Ladan myynti jatkuu edelleen?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Jos Kalina vielä suomeen tulee, niin se varmasti on kuten muuallakin läntisessä maailmassa 1,4 litran koneella, suluissa 119 1,4 16v mallin tekniset tiedot eroavilta osin
Chevrolet Kalosin 1.4 tekniset tiedot (Lada 119 1,4 16v)
Ovien lkm 5
Henkilömäärä 5
Moottorin tilavuus 1399 cm3 / 1.4 l (1390 / 1,4 l)
Moottorin teho 69 kW / 94 hv / 130 nm (66 kw / 90 hv / 127 nm)
Ahdin -
Sylintereitä 4
Vaihteistotyyppi / lkm Manuaali / M5
Vetotapa Etuveto
Jarrut Levyjarrut(ABS) (edessä levyt, takana rummut, ABS)
Huippunopeus 176 km/h (165 km/h)
Kiihtyvyys (0-100) 11,1 s (13 s)
CO-päästöt 165 g/km (160 g/km)
Polttoainetyyppi Bensiini
Polttoainesäiliö 45 l (50)
EU-kulutus (kaupunki) 8,9 l/100 km
EU-kulutus (maantie) 5,4 l/100 km (5,0)
EU-kulutus (yhdistetty) 6,7 l/100 km (6,4)
Renkaat 185 / 60 / H
Lada on tehty ympäristöä ajatellen, mutta suorituskyvystä ei kuitenkaan ole tingitty, vaan vauhtia riittää reilusti yli suurimman sallitun
välillä tuntuu että suomi24:n ladakeskustelukin on vähemmän lada vihamielistä kuin täällä lada kerhon keskustelupalstalla
Chevrolet Kalosin 1.4 tekniset tiedot (Lada 119 1,4 16v)
Ovien lkm 5
Henkilömäärä 5
Moottorin tilavuus 1399 cm3 / 1.4 l (1390 / 1,4 l)
Moottorin teho 69 kW / 94 hv / 130 nm (66 kw / 90 hv / 127 nm)
Ahdin -
Sylintereitä 4
Vaihteistotyyppi / lkm Manuaali / M5
Vetotapa Etuveto
Jarrut Levyjarrut(ABS) (edessä levyt, takana rummut, ABS)
Huippunopeus 176 km/h (165 km/h)
Kiihtyvyys (0-100) 11,1 s (13 s)
CO-päästöt 165 g/km (160 g/km)
Polttoainetyyppi Bensiini
Polttoainesäiliö 45 l (50)
EU-kulutus (kaupunki) 8,9 l/100 km
EU-kulutus (maantie) 5,4 l/100 km (5,0)
EU-kulutus (yhdistetty) 6,7 l/100 km (6,4)
Renkaat 185 / 60 / H
Lada on tehty ympäristöä ajatellen, mutta suorituskyvystä ei kuitenkaan ole tingitty, vaan vauhtia riittää reilusti yli suurimman sallitun
välillä tuntuu että suomi24:n ladakeskustelukin on vähemmän lada vihamielistä kuin täällä lada kerhon keskustelupalstalla

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Miten niin jos 119 tulee suomeen, kyseessähän oli myynnissä olevan kalinan ja vanhan chevroletin vertailu? Suoraan Deltan sivuilta on luettavissa nämä isolohkoladan (1.6) teholukemat:
SUORITUSKYKY
Huippunopeus, km/h 165
Kiihtyvyys, 0-100 km/h, s 13,0
Suurin teho, kW (hv)/rpm
60 (81) / 5200
Suurin vääntö, Nm/rpm
122 / 2500
En valinnut chevroletista tehokkaampaa versiota mutta ladalla ei ole jakoja edes perusmalliin jossa on vakiona myös ilmastointi. Tässä 1.6 Kalosin arvoja:
1.6 R4 1598 cm3 78 kW (106 hv) @ 6000 r/min 145 Nm @ 3400 r/min
SUORITUSKYKY
Huippunopeus, km/h 165
Kiihtyvyys, 0-100 km/h, s 13,0
Suurin teho, kW (hv)/rpm
60 (81) / 5200
Suurin vääntö, Nm/rpm
122 / 2500
En valinnut chevroletista tehokkaampaa versiota mutta ladalla ei ole jakoja edes perusmalliin jossa on vakiona myös ilmastointi. Tässä 1.6 Kalosin arvoja:
1.6 R4 1598 cm3 78 kW (106 hv) @ 6000 r/min 145 Nm @ 3400 r/min
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Tässä vielä muutama vakiovaruste Kalosista:
ilmastointi
kaiuttimia: 4 kpl
sähkökäyttöiset ulkopeilit
turvatyyny kuljettajalle, turvatyyny etumatkustajalle
sivuturvatyyny
elektroninen jarruvoiman jako
ABS
Muut:
takuu: 3 v tai 100000 km
puhkiruostumattomuustakuu 6 v ja rajoittamaton km
tiepalvelu 3 v tai 100000 km
Eipä ole Ladan vakiovarusteissa vielä ilmastointia saati abseja näkynyt. Kalos on chevroletin poistuva malli, uusi malli on Aveo.
ilmastointi
kaiuttimia: 4 kpl
sähkökäyttöiset ulkopeilit
turvatyyny kuljettajalle, turvatyyny etumatkustajalle
sivuturvatyyny
elektroninen jarruvoiman jako
ABS
Muut:
takuu: 3 v tai 100000 km
puhkiruostumattomuustakuu 6 v ja rajoittamaton km
tiepalvelu 3 v tai 100000 km
Eipä ole Ladan vakiovarusteissa vielä ilmastointia saati abseja näkynyt. Kalos on chevroletin poistuva malli, uusi malli on Aveo.
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Hah, Ladan valmistuksessa ympäristöasiat on varmaan mielessä, joo-o. Jalat maahan tosiasioissa ja tyhjän hypetyksessä. Lada on teknisiltä ominaisuuksiltaan, viimeistelyltään ja laadultaan tällä hetkellä markkinoiden huonoin auto. Tämän pystyn sanomaan vaikka ajan myös itse Ladalla.Lada-Jussi kirjoitti: Lada on tehty ympäristöä ajatellen, mutta suorituskyvystä ei kuitenkaan ole tingitty, vaan vauhtia riittää reilusti yli suurimman sallitun
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Omat kokemukset kertovat samaa.On se niin ristiriitainen peli,mutta kuitenkin toivon kaikkea hyvää Lada tehtaalle ja koko Venäjänmaalle!peelo kirjoitti:Hah, Ladan valmistuksessa ympäristöasiat on varmaan mielessä, joo-o. Jalat maahan tosiasioissa ja tyhjän hypetyksessä. Lada on teknisiltä ominaisuuksiltaan, viimeistelyltään ja laadultaan tällä hetkellä markkinoiden huonoin auto. Tämän pystyn sanomaan vaikka ajan myös itse Ladalla.Lada-Jussi kirjoitti: Lada on tehty ympäristöä ajatellen, mutta suorituskyvystä ei kuitenkaan ole tingitty, vaan vauhtia riittää reilusti yli suurimman sallitun
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Ladoissa on eroja kuten viineissä... Suuret toleranssit valmistuserien välillä, toiset hyviä ja toiset vieläkin parempia.
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Näin niinkuin esimerkkinä, japsit otti jo parikymmentä vuotta sitten 1,6 koneista pitkälti yli sata heppaa siinä missä Lada ei ole lähelläkään sitä edes vuonna 2009 
Tämä ei ole v*ttuilua tai valitusta vaan kylmä tosiasia..

Tämä ei ole v*ttuilua tai valitusta vaan kylmä tosiasia..
Juuri tätä olen koittanut tarjota, mut järki tuntuu unohtuvan näissä asioissa.peelo kirjoitti:Jalat maahan tosiasioissa ja tyhjän hypetyksessä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Uudessa AutoBildissä testi autojen sisätilan lämpiämisestä. Testissä mukana Priora. Keskivaiheille ihan kohtuu arvoin. Eli ei ainakaan huononna myyntiä.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Huononna myyntiä? Missä? Käsittääkseni ko. Prioraa ei tuoda Suomeen. Muuallakin sen asema markkinoilla (venäjää lukuunottamatta) taitaa olla prosentin osia. Ilmastointi (manuaali) ei kuulu vakiovarustukseen edes saksassa, saa lisähintaan 1200 €. Huhhuh.kv60 kirjoitti:Uudessa AutoBildissä testi autojen sisätilan lämpiämisestä. Testissä mukana Priora. Keskivaiheille ihan kohtuu arvoin. Eli ei ainakaan huononna myyntiä.
Kuulin (huhuna) että Ladan tehdas ei saisi enää raaka-aineita/osia muuten kuin käteisellä. Oli jossakin lehdessä kuulemma ollut artikkeli mutta en ole itse ko. artikkelia löytänyt. Onko muilla havaintoja asiasta?
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
niin ei huononna myyntiä, kun ei ole myynnissäkään. Aika hyvin lehdeltä ottaa mukaan auto, jota ei saa Suomesta. Liekkö heillä sitten tietoa tulevasta.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
"Näin niinkuin esimerkkinä, japsit otti jo parikymmentä vuotta sitten 1,6 koneista pitkälti yli sata heppaa siinä missä Lada ei ole lähelläkään sitä edes vuonna 2009"
Ikään kuin Ladan insinöörit ei osaisi ottaa yli 100 heppaa 1,6 koneesta...
Ikään kuin Ladan insinöörit ei osaisi ottaa yli 100 heppaa 1,6 koneesta...
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
miksi nostaa viritysaste turhan suureksi?? Nykyiselläkin suorituskyvyllä pärjää ja kuitenkin on mahdollista käyttää mataoktaanista polttoainetta.
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Turhan suuri virityaste 1600cc ja 105-110 hp? Tämän päivän 1,6 autoissa on jo yli 120 hp kestävyyden siitä mitenkään kärsimättä.
Ei autossa koskaan ole liikaa tehoa ja suomessa yleensä ajellaan min. 95 oktaanisella, ei tarvetta käyttää mitään 76 okt vettä
Ei autossa koskaan ole liikaa tehoa ja suomessa yleensä ajellaan min. 95 oktaanisella, ei tarvetta käyttää mitään 76 okt vettä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Oletkahan jokari koskaan katsonut karttapalloa?? Maailmaa on muuallakin kuin Suomessa, eikä autoja valmisteta erikseen meitä varten. Palloa kun pyörität niin huomaat että 95 on korkeaoktaanista monien mittapuiden mukaan.Jokari kirjoitti: suomessa yleensä ajellaan min. 95 oktaanisella, ei tarvetta käyttää mitään 76 okt vettä
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Näin se vain on. Tämän päivän teholukemat 1.6 -luokassa yli 120 hv normaalia. Enpä ole vielä ostanut autoa jossa on turhaa tehoaJokari kirjoitti:Turhan suuri virityaste 1600cc ja 105-110 hp? Tämän päivän 1,6 autoissa on jo yli 120 hp kestävyyden siitä mitenkään kärsimättä.
Ei autossa koskaan ole liikaa tehoa ja suomessa yleensä ajellaan min. 95 oktaanisella, ei tarvetta käyttää mitään 76 okt vettä
