Mossessani virranjakajan aksli tulee pystysuoraan kampiakselilta venakannen läpi. Pelkän venakopankin irroittamiseksi pitää ensin irroittaa jakaja. (venttiilien säätöä varten kopassa on onneksi irroitettavat luukut) Ja on se kumma juttu, aina joutuu sitten tekemään tuon mainitsemasi tempun. Tosin enhän minä ole sille vuosiin mitään tehnyt, mutta silti.Jokari kirjoitti: Rojut kiinni, venttiilit säätöihin ja murkula lähti jopa tulille, tosin ensin perinteiset 180 asteen temput ja taas jakajan pyörittelyllä käyntiin..
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Olet asian ytimessäMosse-Aksu kirjoitti:Tulee noista sinun remonteista mieleeni vanha Stiga lumilinkoni. Ostin sen aikanaan tänne muuttaessamme, kun tuota puhtaanapidettävää väylää on. Pari ensimmäisä vuotta menikin tavallaan mukavasti, mutta jo kolmantena alkoi olla sitä, että tunti piti tedhä remonttia jatta sai puolituntia lingottua.

Ei se ole remontti eikä mikään jossei ekalla startilla iske puolmetristä lieskaa kaasaristaMosse-Aksu kirjoitti:Mossessani virranjakajan aksli tulee pystysuoraan kampiakselilta venakannen läpi. Pelkän venakopankin irroittamiseksi pitää ensin irroittaa jakaja. (venttiilien säätöä varten kopassa on onneksi irroitettavat luukut) Ja on se kumma juttu, aina joutuu sitten tekemään tuon mainitsemasi tempun. Tosin enhän minä ole sille vuosiin mitään tehnyt, mutta silti.

Koitin taas paikallista sitä vikaa. Ääni on nyt entistäkin kovempi ja kuuluu myös pienemmillä jengoilla.
Vaihdoin joutessani laturin kun ajattelin että uudet motonjet laakerit on jo korkanneet. No eipä sekään mitään vaikuttanut. Vesipumppukin tuntuu olevan tikissään, joten tuskin ääni sieltäkään tulee.
Revin sitten ketjunkiristäjän irti ja koitin törkkiä kiristinkenkää. Se liikkui herkästi joten ei vikaa siinäkään.
Ketjunkiristäjä ei kyllä tunnu työntävän tappiaan ihan pohjaan saakka, yleensä se painuu pohjaan mut se riippunee myös ketjun venymisasteesta.
Voi v*ttu kyllä jos joutuu jakopään taas avaamaan, 100 tkm ajettu kone

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN



Re: 1700i -97 & 1500S -90
Alkaa houkuttamaanmarkku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN![]()

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Mitäs riisiä laitetaan? Onhan siitä jo ollut puhettaJokari kirjoitti:Alkaa houkuttamaanmarkku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN![]()

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Bratwurstia ennemminJokari kirjoitti:Alkaa houkuttamaanmarkku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN![]()

Njet problem, normal katastroof 

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Aattelin pitkäjyväistä...Mikkoo kirjoitti:Mitäs riisiä laitetaan? Onhan siitä jo ollut puhettaJokari kirjoitti:Alkaa houkuttamaanmarkku kirjoitti:Olisiko jo aika siirtyä hapankaalista terveellisempään ruokaan ...... RIISIIN![]()

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Olen kyllä kunnon puusilmä 
Vaihdoin tänään ketjunkiristäjän helinän loppumisen toivossa mut turhaan. Lopulta viime hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä kai nyt sellainen pellinpala rämisee niin prkeleesti

Vaihdoin tänään ketjunkiristäjän helinän loppumisen toivossa mut turhaan. Lopulta viime hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Kyllä kai nyt sellainen pellinpala rämisee niin prkeleesti

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Hommaa Jokari sinäkin vaan Samara niin matkasi menestykseen alkaa.



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Edelleenkin olen sitä mieltä että etuvetoja ei tueta 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Jokari kirjoitti:Edelleenkin olen sitä mieltä että etuvetoja ei tueta

Etuveto imee...? nääh, lapsuuden traumoja vain

muoks:olipa linkitetty kuva poistettu, linkitin toisen vastaavan, karmeasti pakatun...
Viimeksi muokannut tramppas, 8.11.2008 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Kyllä nämä ryssän paskat on huonoja, osatkaan eivät kiristy itsellään, asentajan pitäisi ne kiristää. Kyllä kannattaisi ostaa oikein auto, tai ainakin fiiatti siinä oli fiiatin moottorikin valmiina.Jokari kirjoitti: hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tottakai asentajan pitäis ne kiristää mut on vissiin ollu starttitehtaan sergeillä laiska päivä kun ei oo jaksanut vetää niitä loppuun saakkapressa kirjoitti:Kyllä nämä ryssän paskat on huonoja, osatkaan eivät kiristy itsellään, asentajan pitäisi ne kiristää. Kyllä kannattaisi ostaa oikein auto, tai ainakin fiiatti siinä oli fiiatin moottorikin valmiina.Jokari kirjoitti: hipelöinnit paljasti uuden startin takakopan pulttien olevan ihan löysällä.

Mut jos käyttää Fiiatin moottorissa ladan starttia niin mikäs se sitten on? Se on niinkuin lada, mutta paljon parempi vaan

Edit: Tramppas, loistokuva!

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90

Laappanaan tuli eilen 200 tkm lasiin, kunnioitettava saavutus mokomalle

Sen kunniaksi tietenkin lata keksi liudan vikoja. Ensin lumimyräkässä ajellessa konehuone muurautui täyteen lunta. Lumet tietenkin jäätyivät kaasupolkimen vivustoihin ajoviiman vaikutuksesta. Sit tulikin köyhänmiehen cruise vähän väliä. Oli hauska sammutella konetta jarruteltaessa kun muuten huuti 6000 taulussa heti

Sit tänään kuuluikin perinteinen "NAKS" avainta käännettäessä ja rupesi solenoidit vaan pärisemään.
No vikaa osasin kyllä kattoa heti oikeesta paikasta, miinuskenkä on jotain ihme materiaalia kun vetää itsensä hirveän hapetuksen peitteeseen . Akunnapakin on hieman mälvääntyynyt niin eihän siitä mitään synny. Ihme tinaa koko akunnapa, en ole ikinä vetäny miinuskenkää mihinkään ähkymomenttiin mut siitä huolimatta napa on ihan liiskana.
Nyhräsin sitten tiimiläisen rojektista akun väliaikaisesti kiinni, täytyy kai tosta toisesta romusta napata akku myöhemmin.
Ja sitten vielä räntä/vesi/suolasateessa pääsi taas apukuskin sulka vääntymään konepellille pooriosan luistaessa perinteisesti akselilla. Oli taas hauskaa kun näkyvyys oli aikalailla 0 ja konepelti vaan pyyhkiytyi puhtaaksi...
Muuten on kyllä toiminut, ihme ja kumma

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Vaihtelin pari päevää sitten lataan uuden käytetyn öljynpaineen merkkivalon anturin, kun entinen n. 2kk vanha motonjet-osat hajosi.
Huomasin että asennuksessa oli tullut pikku fiba kun sukulaismies soitteli vierailuni jälkeen että Ladan alta jäi kunnon öljylätäkkö
Unohdin p*rkele tiivisteen siitä anturista. Vanhan anturin tiiviste ei sopinut joten laitoin kierrelukitetta hieman.
Nyt pitää öljy sisällään.
Ihmekkös nosti hieman hitaasti öljynpaineita
Öljyä katosi tuona aikana litran verran ja siitäkin 1/4 on lentänyt pitkin pohjaa takapönttöön saakka

Huomasin että asennuksessa oli tullut pikku fiba kun sukulaismies soitteli vierailuni jälkeen että Ladan alta jäi kunnon öljylätäkkö

Unohdin p*rkele tiivisteen siitä anturista. Vanhan anturin tiiviste ei sopinut joten laitoin kierrelukitetta hieman.
Nyt pitää öljy sisällään.
Ihmekkös nosti hieman hitaasti öljynpaineita

Öljyä katosi tuona aikana litran verran ja siitäkin 1/4 on lentänyt pitkin pohjaa takapönttöön saakka


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™