Itsellä ollut tuo laakeroitu apusimpukka nyt parisen kuukautta. Hyvin rasvattuun tavallisen simpukkaan verrattuna ero on aika pieni, hiukan kevyempi se kyllä on. Kovalla pakkasella olin huomaavinani ettei ohjaus jäykisty siihen malliin kuin edellisinä talvina. Lienee kuitenkin huoltovapaampi, ei väljääntyviä heloja eikä tarvitse purkaa rasvausta varten, kyljessä on nippa josta sen saa rasvattua. Saapa nähdä kuinka pitkäikäinen tuo venäjänlaakeri sitten on...
Kannattaa ehdottomasti samalla vaihtaa simpukkaöljyt, rasvata kaikki ohjauksen pallonivelet ja käyttää ratti pois ja hulauttaa öljyä ohjausakseliin, samaten rasvaa saman akselin niveliin ja läpivientipuslaan. Omasta tuli pirun hyvä entiseen verrattuna noilla toimilla... Suosittelen... Tehkää ihan kunnolla ja huolella elkääkä hosumalla pilatko, on sen pienen vaivan arvoista...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Mulla on vm. 90, 2105 1500S, sama ilmeisesti kaikissa takavetosissa. Täytyykö muuta vaihtaa ohjauksen keventämiseksi? Nimimerkillä kädet maitohapoilla...