Säälittävää selittelyä!
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Säälittävää selittelyä!
http://www.iltasanomat.fi/autot/1617368
1990-luvulla alkaneet Mersun laatuongelmat ruostuvine koreineen ja temppuilevine sähköhydraulisine jarruineen ei ota loppuakseen. Selitykset alkavat kuulostamaan hiukan uskomattomilta. Autossa ei ole vika vaan sabotoijissa. Hankalahan se on marsun hintaa enää puolustella kun laatu ei yllä enää edes Opelin tasolle.
1990-luvulla alkaneet Mersun laatuongelmat ruostuvine koreineen ja temppuilevine sähköhydraulisine jarruineen ei ota loppuakseen. Selitykset alkavat kuulostamaan hiukan uskomattomilta. Autossa ei ole vika vaan sabotoijissa. Hankalahan se on marsun hintaa enää puolustella kun laatu ei yllä enää edes Opelin tasolle.
Re: Säälittävää selittelyä!
Saksalaista niin mitä oliko se laatua? En kyllä tuon maalaista autoa ostaisi muutenkaan uutta enkä käytettyä. Vieläkö mersuissa oli sitä ruosteongelmaa?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Säälittävää selittelyä!
Autotallinaapurini oli aikaisemmin kiihkeä mersumies. Nyt hän on kiihkeä volvomies. Naapurin mersuillut loppuivat, kun hän kolme vuotta vanhasta mersusta löysi vararenkaan kohdalta puhki ruostuneen kohdan. Mersun pohjaan oli kuumavalssattu kovamuovipohja, joka kuitenkin pakkasella ja huonolla mökkitiellä, oli irronnut pohjapellistä. Suolavesi oli päässyt kovamuovin ja pellin väliin tekemään tuhoja koko pohjan alueelle. Sen jälkeen autotallinaapurini on kironnut mersut alimpaan helvettiin.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Säälittävää selittelyä!
tästä tuli mieleen viikonlopun iltasanomissa lista autojen takaisinkutsuista, joitain autoja hehkutettiin kun oli vain yksi takaisin kutsu jonkun vian johdosta, mutta eipä ollu huomattu, että ainakaan Ladalla ei ollut yhtään takaisin kutsua, Lada on uusista autoista siis laadukkain, jos nyt käytettynä jotain pikkuvikoja tulee, niin ei ne ole mitään verrattuna kallliiden länsiautojen jopa hengenvaarallisiin vikoihin.

Re: Säälittävää selittelyä!
Tossa on sattunut joku yksittäinen laatuvirhe. Näissä uuden koritekniikan autoissahan käytetään täyssinkityn korin päällä tota monikerroksista pinnoitetta joka kestää koko auton eliniän, itseasiassa moninkertaisesti sen.Tupolev kirjoitti:Autotallinaapurini oli aikaisemmin kiihkeä mersumies. Nyt hän on kiihkeä volvomies. Naapurin mersuillut loppuivat, kun hän kolme vuotta vanhasta mersusta löysi vararenkaan kohdalta puhki ruostuneen kohdan. Mersun pohjaan oli kuumavalssattu kovamuovipohja, joka kuitenkin pakkasella ja huonolla mökkitiellä, oli irronnut pohjapellistä. Suolavesi oli päässyt kovamuovin ja pellin väliin tekemään tuhoja koko pohjan alueelle. Sen jälkeen autotallinaapurini on kironnut mersut alimpaan helvettiin.
Tämä ei siis liity mitenkään esim. mersun surullisenkuuluisiin ruostuviin luukkuihin.
Tollasen pinnotteen päälle ei saa missään tapauksessa tehdään minkäänlaista ruostesuojausta, koska silloin kaikki pinnoituksen ominaisuudet menetetään.
Tokihan suojaamot kiskaisee mielellään mällit koteloihin ja alustaan ja rahat pois vaan

Netistä löytyy aikapaljon juttua tosta pinnoitteesta ja sen ominaisuuksista jos haluaa tietää lisää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Säälittävää selittelyä!
Jokari kirjoitti:Tossa on sattunut joku yksittäinen laatuvirhe. Näissä uuden koritekniikan autoissahan käytetään täyssinkityn korin päällä tota monikerroksista pinnoitetta joka kestää koko auton eliniän, itseasiassa moninkertaisesti sen.Tupolev kirjoitti:Autotallinaapurini oli aikaisemmin kiihkeä mersumies. Nyt hän on kiihkeä volvomies. Naapurin mersuillut loppuivat, kun hän kolme vuotta vanhasta mersusta löysi vararenkaan kohdalta puhki ruostuneen kohdan. Mersun pohjaan oli kuumavalssattu kovamuovipohja, joka kuitenkin pakkasella ja huonolla mökkitiellä, oli irronnut pohjapellistä. Suolavesi oli päässyt kovamuovin ja pellin väliin tekemään tuhoja koko pohjan alueelle. Sen jälkeen autotallinaapurini on kironnut mersut alimpaan helvettiin.
Tämä ei siis liity mitenkään esim. mersun surullisenkuuluisiin ruostuviin luukkuihin.
Tollasen pinnotteen päälle ei saa missään tapauksessa tehdään minkäänlaista ruostesuojausta, koska silloin kaikki pinnoituksen ominaisuudet menetetään.
Tokihan suojaamot kiskaisee mielellään mällit koteloihin ja alustaan ja rahat pois vaan![]()
Netistä löytyy aikapaljon juttua tosta pinnoitteesta ja sen ominaisuuksista jos haluaa tietää lisää.

Muutama kyssäri:
Onko näissä uusissa autoissa jo sellainen paksu kuumasinkki/paksu sähkösinkki korissa ympäri??? Hiukan vaan jaksan epäillä lisääntyvän painon takia... -> ohut sinkki ei kestä kovin kauaa paljaana eikä varsinkaan mekaanista rasitusta, eikä myöskään muovikalvon ja pellin väliin pääsevää suolakuraa...
Kiroan vaan mielessäni nuo muovikalvot alimpaan helvettiin koska ne eivät näytä mitenkään alla muhivaa ruostetta. Ja ruoste kyllä pääsee pohjaan myöskin koteloiden saumoista jos yläpuolelta pääsee kosteutta tulemaan, jolloin kaikista muovikalvoista tulee sellaisia pohjan ruostuttajia ettei mitään rajaa. Kauhulla katselin isän 90 luvun lopun golffia jossa helmat pitäis hioa pellille että näkee kuinka paha se jo on... Autolla ajettu vasta joku 140 000...
Miten tuon muovin ominaisuudet heikentyvät jos sen massaa? Onko se ns goretexia eli hengittää vai mitä?
124/2101 practical beauty
Re: Säälittävää selittelyä!
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojausarpati kirjoitti:
Tää kuulostaa jo niin ihmeelliselta ja uskomattomalta että saisko vinkkiä millä haulla sitä lähtis ettimään?
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ht=suojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ritakuusta
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... n+seudulla
Lue nyt vaikka alkuun nämä ja sieltä eritoten Hemin postaukset ajatuksen kanssa niin ehkä se valottaa asiaa hieman.
Uskon kyllä ennemmin ihmistä joka on purkanut ja korjannut noita korirakenteita yli vuosikymmenen. Kai siinä ajassa jo jonkinlainen todellisuuspohja noille jutuille syntyy.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Säälittävää selittelyä!
ei kovin vakuuttavia linkkejä, melkein sama ku ladaboardilta linkitettäisiin suuria totuuksia, nettifoorumeille voi kuka tahansa kirjottaa mitä tahansa

Re: Säälittävää selittelyä!
No täällä ei ole mitään linkitettävää muutakuin tietysti neukkulan ihannointia joten saahan siitä joku päivän naurutLada-Jussi kirjoitti:ei kovin vakuuttavia linkkejä, melkein sama ku ladaboardilta linkitettäisiin suuria totuuksia, nettifoorumeille voi kuka tahansa kirjottaa mitä tahansa

Tietysti jos ei asia kiinnosta niin ei voi vaatia että sitä ymmärtäisikään.
Täytyy vaan osata lukea rivien välistä ja suodattaa turha skeida pois niin jäljelle jääkin vaan painavaa asiaa.
Niinkuin tuolta selviää, esimerkiksi luukkujen ja saumojen ruostumiset ei ole missään yhteydessä itse kantavaan korirakenteeseen eikä niiden ns. ruostumiseen vaikuta jälkeenpäin tehdyt suojaukset yhtään mitenkään.
Se on vaan vanhanliiton miehille vaikea paikka uskoa että ei se uusi/uudehko laatuauto välttämättä kaipaakkaan sitä hautatervaa tai jäteöljyä sinne pohjaan/kotelorakenteisiin..

Kauhulla katselin itsekkin Deltan pihalla kun upouusissa Nivoissa näytti olevan jo helman pystysaumat aivan ruskeana. Pari vuotta ja helma vaihtoon. Se siitä Ladankin laadusta

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Säälittävää selittelyä!
No niin kelailin noita linkkejä joku kolme topiccia ja ilmeisesti noissa uudemmissa on paksumpi sinkki korissa, mutta en silti usko että sekään suojaa täysin syöpymää vastaan kun kyseessä kivet, suola&vesi, ja muovi päällä... Ihan positiivista silti se mitä tuo "hemi" selitti noista kotelojen sisäpuolista että kestävät kunhan ei jää tavaraa seisomaan koteloon - > eli kotelon pitänee pysyä ehjänä ja puhtaana...
No kaikki ei ajele sorateitä 


124/2101 practical beauty
Re: Säälittävää selittelyä!
Seurasin jokin aika sitten yhden Bemarin ruostesuojausta ja pääsin pesun jälkeen tutkimaan Bemarin rakennetta ja alkuperäistä ruostesuojausta.Jokari kirjoitti:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... stesuojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ht=suojaus
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ritakuusta
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... n+seudulla
Lue nyt vaikka alkuun nämä ja sieltä eritoten Hemin postaukset ajatuksen kanssa niin ehkä se valottaa asiaa hieman.
Uskon kyllä ennemmin ihmistä joka on purkanut ja korjannut noita korirakenteita yli vuosikymmenen. Kai siinä ajassa jo jonkinlainen todellisuuspohja noille jutuille syntyy.
Ei ainakaan siinä Bemarissa ollut mitään kelvollista suojausta pohjassa. Ei sinkkikään ihmeitä tee, jos kivet pääsee hakkaamaan maalin rikki.
Yleensäkin uusien autojen suojaus on todella huonolla mallilla ja ilman muuta ne kannattaa suojata oikeilla aineilla.
Lisäksi Mersujen ja vastaavien ruosteongelmaan on olemassa jo ohjeet, miten ruostevaurioita saadaan minimoitua.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Säälittävää selittelyä!
eikö toi jo todista, että uusissa autoissakin tarvitaan korinsuojausta, ei se suojaamatta kestäJokari kirjoitti:Kauhulla katselin itsekkin Deltan pihalla kun upouusissa Nivoissa näytti olevan jo helman pystysaumat aivan ruskeana. Pari vuotta ja helma vaihtoon. Se siitä Ladankin laadusta

Re: Säälittävää selittelyä!
Tuli mieleen se Kalina - eikös siinä pitänyt olla yli 50% korinosista sinkittyjä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Säälittävää selittelyä!
Yhellä tutulla Corolla jotain 2002-03 mallinen ja kun tuttu vaihtoi talvirenkaita, niin vilkasin alustaa ja hämmästyin.
Polttoainetankin reuna kauttaaltaan ruosteessa ja alustassa siellä täällä palkkien saumoissa pientä ruosteen alkua.
Eli kyllä kannattaa katella alustaa, ennen kaupantekoa.
Polttoainetankin reuna kauttaaltaan ruosteessa ja alustassa siellä täällä palkkien saumoissa pientä ruosteen alkua.
Eli kyllä kannattaa katella alustaa, ennen kaupantekoa.
Re: Säälittävää selittelyä!
Ladassa on muuten yksi parhaimmista ruostesuojauksista. Eikös kaikki Ladat edelleen suojata Suomessa.Lada-Jussi kirjoitti:eikö toi jo todista, että uusissa autoissakin tarvitaan korinsuojausta, ei se suojaamatta kestäJokari kirjoitti:Kauhulla katselin itsekkin Deltan pihalla kun upouusissa Nivoissa näytti olevan jo helman pystysaumat aivan ruskeana. Pari vuotta ja helma vaihtoon. Se siitä Ladankin laadusta