pressa kirjoitti:miksi nostaa viritysaste turhan suureksi?? Nykyiselläkin suorituskyvyllä pärjää ja kuitenkin on mahdollista käyttää mataoktaanista polttoainetta.
Noniin, arvelinkin että tehoa voi pressan mielestä olla vakiossa 1.6:ssa liikaa, HÖPÖHÖPÖ. Eihän Ladakaan pärjää nykyisillä tehoillaan, katso vaikka myyntilukuja. Ladan moottori on Samaran peruja 80-luvun alusta. Kaikki muut autotehtaat ovat hylänneet tuon ajan keksinnöt ja keksineet uusia tapoja tuottaa tehoa ja taloudellisuutta.
Esim. Corollan perusmallissa on 123 hv, varmaan liikaa? Samoin Kia cee´d 125 hv, aivan liikaa? Se on nykyaikaa, ei mitään viritystä.
Corollassa pitää tehon noustakin sitä mukaa kun auton painokin nousee, että se yleensä kulkee mihinkään.
Nykyistä Lada 119 mallia ei Suomessa varmaan olekaan. Kun Deltassa kävin kysymässä, sanoi myyjä että varasto on myyty tyhjäksi, keväämmällä tulee uusia autoja, mutta ei tietoa mitä tulee. oletuksena että tulee toi 1,4 versio, kun samoja versioita tänne tuodaan kuin mm. Saksaan. eli 11193 on poistuva malli sen korvaa 11194.
Neuvostoliitossa osattiin tehdä avaruusaluksia ja vaikka mitä, osaamisesta ei ollut puutetta, mutta ymmärrettii se mitä on järkevää tehdä ja mikä turhaa. Jo Neuvostoliittolainen lada oli hyvä lada, eikä nämä nykymallit ole juuri sen huonompia, kehitys on maltillinen mutta vahva.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:Corollassa pitää tehon noustakin sitä mukaa kun auton painokin nousee, että se yleensä kulkee mihinkään.
Neuvostoliitossa osattiin tehdä avaruusaluksia ja vaikka mitä, osaamisesta ei ollut puutetta, mutta ymmärrettii se mitä on järkevää tehdä ja mikä turhaa. Jo Neuvostoliittolainen lada oli hyvä lada, eikä nämä nykymallit ole juuri sen huonompia, kehitys on maltillinen mutta vahva.
Vai niin. Ei prkl....???? Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa vai onko tämä provokommentti?
Onko luotettava ja nykyaikainen perheauto turha, sitä kun ei Neuvostoliitossa ja Venäjällä ole osattu koskaan tehdä! Ensimmäinen Ladakin oli Fiatin keksintö, lisenssi-Fiat, jossa oli 60-luvun tekniikka jo syntyessään. Nykyladat hyviä? Laadussa vai teknologiassa? Kyllä taitaa muiden merkkien foorumilaiset nauraa aika makeasti ....... Aika sokea olet sinäkin, Lada-Jussi.
peelo kirjoitti:Vai niin. Ei prkl....???? Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa vai onko tämä provokommentti?
Onko luotettava ja nykyaikainen perheauto turha, sitä kun ei Neuvostoliitossa ja Venäjällä ole osattu koskaan tehdä! Ensimmäinen Ladakin oli Fiatin keksintö, lisenssi-Fiat, jossa oli 60-luvun tekniikka jo syntyessään. Nykyladat hyviä? Laadussa vai teknologiassa? Kyllä taitaa muiden merkkien foorumilaiset nauraa aika makeasti ....... Aika sokea olet sinäkin, Lada-Jussi.
Sinä siellä, juuri sinä, joka niitä Daewoita puolustelet. Oletko sattunut huomaamaan, että tämä on LADA-foorumi, ei mikään yleinen autofoorumi. Sitä vaan, että jos tuntuu niin ihmeelliseltä, että jotkut katsovat maailmankuvaa Lada-lasien läpi. Pitäiskö täällä kokoajan haukkua omia mieltymyksiään? Suomi24.fi on edelleen toiminnassa, sinne voi mennä kinastelemaan tätä yleistä laatukeskustelua, onko merkkikerhon foorumi siihen paras paikka? No, ehkä täällä saa herkemmin väännettyä, kun juttu ei ole pelkkää yksipuolista haukkumista.
niin on se kumma, jos Ladaboardilla pitää selitellä miksi Lada on hyvä. Pitäisikö ladistien ajella korealaisilla letukoilla ja tulla niillä kokoontumisiin, mitäs ladisteja ne sitten on? Vai pitäisikö Lada Kerhoon ottaa Daewoo-Chevyllä ajavat siksi, että oikeissa letukkapiireissä katotaan näillä ajavia vähän kieroon (tai en mä tiiä onko rock and roll piireissä alettu ajelee korealaisilla autoilla), vaikka toisaalta Lada Kerhoon saa kuulua kun tuntee ajavansa Ladalla. En mä tuntis ajavani Ladalla jos ajaisin korealaisella chevyllä, vaikka tietty Chevy Nivan kautta voidaan yhteys Ladaan löytääkin.
vaikka itsellä ei perhettä olekaan niin pidän jopa Samaraa hyvänä perheautona, 110:ssä ja 119:sta on jotain pieniä juttuja paranneltu, kuten vaikka Focuksessa, mutta ei ne perusajatusta juurikaan muuta, nämä pikkuparannukset maksaa sen verran paljon, että ei ne sellaisia, että niiden takia lähtis autolainaa ottamaan. Toisaalta lapsena matkusteltiin Samaralla perhematkoja (oli kaiken lisäksi vain 3-ovinen malli) ja ihan se perille kuljetti ja kaikilla oli hyvä mieli. Silloin joskus oli Dodgekin, mutta ei se tehnyt meistä sen onnellisempia ja se oli sentään tehty ameriikassa. Oli meillä Daewookin, vhs videonauhuri, se oli ihan toimiva ja halvempi kuin Saloran vastaava, harmi ettei neuvostoliittolaista vaihtoehto ollut saatavilla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:niin on se kumma, jos Ladaboardilla pitää selitellä miksi Lada on hyvä. Pitäisikö ladistien ajella korealaisilla letukoilla ja tulla niillä kokoontumisiin, mitäs ladisteja ne sitten on? Vai pitäisikö Lada Kerhoon ottaa Daewoo-Chevyllä ajavat siksi, että oikeissa letukkapiireissä katotaan näillä ajavia vähän kieroon (tai en mä tiiä onko rock and roll piireissä alettu ajelee korealaisilla autoilla), vaikka toisaalta Lada Kerhoon saa kuulua kun tuntee ajavansa Ladalla. En mä tuntis ajavani Ladalla jos ajaisin korealaisella chevyllä, vaikka tietty Chevy Nivan kautta voidaan yhteys Ladaan löytääkin.
vaikka itsellä ei perhettä olekaan niin pidän jopa Samaraa hyvänä perheautona, 110:ssä ja 119:sta on jotain pieniä juttuja paranneltu, kuten vaikka Focuksessa, mutta ei ne perusajatusta juurikaan muuta, nämä pikkuparannukset maksaa sen verran paljon, että ei ne sellaisia, että niiden takia lähtis autolainaa ottamaan. Toisaalta lapsena matkusteltiin Samaralla perhematkoja (oli kaiken lisäksi vain 3-ovinen malli) ja ihan se perille kuljetti ja kaikilla oli hyvä mieli. Silloin joskus oli Dodgekin, mutta ei se tehnyt meistä sen onnellisempia ja se oli sentään tehty ameriikassa. Oli meillä Daewookin, vhs videonauhuri, se oli ihan toimiva ja halvempi kuin Saloran vastaava, harmi ettei neuvostoliittolaista vaihtoehto ollut saatavilla.
Juuri tätä tarkoitin, jalat ei pysy maassa, ei sitten millään. Tosiasiat pitää pystyä tunnustamaan.
Vaikka onkin Ladoja koskeva keskustelupalsta niin tunteet (ja joillakin näköjään elämänkatsomus (Neuvostoliiton ylistys, jota en ymmärrä millään!!)) saisi mielestäni pysyä erillään.
no mulla saattaa vähän ampua ylitse, mutta ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Lada on hyvä ja laadukas perheauto, en mä tajuu miksi joku toinen olis parempi, jos ihan järjellä ajattelee, kertokaa mulle
Lada-Jussi kirjoitti:no mulla saattaa vähän ampua ylitse, mutta ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Lada on hyvä ja laadukas perheauto, en mä tajuu miksi joku toinen olis parempi, jos ihan järjellä ajattelee, kertokaa mulle
Niin totta, Ladalla pääsee paikasta toiseen siinä missä jollain muullakin. Ladassa on mielestäni hinta-laatusuhde kohdallaan. Ei niillä hinnoilla millä ladaa myydään kuulukkaan saada samaa kuin jossain corollassa tms on. Jos Ladan laatu ja varustelu nostetaan samalle tasolle kuin esim corollassa nousee hintakin eikä se sitten enää ole Lada. En toki väitä että Lada maailman paras auto olisi mutta edullista perusautoa etsivälle varmasti varteenotettava vaihtoehto.
Lada-Jussi kirjoitti:no mulla saattaa vähän ampua ylitse, mutta ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Lada on hyvä ja laadukas perheauto, en mä tajuu miksi joku toinen olis parempi, jos ihan järjellä ajattelee, kertokaa mulle
Niin totta, Ladalla pääsee paikasta toiseen siinä missä jollain muullakin. Ladassa on mielestäni hinta-laatusuhde kohdallaan. Ei niillä hinnoilla millä ladaa myydään kuulukkaan saada samaa kuin jossain corollassa tms on. Jos Ladan laatu ja varustelu nostetaan samalle tasolle kuin esim corollassa nousee hintakin eikä se sitten enää ole Lada. En toki väitä että Lada maailman paras auto olisi mutta edullista perusautoa etsivälle varmasti varteenotettava vaihtoehto.
Ennen on voinutkin olla hinta ja laatu kohdallaan uudessakin,samaran ja 110 kohdalla hinta karkasi laadulta. Käytetyt on toinen asia ,mutta jonkun pitäisi uusiakin ostaa että olisi käytettyjä.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
110:ssä ehkä hinta/laatu suhde vähän lähti karkuun, mutta Samarassa ei niinkään, eikös viimeisetkin Samarat ollut vajaan 10te hintaisia ja selkeästi suomen halvimpia autoja siihen aikaan, silti viimeiset mallit oli jo loppuun hiottuja versioita ja monet lapsentaudit oli voitetettu. ehkä alkuun kun takavetoja vielä myytiin ja Samara oli hinnoiteltu niiden yläpuolelle, saattoi hinnassa olla vähän uutuuslisää. 110 on toisaalta vähän isompikin auto joten sillä voi pientä hinnan korotusta pitää kohtuullisena ja viimeisimmissä versioissa alkoi laatukin selvästi paranemaan.
vanhoissa ladoissa olen suuresti ihaillut nimen omaan touta hinta/laatu suhdetta ja halpoja vara osia.Nykyään nivassa niinkin on tuo hinta/laatu suhde kohdallaan (voisi se jonku mielestä ehkä vieläkin halvempi olla ) mutta onhan se kuitenkin suomen halvin neliveto(tai ainakin on ollut vasta aikoihin en ole varma onko enää) kalinassa sen sijaan on pistänyt silmään tuo hinta/laatu suhde .yks asia mikä joskus mietityttää miten nykyajan ihmiset suhtautuvat sanaan lada? vaikka tulis kuinka laadukas lada malli meille myytäväksi joka olisi varustelu tasoltaan kuin mikäkin nykyajan länsi auto mutta selvästi halvempi takaisiko se silti parempaa myyntiä? vai ovatko ihmiset sen verran ennakko luuloisia etteivät ostaa mitään ladaa
Täysin eri mieltä,bussikortti ja hinaussopimus kannattaa pitää voimassa.Nimimerkillä 9 kertaa Ladalla tielle jäänyt reilun 100tkm matkan aikana.
Täysin eri mieltä,bussikortti ja hinaussopimus kannattaa pitää voimassa.Nimimerkillä 9 kertaa Ladalla tielle jäänyt reilun 100tkm matkan aikana.
Hassua. Oma ei ole tielle jättänyt, ei aikanaan jättänyt yksikään isän, sedän eikä vaarinkaan lukuisista Ladoista.