weeber dgav ja suuttimien puljaus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

nyt rupeis rojekti oleen siinä vaiheessa että olis pakko tilata suuttimia, ilmanputsaria (redlinen pyöreetäcromisuodatinta) sun muuta tärkeetä. http://www.freetechnics.fi/
ja nyt sitten heräs yleinen kysymys kymenlaakson weeber velhoille ja miksi ei muillekkin: mimmosia suuttimia kannattas pistää tilaukseen, siis semmosia millä vois lähteä liikkeelle. kaasutinhan on se 32/36 dgav ja se on tulossa 1700ladan koneeseen, hieman piristettyyn sellaiseen (nokkaa kantta kevyttä v-pyörää....). ideana olisi ihan liikenteessä ajaa joten kulutuksetkaan ei saisi olla aivan tolkuttomia
sain ropattua kaasarin auki ja siellä oli tämmösiä suuttimia, tuntuivat jotenkin omituisilta:
pääsuuttimet: 137/127
ilma: 170/125 ??(voiko olla)
tyhjäkäynti varmaan on sinnepäin, sen verta sitä kokeiltiin että kaasari toimii ja kävi tyhjää. (suuttimet oli 45/60)
kyseinen mehumaija on oli entisen omistajan mukaan muistaakseni ladan vakio 1700? koneessa toiminnassa

sitten ihan aiheen ohi, kuvaa komeista ovi paffeista :wink: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 859&pos=10
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No itelläni on pienemmän isolohkon kanssa nykyään tällaiset setupit:

Päät 135/140
Ilmat 155/150
Tyhjäkäynnit 50/50
Seosputket F6/F6
Sisäkurkut 3.5/4.5

Kulutus maantiellä n. 8,2 ja kaupunkisurrauksessa menee se 10 mut sen ylittäminen on jo sitten vaikeaa ellei jopa mahdotonta :lol:
Toi 135 pää on haettu kohtuu pitkän testailun tuloksena siihen laihan rajoille . Jos laittaa 130 ykköselle niin välittömästi alkaa nykiminen tasakaasulla.
Ykkösellä liikuttaessa kulku on herkkää ja kaasuunvastaavuus on erinomaista luokkaa. Kakkosen kun polkee auki niin maisema vaihtuu aika paljon hätäisemmin mitä ozonilla. Ihan alhaalta sitä ei voi tietenkään painaa selälleen, mut siitä 3000-3500 kyllä.

Sit jos haluat ns. hevosenpotkun toision auetessa niin rassaa kakkoskurkulle toi 4.5 sisäkurkku Ladan ozonista. 3.5 toisiolla kiihtyvyys on enemmän kuminauhamaista ja ei niin räväkkää :lol:

Seosputket kannattaa vilkasta myös, todennäköisesti siellä on F50/F6. Toi F6 ykkösellä on siitä hyvä että se on voimakkaasti alakierroksilta rikastava toisin kuin F50, joten vääntöä on tosi hyvin jopa alle 2000 kierroksella...

Laita nyt ainakin tällaiset tilaukseen:

1 kpl .50 tyhjäkäynti, 45 ykkösellä on turhan pieni
2 kpl 140 päät, ehkä myös 1 kpl 145 ja 150
150, 155 ja 160 ilmat

Siinä sulla on sitten jo kohtuu hyvä alotuspaketti.

Jos sulla on ozonin raatoja niin niistä löytyy 150 päätä ja kaasarista riippuen 150/170 ilmoja niin ei tartte kaikki ostella.

Onnea yritykseen ja aina saa ja pitääkin kysyä lisää :lol: Kyllä siinä aina hyvä tovi vierähtää ennenkuin säädöt alkaa miellyttämään...
Viimeksi muokannut Jokari, 21.11.2008 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja markku »

Siinä kaikille OZON ihailijoille .......... vähän tietämystä kymenlaaksosta ........ WEBER se paras !!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

tarvii otsoonien suuttimet tarkistaa, ja seosputkia ihmetellä myös. kiitoksia jo tässä vaiheessa noilla vois päästä hyvin alkuu. todennäköstä juu ettei osu nappiin kerrasta mutta olis edes sinneppäin sopivia suuttimia hyllyssä niin ei moneen kertaan tarvii ostella.
mites toi automaatti ryyppy? onko havaittu toimivaksi vai kannattaako modata manuaali malliseksi? (että saako lähteen käyntiin kylmänä helposti?)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä nuo tomaattiryypyt toimii ihan jees, aika simppeli laite. Freetehnicsiltä saa korjaussarjan jossa on ainakin jotain DGAV:n ryypyn osia.
Vesikierron sille voi napata vaikka kierrättämällä lämppärin tuloletkun sen kautta (ei siis mitään umpilisäkkeitä vaan weeperin vesikellon kautta vaan).
Toinen vaihtoehto on kierrättää se pumpulta imusarjalle menevä letku ryypyn kautta. Kummassa nyt vaan sattuu letkukoko natsaamaan, todennäköisesti lämppärin letkussa kun muistaakseni DGAV:ssa on aika isot ne letkulähdöt.

Kyl noilla mun mainitsemilla suuttimilla pärjännee jo melko hyvin ja jos nurkista löytyy otsoonin rämmäleitä niin aina parempi varastaa niistä suuttimia.
Jos budjetti kestää niin tilaa se 15€ F6 putki sinne ykköselle, kunhan ensin tarkistat mitä sieltä löytyy.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jokari kirjoitti:Vesikierron sille voi napata vaikka kierrättämällä lämppärin tuloletkun sen kautta (ei siis mitään umpilisäkkeitä vaan weeperin vesikellon kautta vaan).
Mutta mutta, eikös tässä ole se ongelma, että jos lämppärin hana toimii, ja kesällä sen laittaa aivan kiinni, loppuu sieltä vesikierto, kuten myös sitten tomaatti ryypyltä? Eli vesi ei lämpenekkään siellä enää, jolloin ryyppy jää päälle?

Toki, on harvinaista että tuo hana sulkeutuisi ihan täysin :lol:

Itse kun mietin ton ruiskun kanssa että mistä saa luotettavan tiedon jäähytin nesteen lämmöstä, ja hylkäsin ton ratkasun just yllämainituista syistä...

Ja jos nurkista löytyy lambda, niin mikäjottei sitäkin laittais paikoilleen, niin näkee miten seokset seilaa, tosin taitaa kaasareitten kanssa pärjätä melekeen yhtä hyvin ilimanki?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

on omatekonen kapeakaista seosmittari, toimivuus on yllättävänkin hyvä mitä viimetalvena kokeiltiin
ajatuksena oli modata se imusarjan putki, siis se mikä haarottuu lämppärin putkesta. se putki onkin ihan perse kun se laippa vääntyy sieltä pumpun päästä solmuun kun pikkasenkin koskee. meinasin modata uuden jykevämmän ja lyhemmän (lopun kiertää jostain kumiletkulla niin ettei sula pakosarjaan) mutta jokatapauksessa sen toteuttaminen ei ole ongelma :wink:
ja otsooneja tänään etsin ja pari "täydellistä" kaasaria löytykin (no joo toisesta oli alaosa irti) ja lukematon kasa osia, niistä löyty muistaakseni tälläisiä pääsuuttimia: 107,130,140,162
mites käykös ilma ja tyhjäkäynti suuttimet otsoonista? ilmoja näky olevan 170 ja vieläkin isompia ja sitten tyhjäkäyntejä oli ainakin yksi joko 50 tai 60
ja yleensäkkin mitä kaikkee otsoonista saa ryövättyä?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kaikki suuttimet käy Ozonista koska se on Webrun lisenssillä tehty :lol: Seosputket käy myös, ne on F15 mut niistä ei ole kokemusta. Ja ne apukurkut käy myös suoraan. Sisäkurkkujahan näissä ei voikkaan vaihtaa, tuli typo kirjoittaessa :lol:
Noista suuttimista 140 on ainoa käyttökelpoinen, yli 160 ilmoille ei ole juuri tarvetta.

Muita hyödynnettäviä osia siinä ei oikein olekkaan.
IlkkaHe kirjoitti:Mutta mutta, eikös tässä ole se ongelma, että jos lämppärin hana toimii, ja kesällä sen laittaa aivan kiinni, loppuu sieltä vesikierto, kuten myös sitten tomaatti ryypyltä? Eli vesi ei lämpenekkään siellä enää, jolloin ryyppy jää päälle?
Prkle että sitä onkin hölmö :oops:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

seosputki asia on nyt vähän kesken eivät ole suostuneet tuleen ulos :roll: eikä viitti kovin suurta väkivaltaa käyttää ettei tule eiku... ilmiötä :lol:
vinkkejä?
otsooni suuttimia tarvii vielä tarkastella noita romuja (joilla ei itelle ole vielä tähän asti ole käyttöä ollut) on melkoinen läjä keertynyt.
sit on semmonen pienempi weeberi josta en tiedä muutaku että on italiassa tehty :) tarvis tutustua
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Juu ne putket voi olla vähän tiukassa. Ensit koitat ottamalla pätkän rautalankaa johon taitat pikkuisen koukun. Sit työnnät sen putken sisään niin että se ottaa johonkin putken reikään kiinni ja rupeat nykimään. Yleensä irtoaa näin.
HC-konsti on ruuvata pieni ruuvi putken päähän ja nykiä siitä, mut kokeile tätä vasta viimeisenä.

Jos se kaasari on vielä irti niin sen voi kans kääntää ylösalaisin ja kokeilla koputella vaikka kuminuijalla sen pohjaa, voi saada kans vähän eloa niihin putkiin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

on se irrallaan ja koputtelua ja pyörittelyä tehty, ei nyt sentään lommoja ole nuijittu mutta sen mitä uskaltaa :wink:
niin unohtu mainita sisäkurkut oli 3.5/4.5
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

seosputket sain irti miggi lankaa apunakäyttäen. jotain hiirenp*skan kokosta tekstiä siinä luki oli joko F66 tai F65 tai jotain
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Edellinen omistajakin tulee mukaan keskusteluun.

Automaattiryypystä. Kyllähän se toimii, jos ei toimi niin menee bensaa niin rkeleesti. Kesällä kääntäisin sen pois päältä, niinkun olin tehnytkin. Kerran polkasee kaasua niin että kiihdytyspumppu pudottaa bensaa niin aina hörähtää tulille.

Kyllä se tosiaan niillä suuttimilla mitä siellä oli oli vakio 1700:sessa kiinni ja meni se niinku kauhia, joten ei ne varmaan kovin kaukana ollu.

Ens kesänä on itellä sama ruljanssi edessä, mulla ku on ny uusi DGMS...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

THI-900 kirjoitti: Automaattiryypystä. Kyllähän se toimii, jos ei toimi niin menee bensaa niin rkeleesti. Kesällä kääntäisin sen pois päältä, niinkun olin tehnytkin. Kerran polkasee kaasua niin että kiihdytyspumppu pudottaa bensaa niin aina hörähtää tulille.
Kyllähän sen tulille saa, mutta ei se kovin häävisti käy edes kesähelteillä kylmiltään käynnistäessä ilman ryyppyä, 500-600 kierrosta hörsköttäen. Sit viimeistään ekaan risteykseen meinaa sammahtaa jossei ole yhtään ryyppyä päällä. Näin ainakin mulla DGV:n kanssa.

Jos on mahdollisuus käyttää automaattiryyppyä, niin pitääkö silti aina kötöstellä jotain patentteja?
Normisetti kesät talvet kylmälle koneelle manuaaliryyppyiselle webrulle: ryyppy lähes täysille, ehkä sentin-puolitoista vajaaksi ja avaimen kääntö, tarvittaessa hieman pienennetään ryyppyä ettei saa liikaa. Helppoa :lol:

Noitten F66 putkien kanssa ei tartte käyttää ihan niin isoja suuttimia kuin esimerkiksi F50 kanssa. Kokeilua ja kokeilua, mitään juuri sun autossa toimivaa ei voi arvata vaan pitää testailla.
THI-900 kirjoitti:Kyllä se tosiaan niillä suuttimilla mitä siellä oli oli vakio 1700:sessa kiinni ja meni se niinku kauhia, joten ei ne varmaan kovin kaukana ollu.
Nää nyt on näitä persdynolla mitattavia asioita. Toisille riittää että kaasua painaessa vauhti edes vähän kiihtyy ja eikä pikku puutumiset joillain kierrosalueilla haittaa. Toiset vaatii sitte pikkusen enemmän ja käyttää paljon aikaa siihen että weeperin toiminta vastaa lähestulkoon alkeellisimpia ruiskuja 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ryypystä:
Joo, kaikillahan on tapansa. Itse kun laitan kaasari auton käyntiin, niin että polkasen kerran kaasua ja sitten starttaan. Kun kone lupaa painan hieman kaasua että se jää käymään. Omat kokemukset ryypyn kiinni vetämisestä ennen starttausta ovat jokseen karmivia. :D Ryyppyä vedän vasta sitten, kun kone käy kaasupolkimen varassa.

Suuttimista:
Itse olen suht perfektionista ja varmaan en saa ikinä omaani sellaisia suuttimia, joilla se toimis niinku kvartsikello. Anyway. Toi kaasari josta nyt puhutaan, kun oli 1700:sessa vakiossa kiinni, niin kyllä se voitti menohaluissa jokaisen vakioykspisteruiskun jota oon ajanu (oliskohan niitä nyt sitten 5kpl). Tosin tuo ykspisteruiskuhan tiedätään melko laiskaksi, mutta silti.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin