weeber dgav ja suuttimien puljaus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Miltäs nämä talvimobiilin päästöarvot vaikuttaa?
CO 1,92 (sallittu 3,50)
HC 229 (sallittu 600)
CO2 13,30
O2 0,94 (sallittu 5,00)

Käy kuitenki aivan selvästi rikkaalla pakokaasujen hajusta päätellen, vaikka kone olisi suoraan ajosta ja normaalilämpöinen :lol:
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

mites tuon hapen kanssa? vaikuttaako muu kuin jokin vuoto? pakoputki ei vuoda ja kyllä imusarjakin mielestäni vuodoton on.
huomenna tämä pääsee säätöihin ja mittauksiin amikselle
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No ei vissiin ole oikein mahdollista tän tapauksen kanssa mut mulla oli vanhalla mosalla happi siinä ysin huitteissa vaikka putki ei vuotanut. Oli pakoseetit niin rokkoiset että varmasti falskasi niistä läpi. Imupuolikaan ei hääppöinen ollut.
Sit tein kansi- ja venarempan niin happi putos heti johonkin 1.5 muistaakseni.

Mites tehostimen letku, onks sulla vielä se kangaspäällysteinen sonta siellä kiinni joka yleensä fuskaa läpeensä?
Mut luulen kyllä että saat vaihtaa nokan vielä ennenkuin kelpaa päästöistä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

tehostajan putki on vaihdettu uuteen kumi letkuun.
ei se kansi ihan huono pitänyt olla, en tiiä sitten mimmoseksi on muuttunut yhen jääratatalven ja lyhyen liikenne ajon aikana.
tosiaan huomenna toivon mukaan selviää mihin suuntaan tän kanssa ollaan menossa.
olikos näissä jokin tyhjäkäynti raja? siis saako käydä yli 1000rpm tyhjäkäyntiä? tuntus että vois päästöt olla paremmin pikkasen isommilla kierroksilla. tai ainakin se käy aika epätasasesti ja raskaasti pienillä kierroksilla.
sinänsä jos tuo nokka sitten menisikin vaihtoon sitä pääsis samalla vaihtaan uudet keinut ja voishan siinä jos kerkeis niin kurkata kannen alle ja laittaa sinne sitten se oikea 1700 kannen tiiviste :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

ja amiksen opettajan arvio: nokka vaihtoon ja uudestaan.
tarvii kesällä hommata säädettävä nokka pyörä niin sitten vois kokeilla tuon nokan ajottamisella pelaamista. nyt kun siinä ei ole kun vakio pyörä :?
itellä oli vähän niinkun omatekonenkin tekeillä mutta ehkä tähän voi laittaa ihan tehastekosen :shock:
ja vähän kahen vaiheilla että nykäseekö samalla kannen auki ja kahtoo mitä on syönyt
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos löytyy ohivuotomittaria niin sillä voi vähän katella pitääkö se kansi painetta, niin ei tartte välttämättä turhaan aukoa..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

nyt on vaihettu inhimillisempien päästöjen toivossa vakio nokka.
ja voin muuten sanoa että vaikutus on iso. tyhjäkäynti tasottu täysin. mutta suurin muutos on vedossa, ennen siinä 4000rpm jälkeen oli jo tapahtumiakin, tuntu että sitä johkin kerkeisikin. nykyään samaa kuminauhan venytystä jatkuu sinne 6000rpm ja mihkään se ei todellakaan mene
eihän tollasella kukaan kehtaa ajaa, ihmetyttää oikeen että kuka kehtaa ajaa jollakin laiskalla vakio padalla :shock:
jos sitä alkuviikosta sais isolohkon merkinnän ja leiman paperiin niin saa taas kunnon nokalla ajaa mobiliaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Minä!! :lol:

En ainakaan omaa isolohkoa laiskana pidä noin vakiokuntoisena ja "muutama" muukin lada on vertailussa ollut , mut täytyy muistaa että vakiopatoja on kaikenlaisia. Ajetaan mobiliassa romut ristiin niin sitten tietää ainakin missä mennään eikä tartte arvuutella :)

Kun tossa kelit rupeaa muuttumaan keväämmäksi niin täytyy taas käydä ottamassa vetoja 0-402 m, 0-100 ja 0-120...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

päästöt saatu kohalleen. etujarrut testattu ovat OK.
huomenna konttorille ja uutta leimaa paperiin, ja sitten vanha nenä takasi :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

leima paperissa, kone otteessa, alustaa ja nokkapyörää tulossa. kyllä se siitä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Onnittelut. Mitä maksoi muutoskatsastus?

Tässä kun nyt tossa viikolla yhden Daaz-Weberin kasailin, niin ajattelin että vois siihen pikkuhiljaa ostella oikeita suuttimia ja seosputkia. Malli on 2106-1107010 ja sen olis mahdollisesti tarkotus sopia 1500cc padan jatkoksi. Epäselvyyttää aiheuttaa apukurkut. Onko pikkukurkku ja apukurkku sama asia - kysyy tyhmä. Joku sanoi joskus että Daazissa apukurkut ei ole vaihdettavia, mutta kyllä tossa ainakin on. Siis jos apukurkku ja pikkukurkku on sama asia. Pikkukurkku on siis englannin kielellä mulle venturi, jos nyt auttaa ymmärtämisessä.

Jos kuitenkaan vaihtamainen ei ole mahdollista, niin onko kukaan koskaan koittanut näitä ajaa vaikka dremelin sylinterihiomanauhalla suuremmaksi. Tuleeko liian rososita pintaa tms? Aihio ei oo kovin kallis, joten ei haittaisi vaikka nyt meniskin vituralleen.

Tämä Daaz oli muuten vielä niitä vanhan liiton mehumaijoja, jossa oli kunnon suuttimet. 130 ykkösellä ja 140 kakkosella.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

THI-900 kirjoitti:Onnittelut. Mitä maksoi muutoskatsastus?

Tässä kun nyt tossa viikolla yhden Daaz-Weberin kasailin, niin ajattelin että vois siihen pikkuhiljaa ostella oikeita suuttimia ja seosputkia. Malli on 2106-1107010 ja sen olis mahdollisesti tarkotus sopia 1500cc padan jatkoksi. Epäselvyyttää aiheuttaa apukurkut. Onko pikkukurkku ja apukurkku sama asia - kysyy tyhmä. Joku sanoi joskus että Daazissa apukurkut ei ole vaihdettavia, mutta kyllä tossa ainakin on. Siis jos apukurkku ja pikkukurkku on sama asia. Pikkukurkku on siis englannin kielellä mulle venturi, jos nyt auttaa ymmärtämisessä.

Jos kuitenkaan vaihtamainen ei ole mahdollista, niin onko kukaan koskaan koittanut näitä ajaa vaikka dremelin sylinterihiomanauhalla suuremmaksi. Tuleeko liian rososita pintaa tms? Aihio ei oo kovin kallis, joten ei haittaisi vaikka nyt meniskin vituralleen.

Tämä Daaz oli muuten vielä niitä vanhan liiton mehumaijoja, jossa oli kunnon suuttimet. 130 ykkösellä ja 140 kakkosella.
Apukurkut eli hajottimet eli eng. auxiliary venturit on toki vaihdettavissa kaikissa ladan kaasareissa daazeista ozoneihin. Itse SISÄkurkut ei ole vaihdettavia koska ne on osa rungon valua. Jos niitä hajottimia irroittelee niin pitää pitää huoli siitä että ne istuvat tiukasti paikoilleen, nei eivät saa heilua yhtään.

Tossa kaasarissa pitäisi olla korjausrompun mukaan 4.0 hajottimet joten en näe syytä ruveta niitä muuttelemaan. Yleisesti käytetty setuppi Webereissä on 3.5/3.5 ja paljon näkee myös 3.5/4.5 joka antaa vähän enemmän paukkua kakkoskurkun puolelle.

Pitäisi yksi 4.5 hajotin löytää Weberiin kokeiltavaksi ykköskurkulle, isot pojat väittää että tällä voisi saada hieman lisää vetoa ja vääntöä keskialueelle.

Mitäs oli THI-900 puhetta niistä suuttimista joskus...piti laittaa webruun 150 takaisin ykköselle koska 145 kanssa vetää jo turhan laihalle 60-> tasakaasulla ajaessa, nykii ja veto on heikkoa. Vitosen muutos suuttimessa laski AFR:n 16+ -> ~15. Pienestä se on kiinni :D

Joskus kun jaksaisi vaivautua ja kunnostaa tuon yhden Ozonin niin olisi mielenkiintoista kattella sen seossuhteita eri kierrosalueilla. Veikkaan että tulokset voisi yllättää eikä välttämättä positiivisesti...

Seuraava kokeiltava homma on bensanpaineensäädin, uusi vakiopumppu työntää tyhjäkäynnilläkin 0,35 bar -> aivan liian kovat paineet. Suositus on kuitenkin 0,2 bar. Ajossa ne toki laskee hieman mutta ei paljoa.
Ihme että välillä rupeaa käymään hieman hontelosti ja bensaa valuu läppäakselin välistä kun ei neula jaksa pitää tollaista painetta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Eli suutin kauppaan sitten vain. Taitaa olla paree etten rupee sen Dremelin kanssa huseeraamaan...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

THI-900 kirjoitti:Onnittelut. Mitä maksoi muutoskatsastus?
n.90e ihanan kallista :shock: en kyllä tajua mistä tommonen hinta on keksitty. :shock:
taidan pysyä vielä vakio nokka pyörässä, nokka oli tarkotus laittaa vielä tänään. säädettävä pyörä tulee viimistää jos vaihtaa parempaa kantta.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

nyt taas kunnon nokalla säätelin, ihmettelin kun ei toimi yhtään alhaalta. suutinta vaihettiin bensan pintaa mitattiin, ja mikään ei auttanut. heräsi kysymys onko sytty muka kääntynyt omia aikojaan päin seiniä? no siinä ajattelin kääntää jakajaa niin sain kunnon tällit johoista. vissiin haettava uudet tulpat ja johot, niin rupeis pelaan.
nokkapyörää en tähän hätään vaihtanut. joskus keväämmällä ottaa kansi auki ja vaihtaa parempaan. samalla laittaa säädettävä pyörä ja ruveta ihmetteleen jos vaikka sais säätöihin. (tehä vaikka jotain merkkejä pyörään)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin