
kerro heti jos semmosia papruja käsiis saat että mistä semmosen sais mullekkin

ja tuo iskutilavuus on inssistä kii, joku sanoo että 1700 + 25% ja vankkelista tehot, joku taas ei.
mutta tuo lappu auttas mun haaveilua
Susipoika kirjoitti:Aken sivuilta otettu:
Eli kun ja jos tuota wankelia olisi missään vaiheessa edes 1 kappaletta myyty euroopan alueelle tieliikenteeseen ja siitä saataisiin avtovaz:lta paperi sitä voisi käyttää verrokkina muutoskatsastaessa!? Onko tätä kukaan selvittänyt?Vertailumoottori
Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen, jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuuluvien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan lausunnon perusteella.
Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien tehdasvakiomoottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.
Tietääkö kukaan kappalemääriä mitä noita on tehty?
Ehkä tyhmä idea mutta mullistais aika nurin koko ladan virityksen ainakin moottorin vaihtotapauksissa.
edit:
21018 1.3L - - Wankel engine
21019 2.3L - - Wankel engine
21059 - - - Police version; comes with VAZ-4132 Wankel engine
21079 2.6L - - Police version; comes with VAZ-4132 Wankel engine
2108-91 Police version; comes with VAZ-415 Wankel engine
2109-90 Police version; comes with VAZ-415 Wankel engine
Noita poliisi versioita tuskin voidaan rinnastaa "ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen" kohtaan tuossa laissa. Mutta noita nappiksia näyttäis olevan "normaali" liikenne malleja. Tuon lähteen mukaan. http://en.wikipedia.org/wiki/AvtoVAZ
editedit:
avtovaz taitaa vieläkin kehitellä noita wankel koneita..![]()
Tuossa on tietty aika mielenkiintonen linkki [url]http://cp_www.tripod.com/rotary/pg07.htm[/url]. Sisältää aika paljo tietoa vaz wankeleista, muutamia aikan hurjan kuulosia moottoreitakin näkyy olevan, esim KGB volga missä reilusti yli 200hp wankel
Minä en saanut irti tuon tekstin mukaan että oliko noita nyt sitten eurooppaan tuotu mutta ilmeisesti canadaan?Some 411 engines were seen in Ladas, indexed as Vaz 21019. The more powerful models became available for Latvian made RAF buses & Ambulances. The KGB got some Volga sedans fitted with the larger rotary as power was about 1.5 times the standard 2.5 lt engine. Also, a 3 rotor Vaz 513 was released (equivalent to 3900 cc) and rated at 280 hp for it’s 200 kg engine weight. Max power of all said engines was quoted between 5500-6000 rpm.
So who in the USSR needed that sort of power? Good question. The answer is people in uniforms, 280 hp from a 3 rotor and at least 350 from a 4 rotor engine (which did exist as well) in a light weight package was a real day time dream for designers of lightly armoured fighting vehicles.
Here's some of the updated/corrected info for your section on the Lada rotaries.
The UAZ model 415 is STILL in production, as of Oct.1998. It has been available, as a special cost option, in the European Samara front wheel drives, for the past 6 years. In standard trim, the current generation displaces the same 1308cc's as the Mazda 13B engine, and is rated at 180 HP, running on sequential port injection. A high performance model is also offered, that has the port timing redone, and is rated to 240 HP, using sequential port FI. Apparently they do not offer a turbo version for automotive use at this time.
Meinaako tuo että eurooppa samarassa on ollu lisä hinnasta saatavilla tuo wankkeli?
Joku tonkis onko noita tuotu eurooppaanhttp://www.wheelsjamaicahost.com/wheels_forum/index.php?topic=88580.0 kirjoitti:During the summer of 1980 the Volga auto works of Tagliatti (called Auto-Vaz) sold about 250 rotary equipped Lada cars to customers under the imaginative Vaz-21018 designation. In this case a single rotor Vaz 311 rotary engine was installed in a basic Vaz-21011 body.