Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Hyvä idea varmaan, kunhan ei vaan tuossakin ala ahneus iskemään ja joku rahoja käärimään. Q-katsastus on nykyisin muuten Kuopiossakin.
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
mistä tästä tietää ettei tämä ole humpuukihomma. jätkä kerää 3 euroo ja häipyy rahoineen.
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Jos tuota pelkäät, niin älä ilmottaudu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
-
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Vaivaudunpa kuitenkin.
Joensuussakin pätee mainonnan ja käytännön suhteen eräitä periaatteita:1.katsastuksen hinta.2.päästötesti,sisältyykö hintaan?Pakoputkivuotojen (klemmarin kiristys)korjaus.3.mahdollinen jälkitarkastus/uusinta,sisältyykö hintaan?4.ystävällinen palvelu,neuvonta,kahvia,voileipiä.
Viime vuoden helmikuussa oli näin 29 euron hintaan axtec-Ladalla.
Samaan hintaan katsastin Samaran -09 maaliskuussa,tosin se vaati kaksi näyttöä(mutta sain kahdet voileipäkahvit).
Ajatusleikki:Firman omistaja katsastaa,tuulilasissa on kiveniskemä.Jälkitarkastus maksaa 24 euroa.Hyväksynkö vai hylkäänkö?
Musikka

Viime vuoden helmikuussa oli näin 29 euron hintaan axtec-Ladalla.
Samaan hintaan katsastin Samaran -09 maaliskuussa,tosin se vaati kaksi näyttöä(mutta sain kahdet voileipäkahvit).
Ajatusleikki:Firman omistaja katsastaa,tuulilasissa on kiveniskemä.Jälkitarkastus maksaa 24 euroa.Hyväksynkö vai hylkäänkö?

2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Onneksi on tuo Joensuu minullakin. Sinne minä kaikki Vekottimenikin olen rekisteröinyt. Ai niin, mutta Joensuuta ei täällä kaivattu.
Q-katsastus on melki kuitee varmasti ensin ollut juuri Quopiossa.
Q-katsastus on melki kuitee varmasti ensin ollut juuri Quopiossa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Tänään vein Samaran jälkitarkastukseen. Ensimmäisellä kerralla (89€) otti käsijarru epätasaisesti. Nyt tarkastus kesti noin minuutin ja maksoi 25€.
Eihän tuota tietysti voi ihan suoraan tuntipalkaksi muuttaa, onhan toiminnasta toki muitakin kuluja kuin palkat. Kohtuullinen liikevoittokin yrittäjälle kapitalistisessa järjestelmässä sallittaneen.
Kuitenkin näillä monikansallisten sijoitusyhtiöiden omistamalla ketjuilla liikevoitto on 25-30% liikevaihdosta, enkä tähän hätään muista toista toimialaa, missä päästäisiin samaan.
Poliitikot ja virkamiehet ovat epäkohdan jo aikoja sitten huomanneet, mutta mitään ei asian korjaamiseksi ole tehty. Toivon tuon yllämainitun hankkeen etenevän ja kehotan asiaan uskovia kertomaan hommasta eteenpäin.
Niille, jotka epäilevät tuon euron menevän huijarille, voin lohduttaa, että VinCapitan tapauksessa summat olivat vähän suurempia.
Asiassa uskovainen
Pavlovits
Eihän tuota tietysti voi ihan suoraan tuntipalkaksi muuttaa, onhan toiminnasta toki muitakin kuluja kuin palkat. Kohtuullinen liikevoittokin yrittäjälle kapitalistisessa järjestelmässä sallittaneen.
Kuitenkin näillä monikansallisten sijoitusyhtiöiden omistamalla ketjuilla liikevoitto on 25-30% liikevaihdosta, enkä tähän hätään muista toista toimialaa, missä päästäisiin samaan.
Poliitikot ja virkamiehet ovat epäkohdan jo aikoja sitten huomanneet, mutta mitään ei asian korjaamiseksi ole tehty. Toivon tuon yllämainitun hankkeen etenevän ja kehotan asiaan uskovia kertomaan hommasta eteenpäin.
Niille, jotka epäilevät tuon euron menevän huijarille, voin lohduttaa, että VinCapitan tapauksessa summat olivat vähän suurempia.
Asiassa uskovainen
Pavlovits
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Tämä SUN katsastus, alkaiskohan se mennä kuitenkin niin, että kaikki autot katsastettaisiin oman merkin merkkiliikkeissä ja
katsastusmaksu olisi minimaalinen.
Jos auto ei menisi läpi, niin merkkiliike korjaisi auton alkuperäisillä varaosilla ja tämän jälkeen jälkitarkastus ja hyväksyminen.
Tulisiko halvemmaksi?
katsastusmaksu olisi minimaalinen.
Jos auto ei menisi läpi, niin merkkiliike korjaisi auton alkuperäisillä varaosilla ja tämän jälkeen jälkitarkastus ja hyväksyminen.
Tulisiko halvemmaksi?
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
En ole asian puolesta enkä vastaan pikemminkin päin vastoin. Rohkenen kuitenkin olla täysin eri mieltä.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:
Q-katsastus on melki kuitee varmasti ensin ollut juuri Quopiossa.
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Tullut tuossa parisen tapausta kun oli toisinpäin, auto ollut merkkiliikkeessä korjattavana ja sen jälkeen eivät ole menneet läpi katsastuksesta, premium-luokan autoja kaikki.Lada Scandinavia kirjoitti:Tämä SUN katsastus, alkaiskohan se mennä kuitenkin niin, että kaikki autot katsastettaisiin oman merkin merkkiliikkeissä ja
katsastusmaksu olisi minimaalinen.
Jos auto ei menisi läpi, niin merkkiliike korjaisi auton alkuperäisillä varaosilla ja tämän jälkeen jälkitarkastus ja hyväksyminen.
Tulisiko halvemmaksi?
Vaan ilmeisesti ei ole tarkoitus että katsurit olisivat kyseisen liikkeen leivissä ja tuskin kukaan sitä voi vaatia että auto korjattaisiin samassa paikassa missä on katsastettukin.
Ja merkkiliikkeiden valohoidon tasolla tuo kastastushomma nykyään tuntuu olevankin. Kohteita jätetään katsomatta ja selviä puutteita ei huomioida. Ruotsinlainasta on katsottu tasan kerran runkonumero ja silloinkaan katsuri ei sitä löytänyt ilman että soitti jonnekin.
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Täältä Sun katsastukselta tuli tänään postia, jossa kerrottiin nykyisestä tilanteesta. Vastikään Iltalehdessä ollut juttu tuplasi rekisteröineiden määrän kymmeneentuhanteen.
Täälläkin joku pelkäsi, että tuo puuhamies katoaisi Bahamasaarille niiden kolme-euroisten kanssa. Nyt tuo kannatusmaksukin on poistettu.
Homma etenee hitaasti, mutta varmasti.
Täälläkin joku pelkäsi, että tuo puuhamies katoaisi Bahamasaarille niiden kolme-euroisten kanssa. Nyt tuo kannatusmaksukin on poistettu.
Homma etenee hitaasti, mutta varmasti.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
ok, alan minäkin sitten lämmetä ajatukselle. maailma vaan on niin täynnä kaiken maailman helppoheikkejä että aina sopii epäillä.
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Näinä aikoina ihan hyväkin aina suhtautua hieman varauksella tälläisiin. Itekkin alkuun tätä epäilin mutta tuossa n. kuukausi sitten itekkin aloin kannattajaksi tuolla.4stroke kirjoitti:ok, alan minäkin sitten lämmetä ajatukselle. maailma vaan on niin täynnä kaiken maailman helppoheikkejä että aina sopii epäillä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautuko)
Huomenna 27.10 Ajankohtaisessa kakkosessa asiaa katsastuksen hinnoista ja myös tästä SUN-katsastuksesta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Tästäkö apu katsastusmaksuihin? (Joensuu älköön vaivautu
Näin siinä kävi:Tänään saatu sähköposti:
"1 Uusi lakiesitys julkaistu
Liikenneministeriö julkaisi lakiesityksen torstaina 7.6.2012. Se myötäilee aikaisemmin hyväksymättä jäänyttä lakiesitystä ja autokorjaamot ovat saamassa katsastusluvan.
Ministeriö pyytää lausuntoja asiasta 24.8. mennessä, mutta en usko, että lausunnot aiheuttavat suuria muutoksia esitykseen.
Voidaan todeta, että yhteistyö korjaamojen kanssa ei tulevaisuudessa ole mahdollista, koska heillä on oikeus itse aloittaa katsastustoiminta.
Päättäjät onnistuivat tällä päätöksellä estämään ison, autoilijoiden oman organisaation syntymisen Suomeen.
Tämän suuren intressiryhmän syntyminen haluttiin estää ja siksi autokorjaamot saivat kauan haluamansa katsastusoikeuden.
Korjaamojen katsastuslupa-asia oli useaan otteeseen esillä ennen meidän katsastuskapinaa, mutta asia jäi aina hyväksymättä.
Asiasta tehtiin virkamiesvoimin vertailevia tutkimuksia eri maiden käytännöistä ja silloin asia oli mahdoton hyväksyä.
En arvannut liikkeelle lähdettäessä, että meistä voisi tulla näin suuri uhka päättäjille.
Lähtökohtani oli valmistella konseptia, jolla luotaisiin kustannustehokas ja olemassa olevia laitteita sekä kiinteistöjä tehokkaasti hyödyntävä liikenneturvallisuuspalvelu.
Nyt seuraamme, miten uusi laki muuttaa katsastusalaa tulevina vuosina ja olivatko päättäjien päätökset viisaita.
Ainakaan A- ja K1- katsastukset eivät voi enää sanella hintoja kuten ennen katsastuskapinaa.
Liikevoittoa tavoitteleva toiminta jatkuu ja siten olen hieman pettynyt päättäjien ajatusmalliin.
Positiivista on, että Suomeen on perustettu myös monia uusia yksityisiä katsastuspisteitä. Toivottavasti nämä pienet yksityiset katsastusasemat ryhtyvät miettimään yhtenäisen kansallisen brändin luomista.
Markkinat tulevat muuttumaan varsin rajusti vuoden 2014 alussa, jos/kun uusi laki astuu voimaan ja korjaamot tulevat kisaan mukaan.
Korjaamoilla on etunaan se, että suuri osa (varsinkin uudehkojen) autojen omistajista haluaa katsastuksen suoritettavan huollon yhteydessä.
Suositaan siis yhdessä paikallisia yksityisiä asemia, jotta saisimme kilpailua alalle. Näin heidän käyttöasteensa nousisi ja kilpailukyky paranisi.
Uskon, että tällöin saamme hyviä paikallisia liikenneturvallisuuspisteitä ympäri Suomen ja toivottavasti kohtuullisella hinnalla.
2 Katsastuskysely
Kiitos kaikille, jotka osallistuivat katsastuskyselyyn. Vastaajia oli kaikkiaan yli 3000 henkilöä. Kyselyn pohjalta tehtiin Tampereen teknillisen yliopiston harjoitustyö, jossa käytiin kyselyn tulokset läpi. Tulokset ovat tämän sähköpostin liitteenä. Se on myös ladattavissa www.sunkatsastus.fi -sivulta. Esimerkkinä noin 50 % ihmisistä haluaisi käydä katsastuksessa autonsa 16-20 välillä. Dokumentin lopussa on kolmen sivun yhteenveto. Sen lukemalla saa hyvän käsityksen kokonaisuudesta.
3 Ohjeita katsastuksen suorittamiseen ja auton kunnossa pitämiseen
Minulta on näitä kyselty usealta taholta ja tässä lyhyt lista:
- Käy OBD-testissä tutussa huoltopisteessäsi. Tällöin varmistat, että esim. OBD-luennassa ei löydy hylkäyksen syytä tai jos jokin anturin on rikki,
voidaan se korjata samalla ja säästät noin 25€ tarkastusmaksun katsastuksessa.
- Samalla kannattaa testauttaa myös päästöt. Näillekin voidaan tehdä korjaavia toimenpiteitä korjaamossa, jos tarvetta ilmenee.
OBD- ja pakokaasupäästöjen arvoista saat dokumentin katsastukseen, jolloin siellä ei tarvitse enää maksaa näistä mittauksista.
- Varaa aika katsastukseen etukäteen nettipalvelusta tai puhelimella hieman katsastuspisteestä riippuen, etukäteisvaraus alentaa yleensä hintaa
ja samalla sinun ei tarvitse jonottaa.
- Käsijarrun toimimattomuus on varsin yleinen hylkäyksen syy ja sen testaus on suhteellisen helppoa.
Aja soratiellä hiljakseen ja vedä käsijarrusta voimakkaasti sekä pyri saamaan renkaat lukkoon. Jos molemmista renkaista jäi jäljet soraan, käsijarru todennäköisesti on riittävässä kunnossa.
Tämä ohje ei sovellu aivan kaikille autoille yhtä hyvin, koska joissain autoissa käsijarru toimii eturenkaisiin.
Tällöin voisi peruuttaa hiljakseen. Paikka kannattaa aina valita niin, että ei aiheuta vaaraa itselle eikä muille.
- Jos autostasi kuuluu jotain kolinaa tai muuta poikkeavaa ääntä, kannattaa ajaa heti korjaamoon ja pyrkiä paikallistamaan syy.
On nimittäin niin, että suuri osa näistä äänistä aiheuttaa suurempia ja kalliimpia vahinkoja, jos niitä ei heti korjata.
Olen itse joskus käynyt katsastuskonttorilla ja kysynyt apua kolinan paikallistamiseen, kun korjaamo ei ole syytä löytänyt.
Katsastuspisteissä on tähän soveltuvat ravistuslaitteet. Näin vika löytyy ja ei tarvinnut vaihtaa kuin yksi nivel.
4 Lopuksi
Nöyrin kiitos kaikille mukana olleille! Mahdollistitte tämän kapinan näinkin suuren menestyksen, jopa poliittisen uhan syntymisen.
Tämä osoittaa, että meissä on voimaa. Jos kaikki valitusenergia saataisiin muutettua teoiksi, moni asia muuttuisi paremmaksi.
Toivoisin, että päättäjät kuuntelisivat ja miettisivät enemmän asioita itse sekä uskaltaisivat kuunnella myös omaatuntoaan, mikä olisi Suomen etu.
Lobbareita löytyy aina ja raha puhuu aivan liian usein päätöksenteossa ja näin Suomen etu ei tule ensin vaan lobbaavan rahan.
Lueskelin muutama päiviä sitten läpi kyselyn palautteita ja selasin saamaani sähköposteja. Palaute on ollut positiivista ja kannustavaa.
Sen avulla teimme varsin paljon töitä, jotka eivät nyt näy missään ja siten hieman harmittaa. Meillä olisi ollut mielenkiintoinen osaamisreservi muuttaa katsastustoimiala aivan toisen näköiseksi.
Alun alkaen pidin tämän projektin käynnistämistä parempana ajan käyttönä, kun jos olisin lähtenyt golfia pelaamaan. En sano, että golf olisi huono vaihtoehto, mutta tämä sopi minulle paremmin.
Olen oppinut paljon monista asioista, tutustunut hienoihin ihmisiin ja lopputuloskaan ei ole aivan huono. Isojen ketjujen ylivalta kaatui. Se, mitä tulee tilalle, jää nähtäväksi tulevina vuosina.
Nyt näyttää siltä, että matka jatkuu kohti uusia seikkailuja.
Hyvää kesää kaikille toivottaen ja kiitokset vielä kerran, Eero Grönroos
info@sunkatsastus.fi "
"1 Uusi lakiesitys julkaistu
Liikenneministeriö julkaisi lakiesityksen torstaina 7.6.2012. Se myötäilee aikaisemmin hyväksymättä jäänyttä lakiesitystä ja autokorjaamot ovat saamassa katsastusluvan.
Ministeriö pyytää lausuntoja asiasta 24.8. mennessä, mutta en usko, että lausunnot aiheuttavat suuria muutoksia esitykseen.
Voidaan todeta, että yhteistyö korjaamojen kanssa ei tulevaisuudessa ole mahdollista, koska heillä on oikeus itse aloittaa katsastustoiminta.
Päättäjät onnistuivat tällä päätöksellä estämään ison, autoilijoiden oman organisaation syntymisen Suomeen.
Tämän suuren intressiryhmän syntyminen haluttiin estää ja siksi autokorjaamot saivat kauan haluamansa katsastusoikeuden.
Korjaamojen katsastuslupa-asia oli useaan otteeseen esillä ennen meidän katsastuskapinaa, mutta asia jäi aina hyväksymättä.
Asiasta tehtiin virkamiesvoimin vertailevia tutkimuksia eri maiden käytännöistä ja silloin asia oli mahdoton hyväksyä.
En arvannut liikkeelle lähdettäessä, että meistä voisi tulla näin suuri uhka päättäjille.
Lähtökohtani oli valmistella konseptia, jolla luotaisiin kustannustehokas ja olemassa olevia laitteita sekä kiinteistöjä tehokkaasti hyödyntävä liikenneturvallisuuspalvelu.
Nyt seuraamme, miten uusi laki muuttaa katsastusalaa tulevina vuosina ja olivatko päättäjien päätökset viisaita.
Ainakaan A- ja K1- katsastukset eivät voi enää sanella hintoja kuten ennen katsastuskapinaa.
Liikevoittoa tavoitteleva toiminta jatkuu ja siten olen hieman pettynyt päättäjien ajatusmalliin.
Positiivista on, että Suomeen on perustettu myös monia uusia yksityisiä katsastuspisteitä. Toivottavasti nämä pienet yksityiset katsastusasemat ryhtyvät miettimään yhtenäisen kansallisen brändin luomista.
Markkinat tulevat muuttumaan varsin rajusti vuoden 2014 alussa, jos/kun uusi laki astuu voimaan ja korjaamot tulevat kisaan mukaan.
Korjaamoilla on etunaan se, että suuri osa (varsinkin uudehkojen) autojen omistajista haluaa katsastuksen suoritettavan huollon yhteydessä.
Suositaan siis yhdessä paikallisia yksityisiä asemia, jotta saisimme kilpailua alalle. Näin heidän käyttöasteensa nousisi ja kilpailukyky paranisi.
Uskon, että tällöin saamme hyviä paikallisia liikenneturvallisuuspisteitä ympäri Suomen ja toivottavasti kohtuullisella hinnalla.
2 Katsastuskysely
Kiitos kaikille, jotka osallistuivat katsastuskyselyyn. Vastaajia oli kaikkiaan yli 3000 henkilöä. Kyselyn pohjalta tehtiin Tampereen teknillisen yliopiston harjoitustyö, jossa käytiin kyselyn tulokset läpi. Tulokset ovat tämän sähköpostin liitteenä. Se on myös ladattavissa www.sunkatsastus.fi -sivulta. Esimerkkinä noin 50 % ihmisistä haluaisi käydä katsastuksessa autonsa 16-20 välillä. Dokumentin lopussa on kolmen sivun yhteenveto. Sen lukemalla saa hyvän käsityksen kokonaisuudesta.
3 Ohjeita katsastuksen suorittamiseen ja auton kunnossa pitämiseen
Minulta on näitä kyselty usealta taholta ja tässä lyhyt lista:
- Käy OBD-testissä tutussa huoltopisteessäsi. Tällöin varmistat, että esim. OBD-luennassa ei löydy hylkäyksen syytä tai jos jokin anturin on rikki,
voidaan se korjata samalla ja säästät noin 25€ tarkastusmaksun katsastuksessa.
- Samalla kannattaa testauttaa myös päästöt. Näillekin voidaan tehdä korjaavia toimenpiteitä korjaamossa, jos tarvetta ilmenee.
OBD- ja pakokaasupäästöjen arvoista saat dokumentin katsastukseen, jolloin siellä ei tarvitse enää maksaa näistä mittauksista.
- Varaa aika katsastukseen etukäteen nettipalvelusta tai puhelimella hieman katsastuspisteestä riippuen, etukäteisvaraus alentaa yleensä hintaa
ja samalla sinun ei tarvitse jonottaa.
- Käsijarrun toimimattomuus on varsin yleinen hylkäyksen syy ja sen testaus on suhteellisen helppoa.
Aja soratiellä hiljakseen ja vedä käsijarrusta voimakkaasti sekä pyri saamaan renkaat lukkoon. Jos molemmista renkaista jäi jäljet soraan, käsijarru todennäköisesti on riittävässä kunnossa.
Tämä ohje ei sovellu aivan kaikille autoille yhtä hyvin, koska joissain autoissa käsijarru toimii eturenkaisiin.
Tällöin voisi peruuttaa hiljakseen. Paikka kannattaa aina valita niin, että ei aiheuta vaaraa itselle eikä muille.
- Jos autostasi kuuluu jotain kolinaa tai muuta poikkeavaa ääntä, kannattaa ajaa heti korjaamoon ja pyrkiä paikallistamaan syy.
On nimittäin niin, että suuri osa näistä äänistä aiheuttaa suurempia ja kalliimpia vahinkoja, jos niitä ei heti korjata.
Olen itse joskus käynyt katsastuskonttorilla ja kysynyt apua kolinan paikallistamiseen, kun korjaamo ei ole syytä löytänyt.
Katsastuspisteissä on tähän soveltuvat ravistuslaitteet. Näin vika löytyy ja ei tarvinnut vaihtaa kuin yksi nivel.
4 Lopuksi
Nöyrin kiitos kaikille mukana olleille! Mahdollistitte tämän kapinan näinkin suuren menestyksen, jopa poliittisen uhan syntymisen.
Tämä osoittaa, että meissä on voimaa. Jos kaikki valitusenergia saataisiin muutettua teoiksi, moni asia muuttuisi paremmaksi.
Toivoisin, että päättäjät kuuntelisivat ja miettisivät enemmän asioita itse sekä uskaltaisivat kuunnella myös omaatuntoaan, mikä olisi Suomen etu.
Lobbareita löytyy aina ja raha puhuu aivan liian usein päätöksenteossa ja näin Suomen etu ei tule ensin vaan lobbaavan rahan.
Lueskelin muutama päiviä sitten läpi kyselyn palautteita ja selasin saamaani sähköposteja. Palaute on ollut positiivista ja kannustavaa.
Sen avulla teimme varsin paljon töitä, jotka eivät nyt näy missään ja siten hieman harmittaa. Meillä olisi ollut mielenkiintoinen osaamisreservi muuttaa katsastustoimiala aivan toisen näköiseksi.
Alun alkaen pidin tämän projektin käynnistämistä parempana ajan käyttönä, kun jos olisin lähtenyt golfia pelaamaan. En sano, että golf olisi huono vaihtoehto, mutta tämä sopi minulle paremmin.
Olen oppinut paljon monista asioista, tutustunut hienoihin ihmisiin ja lopputuloskaan ei ole aivan huono. Isojen ketjujen ylivalta kaatui. Se, mitä tulee tilalle, jää nähtäväksi tulevina vuosina.
Nyt näyttää siltä, että matka jatkuu kohti uusia seikkailuja.
Hyvää kesää kaikille toivottaen ja kiitokset vielä kerran, Eero Grönroos
info@sunkatsastus.fi "
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.