ladan rakennusta...
Re: Treeniladan rakennusta...
Somalilaikka vaan laulamaan ja joku väri päälle, sillä siitä selviää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Treeniladan rakennusta...
jaa se liima, tukkalaikalla lähtee joo
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Treeniladan rakennusta...
Vinkkejä kaarien asennukseen otetaan vastaan edelleen. Ei kiitos linkkejä muihin tämän tapaisiin keskusteluihin, ovat useimmat melkoista tervanjuontia... Kaaret eivät siis tulossa todellakaan rallikäyttöön, vaan kaaritavara, jokkiskaarta...
Viimeksi muokannut pvdriver, 2.12.2009 9:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Treeniladan rakennusta...
Itse otin sen liiman pois normaalilla maalinpoisto aineella ja lastalla. Lähtee todella hyvin ja helposti. Sen jälkeen epäkeskokoneella 60sellä paperilla suurimmat ruosteet ja loput sitruunahapolla. Tosin auto oli kupeellaan sekä katollaan.
Re: Treeniladan rakennusta...
Ehdotuksia maaliksi auton sisustaan? Miranolia vai mitä? Siis sisäpuolelta kokonaan tarkoitus maalata, kaaret mukaan lukien. Lattiasta en ala massoja enempää raapimaan kun kaaren alapäiden kohdalta, johon vahvikelevyt hitsataan... Pensselillä siis, ei spraylla. Ruiskulla vain töhrii joka paikan, ja varsinkin kilikalilla hankala maalata lattiaa, kun purkki huonossa asennossa... Tulisi siis kestää vähän kulutusta, kun lattiaan ja kaariin tulee, niille kohdin mistä kuljetaan autoon...
Viimeksi muokannut pvdriver, 2.12.2009 9:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Treeniladan rakennusta...
itse suosittelisin kunnon kokoista miggiä ja suojakaasun kanssa. en oikeen ymmärrä migillä hitsaamista ilman suojakaasua, ei siitä ainakaan teollisuus käytössä käytetä juurikaan.
puikko voisi olla parempi vaihtoehto, jos osaa hitsatakunnolla
puikko voisi olla parempi vaihtoehto, jos osaa hitsatakunnolla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Treeniladan rakennusta...
Hitsailuja suoritettu/suoritetaan inventterillä, elikkä puikolla... Saumat ihan kelvollista tai ainakin sen näköistä. 
Kyllä se tuosta vielä kasautuu... Siis putket hitsataan toisiinsa inventterillä ja korilaput autoon migillä, paksut laput putkien päihin vuorostaan puikolla...
No maaliehdotuksia nyt, kun pitäisi tiettyjä osia jo saada maalattua ennen kuin kehikon kasaa loppuun...?

Kyllä se tuosta vielä kasautuu... Siis putket hitsataan toisiinsa inventterillä ja korilaput autoon migillä, paksut laput putkien päihin vuorostaan puikolla...
No maaliehdotuksia nyt, kun pitäisi tiettyjä osia jo saada maalattua ennen kuin kehikon kasaa loppuun...?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Treeniladan rakennusta...
Inerta voisi olla sopivaa, vuosi takaperin maksoi 25e/litra eli halvempaaa kuin miranoli. Sen päälle voi sitten maalata jotakin silmää miellyttävää väriä.
Hammerite tuntuu olevan pehmeätä lattiamaalia, lähtee kengän alta irti.
Hammerite tuntuu olevan pehmeätä lattiamaalia, lähtee kengän alta irti.
Re: Treeniladan rakennusta...
Ei siihen sen silmäähivelempää väriä tule kuin valkoinen ja sekin olisi yhdellä maalilla tarkoitus saada toteutettua, joten ostanko halvinta mahdollista metallille käypästä maalia, vai onko teillä jotakin vinkkiä, joka olisi kulutustakin kestävä ja edullinen jne...?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Treeniladan rakennusta...
No maalaa nyt ainakin pohjamaali ja pintamaali eri purkista, eläkä erehy nuihin joissa ne on "yhistetty". Ja hyvää orggis maalia ei kannata poistaa, vaan pieni karhennus ja uusi maali päälle.
Re: Treeniladan rakennusta...
Mitäs maalia sitten suosittelette? Jotakin työkonemaalia tms.?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Treeniladan rakennusta...
No ite nyt suosittelen kaikille ajoneuvokäyttöön tarkotettuja 2komponenttimaaleja, sikkensillä on ainakin omasta mielestä helevetin hyväpohjamaali, fillerprimer joka siis kakskomponentti ja ruiskuun tarkotettu ruostetta estävä ja hiontajälkiäpeittävä välihiottava pohjamaali. Tällä olen kaikki maalannu, ja jos ei tule näkyvään paikkaan niin levittelen pensselillä, tällön saa paksumman pinnan kun ei turhaan ohentele sitä.
Tämän päälle olen sitten vejelly kaiken merkkistä ja mallista maalia, eikä ole ikinä reagoinu minkään kanssa. ja pintamaaleina yleensä käyttäny kakskomponenttia, joka kestää kulutustakin.
Mutta nuo raskaskalusto maalit on ihan jees, ei tartte olla etes kakskomponentti niin kestää ja tietääkseni halpaa tavaraa. Näillekin kuitenkin suosittelen kunnon pohjamaalin, mutta jos ei pudjetti salli niin sitten vaan jostain tarvikeliikkeestä vaikkapa ruosteenesto pohjaa.
Tämän päälle olen sitten vejelly kaiken merkkistä ja mallista maalia, eikä ole ikinä reagoinu minkään kanssa. ja pintamaaleina yleensä käyttäny kakskomponenttia, joka kestää kulutustakin.
Mutta nuo raskaskalusto maalit on ihan jees, ei tartte olla etes kakskomponentti niin kestää ja tietääkseni halpaa tavaraa. Näillekin kuitenkin suosittelen kunnon pohjamaalin, mutta jos ei pudjetti salli niin sitten vaan jostain tarvikeliikkeestä vaikkapa ruosteenesto pohjaa.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Treeniladan rakennusta...
wurtin punanen ruosteenesto pohjamaali on hyvää, kestää maalata millä vaan päälle.
pensselillä tai ohennettuna ruiskulla, miten tykkää
eikä ole ihan järkyttävän hintasta
pensselillä tai ohennettuna ruiskulla, miten tykkää
eikä ole ihan järkyttävän hintasta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Treeniladan rakennusta...
Teknosin Ferrex, hintaa ei kerry hirveesti ja ihan ehdotonta ruosteenestoon.
Re: Treeniladan rakennusta...
Ferrexi on ihan yhtä tyhjän kanssa ruosteenestosta puhuttaessa. Ennemmin vaikka saman firman Inerta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™