KATSASTUS ASIOITA.

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja START »

ElManu kirjoitti:
START kirjoitti:ellei ole vanteen valmistajan hyväksymät
Eli se menee vielä noin? Jossain välissä puhuvat, not nehi olis kiellettyjä..
Vaa eikös Latassa oo alunperin palikka eessä n. parin kolmen mm luokkaa? Ainahi itelläni ollu kaikissa 3:ssa, niillä kohistustappiloilla kiinni..
jep, oisko se voinu olla jopa 5mm vahva? (olen mitannut ja mallannut joko 4 tai 5 kpl päällekkäin että kuinka vahvat palikat tekee) ja tosiaan kaikista takavedoista löytyy
leimalle vakio vanteet ja sitten taas kunnon speisserit ja vanteet ajoon :wink:

ja oli sitten yli tai alle sallitun kaikki ne on yhtä vaarallisia. ei sitä ikänä tiejä mihkä se toinen sillä autollaan ajaa. (rekka miehillekkin jokanen vastaan tulija on eteenajo kanditaatti)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja ElManu »

START kirjoitti: jep, oisko se voinu olla jopa 5mm vahva? (olen mitannut ja mallannut joko 4 tai 5 kpl päällekkäin että kuinka vahvat palikat tekee) ja tosiaan kaikista takavedoista löytyy
leimalle vakio vanteet ja sitten taas kunnon speisserit ja vanteet ajoon :wink:
Voip olla sellanehi, on täsä aikkoo, ko viimeks niitä ihmettelin..
Ja vantteet mie ainahi muutoskatastan, viime kesänä polliisi-setä tarkasti! Onneks luki otteessa rengaskoko.. :D
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

se on tuo katsastus koin kiinni miten paljon inssi tykkää pärstästä, onko kukaan kussu aamu muroihin jne...
yhden ladan olen koneen takia muutoskatsastunut ja oli taatusti viimenen, vaikka oli lappua ja lankettia niin silti joka asiasta piti kääntää sekä vääntää, ja kun tästä päästiin yli niin sitten kinattiin vfts levikkeistä. sitten penkeistä jne... 2 päivän tappelun jälkeen sitten leima tuli.

käytin tuossa viime talvena pitkä katon leimalla, oli jo jutuissa kovin jenkki vastainen inssi. 2 sivua kirjoitti vika listaa. auto oli kyllä vimosen päälle kunnossa
mutta viat olivat luokkaa "pakoputket kulkevat liian lähellä tankkia" muuten hyvä mutta toinen puoli oli orkkis ja toinen siitä peilikuvana taivuteltu
tai" vilkkujen vilkkumis nopeus liian hidas" eivät ole yhdessäkään sen hätaisemmät olleet.
"peltisarjojen sopivuudesta tieliikenteeseen esitettävä todistus" jne...
annoin leiman mennä vanhaksi ja vein toiselle konttorille, huomatuksetta läpi.
olisihan tuon katsastuksen voinnut keskeyttää mutta kerkesi kirjottamaan jo paperit kun aloitti vika luottelon kertoilun, autoa tutkiessa kehui komee peli vaikka bensaa viekin.

minusta pikku nipottaminen on turhaa, pää asia että jarrut sekä valot pelaa. ei ihmeellisiä välyksiä missään ja ikkunoista näkee läpi
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Totta, ei turhan pikkutarkka saisi olla!!

Kyllähä katsastustarinoita löytyy varmasti joka lähtöön. ja niitä on mukava lukia, joten tännekin niitä voi sepustaa jos kiinnostaa.

Iskän Volkswagen LT 28 ei mennyt kerran läpi koska renkaan sivussa oli vähän halkeemia ja runko numeroa ei näkynyt... ( ei viitsinyt itse pyyhkästä sitä näkyviin ?? )

Ja pitäkäähä asiat ainakin jotenkin aiheeseen liittyvänä.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

'aatee' kirjoitti:runko numeroa ei näkynyt... ( ei viitsinyt itse pyyhkästä sitä näkyviin ?? )
Hiluksista kanssa haeskeltiin viime kesänä rungonnumeroa, papereiden mukaan meistetty uudelleen oikeaan runkopalkkiin. Minä olin jo varma ettei sitä löydy mistään mutta inssi oli kuitenkin puolenvälin seutuvilta löytävinään jotain ja hyväksyi auton kehottaen suojaamaan sen numeron jotenkin. Tuskin siellä mitään oli, kun olen sitä sieltä myöhemmin tuloksetta etsiskellyt...

Toinen mitä siitä silloin etsittiin oli kolmannen istumapaikan turvavyö, koska auto on rekisteröity kolmelle.
Katsoin ettei autossa ole ilmeisesti kuitenkaan sellaista koskaan ollutkaan ja totesin siihen ettei tojotakaan mahda sitä enää 25 vuotta vanhaan autoon takuuseen asentaa, joten asian annettiin sitten olla kunhan autossa ei matkusta kuin ne kaksi jolle vyöt on.

Suoranaista turhasta nipottamista en taas ole joutunut kokemaan koskaan.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja START »

tosta mun nappiksesta muutoskatsastuksessa inssi etsi moottorin tyyppinumeroa, ei löytänyt. en viitsinyt kertoa että se löytyy kun katsoo termarinletkujen vierestä lohkon kylkeen. sanoin vaan että 1700 se on.
ajattelin vaan että tulee jotain sanomista kun "konelatodistuksen" 1700 moottorin tyyppi oli ihan eri kun tuossa lohkossa. ilmeisesti jotain uudempaa mallia? (en muista ulkoa nuita numeroita)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Joen musikka
Viestit: 2004
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Samaraa käytin ensi kerran"härällä".29 euroa maksoin,join kahdet kahvit kinkkuleivän ja muffinsin kera ja sain kutsun ilmaiseen lisänäyttöön kuukauden sisällä.
Hylkäyksen syyt:kuskin puolen takajarru jarrutti puolella teholla oikeaan verrattuna.Jarru- ja peruutusvalot ei toimineet.Repsikan puoleinen ajovaloumpio syöpynyt heijastinpinnaltaan. :?
Tuttava tarjosi Sortavalan reissua ylihuomiseksi....tuumitaan.Eiköhän siitä vielä kulkupeli saada.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

START kirjoitti:ajattelin vaan että tulee jotain sanomista kun "konelatodistuksen" 1700 moottorin tyyppi oli ihan eri kun tuossa lohkossa. ilmeisesti jotain uudempaa mallia? (en muista ulkoa nuita numeroita)
Se pakosarjan alla oleva numero on lohkon tyyppi, koko paketin tyyppinumero on paukutettu öljynsuotimen yläpuolelle.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja START »

eipä siinäkään sellaista numeroa oikeen ollut
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Vähän vajaan 50 vuoden ajalta, kun olen ollut katsastusmiesten kanssa tekemisissä ja vertailen heitä ja heidän käyttäytymistään, niin onhan ero nykypäivän ja menneiden päivien "katsastusinsseissä" kuin kesällä ja talvella. En ole enää vuosiin tavannut sellaisia katsastajia, tai oikeastaan sadisteja, jollaisia suuremmilta osin he olivat. Porukka nykyisin on ihan asiallista eikä turhia nipota. Hylkäyksen, korjauskehotuksen tai muuten puutteeksi mainitun kohteen vajaakuntoisuus on todellinen. Ei tänäpäivänä hylätä enää, jos tuhkakuppi on täynnä.
Tämä sama ilmiö toteutuu myös Poliiseissa ja "Kapiaisissa" enää heissä ei ole niitä joilla silmä menee keltaiseksi, kun kallistaa päätään. :lol: :lol: :lol:
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Joen musikka
Viestit: 2004
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Joen musikka kirjoitti:Samaraa käytin
Hylkäyksen syyt:kuskin puolen takajarru jarrutti puolella teholla oikeaan verrattuna.Jarru- ja peruutusvalot ei toimineet.Repsikan puoleinen ajovaloumpio syöpynyt heijastinpinnaltaan. .
Jarrusylkkää herkistin,pakkivalon anturiliittimiä kihnutin,Sortavalan tarvikeumpion asensin ja suuntasin.Jarruvalot näkyy.Jokohan huomenna---?...
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Käväisinpä aamulla katsastamassa tuon käyttökottikärryni. Vikoja ja puutteita ei havaittu. Itse tosin havaitsin siellä yhden puutteen mutta en sanonut mitään.
Muuta sanomista olisin kyllä keksinyt. Toimituksen hinnan huomioon ottaen voisi nimittäin olettaa, että tekisivät sitten edes huolellista työtä, mutta kuten ennenkin, jotain oleellista jäi taas huomioimatta.
Vaikka tällä kertaa kaveri veti turvavyötkin lukkoon asti ja kokeili lämppärin puhaltimestakin kaikki nopeudet, jäivät tuulilasinpyyhkijät ja pesulaite sen sijaan kokonaan tarkistamatta... :roll:
Mieleni teki jo huomauttaa moisesta vatuloinnista, mutta enpä sitten viitsinyt ruveta murisemaan, kun toiminta oli muuten asiallista.

Päästötestin hinnalle taas en kyllä keksi mitään perusteluja. Dieselissä 34 euroa!
Mikähän víttu siinä kaasun pohjaan painamisessa niin helevetisti maksaa? :evil:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja START »

niin esim. autokorjaamoillakin on kalliita laitteita joitten käytöstä ei oteta lisä hintaa. muutenkin suhteellisen hyvät tunti velotukset katsastus konttorilla :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: KATSASTUS ASIOITA.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Katsastuksen hinnat on kyllä runsaita, jo alkaa hitsit jos useaan kertaan pitää yrittää läpi..
:shock:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

START kirjoitti:kalliita laitteita
Niin siinä tapauksessa tuommoinen savutusmittari mahtaa maksaa ainakin miljoonan, kun sen testin hinta on neljän vuoden aikana noussut jo toista kymppiä eikä se värkki ole sinä aikana kuitenkaan näyttänyt muuttuneen miksikään... :?
Vastaa Viestiin