Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

onko nelosen tulppa eri värinen kuin muut? vaihda tulpanjohto uuteen ja seuraa mitä tapahtuu. Kipinän puuttuminen käy aikaamyöden katalysaattorin päälle. Puolan liittimet kannattaa puhdistaa myös.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Voisikohan olla, että nelosen sytytystulppa ei toimi kylmänä??

Vaihda tulpat vaikka ristiin, niin saat vian siltä osin selville.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Mua ei kannata ottaa vakavasti, mutta viallinen sytytystulppa??+¤%&
Olisikin elämä noin helppoa. Todennäköisempää on:
1. Kannentiiviste päästää jäähdytysnesteet johonkin sylinteriin.
2. Venttiilivika. Pako tai imu on sökö.
3. Kansi halki.


Katalysaattori -vikailmoítus.

1. Katalysaattori sökö.
2. ei muuta vikamahdollisuutta.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve, Pena!

Ensi veikkaus on nelossylinterin tulpanjohto, kuten pressakin veikkasi. Johto saattaa ajoin toimia normaalisti, mutta välillä katkoa. (On hiilikuitu-lasikuitusydäminen kaapeli.)

Jos autosi on ajettu yli 50.000 km, kannattaa tulpanjohdot vaihtaa joka tapauksessa.

Vikakoodi 422 voi liittyä sytytyskatkoihin, mutta voi toki katalysaattorissakin olla vikaa. Jos katalysaattorista kuuluu metallista räminää, saattaa kennosto olla irtoamassa.

Sitten esitän vielä pienen toiveen arvoisille Lada-tovereille: Kun esillä on jokin tekninen ongelma tms., kertokaa toki autostanne hieman enemmän, venttiilien luku, ajomäärä, valmistusvuosi jne.

Parasta olisi, jos vielä ilmoittaisitte moottoritilassa olevan valmistajan kilven alareunasta löytyvän variantti- ja versiotiedon, esimerkiksi 00 130.

Kun vaikkapa näitä sytytysjohtimiakin (vast) on 110-sarjassa ainakin neljää erilaista sarjaa.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Jos autosi on ajettu yli 50.000 km, kannattaa tulpanjohdot vaihtaa joka tapauksessa.
Ei taida olla Lada-tehtaan määrittelemässä huolto-ohjelmassa tulpanjohtojen vaihtoa 50tkm:ssä. Eikä taida minkään muunkaan automerkin. No, pitäähän sitä kokeilla kaikenlaista. Ufo:jakin on olemassa. mä olen muuten nähnyt yhden sellaisen.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Uudet tulpat voivat olla rikkinäisiä.
Jotain 4v sitten yhdellä tutulla Corolla alkoi käymään kohta huollon jälkeen kolmella.
Merkkiliike antoi pelottavia diaknooseja puhelimitse, kun omistaja tiedusteli vian syytä.
Kävin tutkimassa Corollaa ja 2 pytyn uusi tulppa ei antanut kipinää ja ostettiin uusi tulppa ja niin auto tuli kuntoon.

Ladani(2104) kävi myös ontuen ja ex omistaja oli hiljattain vaihtanut Berun merkkiset uudet tulpat.
Penkosin autotalliani ja löysin jotain vanhoja NGK tulppia ja vaihdoin ne tilalle ja niin Lada kävi kuin kissa.

Lada 110 alkuperäiset tulpanjohdot, mitähän laatua ne ovat?
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada Scandinavia kirjoitti:Lada 110 alkuperäiset tulpanjohdot, mitähän laatua ne ovat?
vaihtelevaa, kuten monet muutkin osat. Omassani oli ykkösen johto vaihdettu 68tkm ajettuna, vaihdoin kaikki 100tkm huollossa.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja audiq »

lada-juntti kirjoitti:
Sdelano v SSSR kirjoitti:Jos autosi on ajettu yli 50.000 km, kannattaa tulpanjohdot vaihtaa joka tapauksessa.
Ei taida olla Lada-tehtaan määrittelemässä huolto-ohjelmassa tulpanjohtojen vaihtoa 50tkm:ssä. Eikä taida minkään muunkaan automerkin.
Ei ole ei. Siksi kannattaakin viedä (20e) tulpanjohdot tarkempiin tutkimuksiin, vaikka autosähkö-korjaamoon (70e/h), ettei vaan turhaan vaihda. :D
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Omaan samaraan vm.00 tulpanjohdot vaihdoin 78tkm ajettuna. Johtojen kuntoa testasin yleismittarin vastuspuolella yhdessä johdossa ei ollut yhteyttä johtoa liikutellessa.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:
Lada Scandinavia kirjoitti:Lada 110 alkuperäiset tulpanjohdot, mitähän laatua ne ovat?
vaihtelevaa, kuten monet muutkin osat. Omassani oli ykkösen johto vaihdettu 68tkm ajettuna, vaihdoin kaikki 100tkm huollossa.
110:ssä on 15tkm huoltoväli, joten siinä ei ole 100tkm:n huoltoa, vaan huollot osuu 90 ja 105 tkm kohdille :lol: olet nyt tuunannut autosi ;)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

en aja öljyillä 15tkm vaan vähemmän...
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Tulpanjohtojen vaihtoväliä ei todellakaan ole tehtaan huolto-ohjelmassa, kuten ei monen muunkaan kulutusosan, esimerkiksi renkaiden, polttimoiden tai tuulilasinpyyhkimien.

Kulutusosat sitten vaihdetaan joko ennakoivasti, vian tultua ilmeiseksi tai ei lainkaan.

Esimerkiksi Bosch suosittelee noin yleissääntönä tulpanjohtojen, -hattujen sekä mahdollisen virranjakajan suurjänniteosien vaihtoa 40.000 km välein.

***

Tarkastelemissani 110-sarjan autoissa on melko tavanomainen, radiohäiriöitä vaimentava sytytysjohdinrakenne: lasikuitusydämen ympärillä sähköäjohtava (hiilikuitu?)kerros, jonka päällä eristekerros ja uloimpana kulutuspinta.

Ainakin viisi kertaa olen etuveto-Ladalla ohittanut kilometritolpan, jossa lukee 100.000 km ja aina on käynti kummasti parantunut johtimien vaihtoon, vaikkei mitään huomattavaa vikaa olisi ollutkaan.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Miihkali

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Minkämerkkisiä tulpanjohtoja ootte uudempiin samaroihin ja satakymppeihin Suomenmaasta ostelleet?. Meinaan kun ne puolanpäähän tulevat johdonpääthän on hiukka erikoiset.Ei varmaan löydy ihan metritavarana.
Ainakin Tampereen seudulla en ole törmännyt kun vanhemman samaran piuhoihin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:en aja öljyillä 15tkm vaan vähemmän...
öljynvaihtohuoltohan onkin 7500 km:n välein

siis tarkoitin tuolla saivartelulla, että 100 tkm:n huoltoa ei voi olla, katsoo vaikka sieltä huoltokirjasta, niin ei ole sellasta huoltoa.

30tkm huollossa taisi olla tulppien vaihto ja sytytysjohtimien tarkastus, eli käytännössä tuo tarkastus saattaa aiheuttaa johtimien vaihdon, eli sekin on periaatteessa huolto-ohjelmassa, siellähän on paljon tarkastuksia jotka tarvittaessa aiheuttavat osan vaihtoa tai säätöä.

näissä huolto-ohjeiden orjallisessa noudattamisessa tulee mieleen yksi kysymys. mielestäni toi 7500 km on vain öljynvaihto huolto, eli tarkoittaa että vain joka toisessa öljynvaihdossa (15000 km:n välein) vaihdetaan öljynsuodatin, joka kerta (7500 km:n välein) vaihdetaan moottoriöljy, onko näin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Bougicord (Autoasi liikeestä) merkkiset johdot itse ostin. Muuten lyhinjohto oli liian lyhyt tämä tiedoksi jos ostat sellaiset.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Vastaa Viestiin