Milläs sitten meinaat tulevaisuudessa ajaa kun kukaan ei uskalla/ei kannata ostaa uutta Ladaa.Joskus ne lopuu ne 400€:n helmetLada Scandinavia kirjoitti:98 on Pietari.
Mun Lada 111 pelaa, voidaanko sanoa täydellisesti. Tämä tyhjäkäynti moottori toimii, vaikka en ole sitä vieläkään puhdistanut.
Pelkään sitä, että jos otan sen irti, niin sitten se vasta alkaakin temppuilemaan.
Sähköikkunat kyllä kulkevat vähän laiskasti, eikä niitä tarvita nyt aukaista tähän vuoden aikaan.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen, 400e Ladaan.
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kaikkihan loppuu aikanaan ja ne Lada yksilöt jäävät henkiin, loput menee kierrätykseen, tai vikapesistä pieni määrä voi jäädä ladon taakse makamaan.
Näitä tai niitä helmiä löytyy silloin tällöin ja näin etukäteen kerrottuna, minulle tulee joulun jälkeen taas yksi takavetohelmi.
Miltäs kuulostaa, beessin värinen Lada 1500s ja omistajana 80v rouva, joka päättää lopettaa autoilun. Kilsoja alle 80tkm. Hintaan 250e.
Näitä tai niitä helmiä löytyy silloin tällöin ja näin etukäteen kerrottuna, minulle tulee joulun jälkeen taas yksi takavetohelmi.
Miltäs kuulostaa, beessin värinen Lada 1500s ja omistajana 80v rouva, joka päättää lopettaa autoilun. Kilsoja alle 80tkm. Hintaan 250e.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tuo jo pitää laittaa telakalle eikä ajella Turun seudun merituulessa ja loskassa.Lada Scandinavia kirjoitti:Kaikkihan loppuu aikanaan ja ne Lada yksilöt jäävät henkiin, loput menee kierrätykseen, tai vikapesistä pieni määrä voi jäädä ladon taakse makamaan.
Näitä tai niitä helmiä löytyy silloin tällöin ja näin etukäteen kerrottuna, minulle tulee joulun jälkeen taas yksi takavetohelmi.
Miltäs kuulostaa, beessin värinen Lada 1500s ja omistajana 80v rouva, joka päättää lopettaa autoilun. Kilsoja alle 80tkm. Hintaan 250e.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
En muistanut kurnuttaa autoa tyhjäkäynnillä,niinpä CE-valo syttyi.Resetoin sen akun kengän irroituksella.Yksi asia tässä kiulussa vi###taa niin raskaasti,nimittäin tuo huurtuminen.Sisäilman suodatin on puhdistettu,puhaltimen moottori vaihdettu,kaikki näkyvät saumat on tiivistetty Jeesusteipillä,sivuikkunoissa on ilmanohjaimet jolloin parkissa voi jättää laseja hieman raolleen,autossa on sisätilan lämmitin,peräpeiliin on tehty kaksi aukkoa jossa tuulettimet poistavat sisäilmaa kun valot on päällä....vaan mikään ei auta.Nyt kyllä joku friikki sanoo että huollon puutetta
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Moi,Jaska HKI kirjoitti:En muistanut kurnuttaa autoa tyhjäkäynnillä,niinpä CE-valo syttyi.Resetoin sen akun kengän irroituksella.Yksi asia tässä kiulussa vi###taa niin raskaasti,nimittäin tuo huurtuminen.Sisäilman suodatin on puhdistettu,puhaltimen moottori vaihdettu,kaikki näkyvät saumat on tiivistetty Jeesusteipillä,sivuikkunoissa on ilmanohjaimet jolloin parkissa voi jättää laseja hieman raolleen,autossa on sisätilan lämmitin,peräpeiliin on tehty kaksi aukkoa jossa tuulettimet poistavat sisäilmaa kun valot on päällä....vaan mikään ei auta.Nyt kyllä joku friikki sanoo että huollon puutetta![]()
![]()
![]()
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Nyt on niin kostea vuodenaika, ettei tuohon huurtumiseen auttane mikään muu kuin lämmin autotalli tai ilmastointilaite.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kun yleisillä parkkipaikoilla näitä autoja katselee niin 110 on kyllä yliveto.Jouska kirjoitti:Moi,Jaska HKI kirjoitti:En muistanut kurnuttaa autoa tyhjäkäynnillä,niinpä CE-valo syttyi.Resetoin sen akun kengän irroituksella.Yksi asia tässä kiulussa vi###taa niin raskaasti,nimittäin tuo huurtuminen.Sisäilman suodatin on puhdistettu,puhaltimen moottori vaihdettu,kaikki näkyvät saumat on tiivistetty Jeesusteipillä,sivuikkunoissa on ilmanohjaimet jolloin parkissa voi jättää laseja hieman raolleen,autossa on sisätilan lämmitin,peräpeiliin on tehty kaksi aukkoa jossa tuulettimet poistavat sisäilmaa kun valot on päällä....vaan mikään ei auta.Nyt kyllä joku friikki sanoo että huollon puutetta![]()
![]()
![]()
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Nyt on niin kostea vuodenaika, ettei tuohon huurtumiseen auttane mikään muu kuin lämmin autotalli tai ilmastointilaite.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Huurtuuko myös iman sisäilman suodatinta? Aattelin kun on näin kosteaa että suodatin on kastunut ja se vaikuttaa tuohon asiaan
Eihän mattojen aluset/verhoilut ole päässeet kastumaan (älä sano että se vielä puuttu) silloin kyllä näkyy vetävän huuruun helposti ainain samaran
.
Nm.Kahvi vedet mukana tahtomattaan (ei vissiin enää tai no en ole katsonut...).
Eihän mattojen aluset/verhoilut ole päässeet kastumaan (älä sano että se vielä puuttu) silloin kyllä näkyy vetävän huuruun helposti ainain samaran
Nm.Kahvi vedet mukana tahtomattaan (ei vissiin enää tai no en ole katsonut...).
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Meillä on samaa ongelmaa 112:ssa.Missään niistä ei ole ilmankiertoa muuteltu,ja kaikissa (3kpl)on etuovissa kaiuttimet alkuperäisillä paikoilla.Kaksi autoista on katoksessa ja yksi ulkona parkissa.Ulkona oleva huurtuu huomattavasti enemmän ajoon lähtiessä.
Etuovien alareunan verhoilut ovat sateen jälkeen märät.Vesi valuu oviaukon tiivistettä pitkin alas ja imeytyy oviverhoilujen alareunaan,koska ovipahvit ovat tiivisteessä kiinni.
Kaikki nuo kolme hb:tä ovat muovihelmoilla varustettuja.Oven alareunan kumitiivisteitä ei ole.Eikä myöskään sisäilman suodattimia.
Katoksessa olevissa autoissa kosteusongelmaa ei ole havaittu.Huurtumista kyllä.On näköjään ominaisuus,ei vika.(Niinhän muittenkin autojen ongelmista sanotaan.)
Etuovien alareunan verhoilut ovat sateen jälkeen märät.Vesi valuu oviaukon tiivistettä pitkin alas ja imeytyy oviverhoilujen alareunaan,koska ovipahvit ovat tiivisteessä kiinni.
Kaikki nuo kolme hb:tä ovat muovihelmoilla varustettuja.Oven alareunan kumitiivisteitä ei ole.Eikä myöskään sisäilman suodattimia.
Katoksessa olevissa autoissa kosteusongelmaa ei ole havaittu.Huurtumista kyllä.On näköjään ominaisuus,ei vika.(Niinhän muittenkin autojen ongelmista sanotaan.)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mää en aja jokapäivä Lada sadalla yhdellätoistalla ja olen pitänyt sitä syynä, kun ikkunat ovat huurteessa, varsinkin taka ja sivuikkunat.
Onko kaikissa 110 sarjan Ladoissa tämä suodatin?
Lada 112 esiintyy seuraavaa, että vettä kerääntyy tavaratilan lattian nurkissa oleviin muovikulhoihin. Mattohan on päällä ja kun kurkistaa maton alle, niin kulhoissa vettä.
Kahdessa 112 mallissa olen tähän törmännyt. Tämä vesivarasto voi olla tarpeen silloin, kun lasinpesuneste on loppunut.
Onko kaikissa 110 sarjan Ladoissa tämä suodatin?
Lada 112 esiintyy seuraavaa, että vettä kerääntyy tavaratilan lattian nurkissa oleviin muovikulhoihin. Mattohan on päällä ja kun kurkistaa maton alle, niin kulhoissa vettä.
Kahdessa 112 mallissa olen tähän törmännyt. Tämä vesivarasto voi olla tarpeen silloin, kun lasinpesuneste on loppunut.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Välillä noissa kulhoissa oli vettä,varsinkin kuljettajan puolimmaisessa,joskus peräkontissa olevassa kumimatolla on ollut vettä kun takalasille kondensoituva vesi muuttuu pisaroiksi ja tippuu alas.Tämä tietysti edellyttää sen että 112:n peräkontin näkösuoja on käännetty auki.Muuten vesi imeytyy tähän.Sisääntuloilmasuodattimenkin olen huomannut vettyvän alareunastaan jolloin osa vedestä tulee sitä kautta.Edellämainittua olen yrittänyt eliminoida tekemällä ilmanottokoteloon alas lisää vedenpoistoreikiä.Lada Scandinavia kirjoitti:Mää en aja jokapäivä Lada sadalla yhdellätoistalla ja olen pitänyt sitä syynä, kun ikkunat ovat huurteessa, varsinkin taka ja sivuikkunat.
Onko kaikissa 110 sarjan Ladoissa tämä suodatin?
Lada 112 esiintyy seuraavaa, että vettä kerääntyy tavaratilan lattian nurkissa oleviin muovikulhoihin. Mattohan on päällä ja kun kurkistaa maton alle, niin kulhoissa vettä.
Kahdessa 112 mallissa olen tähän törmännyt. Tämä vesivarasto voi olla tarpeen silloin, kun lasinpesuneste on loppunut.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tulevaisuudessa kartano Volvolla.(V40)Jaska HKI kirjoitti:Milläs sitten meinaat tulevaisuudessa ajaa kun kukaan ei uskalla/ei kannata ostaa uutta Ladaa.Joskus ne lopuu ne 400€:n helmetLada Scandinavia kirjoitti:98 on Pietari.
Mun Lada 111 pelaa, voidaanko sanoa täydellisesti. Tämä tyhjäkäynti moottori toimii, vaikka en ole sitä vieläkään puhdistanut.
Pelkään sitä, että jos otan sen irti, niin sitten se vasta alkaakin temppuilemaan.
Sähköikkunat kyllä kulkevat vähän laiskasti, eikä niitä tarvita nyt aukaista tähän vuoden aikaan.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen, 400e Ladaan.
Tällä hetkellä pääsääntöisesti Renu Meganella ja niitä vähemmän tärkeitä ajoja Ladalla(111)
Mamma soitti eilen ja takapotku Ladan saakin noutaa jo ensi keskiviikkona.
Talven seisoo ulkona sään armoilla.
Tässä mun Lada 111 ei tule mistään vettä sisään ja tavaratilakin on täysin kuiva. Nyt kylläkin seisoo pihalla ikkunat jäässä, odottelen + ilmoja, niin voi taas ajaa.
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Moi vaan kaikille!
Satakymppi pelittää edelleen hienosti, tosin on jäänyt hieman vähälle käytölle kun pääsääntöösesti taloudellisuuskysymysten takia tulee ajettua XXmerkkistä ajokkia.
110 on jäänyt vähän niinkuin harrasteajokiksi, ja XXmerkkisen liiankin helpon ja mukavan ajokin jälkeen Lada 110 on sellainen kivan raikas ja erilainen ajopeli.
Tänään, kun syyskelirikko oli tehnyt vapaa-ajan asunnolle johtavan tien todella huonoon kuntoon, niin Lada 110:nen jousitus ja maavara pääsi oikeuksiinsa. En lähtisi samaa tietä ajamaan XX-ajokilla. Jäisi spoileri ja katalysaattori tielle.
Satakymppi pelittää edelleen hienosti, tosin on jäänyt hieman vähälle käytölle kun pääsääntöösesti taloudellisuuskysymysten takia tulee ajettua XXmerkkistä ajokkia.
110 on jäänyt vähän niinkuin harrasteajokiksi, ja XXmerkkisen liiankin helpon ja mukavan ajokin jälkeen Lada 110 on sellainen kivan raikas ja erilainen ajopeli.
Tänään, kun syyskelirikko oli tehnyt vapaa-ajan asunnolle johtavan tien todella huonoon kuntoon, niin Lada 110:nen jousitus ja maavara pääsi oikeuksiinsa. En lähtisi samaa tietä ajamaan XX-ajokilla. Jäisi spoileri ja katalysaattori tielle.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Nyt auto on maksettu.Autoa maksettiin pikkuhiljaa 170€/kk (mummon tonni),samaan aikaan arvo tipahti 140€/kk.(nykyarvo 1500€?).Autoa on korjattu arviolta 2000€:lla.6 kertaa sitä on hinattu korjaamolle.Autossa on ollut ykeisesti vikoja jotka esiintyvät yleensä vasta yli 300 000 ajetuissa autoissa (ei Lada).Autoon on ostettu arviolta bensaa 5000 litraa jonka arvo on noin 6500€,rengassarjakin on ostettu.Ennen minulla oli rahaa ennen satakymppiä nyt ei ole rahaa mutta kokemusta sitäkin enemmän.Kannattaakohan vaihtaa parin vuoden sisään sillä 100 000km on se maaginen raja joka romahduttaa auton arvon lopullisesti?
Lada 112 16V 2003 76,5tkm
Lada 112 16V 2003 76,5tkm
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Onneksi olkoon. Olet siis kuudessa vuodessa pulittanut toistakymmentä tonnia rahaa ja mitä sinulla on nyt sen vastineena? Arvoton vikapesä josta et saa edes siihen kuluneiden remonttirahojen vertaa. 
Voisin väittää, että jos olisit aikoinaan ennen tuon katiskan ostamista puolikin vuotta pistänyt sivuun tuon saman 170€/kk, niin olisit pystynyt kerralla ostamaan sellaisen käytetyn ja ennenkaikkea velattoman auton jolla olisit pötkinyt jo melko pitkälle.
Siinä sivussa kun olisi jatkanut tuon saman summan säästämistä johonkin, niin aina olisi ollut laittaa rahaa sen käytetyn korjaamiseen ja vaihtamiseen sitten kun se olisi tullut ajankohtaiseksi.
Kaiken tekemäsi timpraamisen perusteella sen käytetynkään auton ylläpito ei olisi ollut sinulle paha rasti.
Voisin väittää, että jos olisit aikoinaan ennen tuon katiskan ostamista puolikin vuotta pistänyt sivuun tuon saman 170€/kk, niin olisit pystynyt kerralla ostamaan sellaisen käytetyn ja ennenkaikkea velattoman auton jolla olisit pötkinyt jo melko pitkälle.
Siinä sivussa kun olisi jatkanut tuon saman summan säästämistä johonkin, niin aina olisi ollut laittaa rahaa sen käytetyn korjaamiseen ja vaihtamiseen sitten kun se olisi tullut ajankohtaiseksi.
Kaiken tekemäsi timpraamisen perusteella sen käytetynkään auton ylläpito ei olisi ollut sinulle paha rasti.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
No sen takiahan minä tuon hankin ettei tarvisisi rassata,tietysti eka vuosi meni takuun piikkiin.Väittäisin että 110 on laaduttomin "nykyauto".(Tosiasiassa 70-luvun alustaan on ympätty 90-luvun vaihteen katalysaattori ruiskutekniikka) katsastettuna noita saa vähillä kilometreillä alkaen 500€ jos tankki on täynnä ja mukana kahdet renkaat.Itse asiassa paras hinta/laatusuhde omistamistani autoista on ollut Renault 12TL (sama kuin Romanian Dacia),maksoin siitä 100€ ,ajoin vuoden ja myin eräälle mustalaiselle 100€:n hintaanJusu kirjoitti:Onneksi olkoon. Olet siis kuudessa vuodessa pulittanut toistakymmentä tonnia rahaa ja mitä sinulla on nyt sen vastineena? Arvoton vikapesä josta et saa edes siihen kuluneiden remonttirahojen vertaa.
Voisin väittää, että jos olisit aikoinaan ennen tuon katiskan ostamista puolikin vuotta pistänyt sivuun tuon saman 170€/kk, niin olisit pystynyt kerralla ostamaan sellaisen käytetyn ja ennenkaikkea velattoman auton jolla olisit pötkinyt jo melko pitkälle.
Siinä sivussa kun olisi jatkanut tuon saman summan säästämistä johonkin, niin aina olisi ollut laittaa rahaa sen käytetyn korjaamiseen ja vaihtamiseen sitten kun se olisi tullut ajankohtaiseksi.
Kaiken tekemäsi timpraamisen perusteella sen käytetynkään auton ylläpito ei olisi ollut sinulle paha rasti.