Terve!peelo kirjoitti:Länsiautoihin verrattuna Ladassa on se ero että niiden vikojen paikallistaminen (varsinkin sähkövikojen) on pirullisen hankalaa. Onhan se tosiasia että 110-mallissa on mystisiä sähkövikoja joita ei edes Deltan korjaajat (ammattimiehet) pysty arvaamaan. Äitini 110 tyhjentää säännöllisen epäsäännöllisesti akun ja vikaa ei ole löydetty, etsitty on sekä Delta-Auton asentajien (oikeasti vanhoja Lada-asentajia joiden ammattitaitoon luotan) että tavallisempien korjaamoiden toimesta toista vuotta. Ei selitystä, missä tahansa voi olla vikaa.
Pari kysymystä:
Miten ilmenee, että akku on tyhjä? Onko mahdollinen vuotovirta mitattu? Mitä vuosimallia auto on? Onko autossa kalsium-akku?
Jos autolla ajetaan lähinnä lyhyttä ajoa, käytetään paljon sähköä, siinä on vanhemman mallinen lataussäädin ja korkeampaa jännitettä vaativa kalsium-akku, ei äitisi autossa tarvitse välttämättä olla mitään vikaa. Akku ei vain koskaan lataudu, käynnistysongelmat ovat aika varmoja, erityisesti talvella.
Noin muuten eivät ne 110:n sähköt ole sen kummempia kuin muutkaan: johdinta, liittimiä, sulakkeita, releitä, puolijohtimia jne.
Jos ongelmaan ei löydy ratkaisua, lienee - valitettavasti - kyse niistä perinteisistä tekijöistä, yrittämisen tai ammattitaidon puutteesta. Valitettavasti tässä valtakunnassa ei autokorjaamojen taso ole niin kovin kaksinen.
menestystä joka tapauksessa
SvS