Näin telkkarissa uuden Opel Astran mainoksen. Ja yllätyin suuresti! Mainoksessa oli yksi OIKEASTI hieno auto, taustalla tosin,
nimittäin Neuvostoliittolainen limusiini Tshaika Gaz 14 !!! Mukava nähdä mainoksissa välillä jotain muutakin kuin amerikkalaisia autoja.
Mistähän on Opelin pojat saanu Tshaikan mainokseensa?
Tshaikan 14 mallia on valmistettu vain 1120 kappaletta vuosina 1977-1988
Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Jos vaikka ostivat sen Delta-Autolta
Sehän niitä Konelan perintökalujaan syksyllä kaupitteli. Oli vielä niitä viimeisiä tehtyjä Gaz 14:sia. Mikähän lie senkin kohtalo nykyisin?

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Tietääkseni mainos ei ollut suomalaista tuotantoa. Luulisin että entisen Itäblokin alueella niitä voi ollakin koska ovat luultavasti Saksalaiseen
mainokseen ovat sen saaneet.
Mitä siihen Delta.auton Tshaikaan tulee niin en tiedä. Luultavasti meni harrastajelle tai museoon.
mainokseen ovat sen saaneet.
Mitä siihen Delta.auton Tshaikaan tulee niin en tiedä. Luultavasti meni harrastajelle tai museoon.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Kyllä niitä varmaan entisen itäblokin alueella on vielä varmaan aika paljonkin, kun Virossakin Gaz 14 mallia löytyy 7kpl, ja lisäksi vielä 2 kpl 14-02 mallia, jossa on kuskille väliseinä. Tai ainakin oli vielä v.-07 lopussa rekisterissä, voihan niitä sen jälkeen myyty poiskin. Mm. yksi harvinainen Gaz 13 farmarimalli myytiin sieltä hiljattain Venäjälle.
Sen verran arvokkaasta lähihistorian autosta kysymys, että voisi hyvin kuvitella valmistetuneista vielä puolet olevan olemassa. Gaz 14:a on kai ainakin suunniteltu vientiinkin, koska siitä on tehty Avtoexportin englanninkieliset esitteet? Kanadassa näkyi olevan parastaikaa yksi myynnissäkin, sitä ei kyllä selvinnyt miten se on sinne joutunut.
Kommunistijohtajilla Neuvostoliiton ulkopuolella Gaz 14 on ainakin ollut Erich Honeckerilla, Gustav Husakilla ja Kim II Sungilla. Myös Saddam Hussein oli satojen muiden autojensa ohella myös Gaz 14:n omistaja.
Todella harvinainen sitävastoin on Gaz 14-05 paraaticabriolet, jota valmistettiin 15kpl. Niitä ei Neuvostoliiton ulkopuolella ole ollut kuin Fidel Castrolla. Ja väitettävästi se oli ainoa, mikä ei ollut paraatiauto vaan muutettiin Kuubassa täysvarusteiseksi convertibleksi.
14-05:n ensimmäinen prototyyppi löytyy Gazin museosta Nizni Novgorodista.
Kuva museon seinällä Gaz 14:n valmistuksesta.
Tulipa mieleen vielä kysyä, mikähän mahtaa ollut kommunistijohtajien todellinen suosikkiauto?
Sen verran arvokkaasta lähihistorian autosta kysymys, että voisi hyvin kuvitella valmistetuneista vielä puolet olevan olemassa. Gaz 14:a on kai ainakin suunniteltu vientiinkin, koska siitä on tehty Avtoexportin englanninkieliset esitteet? Kanadassa näkyi olevan parastaikaa yksi myynnissäkin, sitä ei kyllä selvinnyt miten se on sinne joutunut.
Kommunistijohtajilla Neuvostoliiton ulkopuolella Gaz 14 on ainakin ollut Erich Honeckerilla, Gustav Husakilla ja Kim II Sungilla. Myös Saddam Hussein oli satojen muiden autojensa ohella myös Gaz 14:n omistaja.
Todella harvinainen sitävastoin on Gaz 14-05 paraaticabriolet, jota valmistettiin 15kpl. Niitä ei Neuvostoliiton ulkopuolella ole ollut kuin Fidel Castrolla. Ja väitettävästi se oli ainoa, mikä ei ollut paraatiauto vaan muutettiin Kuubassa täysvarusteiseksi convertibleksi.
14-05:n ensimmäinen prototyyppi löytyy Gazin museosta Nizni Novgorodista.
Kuva museon seinällä Gaz 14:n valmistuksesta.
Tulipa mieleen vielä kysyä, mikähän mahtaa ollut kommunistijohtajien todellinen suosikkiauto?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Tulipa mieleen vielä kysyä, mikähän mahtaa ollut kommunistijohtajien todellinen suosikkiauto?
Tuo Mersun 600:sen on aika moni kommunistijohtaja omistanut jossain vaiheessa
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Joku Mese 600:ssa viehättää,kansanmurhaaja ihmissyöjä Idi Aminkin omisti sellaisen.
Re: Opel Astra uusi mainos ja Tshaika Gaz 14
Juu "Grosseria" oltiin hakemassa.
Diktaattorit on aina kaikista eniten pelänneet korvaamattomina oman henkensä puolesta, joten autoissakin pitää panostaa äärimmäiseen turvallisuuteen ja varmuuteen.
Ja onhan se tietysti meidän omalla Tavjoskallakin panssaroitu S600.
Idi Aminin aikoinaan yksi parhaista kavereista Muammar Gaddafi muuten suunnitteli viime syksynä valmistuneen oman automallinsa "Rocket". Gaddafin konsepti pitäisi olla "kaikkien aikojen turvallisin auto".
Kimillä on myös näyttävä takaa avonainen Mese 600:n Landaulet versio, jolla viime vuoden lokakuussa mm. kyyditettiin komeassa Mesemuodostelmassa Kiinan pääministeri Wen Jiaboa Pjongjangissa tämän vierailun yhteydessä. Saattuemoottoripyörät näyttäis olevan BMW R80, voi olla kyllä joku oma replikakin.
KCTV:n pätkä vierailusta:
http://www.youtube.com/watch?v=DKuOwULMLkE&NR=1
Diktaattorit on aina kaikista eniten pelänneet korvaamattomina oman henkensä puolesta, joten autoissakin pitää panostaa äärimmäiseen turvallisuuteen ja varmuuteen.


Idi Aminin aikoinaan yksi parhaista kavereista Muammar Gaddafi muuten suunnitteli viime syksynä valmistuneen oman automallinsa "Rocket". Gaddafin konsepti pitäisi olla "kaikkien aikojen turvallisin auto".
Kimillä on myös näyttävä takaa avonainen Mese 600:n Landaulet versio, jolla viime vuoden lokakuussa mm. kyyditettiin komeassa Mesemuodostelmassa Kiinan pääministeri Wen Jiaboa Pjongjangissa tämän vierailun yhteydessä. Saattuemoottoripyörät näyttäis olevan BMW R80, voi olla kyllä joku oma replikakin.
KCTV:n pätkä vierailusta:
http://www.youtube.com/watch?v=DKuOwULMLkE&NR=1
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»