Hitsauskaasu
Re: Hitsauskaasu
Mulla on oma pullo CO2. Olisko se joku 6kg:n pullo, metrinen suunnilleen. Se on vanhasta sammuttimesta tehty, maksoi 200e liikkeestä -suosittelivat harrasteluhitsaukseen oman pullon ostoa. Täyttö maksaa noin 30e ja tehdään odottaessa. AGA:sta mä sen ostin, ne suosittelivat Co2:sta harrastushitsauksissa jo sen hinnankin ja täytön nopeuden takia. Paikallinen hitsausliike sanoi Woikoskesta, etteivät myy pulloja nykyään, vuokraavat vain. Aga myy. En käynyt Woikoskelta kysymässä eli en tiedä nykytilannetta.
Maskista voin omalta kohdaltani sanoa, että Euromaski rokkaa. Kärryn olen tehnyt niin, että sellaiseen Motonetin nokkakärryyn tein pidennyksen jalustalle ja siinä on kiinni pullo + hitsauskone (Kempin MinarcMig), sillä yhdistelmällä kulkee hienosti.
Maskista voin omalta kohdaltani sanoa, että Euromaski rokkaa. Kärryn olen tehnyt niin, että sellaiseen Motonetin nokkakärryyn tein pidennyksen jalustalle ja siinä on kiinni pullo + hitsauskone (Kempin MinarcMig), sillä yhdistelmällä kulkee hienosti.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- veli alexei
- Moderaattori
Euromaskia on monella tummuudella. Tuollaista myy Motonet:
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=78-1880
1,7+8 on tummuudet tuossa kai. Enempikin saisi olla...
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=78-1880
1,7+8 on tummuudet tuossa kai. Enempikin saisi olla...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Tuolla hieman tarkemmin Euromaskien ominaisuuksista
http://www.euromaski.fi/fi/index.htm
Itselläni on riittänyt tuo Em 100 ,siinähän yhteenlaskettu suojaus n.10
http://www.euromaski.fi/fi/index.htm
Itselläni on riittänyt tuo Em 100 ,siinähän yhteenlaskettu suojaus n.10
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Ei tuo motonetin setti mielestäni tummuutta kaipaa lisää! Pikkuvirroilla hitsatessa ei tummemmilla visiireillä meinaa nähdä missä se hitsattava paikka on!!!
Asia on eri kun laitteet on luokkaa 400A ja mennään virta-alueen puolenvälin yläpuolelle, rupee näkemään vähän tummemmankin lasin läpi 

124/2101 practical beauty
- veli alexei
- Moderaattori
Ahaa. Vaikka tuon taulukon mukaan:
http://www.euromaski.fi/fi/euromaski.htm
Tuo 9,7 ei kovin kovaa virtaa vaadi...
Vaan tosiaan, mistä ne mittarit erottaa? Kun nyt minulla on jokin mittari, mutta mistä sen tietää, että mille kaasuille se soveltuu?
Vaan tosiaan, mistä ne mittarit erottaa? Kun nyt minulla on jokin mittari, mutta mistä sen tietää, että mille kaasuille se soveltuu?
http://www.woikoski.fi/link.asp?do=save ... d953070fc9
Mun mielestä Co2 ja argonsäätimet ei edes käy ristiin kun niissä on eri jengat, joten mittanauha vaan käteen niin sillä se selviää.
Mun mielestä Co2 ja argonsäätimet ei edes käy ristiin kun niissä on eri jengat, joten mittanauha vaan käteen niin sillä se selviää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ihan niinkuin Arpati kirjoitti,tummalla visiirillä on vaikeaa hitsata.11 on mielestäni jo liian tumma autohommiin.Silloin kun hitsataan pitkään,kovilla virroilla ja pitää seurata miten sula käyttytyy,niin tumma lasi vähentää silmien rasitusta.veli alexei kirjoitti:Ahaa. Vaikka tuon taulukon mukaan:
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Co2 mittarin ja seoskaasu/Argon mittarin erottaa painelukemasta - Argon/sk mittarissa 315 bar. Co2 mittarissa se on huomattavasti pienempi, koska Co2 pullon paine on myös pienempi. Eli Argon/sk mittari käy Co2 pulloon, mutta ei päinvastoin. Itsellä on juuri seoskaasumittari Co2 pullossa, koska aikoinaan itse vaihdoin Misonista Co2:seen (näinkin päin tehdään)veli alexei kirjoitti: Vaan tosiaan, mistä ne mittarit erottaa? Kun nyt minulla on jokin mittari, mutta mistä sen tietää, että mille kaasuille se soveltuu?

Toinen mittareista näyttää letkupainetta, jos on 1-mittarinen niin siinä on letkupaineelle "mekaaninen näyttö". Biltema muuten myy edullisia paineenvähennysventtiili/mittareita. 1-mittarinen 29,90 ja 2-mittarinen 33,50 (asteikko 315)
Ostin muuten silloin tuon isomman Co2 pullon osittain oikeastaan siksi, että tähän koneeseen tuo pieni Mison-pullo oli liian pieni halkaisijaltaan koneen pullon kiinnikkeisiin. Mison-pullo on ostettu uutena vuonna 1985 yhdessä tuon Telwinin kanssa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- veli alexei
- Moderaattori
Tuollaisen Motonetin Euromaskin sitten hommasin. Onhan se kallis, mutta kokeillaan nyt sillä aluksi (jos raaskii käyttää).
Tuo mittari asia ei ole vielä selvinnyt, kun en tässä ole kerinnyt tarkastamaan, että millainen se mukana tullut mittari oikein on.
Kaasua en ole vielä kerinnyt ostamaan. Tällaisen ilmoituksen bongasin:
ARGON- TAI ARGONSEOSPULLOJA
10 l, 250e. 20 l, h. 350e. 40 l, h. 450e. Pullot kats. ja täysiä. Kysy myös asetyleeni- ja happipulloja.
Onkohan tuo edullinen kauppa ja miten tietää ettei saa jotain vuokrapulloa? Tuossahan saa muutaman vuoden vuokrahinnalla oman pullon + kaasut...
Tuo mittari asia ei ole vielä selvinnyt, kun en tässä ole kerinnyt tarkastamaan, että millainen se mukana tullut mittari oikein on.
Kaasua en ole vielä kerinnyt ostamaan. Tällaisen ilmoituksen bongasin:
10 l, 250e. 20 l, h. 350e. 40 l, h. 450e. Pullot kats. ja täysiä. Kysy myös asetyleeni- ja happipulloja.
Onkohan tuo edullinen kauppa ja miten tietää ettei saa jotain vuokrapulloa? Tuossahan saa muutaman vuoden vuokrahinnalla oman pullon + kaasut...
No mä en nyt muista enää mitä pullo maksoi tarkalleen, mutta suunnilleen noissa hinnoissa se oli ihan oikeasta kaupasta eikä mitään keltaisen (mustan?) pörssin jobbarilta.
Reippaina käymme rekkain alle 

Woikoski myy (uusia ja käytettyjä) ja täyttää myös asiakkaan omia pulloja, Aga vain vuokraa omia vuokrapullojaan. Pullon voi huoletta ostaa käytettynä, ei ne normaalissa käytössä rikki mene.Yogi kirjoitti:Mulla on oma pullo CO2. Olisko se joku 6kg:n pullo, metrinen suunnilleen. Se on vanhasta sammuttimesta tehty, maksoi 200e liikkeestä -suosittelivat harrasteluhitsaukseen oman pullon ostoa. Täyttö maksaa noin 30e ja tehdään odottaessa. AGA:sta mä sen ostin, ne suosittelivat Co2:sta harrastushitsauksissa jo sen hinnankin ja täytön nopeuden takia. Paikallinen hitsausliike sanoi Woikoskesta, etteivät myy pulloja nykyään, vuokraavat vain. Aga myy. En käynyt Woikoskelta kysymässä eli en tiedä nykytilannetta.
- veli alexei
- Moderaattori
Ymmärtääkseni tuossa taustalla eli myyjänä on aivan yrittäjä. Jotkut vaan väitivät, että ero hinnoissa eli pulloissa (ja täytöissä) on suht isokin verrattuna esim. Woikoskeen.Nonnis kirjoitti:No mä en nyt muista enää mitä pullo maksoi tarkalleen, mutta suunnilleen noissa hinnoissa se oli ihan oikeasta kaupasta eikä mitään keltaisen (mustan?) pörssin jobbarilta.
Tuosta ei kuitenkaan selviä milloin ne on katsastettu.veli alexei kirjoitti:
Jotain dokumenttia olisi hyvä nähdä, esim. kuittia viimeisestä katsastuksesta - missä selviää kenen nimiin se on tehty ja lisäksi jotain dokumenttia miten ne on myyjän hallussa, jos on eri nimi kuin katsastuspaperissa. Itse pitää myös vaatia kuitti myyjältä maksetusta pullosta - jos ei suostu kirjoittamaan kannattaa unohtaa. Kyllä noissa käytetyissä aina riskikin on olemassa, että myyjä ei omista pulloa - niinkuin missä tahansa muussakin kauppatavarassa. Voi olla myös vaikka konkurssipesästä sivuun otettua tavaraa, mitä ei ole ilmoitettu pesäluettoloon yms.
Itse sain tarpeekseni aikoinaan Agasta jo silloin kun tota Mison-pulloa vein täytettäväksi Agalle Kiloon. Sitä yritettiin siellä joka kerta väkisin vaihtaa vuokrapulloksi luvaten ilmaista vuokra-aikaa 2vuotta. Sen verran päällekäyvää se kauppaaminen oli, että alkoi jo pikkusen hitsamaan itselläkin siellä Kilossa. Sanoin sille myyjälle, että minähän en teidän lypsylehmäksi ala, enkä maksa pullosta silloin kun en käytä sitä - jos ette täytä omistuspulloja vien sen muualle. Pitkin hampain sitten suostuivat sen täyttämään.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
Pullossa itsessään pitäisi olla leima tai tarra mistä selviää sen katsastusajankohta. Jos katsastus on tulossa lähiaikoina, se täytyy kyllä ottaa hinnassa huomioon. Hintoja kannattaa käydä myös kaasunmyyjäliikkeissäkin kyselemässä, että voi vertailla noihin muihin hintoihin sitä mukaa kun niitä tulee vastaan.
Omistusasia kannattaa tarkistaa lähinnä sen vuoksi että jos se sattuukin olemaan jokin kuljeksimaan jäänyt vuokrapullo, menetät sen jos asia esimerkiksi täytön tai katsastuksen yhteydessä huomataan. Muutenhan omistuspulloista ei lie mitään rekisteriä.
Minulla on jossain omasta pullostani kuitti omalla nimelläni, Woikoski halusi sen silloin kirjoittaa jotta voin tarvittaessa todistaa pullon omakseni.
Omistusasia kannattaa tarkistaa lähinnä sen vuoksi että jos se sattuukin olemaan jokin kuljeksimaan jäänyt vuokrapullo, menetät sen jos asia esimerkiksi täytön tai katsastuksen yhteydessä huomataan. Muutenhan omistuspulloista ei lie mitään rekisteriä.
Minulla on jossain omasta pullostani kuitti omalla nimelläni, Woikoski halusi sen silloin kirjoittaa jotta voin tarvittaessa todistaa pullon omakseni.
- START
- Lada kerhon jäsen
http://www.oldtoyotaclub.com/cpg1412/di ... m=45&pos=6
siinä se on. kempin 250A voimavirta miggi(tai siis maggi, ja huomaa portaaton jännite ja langan syötön säätö
) ja seoskaasu (argon 75% hiilitioksidi 25% käy myös rosteri langalle) omistus pullo, kone on ollu jostain heinäkuun lopusta ja pullossa oli vielä tänään painetta n50-60 bar. on sitä ihmeesti kulunut 
siinä se on. kempin 250A voimavirta miggi(tai siis maggi, ja huomaa portaaton jännite ja langan syötön säätö

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti