1700i -97 & 1500S -90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jokari kirjoitti: Rojut kiinni, venttiilit säätöihin ja murkula lähti jopa tulille, tosin ensin perinteiset 180 asteen temput ja taas jakajan pyörittelyllä käyntiin..
Mossessani virranjakajan aksli tulee pystysuoraan kampiakselilta venakannen läpi. Pelkän venakopankin irroittamiseksi pitää ensin irroittaa jakaja. (venttiilien säätöä varten kopassa on onneksi irroitettavat luukut) Ja on se kumma juttu, aina joutuu sitten tekemään tuon mainitsemasi tempun. Tosin enhän minä ole sille vuosiin mitään tehnyt, mutta silti.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mosse-Aksu kirjoitti:Tulee noista sinun remonteista mieleeni vanha Stiga lumilinkoni. Ostin sen aikanaan tänne muuttaessamme, kun tuota puhtaanapidettävää väylää on. Pari ensimmäisä vuotta menikin tavallaan mukavasti, mutta jo kolmantena alkoi olla sitä, että tunti piti tedhä remonttia jatta sai puolituntia lingottua.
Olet asian ytimessä :lol:
Mosse-Aksu kirjoitti:Mossessani virranjakajan aksli tulee pystysuoraan kampiakselilta venakannen läpi. Pelkän venakopankin irroittamiseksi pitää ensin irroittaa jakaja. (venttiilien säätöä varten kopassa on onneksi irroitettavat luukut) Ja on se kumma juttu, aina joutuu sitten tekemään tuon mainitsemasi tempun. Tosin enhän minä ole sille vuosiin mitään tehnyt, mutta silti.
Ei se ole remontti eikä mikään jossei ekalla startilla iske puolmetristä lieskaa kaasarista :wink:

Koitin taas paikallista sitä vikaa. Ääni on nyt entistäkin kovempi ja kuuluu myös pienemmillä jengoilla.
Vaihdoin joutessani laturin kun ajattelin että uudet motonjet laakerit on jo korkanneet. No eipä sekään mitään vaikuttanut. Vesipumppukin tuntuu olevan tikissään, joten tuskin ääni sieltäkään tulee.
Revin sitten ketjunkiristäjän irti ja koitin törkkiä kiristinkenkää. Se liikkui herkästi joten ei vikaa siinäkään.
Ketjunkiristäjä ei kyllä tunnu työntävän tappiaan ihan pohjaan saakka, yleensä se painuu pohjaan mut se riippunee myös ketjun venymisasteesta.

Voi v*ttu kyllä jos joutuu jakopään taas avaamaan, 100 tkm ajettu kone :evil:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja markku »

Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN :lol: :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN :lol: :lol:
Alkaa houkuttamaan Kuva
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Jokari kirjoitti:
markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN :lol: :lol:
Alkaa houkuttamaan Kuva
Mitäs riisiä laitetaan? Onhan siitä jo ollut puhetta :lol:
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:
markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN :lol: :lol:
Alkaa houkuttamaan Kuva
Bratwurstia ennemmin :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mikkoo kirjoitti:
Jokari kirjoitti:
markku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN :lol: :lol:
Alkaa houkuttamaan Kuva
Mitäs riisiä laitetaan? Onhan siitä jo ollut puhetta :lol:
Aattelin pitkäjyväistä... :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Olen kyllä kunnon puusilmä Kuva

Vaihdoin tänään ketjunkiristäjän helinän loppumisen toivossa mut turhaan. Lopulta viime hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä kai nyt sellainen pellinpala rämisee niin prkeleesti Kuva
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hommaa Jokari sinäkin vaan Samara niin matkasi menestykseen alkaa. :lol: :twisted:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Edelleenkin olen sitä mieltä että etuvetoja ei tueta Kuva
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
tramppas
Viestit: 185
Liittynyt: 2.10.2006 23:02
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja tramppas »

Jokari kirjoitti:Edelleenkin olen sitä mieltä että etuvetoja ei tueta Kuva
Kuva

Etuveto imee...? nääh, lapsuuden traumoja vain :lol:

muoks:olipa linkitetty kuva poistettu, linkitin toisen vastaavan, karmeasti pakatun...
Viimeksi muokannut tramppas, 8.11.2008 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jokari kirjoitti: hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä nämä ryssän paskat on huonoja, osatkaan eivät kiristy itsellään, asentajan pitäisi ne kiristää. Kyllä kannattaisi ostaa oikein auto, tai ainakin fiiatti siinä oli fiiatin moottorikin valmiina.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

pressa kirjoitti:
Jokari kirjoitti: hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä nämä ryssän paskat on huonoja, osatkaan eivät kiristy itsellään, asentajan pitäisi ne kiristää. Kyllä kannattaisi ostaa oikein auto, tai ainakin fiiatti siinä oli fiiatin moottorikin valmiina.
Tottakai asentajan pitäis ne kiristää mut on vissiin ollu starttitehtaan sergeillä laiska päivä kun ei oo jaksanut vetää niitä loppuun saakka :lol:

Mut jos käyttää Fiiatin moottorissa ladan starttia niin mikäs se sitten on? Se on niinkuin lada, mutta paljon parempi vaan 8)

Edit: Tramppas, loistokuva! :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kuva

Laappanaan tuli eilen 200 tkm lasiin, kunnioitettava saavutus mokomalle :lol:

Sen kunniaksi tietenkin lata keksi liudan vikoja. Ensin lumimyräkässä ajellessa konehuone muurautui täyteen lunta. Lumet tietenkin jäätyivät kaasupolkimen vivustoihin ajoviiman vaikutuksesta. Sit tulikin köyhänmiehen cruise vähän väliä. Oli hauska sammutella konetta jarruteltaessa kun muuten huuti 6000 taulussa heti :?


Sit tänään kuuluikin perinteinen "NAKS" avainta käännettäessä ja rupesi solenoidit vaan pärisemään.
No vikaa osasin kyllä kattoa heti oikeesta paikasta, miinuskenkä on jotain ihme materiaalia kun vetää itsensä hirveän hapetuksen peitteeseen . Akunnapakin on hieman mälvääntyynyt niin eihän siitä mitään synny. Ihme tinaa koko akunnapa, en ole ikinä vetäny miinuskenkää mihinkään ähkymomenttiin mut siitä huolimatta napa on ihan liiskana.
Nyhräsin sitten tiimiläisen rojektista akun väliaikaisesti kiinni, täytyy kai tosta toisesta romusta napata akku myöhemmin.

Ja sitten vielä räntä/vesi/suolasateessa pääsi taas apukuskin sulka vääntymään konepellille pooriosan luistaessa perinteisesti akselilla. Oli taas hauskaa kun näkyvyys oli aikalailla 0 ja konepelti vaan pyyhkiytyi puhtaaksi...

Muuten on kyllä toiminut, ihme ja kumma :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vaihtelin pari päevää sitten lataan uuden käytetyn öljynpaineen merkkivalon anturin, kun entinen n. 2kk vanha motonjet-osat hajosi.

Huomasin että asennuksessa oli tullut pikku fiba kun sukulaismies soitteli vierailuni jälkeen että Ladan alta jäi kunnon öljylätäkkö :lol:
Unohdin p*rkele tiivisteen siitä anturista. Vanhan anturin tiiviste ei sopinut joten laitoin kierrelukitetta hieman.
Nyt pitää öljy sisällään.

Ihmekkös nosti hieman hitaasti öljynpaineita :lol:

Öljyä katosi tuona aikana litran verran ja siitäkin 1/4 on lentänyt pitkin pohjaa takapönttöön saakka :? :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin