Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kolmea eri polttimoa tuossa on käytetty paikoillaan, tuloksetta.

Teemu, ihan motonetistä ostettua bensatankin paikkausmömmöä, omaan tankkiisi voit laittaa vaikka erikeepperiä niin tiivistyy sisältäpäin :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Vetonivelen suojakumi vaihdettu, aikaakaan ei mennyt kuin 5 tuntia :lol:

Harvinaisen v-mäinen homma, muistuttakaa mua tästä kun seuraavan kerran meinaan ostaa vetovammaisen auton :mrgreen:

Alapallon pultti + muttei umpiruosteessa, sai tovin väännellä ja R3:sta suihkutella ennenkuin lähti.

Kallistuksen vakaajaa irti.. mutteri **lvetin tiukassa, metrisellä jatkovarrella kääntelemään, jotain tapahtuu, mutta kierrettä ei tule sen enempää näkyviin.. Ford olikin keksinyt käyttää tässä kohtaa vääräkätisiä kierteitä! Toisella puolella on normikierteet.

Vanha kumin riekale ja siteet irti ja ei muuta kuin vetarin lukkoprikan irroitukseen.. viidet lukkorengaspihdit löytyy vaan yhdetkään ei sovi :lol: Ruuvarilla koittaa väännellä auki, ensimmäinen irroitusyritys, nykäisy, ***KELE, vetoakseli irti vetopyörästöstä, öljyt lorisee pitkin pihaa :evil: Noh, pujotellaan vetoakseli takaisin ja jatketaan lukkoprikan irroitusyrityksiä.
Puolentunnin yrityksen jälkeen lähtee irti.

Sitten kaivetaan kontista Motonetistä haettu uusi mallikohtainen suojakumi. Ensimmäisenä huomataan että ulompi side on aivan liian iso kyseiseen kumiin ja kaivetaan vanha roskiksesta, ei muuta kun uutta kumia paikalleen ja mömmöt sisään.. huomataan että kumin ulompi pää on aivan liian suuri kyseiseen vetariin, kirotaan Motonet alimpaan helvettiin. Muutakaan ei tähän hätään ole, joten koitetaan kiristää se paikoilleen, vanha ruosteinen side pettää, kirotaan. Haetaan romukasasta sopivan kokoinen letkuklemmari ja huomataan ettei se mahdu paikoilleen. Kokeillaan rautalankaa, mutta tarpeeksi vahvaa ei löydy sillä lanka menee jokaisella kolmesta yrityksestä poikki kun sitä kiristetään, laitetaan siihen tarpeeksi pitkä nippuside joka saa luvan kelvata.

Laitetaan romu kasaan ja kirotaan vielä kerran kun kallistuksen vakaajan mutteri ei mene paikalleen kun kallistuksen vakaajasta on kierteet huonona korroosion takia.

Sitten uutta öljyä laatikkoon ja romujen siivous..


Toiste en moiseen hommaan rupea, jos joskus menee toiselta puolelta niin vaihtuu kyllä liikkeessä.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Etuvetoiset Kuva
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Itse Sierran omistaneena olen myös huomannut että Fordilla oli oma ajattelutapa monesta asiasta :lol: Sähköliittimet ja muut asiat olivat niin ihmeellisiä, ettei meinannut terveellä järjellä ymmärtää. Tuo nippuside vetarin suojakumissa on aivan toimiva ratkaisu, eikä mikään purkkapatentti. Kunhan nippuside on tarpeeksi vahva eikä sellainen 2mm leveä. Itsellä on kestänyt jo reilu vuoden sellainen, vaikkakin onkin takavetoisessa. Tottakai väärävetoisessa tulee kumiin vetoa eri tavalla, sitten vain jykevämpää nipparia tilalle ja tiukalle.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
tramppas
Viestit: 185
Liittynyt: 2.10.2006 23:02
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja tramppas »

Kannattaisi käyttää vain alkuperäisiä Ford-varaosia :!:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

tramppas kirjoitti:Kannattaisi käyttää vain alkuperäisiä Ford-varaosia :!:
Hitto, johan tossa on 156tkm mittarissa, pitää hommata vaihtokone :shock: :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tämäkin meni maanantaina katsastuksesta läpi, ajoaikaa 30.9.09 saakka :)

Aamulla ennen jälkitarkistukseen menoa huomasin vasemman ajovalon olevan pimeänä joten vaihdoin sen uuteen.

Illalla töistä tultuani huomasin että oikea on pimeänä, tarkkaan mitoitettu kesto kun parina ostetut lamput pimahtavat 10 tunnin sisään.

Olen jo joskus aikaisemminkin haukkunut Osram Nightbreakerit lyttyyn, mutta teen sen varmuudenvuoksi uudelleen, edellinen pari kesti 11 viikkoa, nämä 10 viikkoa. Jää kyllä tästälähin ostamatta, pari maksaa sen 20e ja kestävät alle 3kk.. perus 2€ polttimo kestää kuitenkin sen 12kk..
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja BME316 »

mikko853 kirjoitti:Tämäkin meni maanantaina katsastuksesta läpi, ajoaikaa 30.9.09 saakka :)

Aamulla ennen jälkitarkistukseen menoa huomasin vasemman ajovalon olevan pimeänä joten vaihdoin sen uuteen.

Illalla töistä tultuani huomasin että oikea on pimeänä, tarkkaan mitoitettu kesto kun parina ostetut lamput pimahtavat 10 tunnin sisään.

Olen jo joskus aikaisemminkin haukkunut Osram Nightbreakerit lyttyyn, mutta teen sen varmuudenvuoksi uudelleen, edellinen pari kesti 11 viikkoa, nämä 10 viikkoa. Jää kyllä tästälähin ostamatta, pari maksaa sen 20e ja kestävät alle 3kk.. perus 2€ polttimo kestää kuitenkin sen 12kk..
Itselläni on myös juuri ostetut Osramin Nightbreakerit toisessa autossa ja saa nähdä kauan sitten kestää. Ja kysehän on käyttötunneista eikä niinkään viikoista.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Nyt on tähänkin vihdoin talvirenkaat hommattuna, hyvä niin sillä Kouvolassa oli jo tiet jäässä. Uudet umpiot laitettu keulille. Mittariin tullut 30.8.08 - 17.11.08 välillä yli 10tkm lisää.. jokohan pitäis vaihtaa pois kun pissapojastakin jo nesteet loppu vaikka kertaalleen on täytetty :lol: Tuolla matkalla on öljyäkin kadonnut 2 litraa.. ihan timmi peli :) Noh, kyllä se kohta joutaa pois kunhan saa toisen 1300S:n kuntoon.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Johan se oli aika tästäkin luopua, nyt alla kisakiree GT VAGina :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Millon Lada myyntiin?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Romut kiertoon, näinhän se menee ;)
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Tapaus Ford Escort 1.3C -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Millon Lada myyntiin?
Vaikka heti jos tarpeeks maksetaan, tee tarjous :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin