Itse siirrän digikuvia suunnikkaan muotoisille paperinpaloille, ennen sitä ne on siirretty koneelta muistitikulle ja kun tarpeeksi kertyy niin cd:lle turvaan. Yhtään kuvaa ei ole tämän vajaan viiden vuoden aikana kun digikameralla olen kuvannut hävinnyt bittiavaruuteen. Ei edes koneelta muuten kuin delete:llä. Myös http://www.kuvat.fi/ -tyyppiset palvelut ovat käteviä, sen kun sukulaisille tms. lähettää sähköpostilla vinkin että taas on uusia kuvia että käy katsomassa sielltä. Itsellä on toi esimerkkipalvelu käytössä, maksaa huimat kaksi euroa kuussa ja sitä pystyy käyttämään kotisivutilanakin, esim. http://lada1970.1g.fi/ löytyy tuolta.Jaska HKI kirjoitti:kuvia sitten siirrän tietokoneelle josta ne siirtyvät sitten bittiavaruuteen aina kun tietokone kaatuu.Jonkunlaisen syöpymän aivomassaan ne kuitenkin ehtivät ennen tuhoutumistaan aiheuttaa.
Valokuvaus
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Re: Valokuvaus
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Ei mahda olla ihan EU hyväksytty.Tuosta kun vaijeri räpsähtää poikki niin ei mahda olla naamavärkki enää entisissä kuoseissasamarai kirjoitti:Aika rajun näköinen "metsäkonerakennelma" Nuffieldissa - aputeli kitkaketjuille ja juontovinssi puomilla nokassa.AI kirjoitti:Liikaa kotisivutilaa (50 GB) niin laitoin tällaisia:
Muutama kuva
Kun jaksaisi cd:t koluta läpi niin löytyisi muutama lisääkin.

Nyt olisi hirveä kamerakuume ja tarvitsisin viisaampien neuvoja mihin rahansa sijoittaa, minun kameratuntemukseni ei enää ulotu näihin uusiin dikidikilaitteisiin. Eli dikijärkkäri siis haussa. Onko Canonin 1000D ja Nikon D60 ihan vauvojen ja teinityttöjen leluja? Canon 450D jo vähän parempi? Vertailukin on jo niin vaikeeta kun on kaikennäköstä "kittiä".
Esim näistä http://www.rajalacamera.fi/www/bids.php mitä kannattais ostaa?
Odotan toki joulun yli hintojen laskua.
Esim näistä http://www.rajalacamera.fi/www/bids.php mitä kannattais ostaa?
Odotan toki joulun yli hintojen laskua.
Reippaina käymme rekkain alle 

Leluja nuo eivät ole, mutta omasta mielestäni "uutuus" näkyy vielä hinnassa.
Kaveri osti juuri Canon 400D:een. Se on vähän muovisen oloinen. 18-55 kittilasi vaihtui jo samana iltana kiinteään 1.8/50 objektiiviin.
Itse ostin muutama viikko sitten Nikon D80:sen ja siihen olen ollut todella tyytyväinen.
Ainakin D40 vaatii hieman erikoisemman objektiivin ja muistelen, että D60 samoin.
-Tarkennuksessa tulee ongelmia, mutta kuvia taitaa saada kuitenkin otettua kaikilla Nikonin -57 jälkeen tehdyillä objektiiveilla.
Tuota en mene vannomaan, mutta muistaakseni noin.
Lisäksi D80:ssä on monipuolisemmat valikot ja lisäasetukset. Se pystyy mm. ohjaamaan langatonta salamaa.
Itse päädyin tähän pakettiin. Ideana se, että välttävästä kittilasista ei kannata maksaa uuden hintaa, koska kukaan ei niitä oikein kelpuuta käytettynä.
Tuo 1.8/50 on taas loistava ostos tiettyihin tilanteisiin. Sillä kuvaa lähes pimeässä ja muutenkin se jättää nätin jäljen kuvaa.
Tuo toki vaatii kaverikseen jonkin muunkin objektiivin, mutta sellaisen voi sitten hommata vaikka käytettynä. Itse vähän suunnitellut 16-85mm VR objektiivia tuolle kiinteälle kaveriksi.
D80 alkaa olemaan niin halpa, että ei välttämättä kannata joulun yli odottaa. Sen hinta voi vielä vähän laskea, mutta yhtä hyvin voi kameratkin loppua. D90 kun on ollut pitkään myynnissä, joka on D80:n seuraaja.
Tässä ja tässä muutama Nikonilla otettu kuva.
Ja se tarve kannattaa toki miettiä. -Mitä oikein kuvaa. Järkkäri on iso ja painava. Pokkareillakin hyviä kuvia saa, mutta fiilis kuvata on taas aika lattea.
Kaveri osti juuri Canon 400D:een. Se on vähän muovisen oloinen. 18-55 kittilasi vaihtui jo samana iltana kiinteään 1.8/50 objektiiviin.
Itse ostin muutama viikko sitten Nikon D80:sen ja siihen olen ollut todella tyytyväinen.
Ainakin D40 vaatii hieman erikoisemman objektiivin ja muistelen, että D60 samoin.
-Tarkennuksessa tulee ongelmia, mutta kuvia taitaa saada kuitenkin otettua kaikilla Nikonin -57 jälkeen tehdyillä objektiiveilla.
Tuota en mene vannomaan, mutta muistaakseni noin.
Lisäksi D80:ssä on monipuolisemmat valikot ja lisäasetukset. Se pystyy mm. ohjaamaan langatonta salamaa.
Itse päädyin tähän pakettiin. Ideana se, että välttävästä kittilasista ei kannata maksaa uuden hintaa, koska kukaan ei niitä oikein kelpuuta käytettynä.
Tuo 1.8/50 on taas loistava ostos tiettyihin tilanteisiin. Sillä kuvaa lähes pimeässä ja muutenkin se jättää nätin jäljen kuvaa.
Tuo toki vaatii kaverikseen jonkin muunkin objektiivin, mutta sellaisen voi sitten hommata vaikka käytettynä. Itse vähän suunnitellut 16-85mm VR objektiivia tuolle kiinteälle kaveriksi.
D80 alkaa olemaan niin halpa, että ei välttämättä kannata joulun yli odottaa. Sen hinta voi vielä vähän laskea, mutta yhtä hyvin voi kameratkin loppua. D90 kun on ollut pitkään myynnissä, joka on D80:n seuraaja.
Tässä ja tässä muutama Nikonilla otettu kuva.
Ja se tarve kannattaa toki miettiä. -Mitä oikein kuvaa. Järkkäri on iso ja painava. Pokkareillakin hyviä kuvia saa, mutta fiilis kuvata on taas aika lattea.
No mä siis olen ennen dikiaikaa järkkärillä tottunut kuvaamaan. Nyt mulla on dikipokkari enkä saa siitä enää mitään irti.
Täytyypä tota D80:ä miettiä. Mitä se painaa, onko se jämäkkä ja tukeva vai muovinen paska? Vai onko noi kaikki nykyään muovipaskoja? (nimimerkki "teräsrunkoiseen zenittiin tottunut").

Täytyypä tota D80:ä miettiä. Mitä se painaa, onko se jämäkkä ja tukeva vai muovinen paska? Vai onko noi kaikki nykyään muovipaskoja? (nimimerkki "teräsrunkoiseen zenittiin tottunut").

Kaikki on suhteellista. Ei se ainakaan niin muovinen ole kuin Canon, vaikka muoviahan nuo taitaa kaikki olla.
Paino ilmenee luultavasti Rajalan sivuilta. Ei ainakaan minua ole paino toistaiseksi häirinnyt. Toki zoomin kanssa paino kasvaa, mutta tuskin paljoa.
Jos Nukarin suunnilla pyörit, niin kyllä tuota pääsee hipelöimään livenäkin.
Itse jouduin ostamaan kameran sen enempiä kokeilematta ja on vielä tuoreessa muistissa se epävarmuus, että piru, jos paljastuukin huonoksi ostokseksi tuo.
Minulla on luultavasti isompi koura, joten tuntumasta en voi muuta sanoa kuin, että D80 sopii paremmin minun käteeni kuin rungoltaan matalampi 400D.
Paino ilmenee luultavasti Rajalan sivuilta. Ei ainakaan minua ole paino toistaiseksi häirinnyt. Toki zoomin kanssa paino kasvaa, mutta tuskin paljoa.
Jos Nukarin suunnilla pyörit, niin kyllä tuota pääsee hipelöimään livenäkin.
Itse jouduin ostamaan kameran sen enempiä kokeilematta ja on vielä tuoreessa muistissa se epävarmuus, että piru, jos paljastuukin huonoksi ostokseksi tuo.
Minulla on luultavasti isompi koura, joten tuntumasta en voi muuta sanoa kuin, että D80 sopii paremmin minun käteeni kuin rungoltaan matalampi 400D.
Täytyy vielä käydä valokuvausliikkeessäkin noita ihmettelemässä niin pääsee käteenkin kokeilemaan. Jotenkin perstuntumalla Nikon miellyttää enemmän kuin Canon.

Hinta/laatusuhteeltaan järkevin runko tällä hetkellä Nikonilla on mielestäni juuri tuo D80.
Se on D90:n edeltäjä, kun taas D60 on kai D40:n seuraaja.
Painii siis pykälää isommassa luokassa. Ja, on se pirun hyvä kamera.
Canonin runkoihin en ole perehtynyt. Kaveri maksoi omastaan alle kolme sataa. Minusta se oli jo ilmainen. Mukana tuli vielä se 18-55 kittilasi.
Tuolla kanssa kannattaa käydä ahmimassa tietoa.
Se on D90:n edeltäjä, kun taas D60 on kai D40:n seuraaja.
Painii siis pykälää isommassa luokassa. Ja, on se pirun hyvä kamera.

Canonin runkoihin en ole perehtynyt. Kaveri maksoi omastaan alle kolme sataa. Minusta se oli jo ilmainen. Mukana tuli vielä se 18-55 kittilasi.

Tuolla kanssa kannattaa käydä ahmimassa tietoa.
Nikon D40 kuvaan. En kai minä itseäni mitenkään harrastelijaksi luonnehdi. Kunhan omaksi ilokseni kuvailen aina silloin tällöin =)
http://www.capi-online.fi/epages/Capi.a ... cts/220014
tuollasen mysteerin pistin eilen tilaten , saapi nähä tekiikö mitään ja muutenkin jotta iskeekö kuvausinto päällensä...
tuollasen mysteerin pistin eilen tilaten , saapi nähä tekiikö mitään ja muutenkin jotta iskeekö kuvausinto päällensä...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Mä oon aika lähellä päätöstä ostaa tuo -> http://www.nikon.fi/product/fi_FI/produ ... rview.html

Kuvanvakain olisi kyllä hyvä löytyä objektiivista.
Tuolla objektiivilla tulee hämärämmässä ongelmia. Ja kameran omalla salamalla ei tilannetta pelasta niin, että kuvaa voisi sanoa hyväksi.
Tietysti kiinteä 50/1.8 kaveriksi, niin saa ne pimeäkuvatkin otattua, mutta silti kyllä suosittelisin VR objektiivia. Se auttaa hämärämmässä, jos kohde on paikallaan oleva.

Tuolla objektiivilla tulee hämärämmässä ongelmia. Ja kameran omalla salamalla ei tilannetta pelasta niin, että kuvaa voisi sanoa hyväksi.
Tietysti kiinteä 50/1.8 kaveriksi, niin saa ne pimeäkuvatkin otattua, mutta silti kyllä suosittelisin VR objektiivia. Se auttaa hämärämmässä, jos kohde on paikallaan oleva.
No ostin kummiskin, ennenkin maailmassa on ilman kuvanvakaimia pärjätty. Tota D80:ä ei tuntunut VR-objektiivilla saavan kittinä, sen sijaan D60:ä myytiin 18-55 VR-kakkulan kera. Tosin valokuvaliikkeen henkilökunta oli sitä mieltä, ettei kuvanvakainta tollasilla kakkuloilla tarvitse, vaan vasta siinä 200-300 mm:ssä. SB-400 halpissalama kuului pakettiin. Saahan noita salamia ja kakkuloita sitten kaupasta lisää.

Saahan niitä tosiaan lisää. Mitkäs on ensimmäiset fiilikset kamerasta? 

Heh, paljon en oo kerennyt vielä tutustumaan.
Näyttäs muuten tuo NIKKOR AF 50/1.8D maksavan Rajala pro shopissa 115 euroa joten ei ole kauhea investointi jos valovoimaisempaa kakkulaa kaipaa lisäksi.
Näyttäs muuten tuo NIKKOR AF 50/1.8D maksavan Rajala pro shopissa 115 euroa joten ei ole kauhea investointi jos valovoimaisempaa kakkulaa kaipaa lisäksi.