jta kirjoitti:Jokari kirjoitti:Otetaas ylös. Nyt kun on ollut pakkasia niin hyvin huomaa Ladan lämppärin tehottomuuden.
Tänään ajoin hieman pidemmän matkaa tollaista 90-100 km/h, ulkona noin 10 raatia pakkasta. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa puskea enää kunnolla lämpöä, ainakaan niin että kuuma tulisi. Jos pitää hanan täysillä niin koneen lämpö laskee mittarissa millitolkulla ja hytti jäähtyy entisestään. Jos taas pitää hanan puolillaan, niin nestekierto ei ole riittävän hytin lämmittämiseen. Kympin enemmän pakkasta niin sisällä saisi täristä.
Sinänsä kumma että lämpömittarin mukaan lämmöt on ok. Kuumempi termari ei ole vaihtoehto, yksi tuollainen oli testissä ja sillä keittää vaan koneensa...
Jos ajaa max. 60 km/h niin sitten lämppärissä riittää hönkää, mut nopeuden nosto tuntuu tappavan lämppärin kokonaan.
Se siitä talviauton maineesta

Kyllä tuossa jotain häikkää on. Ei tuo normaalia ole. Jos se koneen lämpöjä puottaa kun laittaa lämppärin täysille niin kannattaa jo epäillä silti termostaattia. Nykyisin vaan ku ei saa tarvikkeena enää kunnollisia. Ja kuumemmalla termostaatilla keittää koneen? Eipä vaan tuo nappiskaan vielä kun sai näitä 92 termostaatteja niin keittäny edes kesä kuumalla ennenkuin ajoit pitemmän matkaa urut auki. Hitto kun noita sais jostain vielä mutta kun ei saa kuin näitä 83 asteisia ja ei oikein riitä lämpö kunnolla.
On ehkä hiukan myöhäinen vastaus mut asia on kuitenkin sama.
Noita termareita tuli koitettua 3 kpl tiimiläisen kanssa kahdessa Ladassa eikä tällä testillä saanut kuin hirveän v*tutuksen kaikesta siitä turhasta vedellä läträämisestä.
- Uustuotanto venäläinen 80C termari; kone lämpenee hitaasti ja loppulämpö jää jopa karvan alle pystyasennosta, kovemmilla pakkasilla selvästi alle puolenvälin.
- Uustuotanto länsimainen 93C termari; kone lämpenee yhtä hitaasti, normaaliajossa lämmöt pyörii flektin käynnistymisen partaalla ja kannen lämpöanturi antaa liki 110C lukemia. Aivan liian kuuma termari, toimii ehkä jos kokoajan yli 20 raatia pakkasta?
- Vanha 80C orkkistermari; kone lämpenee tasan yhtä hitaasti, mutta ajossa lämmöt yli puolenvälin, kovempi ralli nostaa lämmöt flektin käynnistymiseen asti. Liian kuuma tämäkin.
Valitsin sitten itse pienimmän pahan eli tuon uustuotanto venäläisen 80C. Pysyy ainakin lämmöt kurissa.
Alle 10C pakkasessa ei ole ongelmia, mut yli -10c + maantieajo on paha. Mut onneksi tämä ei ole mikään ongelma täällä etelän eurotalvessa, lämpöä riittää sen verran mitä tarvitseekin.
Jos joku haluaa tuon 93C keittotermarin omakseen, niin sen voi lunastaa vaikka Mobiliassa nimelliseen 10€ hintaan
