säädin nyhtää lisää ennakkoa kun keskipakosäätö ei sitä vielä anna kunnolla ja bensaa säästyy sekä lähtee vetämään paremmin kaasua painaessa...
mikä tuo ruuvi tuolla alhaalla ja ei mulla taida olla sitä nippaa koko myllyssä
laaborghin on paras
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja Jokari »

säätänä kirjoitti:
Jokari kirjoitti:No ei ainakaan mulla ennakko muutu mihinkään tyhjäkäynnillä oli letku kiinni tai ei. Kaasarina myös DGV ja letku kiinni webrun omassa alipainelähdössä.
Missä se sun letkusi on kiinni?

http://www.toyheadauto.com/Weber/WeberDGV.jpg

Tossa kuvassa oikeassa kulmassa oleva lähtö on se oikea.

Alipaine-ennakko ei toimi kierroksilla vaan silloin kun imusarjassa on kunnon alipaine esimerksi maantieajossa pienillä kierroksilla. Säädin nyhtää lisää ennakkoa kun keskipakosäätö ei sitä vielä anna kunnolla ja bensaa säästyy sekä lähtee vetämään paremmin kaasua painaessa...
mikä tuo ruuvi tuolla alhaalla ja ei mulla taida olla sitä nippaa koko myllyssä
Jos tarkotat tota keskelle kuvan alalaitaa osoittavaa ruuvia, niin se on seosruuvi.

Sitten siellä ei ole nippaa tai koko kanavaa, niitäkin on nähty, joskin melko harvinaisia. Yleensä nippa löytyy.

Ei tuo alipaine-ennakko ole niin tärkeä, pikkasen vaan syö bensaa enemmän. Saapahan ainakin säädeltyä maksimiennakkot mieleisekseen kun ei ole alipainesäätö turhaan sekottamassa :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

Jokari kirjoitti:
säätänä kirjoitti:
Jokari kirjoitti:No ei ainakaan mulla ennakko muutu mihinkään tyhjäkäynnillä oli letku kiinni tai ei. Kaasarina myös DGV ja letku kiinni webrun omassa alipainelähdössä.
Missä se sun letkusi on kiinni?

http://www.toyheadauto.com/Weber/WeberDGV.jpg

Tossa kuvassa oikeassa kulmassa oleva lähtö on se oikea.

Alipaine-ennakko ei toimi kierroksilla vaan silloin kun imusarjassa on kunnon alipaine esimerksi maantieajossa pienillä kierroksilla. Säädin nyhtää lisää ennakkoa kun keskipakosäätö ei sitä vielä anna kunnolla ja bensaa säästyy sekä lähtee vetämään paremmin kaasua painaessa...
mikä tuo ruuvi tuolla alhaalla ja ei mulla taida olla sitä nippaa koko myllyssä
Jos tarkotat tota keskelle kuvan alalaitaa osoittavaa ruuvia, niin se on seosruuvi.

Sitten siellä ei ole nippaa tai koko kanavaa, niitäkin on nähty, joskin melko harvinaisia. Yleensä nippa löytyy.

Ei tuo alipaine-ennakko ole niin tärkeä, pikkasen vaan syö bensaa enemmän. Saapahan ainakin säädeltyä maksimiennakkot mieleisekseen kun ei ole alipainesäätö turhaan sekottamassa :wink:
mites paljon tätä nannaa kuluu enemmän noin suurin pers*in :lol:
laaborghin on paras
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja säätänä »

milläs periaatteella tuo seosruuvi toimii???
kiinnipäin laihemmalle vai rikkaammalle?
laaborghin on paras
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No kulutusero saattaa olla noin 0,5 - 1 L/100 km ajosta riippuen.

Seosruuvi auki rikkaammalle ja kiinni laihemmalle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin