Hieman mystinen juttu.Kaikki nopeudet ovat toimineet aina kun puhallinkin on pyörinyt.Savun muodostus (käämipalon haju) viittaisi moottoriin,mutta tuskin moottori ilman eristeitäkään toimii.Kopauttamalla moottorin alueelle taas viittaisi löysään liitokseen ja jumittuviin hiiliin.Saako vastuksen/vastukset tarkistettua ilmakavasta,onko hankala paikka??Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Voisiko lämmityslaitteen puhaltimen hämminki johtua jotenkin viallisesta etuvastuksesta (jolla saadaan 1- ja 2-nopeus)?
Kyseinen osa on ilmakanavassa, joten siitäkin mahdollisesti tuleva savu tulee matkustamoon.
menestystä
SvS
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Vastus on kennoston kotelossa. Lienet imuroinut itsellesi UKK-osiosta 110-sarjan saksankielisen ohjekirjan. Katso s. 168, kuva 8-27, osa 10.
Kytkentäkaavio on s. 142. Vastuksen 1 resistanssi on ja 0,23 ohmia ja toisen vastuksen 0,82 ohmia.
Resistanssimittauksin voisi asiaa ehkä selvittää ilman suuria purkamisia.
Näin vastaamisen kannalta valitettavasti ja muuten onneksi ei minulla ole mitään kokemuksia puhaltimen moottorin tai sen vastuksien ongelmista.
Ehkä joku tietävämpi voisi kertoa lisää.
menestystä joka tapauksessa
SvS
Vastus on kennoston kotelossa. Lienet imuroinut itsellesi UKK-osiosta 110-sarjan saksankielisen ohjekirjan. Katso s. 168, kuva 8-27, osa 10.
Kytkentäkaavio on s. 142. Vastuksen 1 resistanssi on ja 0,23 ohmia ja toisen vastuksen 0,82 ohmia.
Resistanssimittauksin voisi asiaa ehkä selvittää ilman suuria purkamisia.
Näin vastaamisen kannalta valitettavasti ja muuten onneksi ei minulla ole mitään kokemuksia puhaltimen moottorin tai sen vastuksien ongelmista.
Ehkä joku tietävämpi voisi kertoa lisää.
menestystä joka tapauksessa
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kiitos vastauksesta.Kyseiset vastukset ovat ilmasydämisiä rautalanka spiraaleja jotka on juotettu kiinnitysabikoihinsa kiinni.Niistä ei kai savua paljon irtoa.Fluke mittari on hyvä mittauksiin.Ulkopuolinen mittaus ilman irroitusta näyttää olevan mahdollista kun tietää ikä on mittauksen kantapiste (3 napaa).
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minun 110 tuli aina hiukan muovinhajua tai voisiko nyt sanoa käryä kun lämppäri oli säädetty vaikka 28 +asteeseen ja puhallus jalkatilaan ei mitään haittannut hyvin toimi puhallin molemmilla nopeuksilla elikkä ei ollut mitään siitä johtuvaa hajua.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kävin Herttoniemen Deltassa.Uusi puhaltimen moottori 79€,huommenna tulee Deltan keskusvarastolta.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Pyyhkäisin tämänkin jutun pois ettei tarvi ylläpidon pyyhkiä!!!!!! 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Nyt on puhaltimen moottori haettu.Ainakin vuoteen 2002 elokuulle satakympin on puhallin mallia "Samara".Jotain häikkää siinä on varmaan ollut koska mallia on kehitelty.Muistaakseni Samarassakin oli noita pyörimättömyysongelmia.Tänään puhaltimesta hävisi ykkös ja kakkosnopeus,laite kävi hikisesti kolmosella kääminpalolta haisten.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Uudempi puhallin on tehokkaampi ja hiljaisempi. Vanhan mallinen on helpompi vaihtaa - ei tarvitse irrottaa kennoa.
Ole tarkkana ettei muovit säry ja kiinnikkeet katoa.
Ole tarkkana ettei muovit säry ja kiinnikkeet katoa.
Vain olennainen on tärkeää.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Asennus meni tuutua rataa:
-pyyhkijät pois
-valikaukalo pois
-rintatoppaus pois
-rintatoppauksen ja välikaukalon kumitiiviste pois
-moottori irtoaa klipsuilla päältä ja ruuveilla alta ja keskeltä,piuhat pois
Moottori on puhaltimen koteloissa asennuslierössä kiinni.Tämän lierön saa irti taas kahdella jousiklipsulla jotka bongahtaessaan yleensä tarttuvat staattorin kestomagneettiin.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.Samalla puhdistin sisääntuloilmasuodattimen ja tein lisäreiän suodatinkoteloon koska poistoputkesta huolimatta kotelon pohjalle tahtoo kertyä vettä joka kostuttaa suodattimen alanurkkaa ja tuo kosteutta lämmityslaitteen kennolle.
-pyyhkijät pois
-valikaukalo pois
-rintatoppaus pois
-rintatoppauksen ja välikaukalon kumitiiviste pois
-moottori irtoaa klipsuilla päältä ja ruuveilla alta ja keskeltä,piuhat pois
Moottori on puhaltimen koteloissa asennuslierössä kiinni.Tämän lierön saa irti taas kahdella jousiklipsulla jotka bongahtaessaan yleensä tarttuvat staattorin kestomagneettiin.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.Samalla puhdistin sisääntuloilmasuodattimen ja tein lisäreiän suodatinkoteloon koska poistoputkesta huolimatta kotelon pohjalle tahtoo kertyä vettä joka kostuttaa suodattimen alanurkkaa ja tuo kosteutta lämmityslaitteen kennolle.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mittariston taustavalosta on lamppuja pimeänä,esimerkiksi matkamittari/osamatkamittari ei näy ollenkaan pimeällä.Täytyis hommata polttimoita.Kohtuullisen hyvin on polttimot kestäneet koska en ole pitänyt valoa täysillä.
Moottorihäiriövalo on syttynyt kesän jälkeen vajaa kymmenen kertaa.Homma etenee näin.Riippumatta ajokilometreistä 20-300km koneen ollessa lämmin moottorin käydessä tyhjäkäyntiä vajaan pari minuuttia häiriövalo syttyy.Jos muistaa välillä hieman painaa kaasua se ei syty.Vikakoodia ei saa luettua rikkinäisen ajotietokoneen takia ja olen resetoinut vikavalon palamisen akun kengän irroituksella.
Lada 112 HB 16V 2003 75tkm
Moottorihäiriövalo on syttynyt kesän jälkeen vajaa kymmenen kertaa.Homma etenee näin.Riippumatta ajokilometreistä 20-300km koneen ollessa lämmin moottorin käydessä tyhjäkäyntiä vajaan pari minuuttia häiriövalo syttyy.Jos muistaa välillä hieman painaa kaasua se ei syty.Vikakoodia ei saa luettua rikkinäisen ajotietokoneen takia ja olen resetoinut vikavalon palamisen akun kengän irroituksella.
Lada 112 HB 16V 2003 75tkm
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Meillä tuo -04 mallin 1500 8V tekee joskus samaa lämpimänä.CE-valo syttyy tyhjäkäynnillä.Vikakoodi on 0443.Haihdutuspäästöjen venttiilin ohjaimessa vikaa.Ei vaikuta käyntiin mitään.
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
Suzuki SX4 -13
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Koeajoin tänään -04 110 sedan festivalin, 1.5l 16v. Mittarissa 38tkm. Uudet talvirenkaat ja kesärenkaat alumiinivantein. Pyyntihinta 2750e.
Huomioita:
- Sisätilanpuhaltimessa toimi vain 3. asento
- Bensatankin luukku ei pysy kiinni
- Jarrut olemattomat ja pitivät pahaa ääntä
- Takapenkin keskiosa ei pysy paikallaan
- Vaihdekeppi heiluu ajon aikana holtittomasti
- Laiskempi kuin 64hv Vw Polo (Joka tuntui laiskalta Samaran jälkeen)
- Metallista pärinää kuului kiihdytyksissä, ilmeisesti katin sisuskalut pärisivät putkessa, selittänee laiskuutta
2000e:lla olisi saanut, mutta väliin jäi. Koriltaan olisi ollut asiallinen, keskuslukitus ja sähkölasitkin toimivat moitteettomasti, mutta liikaa pikkuvikoja pyyntihintaan nähden kun tarvettakaan ei oikeastaan ole, priimakuntoisen olisin voinut ostaa harrastepeliksi. Jatketaan hyvän 2105:n etsintää.
Huomioita:
- Sisätilanpuhaltimessa toimi vain 3. asento
- Bensatankin luukku ei pysy kiinni
- Jarrut olemattomat ja pitivät pahaa ääntä
- Takapenkin keskiosa ei pysy paikallaan
- Vaihdekeppi heiluu ajon aikana holtittomasti
- Laiskempi kuin 64hv Vw Polo (Joka tuntui laiskalta Samaran jälkeen)
- Metallista pärinää kuului kiihdytyksissä, ilmeisesti katin sisuskalut pärisivät putkessa, selittänee laiskuutta
2000e:lla olisi saanut, mutta väliin jäi. Koriltaan olisi ollut asiallinen, keskuslukitus ja sähkölasitkin toimivat moitteettomasti, mutta liikaa pikkuvikoja pyyntihintaan nähden kun tarvettakaan ei oikeastaan ole, priimakuntoisen olisin voinut ostaa harrastepeliksi. Jatketaan hyvän 2105:n etsintää.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
No se laiskuus häviää kyllä. Ukolla Largo sylkenyt kolmesta katista sisus kalut pellolle ja piristynyt sen jälkeen. Ja en tiedä onko kyseessä yksilö tapaus, mutta päästö-arvot aihuettavat joka kerta katsastus konttorilla vain kehuntaa ja itse nähtynä päästömittarista. Ei muuten about 30000 ajettu mersu pystynyt samoihin lukuihin Ladan kanssa joten liekkö tuo katalysaattori niin oleellinen näissä päkättimissä.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minun 2000 mallinen Lada 111 ja aj, 158000km.
Huoltokirjan mukaan on jakohihna, kiristinrulla ja vesipumppu vaihdettu 25.1 08. (120000km.)
Ostohetkestä(lokakuu 09) lähtien on kuulunut ääntä jakopäästä. Otin suojakannen irti ja vesipumpusta tuntui, että siinä olisi ihan hiukan klappia.
Ostin uuden vesipumpun ja vaihdoin sen(28.10.09) ja ääni hävisi. Vanhassa vesipumpussa merkintä 03/07. Tämä varmaan valmistuspäivämäärä.(valmistusmaa Italy)
Onko tämä normaalia Ladalle, että näin lyhyessä ajassa menee tarvike vesipumppu?
Huoltokirjan mukaan on jakohihna, kiristinrulla ja vesipumppu vaihdettu 25.1 08. (120000km.)
Ostohetkestä(lokakuu 09) lähtien on kuulunut ääntä jakopäästä. Otin suojakannen irti ja vesipumpusta tuntui, että siinä olisi ihan hiukan klappia.
Ostin uuden vesipumpun ja vaihdoin sen(28.10.09) ja ääni hävisi. Vanhassa vesipumpussa merkintä 03/07. Tämä varmaan valmistuspäivämäärä.(valmistusmaa Italy)
Onko tämä normaalia Ladalle, että näin lyhyessä ajassa menee tarvike vesipumppu?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Olen aina ajanut italialaisilla Bugatti-kauppanimisillä pumpuilla kaksi hihnan vaihtoväliä (120...150 Mm), eikä koskaan ole ollut ongelmia. Pumput ovat vaihdettaessa olleet äänettömiä, pyörineet nykäyksittä, eivätkä ole vuotaneet.
Mutta ainahan niitä epäkelpojakin saattaa syntyä.
Hihnan liika kireys tappanee pumpun nopeasti.
menestystä ja pitkää ikää pumpulle
SvS
Olen aina ajanut italialaisilla Bugatti-kauppanimisillä pumpuilla kaksi hihnan vaihtoväliä (120...150 Mm), eikä koskaan ole ollut ongelmia. Pumput ovat vaihdettaessa olleet äänettömiä, pyörineet nykäyksittä, eivätkä ole vuotaneet.
Mutta ainahan niitä epäkelpojakin saattaa syntyä.
Hihnan liika kireys tappanee pumpun nopeasti.
menestystä ja pitkää ikää pumpulle
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!