Tässä talven aikana ois tarkoitus päivittää tota mun turbo konetta ens kesää varten ja pari kysymystä ois siihen liittyen.
Ihan perus kone rempan teen, nyt kone levällään ja tarkoitus alkaa kasailemaan tässä lähiaikoina sitä.
Kone koki 2 viikkoa sitten täys tuhon, jakoketjun laahain meni sirpaleiksi, öljypumppu vetäs paskat sisään, sitten hukku öljynpaine ja kaikki alakerran laakerit kilahti...eli nyt aika tehdä evo2...
Kysymys kuuluu onko kukaan leikannut mäntää halki ja mittaillut kuinka paksu laki tossa 1600 männässä on, että uskaltaisinko siitä sitä kuppia hivenen sorvata syvemmäks?
Kannen teen myös uusikisi tähän evo2 moottoriin, tarkoitus vähän sitäki parantaa niin meinasin pako venttiileitä suurentaa/vaihtaa kestävemmäksi, onko kukaan istuttannu ladaan minkään muun auton venttiileitä vai saako tuohon jostain ihan suoraan jostain teräs venttiileitä?
Kantena on nyt 1200 kansi.
Sytytys olis myös tarkous päivittää paremmaksi, nyt käytössä ihan perus kärjetön jakaja kiinteällä ennakolla. Purkamolta löysin turbo saabin 2 toimisen alipaine kellon jonka meinasin istuttaa tohon ladan jakajaan että sais myöhästettyä ahtojen puolella, nyt ennakko sen verran myöhäsellä että ei oikeen vedä tasasesti kaikilla kierros alueilla.
Olis kiva kuullaa miten te muut olette ratkaisseet sytytyksen turbokoneissa.
Tässäpä vielä kuva tosta evo1 koneesta.
