2103/2106 Puskurimalleista?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

2103/2106 Puskurimalleista?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Katselin tuolla LadaInfossa noita otsikossa mainittujen autojen kuvia. Niissä oli nämä ns. VäliMalliPuskurit, jolla tarkoitan sitä, että niissä on krominen puskuriosa ja muoviset Käpyjen korvaavat palikat. Olen nähnyt myös niitä Käpypuskureja näissä.

LadaInfossa oli näitä VäliMalliPuskureja melkoisen uusissa autoissa.

Itselläni on tuo 2106 -84 1600 FIINI (nimi hämää) ja siinä on sellaiset JättiläisPuskurit ilman kromeja ja minkäänlaisia käpyjä tai palikoita. Puskuri on todella massiivinen ja sen ja keulapellin välissä on vielä sellainen kumiliuska, joten näyttää kuin sen ja keulapellin väliin ei jäisi rakoa. Rakohan sen alla todellisuudessa on. Takana on samanlainen mötikkä puskurina.

Kysyisinkin: Minkälaisilla kaikilla ihmeellisillä puskureilla näitä DubbeliLamppuja on tehty?

Tätä voísi tietysti Kuukkelittaa, mutta minä olen kauhean kauhuissani noista VerkkoSeikkailuista. Sotkeudun sinne, en pääse mihinkään ja pääni kuumenee. Voisiko joku, esim. Lada-Jussi tai muu tietäväinen valaista minua ja muita tässä Puhhhkuli -jutussa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 2103/2106 Puskurimalleista?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kuva
2103 mallissa on kromipuskuri, kromitaustaisilla kävyillä jossa muovipalat pinnassa. 2103 malleja Suomessa 2103 = 1500S (1973-1980) 21033 = 1300S (1979-1982), lisäksi muualla maailmassa vastaavia 21035 = 1,2 koneella ja oikealta ohjattavat versiot. 2103 tuotannossa 1982 asti.

Kuva
2106 mallissa on normaalisti kromipuskurit kumipuskimilla ja muovisilla puskurin päädyillä. 2106 malleja Suomessa 2106 = 1600 (1977-1985) 21061 = 1500SL (1977-1983), lisäksi muualla maailmassa vastaava 21063 = 1,3 moottorilla sekä 21067 = 1,6i moottorilla sekä oikealta ohjattavat mallit 21062, 21064, 21066. tuotantoa vuoteen 2006 asti.

Kuva
2106 export eli vientivarustelussa on paksut alumiinipuskurit heijastin nauhalla ja vilkut/parkit upotettu puskuriin. Nämä möhkömmät puskurit on ameriikan tyyliä, mutta myös Suomeen tuotiin 2106 eli 1600 mallit tällaisina vuosina 1980-1985, autoissa myös muuta poikkeavaa varustelua (niskatuet, tuulilasi...) puskurit oli 2105 tyyliin putkimaisilla kiinnitysosilla ja ne on voitu mahdollisesti varustaa myös joustaviksi.

Kuva
21065 malli, jota Suomessa ei myyty koskaan on 90-luvun alun erikoisversio, jossa on 2105 mallin alumiinipuskurit kumilistalla, tässä kuitenkin puskurin kiinnikkeet on kuten pyöreälamppuisissa malleissa ns. helpommin tehty muutos. myös etuvilkut/parkit on normaalilla paikalla korissa. Malleina 21065 = 1,6 koneella ja 21065-01 = 1,5 koneella norma varustein ja 21065-02 = 1,5 lux varustein. 21065 malleissa vasta ensimmäistä kertaa kotimaansa markkinoilla lämmitettävä takalasi tuplavaloisessa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2103/2106 Puskurimalleista?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kiitos Jussille hienoist kuvista ja seikkaperäsistä selosteista. Siinähän se 3komeilee tuo Ameeeriiikan Mallinen puskuri. Tuo Joustavuus onkin mielenkiintoinen juttu. Sitähän kannattanee katsoa josko siellä sellainen ominaisuus on.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin