Uskonto, miten sinä koet?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Re: Uskonto, miten sinä koet?

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.

Eikö niillä Nasaretilaisen kapinallisen, joka teilattiin valtiolle vaarallisena ristillä pää alaspäin, sanoilla olekkaan mitään merkitystä, kun niitä jopa hänen nimensä mukaan nimetyt uskonnolliset oppisuunnat ja järjestelmät räikeästi rikkovat?

Ei varmastikaan ole. Nasaret on ollut ja mennyt.
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Uskovaiseksi itseään kutsuvat väittävät, että sana olisi jäänyt ja olisi elävää. Uskon Vuorisaarnan sanoilla olevan merkitystä ihmisten kesken tänäkin päivänä.
"Katsokaa kedon kukkia ja taivaan lintuja, eivät ne tee työtä eivätkä kehrää ja silti taivaallinen Isämme ruokkii ja vaatettaa heidät" Tässäpä sitä on tulkittavaa asiaa. Itse en ole tullut oikein selville, kun "otsanne hiessä tulee teidän leipänne ansaita" Voisihan sen tulkita niin, että toinen on Vanhaatestamenttiä ja toinen Uutta. Mutta, kun Puusepänpoika sanoi "ettei tule vanhaa kumoamaan, vaan uutta tuomaan" Silloin on sekä vanha, että uusi voimassa. Kumpaa olisi uskottava otsan hikeä, vai kukkasia ja lintusia?
"Ollako vai eikö olla" Tuumasi Hamlet-vainaja aikoinaan ja vielä jossain tänäkin päivänä.
Onkai se Nasaret vielä Israelin kartalla.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
PikkuJuha

Viesti Kirjoittaja PikkuJuha »

Riippuu uskonnosta kai. Jokaisella uskonnolla on kannattajansa/seuraajansa, jotka loppujen lopuksi määrittelevät millaisen vaikutuksen ao. uskonto jättää maailmanhistoriaan. Jokainen oppi pyrkii hyvään mutta miten oppia sovelletaan... se on yksilöistä ja ympäröivästä yhteiskunnasta kiinni. Mistä löytyy se perimmäinen totuus, sitä emme kai saa tietää tämän elämän aikana. Voimme vain uskoa, kuka mihinkin.
Ladakeho

Viesti Kirjoittaja Ladakeho »

Kun minulla oli Lada, uskoin siihen, että se lähtee käyntiin joka kerta, kun yritin käynnistää sen. Nyt kun minulla on jokin toinen auto, uskon aivan samoin. Sitten uskon siihenkin, että pystyn ajamaan sillä ja vieläpä hyvin. Useimmiten muut tielläliikkujat ovat syypäitä vaaratilanteisiin, joihin minä joudun.Ehkä uskon siihenkin, että jonkun x automerkin omistaminen sinänsä kohottaa asemaani sosiaalisella arvoasteikolla.

Ehkä tää ny ei ollu aivan sitä, mitä tässä topikissa uskomisella tarkotetaan, mut nää oli esimerkkejä asioista, joihin uskon abstraktin tyhmästi ja ilman, että uskoni perustuisi mihinkään tietoon.

No sitten on nämä uskonnot, niinkun raamattu-uskonto, joka kai on yhtä kuin luterilaisuus. Luterilaisuus ja ladailu on sukua toisilleen. Samalla tavalla kun luterilaisella on ohjekirja, on ladassakin ohjekirja. Tai kaikissa autoissa on, mut vain Ladan on kattava, siis niinkuin raamattukin on. Sitten jokaisella ladailijalla on oma Lada, aivan kuin luterilaisella on oma, itse määrittelemänsä suhde omaan jumalaansa. Siihen ei pääse paavin tai talinin sana väliin, se on vain mä ja mun Lada. Sitten on tämä työ. Samoin, kun luterilainen ansaitsee otsa hiessä leipänsä, niin ansaitsee ladailijakin Ladansa. Muita automerkkejä käytetään kaikenmaailman pajoissa. LAdan jos viet pajalle, niin mekäänikko sanoo ekaks: "Se sitten maksaa". Aivan samoin maksaa luterilainenkin veronsa, nekin valtio perii ennenkuin luterilainen hetii piilottaa ne. Mitäs vielä? Keksikää ite loput.
konkelo

Viesti Kirjoittaja konkelo »

Jokainen saa uskoa mihin hyvänsä ja itekkin kuulun kirkkoon, mutta ei meikäläistä ole koskaan sen suuremmin kiinnostanut kirkon opetukset.isäni ei kuulu eikä iso isäkään aikanaan kuulunut kirkkoon ja olen joskus ajatellut eroavani kirkosta.Muistan kun meillä seiska luokalla oli uskonnon kokeet ja aihe alue oli laaja.äiti koitti passittaa minua lukemaan kokeisiin mutta tuolloin koin paljon tärkeämmäksi valmistautua metsästäjä tutkintoon jota pidin koko elämäni siihen asti tärkeimpänä kokeena johon tosissani panostin.sinä keväänä koulu arvosanat laskivat kun en juuri ollenkaan keskittynyt kouluun, mutta eipä se kiinnostanutkaan.

samana vuonna olisin voinut ilmoittautua rippi kouluun mutta en kuitenkaan nähnyt mitään järkevää syytä mennä sinne.Toiset kyllä koittivat kysellä syytä siihen miksen käy rippi koulua ja muistuttivat siitä etten voisi tulevaisuudessa mennä kirkossa naimisiin tai alkaa kummiksi, johon vain vastasin "ei kiinnosta".kun toiset olivat kesällä rippikoulussa, niin minä poika ajelin mopolla ja lomailin iso vanhempien tykönä samoten metsissä milloin hilloja poimimassa ja välillä onkien mettä järvillä.pappa oli minulle suuri esikuva jolta opin paljon, enkä ole vielä tänäkään päivänä katunut päätöstäni jättää rippikoulua väliin, koska siitä kesästä on minulla paljon hyviä muistoja.Vaikka elämä osaakin välillä olla kovaa ja on milloin mistäkin asiasta tultu aukomaan päätä,puhumaan ympäri ym. En välitä ja teen mitä ite haluan.En ole uskovainen koska se ei vain kuulu elämän tapaani, Teen raskasta työtä josta pidän, käyn metsästämässä,kalassa,marjassa ym koska se kiinnostaa ja on sukulaisilta peritty elämän tapa.

nyt myös ladailu on osa elämääni joka sekin on peritty sukulaisilta :)
Viimeksi muokannut konkelo, 5.2.2009 15:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

http://eroakirkosta.fi/

Nykyään se on helppoa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

konkelo kirjoitti:Jokainen saa uskoa mihin hyvänsä ja itekkin kuulun kirkkoon, mutta ei meikäläistä ole koskaan sen suuremmin kiinnostanut kirkon opetukset. En välitä ja teen mitä ite haluan.En ole uskovainen koska se ei vain kuulu elämän tapaani, Teen raskasta työtä josta pidän, käyn metsästämässä,kalassa,marjassa ym koska se on sukulaisilta peritty elämän tapa.

Jos et ole kiinnostunut kirkosta ja sen opetuksista, miksi sitten kuulut kirkkoon ja maksat veroja sinne?
Vai onko sekin sukulaisilta perittyä? Ethän sinä ite päätä mitä teet, vaan sun sukulaisilta perityt tavat ohjaa/määrää sinua. Missä on sinun oma tahto ja järki.
Toivon, että toteutat omat sisimmässäsi olevat haaveet ja toivomukset elämässäsi ja siitä kautta luot itsellesi, sellaisen elämän, että olet vapaa, eikä sukulaisten perityt elämissäännöt kahlitse sinua.
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Pitäähän sitä perinteitäkin olla.
konkelo

Lada Scandinavia kirjoitti:
konkelo kirjoitti:Jokainen saa uskoa mihin hyvänsä ja itekkin kuulun kirkkoon, mutta ei meikäläistä ole koskaan sen suuremmin kiinnostanut kirkon opetukset. En välitä ja teen mitä ite haluan.En ole uskovainen koska se ei vain kuulu elämän tapaani, Teen raskasta työtä josta pidän, käyn metsästämässä,kalassa,marjassa ym koska se on sukulaisilta peritty elämän tapa.

Jos et ole kiinnostunut kirkosta ja sen opetuksista, miksi sitten kuulut kirkkoon ja maksat veroja sinne?
Vai onko sekin sukulaisilta perittyä? Ethän sinä ite päätä mitä teet, vaan sun sukulaisilta perityt tavat ohjaa/määrää sinua. Missä on sinun oma tahto ja järki.
Toivon, että toteutat omat sisimmässäsi olevat haaveet ja toivomukset elämässäsi ja siitä kautta luot itsellesi, sellaisen elämän, että olet vapaa, eikä sukulaisten perityt elämissäännöt kahlitse sinua.

kirkkoon olen kuulunut syntymästäni lähtien halusin tai en ja on ollut tarkoitus erota.taidampa samantien erota netin kautta.ja mitä tuohon omaan tahtoon tulee niin kaikki elämän tavat jotka olen sukulaisilta perinyt teen sen omasta tahdosta ja kiinnostuksesta.Emmie suinkaan sen takia vaan kulje mettällä ja aja larvalla että sukulaiset olisi painostaneet :lol:
Viimeksi muokannut konkelo, 5.2.2009 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
konkelo

[/quote]
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Älä Konkelo nyt kiirehdi suotta eroasian kanssa.
Tee päätös vasta pidemmän harkinnan kanssa.
Muistaakseni se menee näin, että jos nyt eroaa, niin kirkollisveroa joutuu maksamaan kuitenkin koko vuoden.
konkelo

Jaa tuota noin.... mitenkäs se on kun olen tälläinen köyhä opiskelija jolla ei ole mitään tuloja?ja jos ensi kesänä pääsen töihin ja olen eronnut jo niin pitääkö se silti tosiaan vielä tämä vuosi maksaa.

tuo ero asia on tuluut mieleen nyt entistä enemmän vaikean elämän tilanteen takia :( kun ei oikein jaksa uskoa mihinkään
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kirkollisveroa joudut tosiaan maksamaan tämän vuoden, jos eroat.

Hämmästyin itsekin kuinka halvatusti viime vuoden kohtuu pienistä tuloistakin meni kirkollisveroa. Reilusti yli 100€ :?

Harmittaa vaan etten eronnut jo silloin kun täytin 15...
Viimeksi muokannut Jokari, 6.2.2009 15:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Tuolla on laskuri:

http://eroakirkosta.fi/kirkollisvero

En sitten tiedä, että onko tuo miten ajantasalla...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
larke

Viesti Kirjoittaja larke »

8) Nytpä on HYVÄ Koska, ladisti uskoo reisuun lähdettyään kovillakin pakkasilla hän pääsee,
vähillä vaateilla perille. Ja Uskoo huom! Uskoo siihen ,että Lada pelaa. Jumala kyllä koetelee
meidän uskoamme rengasrikon,pensapumpun,sähköhäiriöden ja muun miljoonan syyn kautta ,mutta
se meitä vaan vahvistaa Uskossamme. Ei niin Lada mielle epäjumala olis pois se meistä :lol:
Vastaa Viestiin