2105 1500S myyntihinta?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
dubberi

2105 1500S myyntihinta?

Viesti Kirjoittaja dubberi »

Tervehdys arvon väki!

Sanottakoon jo suoraan etten autoista juuri mitään ymmärrä joten "oikean" hinnan määrittäminen ajopelillä on aikalailla hakusessa. Näin ollen ajattelin turvautua teihin, asiantuntijoihin.

Olisi siis tarkoitus laittaa myyntiin vm. 1994 katalysaattorilla varustettu punainen S1500, jolla on ajettu n. 123tkm. Perin ko. auton ukiltani ja olen auton toinen omistaja.

Tiedossani olevat viat ovat:

- Syyläri vuotaa (en ole selvittänyt tarkkaa kohtaa)
- Edessä olevat sivuikkunat eivät toimi, kuskin puoleinen kestää ylhäällä, pelkääjän puoleinen pakotettu nippusiteellä yläasentoon
- Pissapoikien moottorit rikki tai eivät muuten vaan nosta vettä tuulilasille
- Välillä esiintyy jälkikäyntiä, tuttavani epäili vian olevan sytytyksessä(?)
- Automaattiryyppy tuntuu riuhtoutuvan välillä käsistä ja nostaa menopelin kierrokset aikamoisiin sfääreihin

Muut asiat:
- Maalipinta hyvässä kunnossa
- Sisätila ok-kunnossa
- Lähes uudet kesärenkaat
- katsastettu toukokuussa '09

Kaikki viat ovat ymmärrykseni mukaan kohtuu helposti korjattavissa, mutta sehän ei aina ostajaa lohduta. Mikähän mahtaisi olla sopiva myyntihinta kyseiselle menopelille? Kuvia ei valitettavasti tähän hätään ole mutta kokeilen järjestää niitäkin jos joku haluaa auttaa tässä asiassa.

Kiitoksia etukäteen!
pressa

Re: 2105 1500S myyntihinta?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Koska auto on katsastettu toukokuussa niin ilmeisesti päästöjen puolesta ok, ja ensikesänä seuraava katsastus. Tuollainen axtec Ladahan ei ole niitä halutuimpia koska "harrastelija" korjaajat eivät tahdo saada niitä toimimaan. Autoa näkemättä oletan moottorin ja 5 vaihteisen laatikon olevan ehjiä joten hinta 400-800e siisteydestä riippuen. Tietysti nuo pienet viat kannattaisi itse laittaa kuntoon ennekuin alkaa myymään. Pahimpiahan on aina nuo pikkuviat, jos vika on pieni niin miksi myyjä ei ole sitä korjannut?? Pienet viathan yleensä kielii auton huolimatomasta pidosta/käytöstä. Toisaalta parilla pikkuviallahan on helppo peitellä niitä isoja.
dubberi

Viesti Kirjoittaja dubberi »

pressa kirjoitti:Tietysti nuo pienet viat kannattaisi itse laittaa kuntoon ennekuin alkaa myymään. Pahimpiahan on aina nuo pikkuviat, jos vika on pieni niin miksi myyjä ei ole sitä korjannut?? Pienet viathan yleensä kielii auton huolimatomasta pidosta/käytöstä. Toisaalta parilla pikkuviallahan on helppo peitellä niitä isoja.
Jep, olet varsin oikeassa. Autoa on käytetty viimeiset pari vuotta ainoastaan lyhyiden välimatkojen liikkumiseen (<10km). Huolimattomasta käytöstä ei sinänsä ole kysymys mutta pidosta varmastikkin, sitä en kiellä. Isoja vikoja ei tietääkseni ole. Mitä pikkuvikojen korjaamiseen tulee niin ne eivät ole minua häirinneet koska auton käyttö on ollut vähäistä.

Kiitos vastauksestasi.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

multa voi ostaa tollaseen hyvän kaasuttimen 100 eurolla, toisaalta toi ryypyn ja käynnin seikkailu on ihan ominaisuuksia, niitä ei edes kannata yrittää korjata, jos auto kuitenkin menee päästöistä lävitse
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

500€ tyhmälle ostajalle joka ei tiedä mitä ostaa. 100€ harrastajalle joka tietää mitä ostaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitäpä näihin hintakyselyihin voisi sanoa.

Jokarin kanssa samoilla linjoilla. Ja myös siinä, että Voorumilta on toisinaan melko vaikea löytää potentiaalisia ostajia. Joskin itse olen melkein kaikki romuni haalinut täällä olleiden ilmotuksien perusteella. Ja tyhmyydestähän saatetaan sakottaakin. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin