Jokari kirjoitti:Toivottavasti vaan noissa uustuotanto-DGxS:ssä kestää ne läppien väliset rattaat, pari tapausta nähnyt että hampaat on kuluneet melko nopeasti loppuun.
Made in Spain valitettavasti
Sitte kattellaan prkle uudet... Hyvä tietää.
Jokari kirjoitti:Ja tuon karburaattorin kanssa ei päde oikein tavallisen progressiivisen kaasarin opit, vaatii tietyissä tapauksissa melko erikoiset suuttimet toimiakseen hyvin. Usein hyvin isot tyhjäkäynnit molemmille puolelle = 60+, isohkot pääsuuttimet ja vielä isommat ilmat joilla estetään seoksen järjetön rikastuminen pienemmissä koneissa. Usein käytetyt seosputket on F50 eikä usein mukana seuraavat F66..
Netistä löytyy kivasti juttua kyseistä kaasarista ja sen säätämisestä.
Näin. Olen paljon netistä asiaa lukenutkin ja sitten opiskellu weberin manuaaleja. Ja niin kauan sitte puljataan, että on vähintään 150Nm vääntöä ja ajettavuus niinku V8 jenkissä. Eli vetää matalilla kierroksilla lähes kaasua painamatta. Ei tarvi ku vaihteita vaihdella säädelläkseen vauhtia
Hitto ku vain ny sais paprut koulusta ulos, niin olis varaa ostaa toi laajakaistalambda. Jotenkin tuntuu, että se mun kytkis sille normaalille lambdalle ei oo riittävä vaikka hyvä onkin
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Jos rupeat laajakaistaa katteleen, niin voin kyllä jo suositella Tech Edgen 2J1 + LX1 + LSU -pakettia, hinta 300 eli kohtuu harrastajaystävällinen. Suomessa näitä löytyy paristakin paikasta, mut muiden ja omien kokemuksien puolesta voin suositella lämpimästi SpeedImportsia.
Kyseinen setti on todella nopea kytkeä ja irrottaa, menee jo alle 15 min helposti. Turhaanhaan laajakaistalambdaa ei pidetä ikinä putkessa käryämässä ilman virtoja, muuten se on nopeasti paskana. Eli aina pois kun testisessio on ohi.
Dataloggausmahdollisuudet toki löytyy myös jos niistä innostuu, meille riittää kyllä hetkelliset lukematkin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Nyt on jotain dataa kulutuksesta em. suuttimilla, 9,4 L/100 km. 140 km matkaa ja 210 km kaikkea muuta, pääasiassa imuäänien kuuntelua (= kaasu pohjassa)
Kai tuota voi pitää kohtuullisena ottaen huomioon sen että kone ei näillä pakkasilla käy oikein kunnolla lämpimänä, kuljettajan ajotavat on edelleenkin kuin idiootilla ja etelä-suomen liikenne aiheuttaa jatkuvaa kaasun pumppaamisen tarvetta
Löysin jotain informaation tynkää noista F66 seosputkista ja kuvankin, kyseessä on kohtuu voimakkaasti kautta kierrosalueen rikastava putki joten suuttimien rukkaus lienee vielä paikallaan että löytää jonkun balanssin kulutuksen ja menohalujen suhteen
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tänään saatin tuo oma kilpuri vihdosta viimein jäälle. Eilen illalla kun sai sen taas vuoden tauon jälkeen käymään, niin kyllä tuli semmosia sadetansseja loikittua auton ympärillä että. Onneks ei ollu ketään näkemässä.
Tuli niitä suuttimia siinä vähän viilailtua, siis ihan kirjaimellisesti kun kaverilla oli suutin viiloja niin niillä haettiin vähän suuntaa. Eihän se vielä ihan priimasti toimi mutta liikkuu kuitenkin. Ens viikonloppuna pitäis vähä koittaa säätää vielä kaasaria ja sytkääkin. Tällä hetkellä pito loppuu kesken ku ei oo noita piikkejä niin eihän sillä mihinkään pääse.
Tällä hetkellä kaasarista löytyy:
Jokari kirjoitti:9,4 L/100 km. 140 km matkaa ja 210 km kaikkea muuta, pääasiassa imuäänien kuuntelua (= kaasu pohjassa)
Tämähän kuulostaa ihan asialliselta.
Joidenkin mielestä kyllä, joidenkin mielestä ei, se on aina jokaisen oma asia pitää "sopivana" kulutuksena. Toki puristien mielestä 10 L/100 on veeperille liikaa, mut taas 10 L/100 km ja nykivä ja tehoton kulku on ozonille täysin hyväksyttävää
Lada on vaan sen verran provoava auto ettei sillä voi ajaa hetkeäkään ns. normaalisti, nykyään vedetään ihan täpöllä lähes kaiken aikaa. Muilla autoilla osaan kyllä ajaa hiljokseen, mutta en Ladoilla
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
jos alle kympin pääsee niin on helkkarin hyvä. tuntuu että mulla menee liki 20litraa sadalle, se on jo vähän liikaa käyttöautoon. nykyään taas toi bensa on niin "halpaa" että eihän se edes tunnu missään
sitten isona kun saan ton corollan ajoon, siinä kulutus tulee oleen varmasti yli 20litraa sadalla
eilen muuten kokeilin tuota vihreää jäällä tavallisilla nastoilla, kolmosella kun varovasti vedättämällä sai n80km/h vauhtia ja polkas siitä kaasun pohjaan ja vaihto nelosta, niin sai mittarin pohjille että heilahti. jotenkin kehno pito noissa bf:n nastoissa verrattuna piikkeihin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti