Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
no ekalla kertaa samaraa yritettiin käynnistää normaalisti ilman kaasua ja melkein lähti, mutta ilmeisesti vaan kasteli tulpat, seuraavat startit tehtiin sitten kaasulla ja ilman, mutta mikään ei auttanut, sitten alkoi jo virta käymään vähiin. Nyt on Samaraan tehty vähän huoltoa, saa nähdä seuraavilla pakkasilla oliko siitä hyötyä. Tolla tavalla se on käyttäytynyt aina pakkasyön jälkeen pihalla seistyään, tallista on lähtenyt käyntiin, vaikka kylmä talli onkin.
sen verran taustaa, että kuvaus oli aamulta kello noin 10. Samara oli liikkunut viimeksi edellisenä iltana, samoin Punto ja Volvo. Talbotti oli käynyt viimeksi kolme päivää sitten, mutta vähän kitsaasti silloinkin ja pienen esilämmityksen jälkeen. Nappis oli seissyt käymättä noin 6-7 päivää.
sen verran taustaa, että kuvaus oli aamulta kello noin 10. Samara oli liikkunut viimeksi edellisenä iltana, samoin Punto ja Volvo. Talbotti oli käynyt viimeksi kolme päivää sitten, mutta vähän kitsaasti silloinkin ja pienen esilämmityksen jälkeen. Nappis oli seissyt käymättä noin 6-7 päivää.

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Mimmoset hehkut talbossa ja volvossa??
autoton.. vielä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
talbottiin on uuden vuoden pippaloiden yhteydessä vaihdettu uudet hehkut ja tarkistettu että niille tulee virta. Luulisin että polttoainepuolella on jotain tukosta, kun tällä kertaa ei startatessa edes mustannut koko pihaa, Volvosta sentään sahatessa pukkasi savua pihalle putkesta. Tosta Volvosta en ite tiiä tarkemmin, mut kyllä se sit lähtee iloseen, ku webasto on hetken pöhissyt.

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Ei se mitään hajota, mutta kaasupolkimen painaminen antaa väärää infoa boksille käynnistettäessä - oli muistaakseni mainittu tuossa Samaran ohjekirjassa. Muista ruiskuautoista en tiedä.khj-582 kirjoitti:Ja on pakko kysyä:
Mitä kaasun polkeminen käynnistäessä hajottaa ruiskuautossa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
-28 astetta on kombilla tähän mennessä pakkasennätys, hieman laiskastihan tuo jo pyöritti, mutta kyllä se sit kuiten "räjähti" käymään vaikkei roikan päässä ollutkaan, ON SE VEHKES! 

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Jaa-a, oliskohan jotain vajaa -30 ollut kun nappisilmä paukahti Gonabiitsillä läyntiin ilman roikkia yms. avittimia. Hondorakset ollet molemmat aika nöyriä käynnistymään kovillakin pakkasilla. Nykyistä käy sääliksi jo -10 astetta
Mutta tuohon vilmin pätkään jonka näimme. Dieseliä ei varmaan hangata kerta yrityksellä tyhjäksi???? Varmaan vois käyttää sitä hehkua uudestaan jos ei käynnisty. Ihmetytti eniten tuo Volvo. Kun kerran uudemmatkin ja paljon vanhemmat kuin tämä esimerkkimme ovat parahtaneet ihan helposti tähän mennessä.

Mutta tuohon vilmin pätkään jonka näimme. Dieseliä ei varmaan hangata kerta yrityksellä tyhjäksi???? Varmaan vois käyttää sitä hehkua uudestaan jos ei käynnisty. Ihmetytti eniten tuo Volvo. Kun kerran uudemmatkin ja paljon vanhemmat kuin tämä esimerkkimme ovat parahtaneet ihan helposti tähän mennessä.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Kyllähän siinä välillä varmaan Talbottia hehkutetettiinkin, mutta sitten olikin jo akku loppu seuraavaan starttiin. Tuossa Samarassa melkoisella varmuudella on syy siinä bensaputsarissa, jos sitä kerran ei ole vaihdettu tai sitten on jossain bensaputkessa jäätä, jotenkin siitä sai vaikutuksen ettei saa bensaa. Onko se Volvo automaatti, kun sahaaja piti niin reteesti kytkinjalkaa ulkona?
Puntossa akku loppu. Nappis lähti kyllä ihmeen hyvin käyntiin laiskahkosta sahauksesta huolimatta. Nämä tuli itselle mieleen, ihan hauska video kyllä Jussilta.
Eihän nuo vanhemmat dieselit mitään oikein hyviä käynnistyjiä ole varsinkin jos on etukammiokoneita. Ja ei se suoraruiskukaan enää yli 100tkm jälkeen niin hyvin lähde, kone väljenee sen verran, ettei kunnon puristu synny kylmällä. Tuo oma Transitti lähti vielä joku 5vuotta vanhana pakkaskeleilläkin hyvin käyntiin, mutta sen jälkeen jos on enemmän kuin -5, niin kyllä se on lohkossa joku puolituntia oltava vähintään, sitten kyllä pärähtää heti kun avainta kääntää. Noissa suoraruiskuissahan ei mitään hehkuja ainakaan ennen kannessa ollut vaan pelkästään etukammiosysteemeissä. Tuossa omassa Transitissa on imusarjassa vain ns. pikahehku, mikä sekin toimii automaattisesti vasta kun on pakkasta joku -10.



Eihän nuo vanhemmat dieselit mitään oikein hyviä käynnistyjiä ole varsinkin jos on etukammiokoneita. Ja ei se suoraruiskukaan enää yli 100tkm jälkeen niin hyvin lähde, kone väljenee sen verran, ettei kunnon puristu synny kylmällä. Tuo oma Transitti lähti vielä joku 5vuotta vanhana pakkaskeleilläkin hyvin käyntiin, mutta sen jälkeen jos on enemmän kuin -5, niin kyllä se on lohkossa joku puolituntia oltava vähintään, sitten kyllä pärähtää heti kun avainta kääntää. Noissa suoraruiskuissahan ei mitään hehkuja ainakaan ennen kannessa ollut vaan pelkästään etukammiosysteemeissä. Tuossa omassa Transitissa on imusarjassa vain ns. pikahehku, mikä sekin toimii automaattisesti vasta kun on pakkasta joku -10.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Yllättävän nöyrästi jaksoi aikanaan työsuhdepirssinä toiminut väljäksi ajettu turbodieselpajero lähteä pakkasilla käyntiin ilman marhaminnan käyttöä. Eihän se olisi halunnut ollenkaan, mutta kovalla rääkkäyksellä lähti. Oli siinä kaksi akkua, mistä kiskoa pyöritysmehuja.
Muistan hyvin kevättalven 2007, jolloin Skoonessa oli ennätyspakkaset ajankohtaan nähden. Reilu 20 graadia vilutti öisin. Kansankotilaisia tuntui nagrattavan makeasti, kun aamuhämärissä potkimme keskellä keskiluokkaista mellansvenssonbostadia peltielefanttia hereille. Infernaalisen paukkeen ja huudon se päästi ja pieraisi peräputkestaan aamusavut kuin Tserepovetsin teräskombinaatti. Kovalla käskytyksellä ja torven soitolla miehet ulos kämpästä. Virkeimmät ottivat pihalla lämpöjä pienellä nyrkkinujulla istumajärjestystä arpoessa. Kohtapa lähti helvetinkone täristen ja huutaen päivän pommituskohdetta kohden. Finskit lähti töihin.
Muistan hyvin kevättalven 2007, jolloin Skoonessa oli ennätyspakkaset ajankohtaan nähden. Reilu 20 graadia vilutti öisin. Kansankotilaisia tuntui nagrattavan makeasti, kun aamuhämärissä potkimme keskellä keskiluokkaista mellansvenssonbostadia peltielefanttia hereille. Infernaalisen paukkeen ja huudon se päästi ja pieraisi peräputkestaan aamusavut kuin Tserepovetsin teräskombinaatti. Kovalla käskytyksellä ja torven soitolla miehet ulos kämpästä. Virkeimmät ottivat pihalla lämpöjä pienellä nyrkkinujulla istumajärjestystä arpoessa. Kohtapa lähti helvetinkone täristen ja huutaen päivän pommituskohdetta kohden. Finskit lähti töihin.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
joo hehkutettiin sitä, mutta varmaan oli koko polttoainepuoli jäässä, hehkut pitäis olla kunnossa ja tietysti sit toi virran vähyys, pari päivää aiemman sahauksen jälkeen meni laturin remmi poikki... no eilen vaihdettu polttoainesuodatin ja laturin remmi sekä laitettu akkulataukseen, nyt kun on kesäkelitkin, niin jos se joku päivä lähtis.samarai kirjoitti:Kyllähän siinä välillä varmaan Talbottia hehkutetettiinkin, mutta sitten olikin jo akku loppu seuraavaan starttiin.
ton jälkeen vaihdettu vanhat suodattimet ja tulpat, seuraavia pakkasia odotellaan mielenkiinnolla, oli ilmeisesti huollot menny vähän pitkäksi Samaran osalta, en tiedä kun on edellisen omistajan jäljiltä, että koska on viimeksi huollettu. Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen on saanut sahata aika pitkään, että lähtee käyntiin (siis pari sekunttia, ei lähde suoraa avainta kääntämällä) mutta varmasti kyllä lähtee aina ja käy hyvin. Olisko tollanen jotenkin ominaista bosch-mallille?Tuossa Samarassa melkoisella varmuudella on syy siinä bensaputsarissa, jos sitä kerran ei ole vaihdettu tai sitten on jossain bensaputkessa jäätä, jotenkin siitä sai vaikutuksen ettei saa bensaa.
Onko se Volvo automaatti, kun sahaaja piti niin reteesti kytkinjalkaa ulkona?![]()
joo automaatti diisselihän se

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Lesnajahan heittäytyi kaunokirjalliseksi.
Marhaminta
Lisää tällaista!
Marhaminta



Lisää tällaista!
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Näin sitä Samaraa olisi pitänyt käynnistää:khj-582 kirjoitti:Oisko tuolle Sararialaiselle pitäny antaa vähän kaasua?
http://www.youtube.com/watch?v=1hftEuPi ... re=related
tai näin:
http://www.youtube.com/watch?v=XzGrRyC3 ... re=related
tai näin:
http://www.youtube.com/watch?v=AvD_sYCD ... re=related
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Kuka mainitsi ettei vanhat dieselit lähe pakkasella käyntiin? Äidillä käytössä Mercedes-benz 190 2.0Diisel. 800tuhatta mittarissa, -25 pakkasta,kerran hehkua,ja perskule,mese käy
autoton.. vielä
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Joo se on totta, että ne vanhat Meset lähtee. Veljelläkin oli joskus 1,6 miljoonaa! ajettu 240D -78 ja lähti tosiaan kovallakin pakkasella käyntiin ja vielä sellaisella kolinalla, että hirvitti.
Oli siinä tietysti jotain koneremppaakin välillä varmasti tehty mutta kuitenkin.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Tere!
Jos nyt muistan oikein, niin kupla lähti 70-luvun alkupuolella 30 ast. pakkasessa käyntiin, ei nöyrästi, mutta lähti kuitenkin. Sitä en muista, miksi piti edes yrittää. Mahtoi sylintereistä lastu lentää..
Muistanpa itsekin nuorempana (60- luvun loppua), silloin kun autoilu oli vielä halpaa (isäukko kun maksoi viulut). Hällä oli siihen aikaan muutaman vuoden ikäinen Mersu 190D, niin kai se oli. Ihan mukava peli, kun vauhtiin sai. Useimmiten kuski (ainakin jos minä olin ratin takana) kiihtyi paljon paremmin kuin pirssi.
Mutta asiaan..
Sitä isäpapan kulkuneuvoa sai aina joskus lainata, kun kävi morjestamassa tulevaa lasteni äitiä. Joskus sitten näillä retkillä sattui niitä varsin kylmiäkin öitä (pakkaslukemia en muista), tuskin sentään kusi jääty kaarelle, mutta varsin vilpoista.
Aina se nokiloota (musta kun oli väriltään) lähti käyntiin, mutta kyllä sillä oli aika pitkä vieteri. Ensin lupaili yhdellä pytyllä hetken, sitten (kun oli vedetty hetki henkeä ja uusilla hehkutuksilla) taas yhdellä, johon toinenkin pytty innostui ottamaan osaa jne. Ja voi perskeles sitä kalinaa, toisinaan oli varma, että rääkätty kone sylkäisee jokaisen sisuskalunsa ulos.
Siinä kulkimessa oli muistaakseni lohko- tai letkulämmitin (en ole ihan varma), mutta niillä silloisilla kulmilla olisi pitänyt olla mukana n. 150m roikkaa mukana.
Muuten tuosta kulkuneuvosta on varsin hyvät muistot, vaikkei raketti ollutkaan, mutta silloisista autoista tosi hyvää ajaa ja LÄMMIN talvella, jos toki kesälläkin.
Notta sellaasta
Jos nyt muistan oikein, niin kupla lähti 70-luvun alkupuolella 30 ast. pakkasessa käyntiin, ei nöyrästi, mutta lähti kuitenkin. Sitä en muista, miksi piti edes yrittää. Mahtoi sylintereistä lastu lentää..
Muistanpa itsekin nuorempana (60- luvun loppua), silloin kun autoilu oli vielä halpaa (isäukko kun maksoi viulut). Hällä oli siihen aikaan muutaman vuoden ikäinen Mersu 190D, niin kai se oli. Ihan mukava peli, kun vauhtiin sai. Useimmiten kuski (ainakin jos minä olin ratin takana) kiihtyi paljon paremmin kuin pirssi.
Mutta asiaan..
Sitä isäpapan kulkuneuvoa sai aina joskus lainata, kun kävi morjestamassa tulevaa lasteni äitiä. Joskus sitten näillä retkillä sattui niitä varsin kylmiäkin öitä (pakkaslukemia en muista), tuskin sentään kusi jääty kaarelle, mutta varsin vilpoista.
Aina se nokiloota (musta kun oli väriltään) lähti käyntiin, mutta kyllä sillä oli aika pitkä vieteri. Ensin lupaili yhdellä pytyllä hetken, sitten (kun oli vedetty hetki henkeä ja uusilla hehkutuksilla) taas yhdellä, johon toinenkin pytty innostui ottamaan osaa jne. Ja voi perskeles sitä kalinaa, toisinaan oli varma, että rääkätty kone sylkäisee jokaisen sisuskalunsa ulos.
Siinä kulkimessa oli muistaakseni lohko- tai letkulämmitin (en ole ihan varma), mutta niillä silloisilla kulmilla olisi pitänyt olla mukana n. 150m roikkaa mukana.
Muuten tuosta kulkuneuvosta on varsin hyvät muistot, vaikkei raketti ollutkaan, mutta silloisista autoista tosi hyvää ajaa ja LÄMMIN talvella, jos toki kesälläkin.
Notta sellaasta
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Kupla tosiaan käynnistyi jos vain akku vähänkin jaksoi pyörittää.
Aikanaan ajeltiin paljon vuokraamon autoilla. Pakkasella käynnistettiin ensin Volkkari, ja sitten katsottiin, että hinataanko sillä käyntiin Simca, Anglia vai Fiiatti.
Aikanaan ajeltiin paljon vuokraamon autoilla. Pakkasella käynnistettiin ensin Volkkari, ja sitten katsottiin, että hinataanko sillä käyntiin Simca, Anglia vai Fiiatti.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.