Miksi ei mahdollisesti voisi myydä suomessa jos hinta ja myynti halut on kohdallaan onhan noita muitakin "koppeja" myyty. Paljonkohan lie omapaino? Meinaan pysyykö tiellä vai lentääkö lepikkoon jos tulee rekka vastaan
Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Oka sopisi siihen koppiluokkaan ford ka:n,punton,mikran ja corsan kanssa
Jotenkin näyttää etuosastaan ihan siedettävältä takaa typistetty. Enpähän haluaisi joutua tuollaisella ainakaan ketjukolariin tai perään ajetuksi
Miksi ei mahdollisesti voisi myydä suomessa jos hinta ja myynti halut on kohdallaan onhan noita muitakin "koppeja" myyty. Paljonkohan lie omapaino? Meinaan pysyykö tiellä vai lentääkö lepikkoon jos tulee rekka vastaan

Miksi ei mahdollisesti voisi myydä suomessa jos hinta ja myynti halut on kohdallaan onhan noita muitakin "koppeja" myyty. Paljonkohan lie omapaino? Meinaan pysyykö tiellä vai lentääkö lepikkoon jos tulee rekka vastaan
Viimeksi muokannut 1500i, 1.1.2010 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
HYVÄ PRESSA!pressa kirjoitti:Mikä tuossa RASIA nimessä on niin vaikea lausua, sehän lausutaan että rasia.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Sisätilatkin näytti varsin ruhtinaallisilta, verrattuna vaikka Samaraan. Maavaran määrä näyttää ihan sopusuhtaiselta. Hyvässä autossa pitää olla maavaraa sopivasti että pärjää talvellakin.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Tässä Romanian poikien ääntämisnäyte Rasialle:
http://www.youtube.com/watch?v=XWdhatxV ... div-r-7-HM
http://www.youtube.com/watch?v=XWdhatxV ... div-r-7-HM
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Daciaa voidaan tietysti nyt naureskella ja heittää siitä herjaa, mutta kannattaa ottaa huomioon, että se on kuitenkin käsittääkseni enää ainoa elossa oleva ns. Euroopan itä-automerkki - ts. kommunistin siellä perustama autonvalmistaja.
Alunperin Dacian tehtaan hankkeessa 60-luvulla mukana olivat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo ja Austin, joista sosialistisen Romanian hallitus valitsi ko. vaihtoehdoista silloin nykyaikaisimmaksi katsoneensa etuvetoisen Renault 12:n. Kuitenkin ennenkuin sen tuotantolinja saatiin valmiiksi, valmistettiin aluksi lisenssillä Renault 8:aa eli Dacia 1100:sta. Yhteistyö Renaultin kanssa alkoi siis vuonna 1966 ja ensimmäisen Dacia 1100:n ajoi tehtaalta ulos itse Nikolai Ceausescu elokuun 20. vuonna 1968. Tehtaan syntyhistoria muistuttaakin paljolti Avtovazin prosessia luoda tyhjästä autotehdas 60-luvulla, autosta vain tuli puhtaasti lisenssi Renault, eikä niinkuin 2101, johon tuli paljon muutoksia Fiat 124:sta.
Hieman pengoin tuolla kommunistisen Romanian kuva-arkistossa, niin sieltä löytyi muutama Daciaan historiaan liittyvä kuva:
Nikolai Ceausescu leikkaa avajaisnauhan Dacian tehtaalla silloisessa Colibasissa, lähellä Pitestin kaupunkia 20.8.1968
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php?picid=34538X3X8
Nikolai Ceausescu ajaa ensimmäisen Dacia 1100:n ulos tehtaasta 20.8.1968.
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php?picid=34536X1X4
Dacian valmistusta v.1970
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 0698X44X52
Nikolai Ceausescu vierailulla Dacian tehtaalla 17.9.1976
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 1252X48X52
Tsekkoslovakian kommunistisen puolueen pääsihteeri ja presidentti Gustav Husak vierailulla Dacian tehtaalla
yhdessä Ceausescun kanssa kesäkuussa v.1977
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 1844X51X52
Alunperin Dacian tehtaan hankkeessa 60-luvulla mukana olivat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo ja Austin, joista sosialistisen Romanian hallitus valitsi ko. vaihtoehdoista silloin nykyaikaisimmaksi katsoneensa etuvetoisen Renault 12:n. Kuitenkin ennenkuin sen tuotantolinja saatiin valmiiksi, valmistettiin aluksi lisenssillä Renault 8:aa eli Dacia 1100:sta. Yhteistyö Renaultin kanssa alkoi siis vuonna 1966 ja ensimmäisen Dacia 1100:n ajoi tehtaalta ulos itse Nikolai Ceausescu elokuun 20. vuonna 1968. Tehtaan syntyhistoria muistuttaakin paljolti Avtovazin prosessia luoda tyhjästä autotehdas 60-luvulla, autosta vain tuli puhtaasti lisenssi Renault, eikä niinkuin 2101, johon tuli paljon muutoksia Fiat 124:sta.
Hieman pengoin tuolla kommunistisen Romanian kuva-arkistossa, niin sieltä löytyi muutama Daciaan historiaan liittyvä kuva:
Nikolai Ceausescu leikkaa avajaisnauhan Dacian tehtaalla silloisessa Colibasissa, lähellä Pitestin kaupunkia 20.8.1968
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php?picid=34538X3X8
Nikolai Ceausescu ajaa ensimmäisen Dacia 1100:n ulos tehtaasta 20.8.1968.
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php?picid=34536X1X4
Dacian valmistusta v.1970
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 0698X44X52
Nikolai Ceausescu vierailulla Dacian tehtaalla 17.9.1976
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 1252X48X52
Tsekkoslovakian kommunistisen puolueen pääsihteeri ja presidentti Gustav Husak vierailulla Dacian tehtaalla
yhdessä Ceausescun kanssa kesäkuussa v.1977
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 1844X51X52
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Mikähän tuossa Nikolain ajaman Rasian keulassa on tuo suorakaide lamppujen välissä? Kasirellussa tuollaista ei ollut.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Pavlovits kirjoitti:Mikähän tuossa Nikolain ajaman Rasian keulassa on tuo suorakaide lamppujen välissä? Kasirellussa tuollaista ei ollut.
tuollainen listahan siinä missä lukee Dacia 1100.

Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
onko Oka-2:sta eli 1121:tä oikeasti tehty jossain välissä jossain? http://www.ladaonline.ru/upload/iblock/ ... c5c004.jpg vai siirrytäänköhän varsinaisessa tuotannossa suoraa kolmoseen?samarai kirjoitti:Menee teemasta ohi, mutta kun tässä ketjussa oli aikaisemmin tuosta Okan valmistuksen lopettamisesta juttua, niin ei sitä kokonaan kuitenkaan ole haudattu. Uusimmassa Zaruljom-lehdessä oli kuvia Oka-3 prototyypistä - eli typistetty Kalinaversio:
http://s43.radikal.ru/i100/0912/ce/8ab66c4f4f52.jpg
http://i061.radikal.ru/0912/ba/157dc9b42c7e.jpg
http://s54.radikal.ru/i146/0912/f1/cddae00def80.jpg
http://i073.radikal.ru/0912/9c/5175132e7dc7.jpg
hassu juttu kun alunperin oka oli teknisesti puolitettu samara, nyt sitten koriltaan puolitettu kalina, hieno juttu, tuosta voisi tulla hyvä ja edullinen vaihtoehto pikkuautoluokkaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Huomenna oisi viikonloppunäyttelyssä Iisalmessa. En tiedä tuleeko käytyä ei kehtaa kyllä asioikseen lähteä katsomaan.
Katsoo nyt onko lehdessä mitään siitä ei tiedä kun ei ole vielä lehti tullut
Katsoo nyt onko lehdessä mitään siitä ei tiedä kun ei ole vielä lehti tullut
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Eipä näkynyt olevan lehdessä mitään,mutta totta se lie siellä viikonloppuna kun liikkeessä niin sanoivat 
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Tässä tämän päiväisen Kalevan koeajojuttu Dacia Sanderosta. Pitkälti oli samalla tunteella toimittaja kuin minäkin aikaisemmin pikaisen koeajon suorittaneena.
http://auto.kaleva.fi/index.cfm?ka=301
http://auto.kaleva.fi/index.cfm?ka=301
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Minulla ei ole Daciasta mitään omakohtaista kokemusta mutta kuulemma ne ekat Daciat siitä 70luvulta olivat kuulemma aika
pa**aa. En tiedä mutta tällaista olen kuullut.En kyllä henkilökohtaisesti ostaisi varmaan yhtään ns modernia autoa ovat nimittäin
monet sen verran kamalan näköisiä että huhhuh. Kyllä monet vanhemmat autot ainakin mun silmää miellyttää paljon enemmän kuin uudet.
pa**aa. En tiedä mutta tällaista olen kuullut.En kyllä henkilökohtaisesti ostaisi varmaan yhtään ns modernia autoa ovat nimittäin
monet sen verran kamalan näköisiä että huhhuh. Kyllä monet vanhemmat autot ainakin mun silmää miellyttää paljon enemmän kuin uudet.
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Mitä muotoiluun tulee, uudet Daciat on jonkun verran personaallisella ottella sentään tehty. Moni nykykilpailija on sen näköinen ettei merkkiä tunnista ilman lähempää näkemistä.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Ei tarte mennä 70-luvullekkaan 90-luvulla on jo sen verran karsean näköisiä, että ei ihme ettei ole tuotu suomeen
. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... =&zipcode= Vaikka Talbot noista vanhemmista tulee kyllä mieleen
Johtuu varmaan ulkonäöstä ja mallimerkinnöistä 
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00