Harraste Samara meni läpi katsastuksesta heittämällä. Mitään huomautuksiakaan ei löytynyt. Lisäjarruvalo ei näyttänyt palavan ja taka-akselilta löytyi jarrutustestissä 21 prosenttia eroa pyörien välillä. Jarrupaineentasaajan puoleinen pyörä jarrutti tällä kertaa enemmän.
Kysyin myös koropalojen asennuksesta taakse katsastusmieheltä, autossani kun on vetokoukku. Sanoi että OK, ei ole laitonta!
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Volvokin sai tänään jälkitarkastuksen yhteydessä uuden otteen. Katsastuksessa tuli sanomista takapyörän koteloiden ruostevaurioista ja kuskin puolen helman huonosta kiinnityksestä (uusi helma vaihdettu joskus, mutta ei laitettu kunnolla kiinni).
Nappis on ollut nyt neljä viikkoa katsastettuna ja silloin saamatta jäänyt uusi rekisteröintitodistus oli edelleen saamatta, joten kävin aamulla kulkiessani sitä konttorilta kyselemässä.
Auto oli kyllä merkitty järjestelmään katsastetuksi, mutta eivät sitten ilmeisesti kuitenkaan olleet katsoneet tarpeelliseksi tulostaa ja lähettää minulle sitä uutta paperia.
Eukko meinasi edelleen että kyllä tuo vanha kelpaa kun siinä on leima ja päivämäärä mutta kyllä minä silti vaadin saada ajantasalla olevan otteen. Ei siksi että se olisi minullekaan mitenkään erityisen välttämätön, mutta kun se kuitenkin moisen törkyhintaisen toimituksen yhteydessä kuuluu saada niin kyllä se on silloin saatava!
itse sain kanssa viime viikolla. jännä juttu että paperiin muutettiin kaksi kohtaa ja taakse prosentit ja hintaa tuli yhteensä n200e ei tässä ole mitään tolkkua
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Nyt on taas käyttöpeli katsastettu vuodeksi eteenpäin.
Kävi vaan aloittelijan moka ja vasta toisella läpi; etujarruletku murtunut, vaikka kyllähän se olisi pitänyt muistaa tarkistaa ennen katsastusta.
Reilun tunnin päästä hylkypäätöksestä olin norkoilemassa jälkinäyttöä korjatulla ajokilla.
Tilastotappio, ensimmäinen hylky leimalla tän kanssa ikinä.
Samara Sedan sai uuden otteen tänään ilman huomautuksia
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mosse Pick-up ei saanut uutta otetta, 10 km pääsin farmilta ja sitten hajosi moottori, hinaamalla takaisin. 20 km jäi konttorista ja matkalla huomasin että ainakaan pyyhkijät ei toiminut ja jarrutkin vähän naheet, että olis varmaan jääny ote saamatta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tännään män tuo katiska läpi iliman huomautuksia. Tuplavakaaja ol paikallaan ja viimekesänä katoin, not toisesta etuiskarista on tullu mehut pihalle, kyllähän tuo silti toimi.. Kehotti vaan kirimään etupyöränlaakereita ja toinen etujarruletku on kulunut, mutta ei "kangas" viel näkyny..
Kyllähän mie viimeviikolla hitsasin pohjaan kaks paikkaa ja vaihoin takaiskarit, eteen saan uudet vasta huomenna..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Tervehdykset toivottelen.
Hatturasiaan, ystäväämme suoritettiin katsastus tänäpäivänä klo.10.30 ja tuloksena oli: "Ei mitään vikoja eikä puutteita, kaikki arvot sallittujen rajojen sisällä. Jarruarvot tasaiset, ei eroa edes käsijarrussa. Ei vuotoja eikä välyksiä. Jarruletkut ehyet.
Vanha rekisteriote roskiin ja uusi käyttöön. Huolettomat kilometrit kertyköön.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
ElManu kirjoitti: Kehotti vaan kirimään etupyöränlaakereita..
Ei tahdo ainakaan meilläpäin yhdellä asemalla inssit ymmärtää kartiorullalaakereiden olemusta. Vääntävät naama irvessä rengasta ja kun sieltä löytyy se pieni tai vähän isompi kartiorullien vaatima välys niin sanomista tulee.
Voihan sen toki vetää välyksettömäksi ja kohta katellaan kun rengas pyörii pitkin ojia kun laakeri leikkasi kiinni ja napamutteri aukesi
On se vaikeaa insinöörille..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
News to screen Nappis sai tänään uuden otteen pikku puuhailun jälkeen, hauskaa ajaa pitkästä aikaa nappiksella
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada 2107 sai eilen uuden otteen. Jarruletkussa oli pykimiä, jotka kyllä lähtiessä tiedettiin, mutta mukava inssi sanoi että laittaa sitten seuraavaan kastsastukseen kuntoon.
Mokoma käski kuitenkin etuvalon lasin vaihtamaan.