Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
[quote="Lada-Jussi"]mä olen kuullut että noissa 16v koneissa on sitä vikaa, että jokin venttiilikansien välisistä tiivisteistä ei pidä ja sieltä öljy pääsee mihin tahansa tulpan kuoppaan ja aiheuttaa ongelmia, että kannattaa seurata oliko se vika nyt lopulta siinä korkissa[/quote
joo! olisin Lada-Jussin kanssa samaa mieltä,työkaverilla oli tämän tapainen ongelma 02:ssa viistoperässä.
Olen omalla 16-venttiiliselläni ajanut viimeiset 80.000 km niin, että nelostulpan syvennyksessä on öljyä. Mitään haittaa asiasta ei ole ollut, enkä aio asialle mitään tehdäkään, paitsi jos venttiilikotelo on jostain muusta syystä irrotettava.
Sytytystulpan vaihdossa on järkevää imaista letkulla enimmät öljyt pois ennen tulpan irrotusta.
Öljy ei tule täyttötulpan tiivisteestä, vaan syvennyksen alasaumasta.
Olen omalla 16-venttiiliselläni ajanut viimeiset 80.000 km niin, että nelostulpan syvennyksessä on öljyä. Mitään haittaa asiasta ei ole ollut, enkä aio asialle mitään tehdäkään, paitsi jos venttiilikotelo on jostain muusta syystä irrotettava.
Sytytystulpan vaihdossa on järkevää imaista letkulla enimmät öljyt pois ennen tulpan irrotusta.
Öljy ei tule täyttötulpan tiivisteestä, vaan syvennyksen alasaumasta.
SvS
Taitaa Venäjällä olla tiivisteet vähissä.Eikö tuo öljynpoisto kuuluisi laittaa huolto-ohjelmaan kun melkein kuka tahansa sen voisi tehdä??
Työselite Deltan Laskun liitteenä sanasta sanaan:
käynnistyvyysongelmia>>katso asiakkaan liiite>>testaus testerillä>>vikakoodit P1602,0300,0301,0304,0102.viat viittaavat polttoaineen takaisinkierrätysventtiiliin ja sytytyshäiriöihin.viat poistettu+koeajo.aluksi toimi moitteetta mutta noin 5km ajon jälkeen alkoi nykimään ja vikavalo syttyi.testaus testerillä>>P300 alkuisia vikoja(sytytysjärjestelmä).....>> purettu moottorin päälymuovi ja suoritettu mooottorin silmämääristä tarkastelua 3 ja 4 sylinterien tulpan montuissa öljyä ja etenkin 4 sylinterin montussa niin paljon ettei tulppaa näkynyt.Monttujen puhdistus ja koeajo.Lyhyellä koeajolla toimi moitteetta eikä sen aikana tulpan monttuihin tullut öljyä.asiakkaalle soitettu ettei vikaan paneuduta enempää vaan asiakas seuraa tilanteen kehitystä.....
Tervehdys kaikille tosi hyödyllisen palstan ylläpitäjille ja seuraajille.
Tänään koettu muistuttaa paljonkin Jaskan kokemuksia.
Minäkin olen onnellinen 112 16V:n omistaja, näin on ollut jo pari kuukautta "kun halvalla sai".
Aluksi auto nyki kovasti kun helikopterivalon sammutti, vaihdatin kaasuläpän asentotunnistimen ja nykinä häipyi. Vähän aikaa siitä helikopteri palasi. Deltan työselosteessa ei vikakoodeja lue, eikä itselläni ole ajotietokonetta. Päätin omin päin vaihtaa seuraavaksi nokka-akselin asentotunnistimen. Pari sataa kilometriä ajettuani helikopteri palasi jälleen. Jossain vaiheessa näiden tapahtumien välillä tyhjäkäynti katosi päiväksi, mutta palautui ennalleen, eikä ole tapahtuneesta muistutellut. Vikavalo loistaa edelleen.
Tänään juutuin huoltikselle. Ei suostunut Lada enää lähtemään kuskin saatua peruuttaessa auton sammumaan. Jaskan kokemuksesta poiketen, ei pyörittänyt edes starttia. Palattuani rikospaikalle paria tuntia myöhemmin apukaapeleilla ja hinausköydellä varustautuneena, kosla päätti kiltisti startata entiseen tapaan. Seuraavan pysähdyksen jälkeen vika toistui. Tiesin lähteä julkisilla kotiin ja illalla hakemaan auton - taas starttasi.
Sanottakoon vielä, että molemmat ongelmat (tyhjäkäynti + vaikeneminen) ovat ilmaantuneet suojakelillä.
Suunnitelmissa oli, että veisin talvilomalla auton Venäjälle syyniin. Nyt vaikuttaa siltä, että tuen suomalaista työtä ja vien auton kiltisti korjaamolle - mutta en Deltaan. Vai olisiko jollain etädiagnoosia?
Ai niin, Delta oli tainnut unohtaa laittaa sen hiilipöntön letkuhässäkän kiinnikkeen takas siihen moottorin suojamuoviin. Haitanneekohan niiden vapaa pomppiminen moottoritilassa kyseisen laitoksen toimintaa?
Tulipa vaihdettua 16 venttiilisen vesipumppu 93000 kilometrin jälkeen. Samalla vaihdoin hihnan ja rullat ja kampiakselin stefan, vaikka ei vielä olisi välttämättä tarvinnutkaan. Muuten helppo homma mutta naapurista piti lainata pulttipyssyä kampiakselin pultin aukaisuun. Hyvät kuvalliset ohjeet löytyi tuolta: http://translate.google.com/translate?p ... l=ru&tl=en
Kalusto:
Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
52 000km olen nyt ajanut satakymppiä, ja huoletonta ja leppoisaa on ollut. Jos sais vähän jossitella: jos en koskaan olisi lukenut ladakerhon foorumilta osiota " lisäkokemuksia Lada 110:sta", niin Ladalla ajelu olisi ollut henkisesti paljon helpompaa. Ei olisi tarvinnut turhaan pelätä, että koska vesiletkut repee, koska shekkivalo syttyy, koska lukot ja lasinnostimet hajoaa jne.. Olisin varmaankin nyt siinä uskossa omien kokemuksieni perusteella, että satakymppi on parempi ja luotettavampi kuin Citroen tai Toyota...
Muuten, olen sitä mieltä, että auton ajamalla rikkojia löytyy 13 tusinasta, mutta auton ajamalla kunnossapitäjiä on vähemmän kuin lottovoittajia Ypäjällä.
lada-juntti kirjoitti:52 000km olen nyt ajanut satakymppiä, ja huoletonta ja leppoisaa on ollut. Jos sais vähän jossitella: jos en koskaan olisi lukenut ladakerhon foorumilta osiota " lisäkokemuksia Lada 110:sta", niin Ladalla ajelu olisi ollut henkisesti paljon helpompaa. Ei olisi tarvinnut turhaan pelätä, että koska vesiletkut repee, koska shekkivalo syttyy, koska lukot ja lasinnostimet hajoaa jne.. Olisin varmaankin nyt siinä uskossa omien kokemuksieni perusteella, että satakymppi on parempi ja luotettavampi kuin Citroen tai Toyota...
Muuten, olen sitä mieltä, että auton ajamalla rikkojia löytyy 13 tusinasta, mutta auton ajamalla kunnossapitäjiä on vähemmän kuin lottovoittajia Ypäjällä.
olen tuottanut palstan lukijalle henkisiä kärsimyksiä.Olisko hyvä pitää suu supussa.Mielestäni tämän aloittamani yli 5 vuotta jatkuneen topikin moderoijat voisi poistaa.En kirjoita tänne enää mitään.
lada-juntti kirjoitti:
Minäkö rikkoisin tahallani ensimmäistä (ja luultavasti viimeistä) uutena hankkimaani autoa vain sen takia että saisin siitä topiikinaihetta......älä unta nää
Jaska, ei kannata suuttua lada-juntin kirjoituksista. En toki väitä sinun Ladasi vastoinkäymisten johtuneen vääränlaisesta ajotavasta, päinvastoin tiedän sinun olevan esimerkillinen autoilija, tosin autoasi on vainonnut epäonni. Itse lukeudun niiden autoilijoiden joukkoon, jotka ovat aiheuttaneet autollensa vahinkoa ajamalla. Jatka kirjoittelua vaan, negatiivisetkin kokemukset ovat arvokkaita.
Onhan se niin että kun tämänkin ketjun lukee niin satakympin ei pitäisi toimia hetkeäkään. Minä olen nyt jo vuosia ajanut omallani eikä mitään ihme ongelmia ole ollut. En tiedä olenko poikkeava kun työni puolesta olen joutunut kalliitakin länsi autoja korjauttamaan.
pressa kirjoitti:Onhan se niin että kun tämänkin ketjun lukee niin satakympin ei pitäisi toimia hetkeäkään. Minä olen nyt jo vuosia ajanut omallani eikä mitään ihme ongelmia ole ollut. En tiedä olenko poikkeava kun työni puolesta olen joutunut kalliitakin länsi autoja korjauttamaan.
Ilmeisesti olet poikkeava; minä en nimittäin työni puolesta ole joutunut mitään autoja korjauttamaan.
Länsiautoihin verrattuna Ladassa on se ero että niiden vikojen paikallistaminen (varsinkin sähkövikojen) on pirullisen hankalaa. Onhan se tosiasia että 110-mallissa on mystisiä sähkövikoja joita ei edes Deltan korjaajat (ammattimiehet) pysty arvaamaan. Äitini 110 tyhjentää säännöllisen epäsäännöllisesti akun ja vikaa ei ole löydetty, etsitty on sekä Delta-Auton asentajien (oikeasti vanhoja Lada-asentajia joiden ammattitaitoon luotan) että tavallisempien korjaamoiden toimesta toista vuotta. Ei selitystä, missä tahansa voi olla vikaa.
Sähköinen lasinnostin toisen takalasin osalta rutisee ilmeisesti viallisen hammastangon vuoksi paikallaan, keskuslukko on poistettu käytöstä toimimattomana (epämääräistä rutinaa). Lasinpesunesteen merkkivalo palaa säiliön ollessa täynnä, valvontakeskus kellon alla pimputtaa aina oven avauksen yhteydessä. Tässä muutamia.
Jos jollakin on antaa vinkki jonka perusteella vika löytyy, lupaan lähettää 20 € setelin palkkioksi. Auto seisoo tälläkin hetkellä korjaamon pihassa. Ajettu on kokonaiset 62 000 km. ja muistaakseni kolmas akku on menossa. Laatua?
peelo kirjoitti:Sähköinen lasinnostin toisen takalasin osalta rutisee ilmeisesti viallisen hammastangon vuoksi paikallaan, keskuslukko on poistettu käytöstä toimimattomana (epämääräistä rutinaa). Lasinpesunesteen merkkivalo palaa säiliön ollessa täynnä, valvontakeskus kellon alla pimputtaa aina oven avauksen yhteydessä. Tässä muutamia.
Olen vaihtanut sähköisiä lasinostimia mersuihin ja audeihin. Keskuslukkoja olen korjannut mersuista, audeista, volkkareista ja oopeleista. Nesteiden pinta antureita olen vaihtanut mersuihin ja remareihin. Näitä ja paljon muita olen tehnyt ja jokainen auto on maksanut enemmän kuin uusi lada. Eikös tuon valvontapaneelin kuulukin sanoa pim pom kun ovia aukoo?? Niin juu ja ovitunistus juttuja olen ooppelista korjannut eli sekin vaati koko keskuslukon ovimoottorin vaihdon.
Tuon vikalitanian tarkoituksena oli selvittää mitä on tehty ja mitä oireita on. Ovipimputin (ei ainakaan uutena) pimputtanut kahdeksaa kertaa ovea avattaessa (ja suljettaessa, kuuluu ulos asti).
On muuten äitini mukaan ensimmäinen auto joka on jättänyt hänet 7 (!) kertaa välille (ei starttaa,akku tyhjä). Ladoja ollut hänellä kaikkiaan viisi ennen tätä uutena 2003 ostamaansa murheenkryyniä. Laatua?
Et kertonut mikä voi olla vikana tyhjenevään akkuun?