Tervehdykset toivottelen.
Paljon sitä tehdään käsikopelolla vielä tänäkin päivänä pääasiassa kotikorjaamoilla. Jos nyky autoja verrataan kestävyyteen ja polttoaineen kulutukseen niin ovathan ne kuin yö ja päivä.
Ennen säädettiin hanskatuntumalla pyöränlaakereita, jotka tuli sädettyä silloin päin polkupyöränsatulanvälikappaletta. Sytytyksen säätö korvakuulolta on sinne päin, mutta ei ikinä kohdallaan. Pultit kiristettiin niin pitkälle, että napsahti ja varttikierros löysälle. Pyöränpultit rautakankimomentilla jotka venyivät ahtautuivat ja katkeilivat. Ennen ei osattu valittaa, kun ei ollut paremmasta tietoa. Esim. Kirlingin jarrut säädettiin päinhonkia lopulta ei takapyörissä toiminut mitkään jarrut. Toimiihan se auto jos on hinamalla tuotu ja ajamalla lähtee pois, takuu loppui silloin kun takavalot heittivät näkymästä. Oli vain valitusoikeus:" Aijai, voivoi, jne. eikä muuta. Ainut homma joka tuhivirsunaikaan oli sellainen jota nykyasentajista pojat puoletkaan eivät osaa, on laakereiden kaavaus.
Etupyörän laakerointi välyksellinen???
Re: Etupyörän laakerointi välyksellinen???
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
