weeber dgav ja suuttimien puljaus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

solexin tuplat, 320asteinen nokka jollain yli 13mm nostolla yms. yms. yms.
Bensaahan siinä palaa jos tuollaista sodan aikaista kaasarikonetta kierrättää pitkälti yli 8000rpm.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

niin vetoaluehan siinä on jossain 4500rpm ja 9500rpm välillä. eikä nostoa venalla muistaakseni ole kun 12,75mm
no no jos nyt palattaisiin ladoihin välillä. suuttimiakin löyty uusia lisää sattumalta kun ozooni romuja kattelin. ainakin 80 tyhjäkäynti ja ja jotain käyttökelposen olosia ilmoja ja päitä. täytys taas oikeen tehäkkin jotain että saa auton ajoon.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tähän väliin taas pikku tilastotietoa verrokiksi noihin mun suutinsäätöihin, nyt ajettu tankillinen puhdasta kaupunkirallia eli sitä jota ajan 90% ajasta. Kulutus 10,5 L/100 km.

Kaiken se syö minkä tankkiin laittaa mut on se (melkein) sen arvoista :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

nyt illan aikaan saatiin jotain aikaankin, pakon edessä homma oikeen edistyykin :D
eli nyt on suuttimiakin puljattu, tyhjäkäynnit: 60/80 päät 137/145 ilmat tais olla peräti 160/170 parempaan suuntaan päästiin, lisää testi kilsoja niin osaa sanoo paremmin. tyhjäkäyntikin tuntus olevan parempi, mieleinen säätö löytyi pinellä säätöruuvin avauksella
myös ryyppyä säädettiin, nyt se saa ryyppyä ihan niinkun omistajakin :D
venttiilit tuli myös säädettyä, yllättävän hyvin olivat pysyneet, rallatusta pitikin löysällä ollut jakoketju
myös punanen sisusta löysi paikkansa, kuvia siitä ehkä myöhemmin.
jos huomenna sais sen jääkilpurinkin iskuun niin ei tarvii tähän tai ralli ladan nissaniin piikkejä laittaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jännä että se pelaa .60 ykkösen tyhjäkäynnillä, oma kosla ei suostu edes käynnistymään sillä vaikka vääntää seosruuvin melkein kiinni :) Paljonkos seosruuvi on pohjasta auki?

Ainoa lievästi häiritsevä ominaisuus omassa webrussa on noin kahdessa tonnissa tuleva nyyskäys, jos esimerkiksi tulet risteykseen 2. vaihteella ja lähdet siitä painamaan kaasua, niin nyppäsee. Muuten pelaa kaikilla kierrosalueilla ja kaasun asennoilla kuin parempikin ruisku.
Tämä toivottavasti korjaantuu .55 tyhjäkäynnillä joka saapunee ensi viikon kuormassa :?

Suuttimet alkaa teilläpäin kuitenkin olemaan jo ehkä sielläpäin, toivottavasti :D

Hyvä kun sanoit, pitäis omasta rohjostakin säätää venttiilit kun ei se venakoneisto kestä kierroksia ilman että joku välys alkaa aina pitämään omaa konserttoaan. 6000 km vasta viime säädöstä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

joku pari kierrosta on seosruuvi auki. ja tosiaan n2km tetilenkillä ei vielä hirveesti osaaa sanoo miten se toimii, ja sekin vielä että ryyppy ei lähtenyt pois päältä sillon, nyt sekin toimii oikein
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Tuo Startin nappis meni eilen jo alle 14L/100km :D alkaa olla siis jo suuttimet kohdallaan.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

vikalistaakin haettu.
-repsikan alapallo ja raidetangon pää vaihettava
-vasen etujarru ottaa huonommin kun oikea (ero 42%)
-päästöt ihan pielessä: HC pitoisuus: 3280 (sallittu 1000) O2: 12,80 (sallittu 5,00) saakohan nuita tuolla nokalla kuriin?? putki ei vuoda.
-katsastus mies väitti että siellä on korkea lohko :shock: ei kai, pikkulohkona on ostettukkin :D no tarvii kysellä saisko otteeseen merkinnän isolohkosta
-kuukausi korjaus aikaa.

niin ja kulutus ei ollu edellisellä tankilla kun 13,5 litraa/100km :shock: melko halpaa ajaa ladalla :?

osaisko kukaan sanoa paljonko tommoseen laittas sytytys ennakkoa?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ennakko haetaan tapauskohtaisesti, kuten suuttimetkin, mutta lähtisin 8 asteen kulmilta liikkeelle.

Taitaa olla aika rankka nokka, katsastukseen ennakkoa vähemmälle ja venttiilinvälyksilläkin voi vähän kikkailla.
Noilla arvoilla kyllä täytyy käydä ihan päin h*lvettiä ja olla paljon sytytyskatkoja, eihän tollasiin pääse vaikka yrittäisi. :shock:
2102 16V ex.
2103 -75
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Tuo nokkahan on vielä aika mieto, ja venttiilivälykset on säädetty vakio arvoihin.
Mutta nyt tuo kone kuitenkin käy ihan nätisti ja vetää hyvin.
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

nokka on kai moposportin 289 asteinen
en tiiä miten tuon kanssa tekee että sais kuriin, käynti on ihan OK.
mutta ilmeisesti nokka on sen verta raju että menee raakana läpi?
vai onko muuta selitystä tommosille lukemille?
mikä tuohon HC arvoon vaikuttaa??

no ensi viikolla amiksen autopuolelta kyseleen saako tulla mittaan ja säätään että menis läpi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Jokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemarista :lol:
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

BME316 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemarista :lol:
Mut nehän oli ihan jees kun ei siinä ollu mikää norsunokka :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Jokari kirjoitti:
BME316 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Mut tuo HC on ihan käsittämätön, melkein raakaa bensaa tulee putkesta noilla lukemilla.
Täytyisköhän munki käydä mittauttamassa päästöt bemarista :lol:
Mut nehän oli ihan jees kun ei siinä ollu mikää norsunokka :lol:
Norsunokka ei, mutta toihan haisee lämpösenäkin rikkaalle :lol: Katsastuksen päästötestistä meni vaan läpi mutta ne lukemathan ei näy enää kun kävi jälkitarkastuksessa. Vois käydä mittauttamassa uudestaan muualla :)
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Vastaa Viestiin