Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Tervehdykset toivottelen.
Ei ole puusorvia, mutta ei ole oikein tilojakaan sille. Olen kyllä useasti vaimolle todennut, että kyllä se elämä on rettuutusta, kun ei ole puusorvia. Vähän samanlaista rettuutusta kuin maanviljely yhellä raktorilla, johon vaimo, että eihän sinulla ole sitä raktoriakaan. Jos olen pyöreätä kapulata tarvinnut olen lyhentänyt harjan ja luudan vartta.
Ei ole puusorvia, mutta ei ole oikein tilojakaan sille. Olen kyllä useasti vaimolle todennut, että kyllä se elämä on rettuutusta, kun ei ole puusorvia. Vähän samanlaista rettuutusta kuin maanviljely yhellä raktorilla, johon vaimo, että eihän sinulla ole sitä raktoriakaan. Jos olen pyöreätä kapulata tarvinnut olen lyhentänyt harjan ja luudan vartta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Eilen carina 2 käyntiin -32 asteessa, hyvin käynnisty ja käyntikin oli tasaista. Laatikon hämmennys kelpasi voimatreeniksi ensimmäisten vaihtojen ajaksi, kyllä se sitten notkistui. Öljyistä en tiedä mitkä kurat siellä on. Puoli tuntia lämmittelin roikan nokassa. Ensin piti lähteä fiatilla, mutta moottorikumit oli jäässä niin käynti oli turhan kovaäänistä.
Viimeksi muokannut Evreka, 8.1.2010 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-34 tänä aamuna pakkasta ja toyotaha hurahti tulille ilman roikkaa ja kävi nätisti. Nyt kun kakki sytkän osat on uudet nii hyvin hörskyttelee
autoton.. vielä
Uusi niva ei lähti hyvin -25 pakkasessa...ei nyt sinänsä mikään ihme mutta ei täälä kylmempääkään ole vielä ollut ( pääsi antamaan audi A6 lisävirtaa
)

On siitä menny jäniski...
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
-38 autona lada 1200 Akku ei jaksanut pyörittää vaan ei hätiä mitiä nappisilmään kampi kiinni 2 rauhallista kierrosta virrat päälle ja täysillä sit kammesta. Muistakaa pitää peukalot samallapuolella kuin muutkin sormet eli ulkopuolella! Oli niitä ainoita kertoja kun muut autoilijat katsoivat kateellisena kun ajoin pihasta pois!
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Kovin koettelemus oli aikalailla 3 vuotta takaperin, kulkuneuvona Talbot 1510 GLS vm.84.
Tarkkaa pakkasmäärää en muista mutta oli enemmän kuin 25 C, tuskin kuitenkaan 30...
Pioneerin soitin ei saanut nestekidenäyttöönsä mitään järkevää ainakaan varttiin
Syylärin edessäkin oli 100% peitto pahvilla ja päivän seissut ulkona pakkasessa.
Kyllä muuten oli monella ohikulkijalla muikea hymy, kun ensin piti lämmittää sinolilla sytty-yksikköä ja sitten vasta startata. Normi 36 Ah:n akulla olis voinu olla tekemätön paikka, kontissa kuitenkin oli 100 Ah Exide.
Olipahan kerrankin poppisasentelusta kerrankin jotain hyötyä.vaikka kaikki tuunaushan on pahaksi
Tarkkaa pakkasmäärää en muista mutta oli enemmän kuin 25 C, tuskin kuitenkaan 30...
Pioneerin soitin ei saanut nestekidenäyttöönsä mitään järkevää ainakaan varttiin

Syylärin edessäkin oli 100% peitto pahvilla ja päivän seissut ulkona pakkasessa.
Kyllä muuten oli monella ohikulkijalla muikea hymy, kun ensin piti lämmittää sinolilla sytty-yksikköä ja sitten vasta startata. Normi 36 Ah:n akulla olis voinu olla tekemätön paikka, kontissa kuitenkin oli 100 Ah Exide.
Olipahan kerrankin poppisasentelusta kerrankin jotain hyötyä.vaikka kaikki tuunaushan on pahaksi
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Aamulla oli -33 ja OG satku lähti ekalla käyntiin ilman lämmitystä, en oo koskaan jaksanu höpsiä niitten lämmitysjohtojen kans...
Puhuvat että stefat pullahtaa pois jos ei lämmitä, p*skan marjat sanon minä 13 vuotta ja n.15 eri autoa ollu ja ei oo yhestäkään öljyt porsinu pakkasten takia ulos
.
Puhuvat että stefat pullahtaa pois jos ei lämmitä, p*skan marjat sanon minä 13 vuotta ja n.15 eri autoa ollu ja ei oo yhestäkään öljyt porsinu pakkasten takia ulos

Jos kampikammion tuuletus on kunnossa niin stefat ei pullahda (eräät goffit ja ranskalaiset pullauttaa...ei kai juuri muut?)mjs kirjoitti:Aamulla oli -33 ja OG satku lähti ekalla käyntiin ilman lämmitystä, en oo koskaan jaksanu höpsiä niitten lämmitysjohtojen kans...
Puhuvat että stefat pullahtaa pois jos ei lämmitä, p*skan marjat sanon minä 13 vuotta ja n.15 eri autoa ollu ja ei oo yhestäkään öljyt porsinu pakkasten takia ulos.
On siitä menny jäniski...
Näin olen itsekkin ymmärtänytpunanenä kirjoitti:Jos kampikammion tuuletus on kunnossa niin stefat ei pullahda (eräät goffit ja ranskalaiset pullauttaa...ei kai juuri muut?)

No oli tuola eräs Bora jota oli alkanu yököttää ja lammikko näky alla vaan sehän onkin samaa kastia mainitsemasi kolffin kanssa.
- Lada-Jussi
ohessa videon pätkää viime lauantain kylmäkäynnistyksestä -24 asteessa, kaikkia liikennekelpoisia autoja testattiin, arvatkaa millä lähdettiin abc:lle?
http://videot.suomi24.fi/movie/kylmakay ... 24c.action
http://videot.suomi24.fi/movie/kylmakay ... 24c.action

Vanhalla tekniikalla pelaa
Yrittihän toi Samarakin vähän, kumma ku ei lähtenyt 
Yli -25 pakkasta lähti nappis 1700cc käyntiin sitten ku seiso pari päivää niin akussa ei riittänyt virta, mutta pienellä lisävirralla lähti samantien (ei lämmityksessä). Jotkut kirosi uusia autoja kun niihin ei voi antaa lisä virtaa eikä ottaa
Oli valot ja kaikki sekoillu täysin ku oli yrittäny antaa uuteen pösöön antaan virtaa
Vanhassa vara parempi !!

Yli -25 pakkasta lähti nappis 1700cc käyntiin sitten ku seiso pari päivää niin akussa ei riittänyt virta, mutta pienellä lisävirralla lähti samantien (ei lämmityksessä). Jotkut kirosi uusia autoja kun niihin ei voi antaa lisä virtaa eikä ottaa

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Huonot hehkut on kyllä volvossa. Meillä tiisselivolvot lähteny aina tulille.jos hehkut kunnossa
autoton.. vielä
Oisko tuolle Sararialaiselle pitäny antaa vähän kaasua?
Oma satasarjalainen tarttee kanssa pikku polkaisun kaasua jos on pysäköitynnä keula alamäkeen...
Mikä lie sitten???
Uusissa autoissa taitaa olla tarkimpana minne sitä virtaa antaa.
Tunarit voi antaa/otta vaikka konkan päästä. Näin ei syty huoltovaloja kuin kuuusen konsanaan
Oma satasarjalainen tarttee kanssa pikku polkaisun kaasua jos on pysäköitynnä keula alamäkeen...
Mikä lie sitten???
Uusissa autoissa taitaa olla tarkimpana minne sitä virtaa antaa.
Tunarit voi antaa/otta vaikka konkan päästä. Näin ei syty huoltovaloja kuin kuuusen konsanaan

Samaa ajattelim minäkin kun kuuntelin Samaran sahaamista ja se lupaili mukavasti. Vaikka kuinka on kielletty, minun olisi tehnyt mieli vähän polkaista kaasua.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Ja on pakko kysyä:
Mitä kaasun polkeminen käynnistäessä hajottaa ruiskuautossa?
Mitä kaasun polkeminen käynnistäessä hajottaa ruiskuautossa?