Säälittävää selittelyä!

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

http://www.iltasanomat.fi/autot/1617368

1990-luvulla alkaneet Mersun laatuongelmat ruostuvine koreineen ja temppuilevine sähköhydraulisine jarruineen ei ota loppuakseen. Selitykset alkavat kuulostamaan hiukan uskomattomilta. Autossa ei ole vika vaan sabotoijissa. Hankalahan se on marsun hintaa enää puolustella kun laatu ei yllä enää edes Opelin tasolle.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Saksalaista niin mitä oliko se laatua? En kyllä tuon maalaista autoa ostaisi muutenkaan uutta enkä käytettyä. Vieläkö mersuissa oli sitä ruosteongelmaa?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Autotallinaapurini oli aikaisemmin kiihkeä mersumies. Nyt hän on kiihkeä volvomies. Naapurin mersuillut loppuivat, kun hän kolme vuotta vanhasta mersusta löysi vararenkaan kohdalta puhki ruostuneen kohdan. Mersun pohjaan oli kuumavalssattu kovamuovipohja, joka kuitenkin pakkasella ja huonolla mökkitiellä, oli irronnut pohjapellistä. Suolavesi oli päässyt kovamuovin ja pellin väliin tekemään tuhoja koko pohjan alueelle. Sen jälkeen autotallinaapurini on kironnut mersut alimpaan helvettiin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tästä tuli mieleen viikonlopun iltasanomissa lista autojen takaisinkutsuista, joitain autoja hehkutettiin kun oli vain yksi takaisin kutsu jonkun vian johdosta, mutta eipä ollu huomattu, että ainakaan Ladalla ei ollut yhtään takaisin kutsua, Lada on uusista autoista siis laadukkain, jos nyt käytettynä jotain pikkuvikoja tulee, niin ei ne ole mitään verrattuna kallliiden länsiautojen jopa hengenvaarallisiin vikoihin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tupolev kirjoitti:Autotallinaapurini oli aikaisemmin kiihkeä mersumies. Nyt hän on kiihkeä volvomies. Naapurin mersuillut loppuivat, kun hän kolme vuotta vanhasta mersusta löysi vararenkaan kohdalta puhki ruostuneen kohdan. Mersun pohjaan oli kuumavalssattu kovamuovipohja, joka kuitenkin pakkasella ja huonolla mökkitiellä, oli irronnut pohjapellistä. Suolavesi oli päässyt kovamuovin ja pellin väliin tekemään tuhoja koko pohjan alueelle. Sen jälkeen autotallinaapurini on kironnut mersut alimpaan helvettiin.
Tossa on sattunut joku yksittäinen laatuvirhe. Näissä uuden koritekniikan autoissahan käytetään täyssinkityn korin päällä tota monikerroksista pinnoitetta joka kestää koko auton eliniän, itseasiassa moninkertaisesti sen.
Tämä ei siis liity mitenkään esim. mersun surullisenkuuluisiin ruostuviin luukkuihin.

Tollasen pinnotteen päälle ei saa missään tapauksessa tehdään minkäänlaista ruostesuojausta, koska silloin kaikki pinnoituksen ominaisuudet menetetään.
Tokihan suojaamot kiskaisee mielellään mällit koteloihin ja alustaan ja rahat pois vaan :D

Netistä löytyy aikapaljon juttua tosta pinnoitteesta ja sen ominaisuuksista jos haluaa tietää lisää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jokari kirjoitti:
Tupolev kirjoitti:Autotallinaapurini oli aikaisemmin kiihkeä mersumies. Nyt hän on kiihkeä volvomies. Naapurin mersuillut loppuivat, kun hän kolme vuotta vanhasta mersusta löysi vararenkaan kohdalta puhki ruostuneen kohdan. Mersun pohjaan oli kuumavalssattu kovamuovipohja, joka kuitenkin pakkasella ja huonolla mökkitiellä, oli irronnut pohjapellistä. Suolavesi oli päässyt kovamuovin ja pellin väliin tekemään tuhoja koko pohjan alueelle. Sen jälkeen autotallinaapurini on kironnut mersut alimpaan helvettiin.
Tossa on sattunut joku yksittäinen laatuvirhe. Näissä uuden koritekniikan autoissahan käytetään täyssinkityn korin päällä tota monikerroksista pinnoitetta joka kestää koko auton eliniän, itseasiassa moninkertaisesti sen.
Tämä ei siis liity mitenkään esim. mersun surullisenkuuluisiin ruostuviin luukkuihin.

Tollasen pinnotteen päälle ei saa missään tapauksessa tehdään minkäänlaista ruostesuojausta, koska silloin kaikki pinnoituksen ominaisuudet menetetään.
Tokihan suojaamot kiskaisee mielellään mällit koteloihin ja alustaan ja rahat pois vaan :D

Netistä löytyy aikapaljon juttua tosta pinnoitteesta ja sen ominaisuuksista jos haluaa tietää lisää.
:shock: Tää kuulostaa jo niin ihmeelliselta ja uskomattomalta että saisko vinkkiä millä haulla sitä lähtis ettimään?

Muutama kyssäri:

Onko näissä uusissa autoissa jo sellainen paksu kuumasinkki/paksu sähkösinkki korissa ympäri??? Hiukan vaan jaksan epäillä lisääntyvän painon takia... -> ohut sinkki ei kestä kovin kauaa paljaana eikä varsinkaan mekaanista rasitusta, eikä myöskään muovikalvon ja pellin väliin pääsevää suolakuraa...

Kiroan vaan mielessäni nuo muovikalvot alimpaan helvettiin koska ne eivät näytä mitenkään alla muhivaa ruostetta. Ja ruoste kyllä pääsee pohjaan myöskin koteloiden saumoista jos yläpuolelta pääsee kosteutta tulemaan, jolloin kaikista muovikalvoista tulee sellaisia pohjan ruostuttajia ettei mitään rajaa. Kauhulla katselin isän 90 luvun lopun golffia jossa helmat pitäis hioa pellille että näkee kuinka paha se jo on... Autolla ajettu vasta joku 140 000...

Miten tuon muovin ominaisuudet heikentyvät jos sen massaa? Onko se ns goretexia eli hengittää vai mitä?
124/2101 practical beauty
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

arpati kirjoitti:
:shock: Tää kuulostaa jo niin ihmeelliselta ja uskomattomalta että saisko vinkkiä millä haulla sitä lähtis ettimään?
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ht=suojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ritakuusta
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... n+seudulla

Lue nyt vaikka alkuun nämä ja sieltä eritoten Hemin postaukset ajatuksen kanssa niin ehkä se valottaa asiaa hieman.
Uskon kyllä ennemmin ihmistä joka on purkanut ja korjannut noita korirakenteita yli vuosikymmenen. Kai siinä ajassa jo jonkinlainen todellisuuspohja noille jutuille syntyy.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei kovin vakuuttavia linkkejä, melkein sama ku ladaboardilta linkitettäisiin suuria totuuksia, nettifoorumeille voi kuka tahansa kirjottaa mitä tahansa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:ei kovin vakuuttavia linkkejä, melkein sama ku ladaboardilta linkitettäisiin suuria totuuksia, nettifoorumeille voi kuka tahansa kirjottaa mitä tahansa
No täällä ei ole mitään linkitettävää muutakuin tietysti neukkulan ihannointia joten saahan siitä joku päivän naurut :lol:
Tietysti jos ei asia kiinnosta niin ei voi vaatia että sitä ymmärtäisikään.
Täytyy vaan osata lukea rivien välistä ja suodattaa turha skeida pois niin jäljelle jääkin vaan painavaa asiaa.
Niinkuin tuolta selviää, esimerkiksi luukkujen ja saumojen ruostumiset ei ole missään yhteydessä itse kantavaan korirakenteeseen eikä niiden ns. ruostumiseen vaikuta jälkeenpäin tehdyt suojaukset yhtään mitenkään.

Se on vaan vanhanliiton miehille vaikea paikka uskoa että ei se uusi/uudehko laatuauto välttämättä kaipaakkaan sitä hautatervaa tai jäteöljyä sinne pohjaan/kotelorakenteisiin.. 8)

Kauhulla katselin itsekkin Deltan pihalla kun upouusissa Nivoissa näytti olevan jo helman pystysaumat aivan ruskeana. Pari vuotta ja helma vaihtoon. Se siitä Ladankin laadusta :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja arpati »

No niin kelailin noita linkkejä joku kolme topiccia ja ilmeisesti noissa uudemmissa on paksumpi sinkki korissa, mutta en silti usko että sekään suojaa täysin syöpymää vastaan kun kyseessä kivet, suola&vesi, ja muovi päällä... Ihan positiivista silti se mitä tuo "hemi" selitti noista kotelojen sisäpuolista että kestävät kunhan ei jää tavaraa seisomaan koteloon - > eli kotelon pitänee pysyä ehjänä ja puhtaana... :roll: No kaikki ei ajele sorateitä :?
124/2101 practical beauty
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jokari kirjoitti:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ht=suojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ritakuusta
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... n+seudulla

Lue nyt vaikka alkuun nämä ja sieltä eritoten Hemin postaukset ajatuksen kanssa niin ehkä se valottaa asiaa hieman.
Uskon kyllä ennemmin ihmistä joka on purkanut ja korjannut noita korirakenteita yli vuosikymmenen. Kai siinä ajassa jo jonkinlainen todellisuuspohja noille jutuille syntyy.
Seurasin jokin aika sitten yhden Bemarin ruostesuojausta ja pääsin pesun jälkeen tutkimaan Bemarin rakennetta ja alkuperäistä ruostesuojausta.

Ei ainakaan siinä Bemarissa ollut mitään kelvollista suojausta pohjassa. Ei sinkkikään ihmeitä tee, jos kivet pääsee hakkaamaan maalin rikki.

Yleensäkin uusien autojen suojaus on todella huonolla mallilla ja ilman muuta ne kannattaa suojata oikeilla aineilla.

Lisäksi Mersujen ja vastaavien ruosteongelmaan on olemassa jo ohjeet, miten ruostevaurioita saadaan minimoitua.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari kirjoitti:Kauhulla katselin itsekkin Deltan pihalla kun upouusissa Nivoissa näytti olevan jo helman pystysaumat aivan ruskeana. Pari vuotta ja helma vaihtoon. Se siitä Ladankin laadusta :lol:
eikö toi jo todista, että uusissa autoissakin tarvitaan korinsuojausta, ei se suojaamatta kestä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuli mieleen se Kalina - eikös siinä pitänyt olla yli 50% korinosista sinkittyjä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Yhellä tutulla Corolla jotain 2002-03 mallinen ja kun tuttu vaihtoi talvirenkaita, niin vilkasin alustaa ja hämmästyin.
Polttoainetankin reuna kauttaaltaan ruosteessa ja alustassa siellä täällä palkkien saumoissa pientä ruosteen alkua.
Eli kyllä kannattaa katella alustaa, ennen kaupantekoa.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Säälittävää selittelyä!

Viesti Kirjoittaja audiq »

Lada-Jussi kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Kauhulla katselin itsekkin Deltan pihalla kun upouusissa Nivoissa näytti olevan jo helman pystysaumat aivan ruskeana. Pari vuotta ja helma vaihtoon. Se siitä Ladankin laadusta :lol:
eikö toi jo todista, että uusissa autoissakin tarvitaan korinsuojausta, ei se suojaamatta kestä
Ladassa on muuten yksi parhaimmista ruostesuojauksista. Eikös kaikki Ladat edelleen suojata Suomessa.
Vastaa Viestiin