projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Ladalla ja lujaa! kirjoitti:Paljoko ottivat rahaa romiksella siitä 1700 koneesta?
Koneesta ottivat 100€uroa. Kone ei tunnu vievän öljyä nimeksikään vaikka on revittely käytössä. Kannessakin oli ihan uusi ketjun laahain.

Nyt on ladassa kaaret sisällä ja corbeaun rallipenkki ja GA:n 6-pistevyöt ilman munavyötä eli 4-pisteenä mennään. Kaaria piti jonkun verran palotella ihan ennen kun sai murjottua sisälle ovista :) Pitää kaaret vielä maalata kun ovat nyt huonossa maalissa ja laittaa pehmikkeitä niin tulee kuvia lisää vekottimestä tänne.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Ladalla ja lujaa!

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Ladalla ja lujaa! »

Jooo no pitää tossa talven aikaan käyvä siellä romuttamolla kahtoo vieläkö siellä ois niitä 1700 koneita. Onko siellä muuten moottorin nostinta?vai pitääkö jollain muulla nostaa se kone poikeen?
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Käsin se sieltä ylös nostettiin. Kettinki moottorin ympäri -> tanko siihen ja sitten nostettiin.

Tuon kaasu poljin-vaijerin kanssa ei mitään muuta kun ongelmia ole ollut. Viimesimmäksi kaasupoljin meni poikki toissapäivänä siitä kohasta mistä tulee tulipellin läpi.
Pitäisi ihan koko paska ottaa jostain muusta autosta ja istuttaa tuohon. On nimittäin vihoviimenen tuo ladan oma kaasu. Antaa niin paljo se poljin periksi.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Oisit napannut siitä samasta ruiskuladasta sen kaasupolkimen vaijereineen päivineen. Bolt-on :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Jokari kirjoitti:Oisit napannut siitä samasta ruiskuladasta sen kaasupolkimen vaijereineen päivineen. Bolt-on :lol:

No voi sun ssaateri.. :? Sanot sitten vasta nyt että siinä ois ollu semmonen :( Noh. onneksi maanantaina omistin koko illan sille kaasulle nii nyt sain semmosen kun halusin eli ei tartte kokoaikaa miettiä että "nyt painan kaasua!" :)

Noh. jos jotain kunnossa, aina jotain rikki. Heti kun kaasun sai toimimaan ok, pimeni mittaristo.. hurei!
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Pimeni valot vai nopeus vai muuten?

Tällä voi olla yhtäläisyys: Oot vahingossa nypänny kaasupoljinta räplätessä mittariston johot irti tms...
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

IlkkaHe kirjoitti:Pimeni valot vai nopeus vai muuten?

Tällä voi olla yhtäläisyys: Oot vahingossa nypänny kaasupoljinta räplätessä mittariston johot irti tms...
Ei vaan epäilen että yhtäläisyys sillä että kevyesti sanottuna MURJOIN (rälläkkää, vasaraa jne :lol:) tuota kojelautaa kun laitoin niitä turvakaaria paikalleen. Saatto ottaa siipeen se himmennin. Pitää koittaa hyppylangalla toimiiko.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

heh, saatto ne siinäkin ottaa siipeensä :lol:
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

yhyy.. Taas alko perä rallattamaan.(1200 perä) :( Kuuluu rohinaa sieltä.. Se on kohta kolmas perä puoleen vuoteen :lol: Yks ehjä perä on vielä tallissa, mut seki on 1500 pitkävälitteinen perä. Noh, tuleepahan samalla vaihettua vetari vasemmalle taakse kun on yhdestä pultin kierteestä jengat lähteny kävelemään.

Ei kellään sattuis olemaan 1200 tai farmarin ylimääräsiä periä? Voin ehjästä pari kymppiä maksaa.

Kuuluisko mun satsata torsen perään? Onko teillä kokemusta sellasesta? Uusi tais maksaa 400euroo.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Usko nyt jo että minkään automerkin lukoton perä ei kestä loputtomiin sudittelua pitävällä pinnalla. Ne hajoaa ihan yhtä lailla bemarista kuin ladastakin, tosin nuo ladan perät on todella helposti antautuvaa sorttia. Hitsaa se perä vaikka jumiin ensihätään jos kuminpoltto on ainoa tarkoitus.

Mun mielestä noissa 4.3 ja varsinkin 4.1 välitteisissä perissä ei ole mitään eroa kiihtyvyyden kannalta. Edes 3.9 perää ei huomaa oikeastaan kuin pienenä puutumisena laiskemman koneen kanssa.
Omasta mielestäni on siis aivan sama mikä perä siellä tonniseitensatasen kanssa on, kyllä se silti liikahtaa sen minkä se liikahtaa.

Ladan välitykset on kyllä sen verran pöljät että aina parempi mitä pitemmälle ekat vaihteet riittää. Itse vaihdan 3,9 välityksen kiinni kuhan nyt ensin vttuunnun tarpeeksi tuohon jollottavaan 4.x välkkään.
Niitä nappiskombin 4.44 välityksiä et saa mistään eikä niitäkään vähäisiä kyllä pitäisi revitellä hajalle.
Jaa että pitäis perätkin myydä oikein kahdellakympillä? Kahdellakympillä saat multa puretun ja paskan 4.3 perän :lol:

En sijoittaisi kyllä torseniin vaan ihan perinteiseen kitkalukkoon. Sit tohon lukon hinnan päälle pitää vielä laskea kulut sille kun joku simmaa sen välitykseen kiinni. Itse älä rupea sitä tekemään, vituiksi menee.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Jokari kirjoitti:Usko nyt jo että minkään automerkin lukoton perä ei kestä loputtomiin sudittelua pitävällä pinnalla. Ne hajoaa ihan yhtä lailla bemarista kuin ladastakin, tosin nuo ladan perät on todella helposti antautuvaa sorttia. Hitsaa se perä vaikka jumiin ensihätään jos kuminpoltto on ainoa tarkoitus.
Kuminpoltossahan ei ole mitään hauskaa :? Vaan sivuluisussa. Jota varten tämä ladakin on minulla. Erikseen on sitten tuo ässä audi jolla voi ajaa "normaalisti". Ja tuo ääni on alkanu nyt tulemaa ei pitävällä alustalla eli lumella ja jäällä viimesen viikon aikana.
Mun mielestä noissa 4.3 ja varsinkin 4.1 välitteisissä perissä ei ole mitään eroa kiihtyvyyden kannalta. Edes 3.9 perää ei huomaa oikeastaan kuin pienenä puutumisena laiskemman koneen kanssa.
Omasta mielestäni on siis aivan sama mikä perä siellä tonniseitensatasen kanssa on, kyllä se silti liikahtaa sen minkä se liikahtaa.
Sekuntin nopeemmin 0-100km/h menee tuolla 1200 perällä 4,1 vai 4,3? kun tuolla 3.9 perällä. Samahan se mikä perä siellä on mutta mieluummin minä sen tiheän on kun se tiheäväliteinen on huomattavasti mukavampi ajaa. Ja kun tällä autolla ei edelleenkään ole "normaalia" pisteestä A pisteeseen B ajoa. Ainoastaan leikkikalu.
Jaa että pitäis perätkin myydä oikein kahdellakympillä? Kahdellakympillä saat multa puretun ja paskan 4.3 perän :lol:
Se parikymppiä tarkottaa jokusta kymppiä ei kuitenkaan satasia. Anteeksi puutteelinen kieliasu.
En sijoittaisi kyllä torseniin vaan ihan perinteiseen kitkalukkoon. Sit tohon lukon hinnan päälle pitää vielä laskea kulut sille kun joku simmaa sen välitykseen kiinni. Itse älä rupea sitä tekemään, vituiksi menee.
Mitä tuommonen kitkalukko mahtaa maksaa ja onko niillä saatavuutta?


edit: Ainiin meinasi unohtua -> Starletin kaaret laitoin eilen tilaukseen lapuan lasikuidusta. Sanoivat että ensiviikolla saavat seuraavan erän valmistettua niitä. Eli reilun viikon toimitusaika.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyseleppä lukkoja:

http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi
Rallysystems OY Kittelä
Lautamäki Motorsport

Hinnat pyörii jossain 600€ tietämissä.


Sit vielä samaan syssyyn 5.1 välitys niin jo on kumma jossei rupea kiihtyvyys piisaamaan :lol: Ykkösellä ei sit teekkään enää mitään ja huiput jää johonkin 120 km/h nelosella nopeusmittarin neulan huitoessa jossain 160 paremmalla puolella, mut kiihtyvyyshän oli tärkeintä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Jokari kirjoitti:Kyseleppä lukkoja:

http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi
Rallysystems OY Kittelä
Lautamäki Motorsport

Hinnat pyörii jossain 600€ tietämissä.


Sit vielä samaan syssyyn 5.1 välitys niin jo on kumma jossei rupea kiihtyvyys piisaamaan :lol: Ykkösellä ei sit teekkään enää mitään ja huiput jää johonkin 120 km/h nelosella nopeusmittarin neulan huitoessa jossain 160 paremmalla puolella, mut kiihtyvyyshän oli tärkeintä :lol:
On vähän turhan kallis 600euroa. Jotain 400euron tuntumaa voisin kuvitella maksavani perästä joka _kestää_. Tuo 5.1 ois kokeilemisen arvonen talviperä :)

Vaihoin äsken sen 3,9 perän. Vanhat öljyt oli semmosta mustanharmaata metalli hile/rouhosta. Perän kun otti pois nii ne oli ne tasauspyörästön pikkurattaat törkeen väljässä kunnossa, heilu jokasuuntaan kun sormilla kokeili ja oli palasia lähteny irti. Tosin ei lähellekkään niin pahassa kunnossa kun se ensimmäinen perä jossa ne rattaat oli räjähtäny(kuva ekasivulla).

Ens tuntemukset tuosta uudesta on surkeet jos vertaa tuohon entiseen. On liian pitkät nuot välitykset, nyt tod.näk. piikeillä ajaessa vielä vähemmän vetoja. Ja vetää huomattavasti enemmän yhdellä renkaalla, kun tuo edellinen perä joka oli talvikelissä melkeimpä lukko. Vanha perä asfaltilla suoraan lähdettäessä veti aina molemmilla -> 2 rantua, aina. Jopa hankalahko edelliseen verrattuna kun saattaa kesken mutkan vatkata toista rengasta mukaan/pois!? Voisko tuo edellisen perän molempien pyörien veto johtua noista metallinsuurustamista peräöljyistä? nehän tietty huomattavasti jäykemmät kun nuo uudet öljyt.

Täytynee tyytyä hitsilukkoon näin alkuun :? Ei kellään sattuis olemaan kuvaa mihin kohtaan sinne perää pitää hitsata jos siitä sen lukon tekee? Mulla ei mitään havaintoo. Ilmeisesti voimavirta migillää/puikolla että sulaa kunnolla? Siihen tarkotukseen joku vois myydä mulle mahollisimman tihee välityksisen aihion 8)
Viimeksi muokannut Susipoika, 28.11.2008 0:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ajatuksia: Ostin viime keväänä Jeesmalta liki pakasta repäistyn 4,44 perän ja tais maksaa 75€, en oo ihan varma. Iigorilla on semmonen kans, mutta se ei irronnu edes rahalla.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kai se nyt vetää helpommin sohlolla perällä kahta raitaa kun ne väljät pikkurattaat juuttuvat toisiinsa. Ehjässä perässä ne pyörii herkästi eikä jumitu -> tasauspyörästö toimii niinkuin se on suunniteltu.
Ensiavuksi kannattaa koittaa vaikka parin minuutin burnista yksi pyörä sutien, on kumma jossei rupea ristitappi ja pikkurattaat väljistymään ja kemppiefektiä tulemaan.

Kemppilukon tekemiseen löytyy ohjeita tältä foorumilta kun vaan viitsit kattoa. ISOLLA virralla hitsaten.

Mitään kemppiläisiä on sitte turha edes verrata kunnon lukkoon, kyllä sen kanssa saa ladan puskemaan liukkaalla niin paljon että alkaa vakioperää tulemaan ikävä.

Sit niitä pitempiä välityksiä kompensoimaan laitetaan paukkua sinne pellin alle. Ei se 1700 mikään häävi ole kun lyöt piikit alle, menee vaan ajeluksi kun tehot loppuu. Tollasesta 100 hepasta eteenpäin ruvetaan jo kattoon niitä piikkejä LUKON kanssa...

Onkohan meidän kahden kahelin ajotavoissa jotain eroa kun mä vihaan rässikäytössä ylikaiken noita töykeän lyhyitä välityksiä. Ykkönen on talvella täysin turha vaihde ja kakkonen loppuu heti suditellessa kesken ja kolmosta tarjotessa puutuu. Ennemmin sais se kakkonen riittää karvan verran pidemmälle kun kolmosella ei enää kuitenkaan jaksa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin