projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
sorapolkuteemalle pisteet täältä.
meinasitko oikeaa kilpuria vai sellaista lookkia siviili peliin?
ilmeisesti vapaastihönkivää olet tekemässä?
meinasitko oikeaa kilpuria vai sellaista lookkia siviili peliin?
ilmeisesti vapaastihönkivää olet tekemässä?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Sprittiä ois kiva joskus kokeilla?
Enemmän siviili, kuin täysiverinen ralli rotisko.
Se ei mahda olla vaihtoehto tuo ylipaineistaminen tuossa rallikäytössä. Mitä siihen säännöt sanoo?
Nyt kun on noita "tehoja" jo saatu entisellä koneella niin olisi se niin pirun kiva kun ne olis helpommin hallittavissa seuraavalla moottorilla. Nyt annetaan enemmän pisteitä huomattavan paljon paremmalle vääntökäyrälle kun huipputeholle/väännölle.
Etellinen yrityshän oli ensimmäinen viritys ikinä ja siitä selvisin itteni mielestä ihan hyvin. Joitain osavalintoja tekisin erilailla tosin tässävaiheessa.
Ruiskuhan se on se mikä miehen mieltä painostaa jatkuvasti, tuntuu vain että tämä vaatii nyt sitten kaverin joka osais ennestään vähän tuota puolta. Tosin samahan se tämän kanssa on kun tuon normaalimman virityksenki kanssa, että jos et osaa ja kukaan ei oo olan yli kurkkimassa ja kertomassa miten nyt pitää tehdä niin tekemällä oppii. Ja varsinkin jos ite joutuu kaiken tiedon tonkimaan jostain nii todennäkösesti jää paremmin kaaliin että mitä pitää tehä.
Oiskos tässä nyt sitten kumpi parempi? Oletetaan että ei vielä tiietä onko kone yli-vai alipaineistettu.
-"normaali imusarja" ja 1 kaasuläppä, tässä tapauksessa turbo unon ruisku imusarja muokattuna ladan kanteen
-40mm? läppärungot?
onko tämä nyt sama-asia vähän kun normaali kaasari vs. tuplakaasarit?
Kun tuommosen sais rakennettua toimivaks nii ois helppo siirtyä ylipaine aikakauteen.
Sitten vielä että jos muututaanki sorapolkuteemaan nii näyttääkö se nyt sitten törkeeltä kun siinä on nuo starletin kaaret niin "normaalit" vanteet on niin syvässä pyöränkoteloissa että kiikarit pitää olla niitten näkemiseen?
Enemmän siviili, kuin täysiverinen ralli rotisko.
Se ei mahda olla vaihtoehto tuo ylipaineistaminen tuossa rallikäytössä. Mitä siihen säännöt sanoo?
Nyt kun on noita "tehoja" jo saatu entisellä koneella niin olisi se niin pirun kiva kun ne olis helpommin hallittavissa seuraavalla moottorilla. Nyt annetaan enemmän pisteitä huomattavan paljon paremmalle vääntökäyrälle kun huipputeholle/väännölle.
Etellinen yrityshän oli ensimmäinen viritys ikinä ja siitä selvisin itteni mielestä ihan hyvin. Joitain osavalintoja tekisin erilailla tosin tässävaiheessa.
Ruiskuhan se on se mikä miehen mieltä painostaa jatkuvasti, tuntuu vain että tämä vaatii nyt sitten kaverin joka osais ennestään vähän tuota puolta. Tosin samahan se tämän kanssa on kun tuon normaalimman virityksenki kanssa, että jos et osaa ja kukaan ei oo olan yli kurkkimassa ja kertomassa miten nyt pitää tehdä niin tekemällä oppii. Ja varsinkin jos ite joutuu kaiken tiedon tonkimaan jostain nii todennäkösesti jää paremmin kaaliin että mitä pitää tehä.
Oiskos tässä nyt sitten kumpi parempi? Oletetaan että ei vielä tiietä onko kone yli-vai alipaineistettu.
-"normaali imusarja" ja 1 kaasuläppä, tässä tapauksessa turbo unon ruisku imusarja muokattuna ladan kanteen
-40mm? läppärungot?
onko tämä nyt sama-asia vähän kun normaali kaasari vs. tuplakaasarit?
Kun tuommosen sais rakennettua toimivaks nii ois helppo siirtyä ylipaine aikakauteen.
Sitten vielä että jos muututaanki sorapolkuteemaan nii näyttääkö se nyt sitten törkeeltä kun siinä on nuo starletin kaaret niin "normaalit" vanteet on niin syvässä pyöränkoteloissa että kiikarit pitää olla niitten näkemiseen?

Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Jos vaparina meinaat pitää, niin väkrää läppärungot. Helevetisti enempi tyyliä, ja rokkaa vähintäänkin yhtä nätisti
yhellä läpällä käytös enemmän inhimillinen, mutta taas se, minkä siinä voittaa häviää muissa läppärungoille. eli vähänniinku sama ku kaasari vs. tuplakaasarit. Ja toki vaparina niin kunnon peltisatsi.
Ja kun vaparinahan ei tuota voimaa nuista koneista saa (
) niin sama tehä rallimalli. Jos sitten ylipaineistus kiinnostaa, niin ei enää sovi sorarännin pujotteluun tyyliltänsä niin hyvin. Tosin, taas mikä järki tehä matala ja jäykkä, kun yhtä lujaa pääsee erilaisella alustallakin
Tosin itekin oon paras puhumaan tästä asiasta
Ja en suosittele ilman rahaa ja helvetin moista motivaatiota ja osaamista edes yrittää tehä oikeeseen ralliin peliä. enemmin teet omaan käyttöön omanlaisen värkin, niin ei tartte mitään sääntökirjojakaan lukea.

Ja kun vaparinahan ei tuota voimaa nuista koneista saa (



Ja en suosittele ilman rahaa ja helvetin moista motivaatiota ja osaamista edes yrittää tehä oikeeseen ralliin peliä. enemmin teet omaan käyttöön omanlaisen värkin, niin ei tartte mitään sääntökirjojakaan lukea.
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Jotenki tämä on tiedossa että se karkaa lapasesta ja tehoja on saatava niin paljo kun perse kestää.
Ehkä kaikkein miellyttävin olis remmiahdin alavääntöjen kannalta.. Matala pitää olla että tuommoset alla olevat vanteet tulee esille kauniisti ja jäykkä sen on pakko olla että ne ei kaariin ota kiinni
Lujaa ajaminenhan ei niin hauskaa ole kun kylkiedellä ajaminen, paitsi jos ajetaan lujaa kylkiedellä
Doh, en minä tiiä mitä minä siltä haluan
Jotankin kuitenki ois tehtävä.

Ehkä kaikkein miellyttävin olis remmiahdin alavääntöjen kannalta.. Matala pitää olla että tuommoset alla olevat vanteet tulee esille kauniisti ja jäykkä sen on pakko olla että ne ei kaariin ota kiinni


Doh, en minä tiiä mitä minä siltä haluan

Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
tee drifteri.
tai siis joku ratalelu, ratapäiviä silmälläpitäen.
jos tehoa meinaat niin turboo kehiin, remmin kanssa on turha ruveta tappeleen. alaväännöstä sanoisin että diiselit on erikseen
mulle ainakin riittää että ylhäällä pauhaa niin perkeleesti ettei mitään rajaa (sitä odotellessa on ajettava ladalla
)
itse suosisin: täys verinen kilpuri, hifistelyt muille, ahettuna ja alusta sopivaks asfaltille. kilpiin, ja ratapäiville poltteleen kumia
tai siis joku ratalelu, ratapäiviä silmälläpitäen.
jos tehoa meinaat niin turboo kehiin, remmin kanssa on turha ruveta tappeleen. alaväännöstä sanoisin että diiselit on erikseen


itse suosisin: täys verinen kilpuri, hifistelyt muille, ahettuna ja alusta sopivaks asfaltille. kilpiin, ja ratapäiville poltteleen kumia

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Mitä kummaa?START kirjoitti:jos tehoa meinaat niin turboo kehiin, remmin kanssa on turha ruveta tappeleen.

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
aika paljon yksinkertasempi ja hyötysuhteeltaan parempi.sasu kirjoitti:Mitä kummaa?START kirjoitti:jos tehoa meinaat niin turboo kehiin, remmin kanssa on turha ruveta tappeleen.
tai voihan sen vierastaminen johtua siitäkin etten ole koskaan päässyt/joutunut pelaamaan remmin kanssa.
turbot tahtoo vaan olla edukkaampia ja paremmin saatavana.
ja vähänkään tehokkaammat (ei v8) koneet on järjestään kaikki turbolla, joten jotain parempaa siinä on pakko olla

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Sen verran päivitystä että kävin romikselta hakemassa iskussaan olevan 1700 koneen edullisesti ja vein tallille moottoripukkiin. Jos vklp aikana ottas alakerran levälleen ekaa kertaa elämässään ja sitten panikois että mitenkäs se meneekään kasaan 

Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Ei tarvitse tietenkään hintoja kertoa, mutta kiinnostava tuo "Romikselta 1700 EDULLISESTI". No, saahan sitä olla vaikkei koskaan uteliaisuus tyydyttyisi. Mutta jos... 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
onneks sitä ei kovin helposti voi väärin kasata.Susipoika kirjoitti:sitten panikois että mitenkäs se meneekään kasaan
tai no joo väärällä ajotuksella saa venat mutkalle mutta muuten
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
^^^
Sanoisin, että mm. puhtaus ja momentit ovat avainasemassa onnistumisen kannalta.
Sanoisin, että mm. puhtaus ja momentit ovat avainasemassa onnistumisen kannalta.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Njoo.. nimenomaan nuo momentit. Löytyikös ne jostain täältä foorumilta?
edit:
Start - Ei se lohkon yläpuolisuus ole enää ongelma. Mutta se kannen alapuollisuus on tuntematon vielä.
edit:
Start - Ei se lohkon yläpuolisuus ole enää ongelma. Mutta se kannen alapuollisuus on tuntematon vielä.
Viimeksi muokannut Susipoika, 8.8.2009 2:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Korjausromppu...remember? 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
Jokari kirjoitti:Korjausromppu...remember?
Aah.. aivan.. Jokari pelastaa tilanteen.

edittiä vielä tähänki:
Kannattaakos mun ostaa männän renkaat/mahdollisesti männät suomesta vai tuotattaa jollain venäjältä? Alakerran laakerit?
Ja mitä sinne nyt uusitaan sitten? männän renkaat, alapään tiivisteet kaikki, kiertokangen laakerit, kampura tasapainotettava, muuta?
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?
pisteet venäjälle.
ostin 1700 männät + renkaat + kaikki alakerran laakerit (std) ja hintaa kertyi n120e ja siis suosittelen ostaan samanlaisen paketin, tai kakki muut paitsi männät (hintakin putoo sillon joku 50e)
kannattaa mitata akseli että on mitoissaan, jos on (ei ole soikea) niin uudet std laakerit kaikki. jos on kulumaa naarmuja, tai ei ole mitoissaan (mikrometrillä mittaten, ja taitaa noi toleranssit olla myös korjaus rompulla) niin alikokoon hiontaa ja siihen oikeat laakerit.
mutta veikkaan että tuo sun alakerta on kunnossa, eli laakerointi riittää. jos ei mitään mekaanista vauriota tullut koska noi on aika vähän ajettuja (kannattaa aina laakeroida kun avaa koska ne ei maksa paljoa mitään)
ja ne momentit ja puhtaus pitäisi olla itsestään selvyyksiä
mutta esim jos kasaat laakeripukit väärään järjestykseen niin alakerran ei pitäisi edes pyöriä (niissä on semmosia koloja, mitkä kertoo järjestyksen) ja runkolaakerit on muuten samanlaiset kaikki paitsi oliko keskimmäinen? on leveempi.
ja tasapainotus on hyvä tehä, kannattaa varmaan painottaa hihnapyörän ja v-pyörän, sekä mahdollisesti asetelman kanssa (jos meinaa että on vähänkään pysyvämpi kokoonpano?
kovemmissa koneissa ne sorvaa kampuran vastalimput semmosiks kiiloiksi, tällä saadaan kierros herkkyyttä. kiillotuksetkaan ei pahasta ole.
ostin 1700 männät + renkaat + kaikki alakerran laakerit (std) ja hintaa kertyi n120e ja siis suosittelen ostaan samanlaisen paketin, tai kakki muut paitsi männät (hintakin putoo sillon joku 50e)
kannattaa mitata akseli että on mitoissaan, jos on (ei ole soikea) niin uudet std laakerit kaikki. jos on kulumaa naarmuja, tai ei ole mitoissaan (mikrometrillä mittaten, ja taitaa noi toleranssit olla myös korjaus rompulla) niin alikokoon hiontaa ja siihen oikeat laakerit.
mutta veikkaan että tuo sun alakerta on kunnossa, eli laakerointi riittää. jos ei mitään mekaanista vauriota tullut koska noi on aika vähän ajettuja (kannattaa aina laakeroida kun avaa koska ne ei maksa paljoa mitään)
ja ne momentit ja puhtaus pitäisi olla itsestään selvyyksiä
mutta esim jos kasaat laakeripukit väärään järjestykseen niin alakerran ei pitäisi edes pyöriä (niissä on semmosia koloja, mitkä kertoo järjestyksen) ja runkolaakerit on muuten samanlaiset kaikki paitsi oliko keskimmäinen? on leveempi.
ja tasapainotus on hyvä tehä, kannattaa varmaan painottaa hihnapyörän ja v-pyörän, sekä mahdollisesti asetelman kanssa (jos meinaa että on vähänkään pysyvämpi kokoonpano?
kovemmissa koneissa ne sorvaa kampuran vastalimput semmosiks kiiloiksi, tällä saadaan kierros herkkyyttä. kiillotuksetkaan ei pahasta ole.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti