Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen jo pitempään harmitellut takaa tulevaa nitinää.Syyksi paljastui HB:ssä olevan hattuhyllyn saranat jotka aloitttaa kuluttuaan nitinänsä.Kaiken lisäksi saranat ovat suoraan takajousijalkojen yläpuolella.Ensi hätään laitoin koloihin talouspaperitollot,mutta joku liimattu nahkasuikale voisi olla hyvä.
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Luxus-Lada kerkisi seisoa pihalla käyttämättömänä muutaman päivän,tänään poikkesin sillä paikalliselle abc-asemalle saunakaljojen hakuun.Melkonen höyrykattila tuntuu olevan,ikkunat oli enemmin jäässä sisä kuin ulkopuolelta :roll: Jarrut piti ihme rohinaa,tais keritä levyt ruostua.Nyt on tullut ajettu tolla 4000km,eikä mitään suurempia vikoja ole vielä ilmaantunut.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaikka on ollut pakkasta 10-12 astetta niin Lada on lähtenyt käyntiin kuin "palmun alta" kiitos lohkolämmittimen.Autoradion paikkaa merkkaavan kolon kansi on alkanut itsestään räpsähdellä auki ajon aikana.Kannen päissä on pienet kyhmyt jotka toimivat lukitsimina.Liekö niistä kuluneet toleranssit pois vaikka enpä ole juuri luukkua availllut kun autoradiotakaan ei ole.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Kun oma 111:ni (2112-moottori, Bosch-järjestelmä, Euro 3 -päästötaso) käy pakkasella (alle -15 astetta) tyhjäkäyntiä pidempään, saattaa moottorinohjausjärjestelmän muistiin tulla vikakoodi P0102 (ilmamassa-anturin signaali liian alhainen).

Kaiken järjen mukaan ei järjestelmässä kuitenkaan ole mitään vikaa.

menestystä

SvS

hakusanoja: ilmamassa, ilmamäärä, P0102, 102, vikakoodi
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Tuttavani 110:ssa oli jonkin aikaa melkoista nykimisongelmaa. Auto loikki kuin viisi kengurua, erityisesti silloin, kun moottorin lämpötila nousi niin, että jäähdyttimen puhallin käynnistyi (sähkön tarve suuri).

Syyksi ilmenivät loppuun kuluneet generaattorin hiilet (tai viallinen lataussäädin). Uudella säädin-hiiliyhdistelmällä vikaoireet kaikkosivat kuin kameli Saharaan. Hiilten loppuun kulumisesta aiheutuu latauksen nopeassa tahdissa tapahtuva pois/päälle -ilmiö ja jänniteen vastaava vaihtelu välillä noin 10,5...14 volttia. Ilmiö on voimakkain, kun moottorin (generaattorin) nopeus on melko alhainen ja magnetointivirran tarve suuri. Ilmiö ei sytytyä latausvaloa (paitsi ilmeisesti uusimmissa, 05/2004 alkaen valmistetuissa hybridisäätimellisessä Ladoissa).

Kun jännite vaihtelee, muuttuu mm. bensiinipaine (pumpun teho) ja bensiinisuuttimien toiminta nopeasti, seurauksena nykiminen.

Moottori 2111 (8-venttiilinen), GM-järjestelmä, 125.000 km. Itse ilmiö lienee samalla tavoin mahdollinen kaikissa ruisku-Ladoissa.

kengurut takaisin Australiaan -terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Tuttavani 110:ssa oli jonkin aikaa melkoista nykimisongelmaa. Auto loikki kuin viisi kengurua, erityisesti silloin, kun moottorin lämpötila nousi niin, että jäähdyttimen puhallin käynnistyi (sähkön tarve suuri).

Syyksi ilmenivät loppuun kuluneet generaattorin hiilet (tai viallinen lataussäädin). Uudella säädin-hiiliyhdistelmällä vikaoireet kaikkosivat kuin kameli Saharaan. Hiilten loppuun kulumisesta aiheutuu latauksen nopeassa tahdissa tapahtuva pois/päälle -ilmiö ja jänniteen vastaava vaihtelu välillä noin 10,5...14 volttia. Ilmiö on voimakkain, kun moottorin (generaattorin) nopeus on melko alhainen ja magnetointivirran tarve suuri. Ilmiö ei sytytyä latausvaloa (paitsi ilmeisesti uusimmissa, 05/2004 alkaen valmistetuissa hybridisäätimellisessä Ladoissa).

Kun jännite vaihtelee, muuttuu mm. bensiinipaine (pumpun teho) ja bensiinisuuttimien toiminta nopeasti, seurauksena nykiminen.

Moottori 2111 (8-venttiilinen), GM-järjestelmä, 125.000 km. Itse ilmiö lienee samalla tavoin mahdollinen kaikissa ruisku-Ladoissa.

kengurut takaisin Australiaan -terveisin

SvS
....tuo oli hyvä tietää.Onneksi omassani on lähes uusi laturi.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Privet!

Ainakin etuveto-Ladoissa on moottoritilan ilmanvaihto järjestetty melkoisen tehokkaasti, kuumia käyttöoloja ajatellen.

Siitä on seurauksena myös, että moottori lämpiää talvella hitaasti, eikä kovalla pakkasella oikein saavuta edes termostaatin avautumisen alkulämpötilaa. Ja jatkoseurauksena lämmityslaitteen tehon vähäisyys.

Omassa autossani olen:

1) Tukkinut jäädyttimen edessä olevan säleikön aukot solukumiliuskoilla.

2) Tukkinut puskurin ilma-aukot noin 80:n prosentin alalta muovikanisterista leikatuin levyin.

3) Peittänyt öljypohjan jäähdytysaukot (moottorin alasuojapellissä generaattorin alla) samalla muovikannumenetelmällä (kiinnitys kahdella nippusiteellä).

Toimii hyvin, eikä ylikuumenenisvaara vaikuta suurelta. Toki on järkevää katsella normaaliakin tarkemmin lämpömittaria, ainakin suojasäillä.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tuo edelllinen tosiaankin pitää paikkansa.Kun bensaakaan ei paljon pala,niin mistä sitä lämmintä tulisi.
Hank-motors

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Hank-motors »

kiitti hyvistä vinkeistä!! mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta tukkia 110:n keulaa ja lämmintäkin piisaa kajuutassa ihan riittävästi. mun mielestä 110 on hyvä talvi auto,kuten ladat yleensäkkin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kuskin oven raja ei aina resetoi ajonestolaitetta,joten sitä joutuu sormella naksuttelemaan ennenkuin ajonestolaitteen ledi muuttaa taajuutta.

Oli muuten toisessa eturenkaassa hassu vika.Paineet putosi puoli kiloa viikossa.Kaksi kertaa nostin paineen kahteen ja puoleen.Kolmannella kerralla alkoi paineet pysyä.Eka täytön yhteydessä kuuli naksahdus.Olisikohan renkaan kantti ollut huonosti huulloksessaan?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jaska HKI kirjoitti:Kuskin oven raja ei aina resetoi ajonestolaitetta,joten sitä joutuu sormella naksuttelemaan ennenkuin ajonestolaitteen ledi muuttaa taajuutta.

Oli muuten toisessa eturenkaassa hassu vika.Paineet putosi puoli kiloa viikossa.Kaksi kertaa nostin paineen kahteen ja puoleen.Kolmannella kerralla alkoi paineet pysyä.Eka täytön yhteydessä kuuli naksahdus.Olisikohan renkaan kantti ollut huonosti huulloksessaan?
....tänään jäin Puistolan asemalle kun auto ei käynnistynyt.Otin oven rajakatkaisimen irti ja rapsuttelin kontakteja,ajonestolaite meni pääle ja pois päältä.....starttasi hyvin muttei käynnistynyt.Tilasin hinausauton joka kyseisen mallin ollessa kysymyksessä pitäisi olla peruskauraa (viides tiellejättö 64 tkm aikana).Vähän ennen hinausauton tuloa kävin vielä kokeilemassa.Pitkän starttauksen jälkeen auto lähti vaivoin käyntiin ilman tyhjäkäyntiä,moottorivalo ei palanut.Pakokaasun haju viittaisi rikkaaseen seokseen.Autossa oli sen verran voimaa että pääsin peruutetuksi kuljetusrampille.Auto vietiin Helsingin Herttoniemeen Deltalle,koska Malmin Delta on lakkautettu.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

^^Oliskohan lämpöanturiin tullut jotain häikkää? Samat oireet ainakin Samara teki sen takia pari vuotta sitten. Siitä lähtien uusi anturi on ollut myös varalla hanskalokerossa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Meneen tänään Deltaan varaamaan huoltoaikaa.Pitää samalla kokeilla käynnistystä kadun varresta.Viittaisi siihen että kymänä voisi käynnistyäkkin.Tänään lataan arvoa HKL:n bussikorttiin niin pääsee yhdellä vaihdolla töihin.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Meinaatko Jaska vielä montakin tiellejääntiä katella vai ostatko jo 500€ Toyotan.. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tai vain yksinkertaisesti Mersun.
Vastaa Viestiin