Mutis kirjoitti:ilmeisesti kun noita imu ja pakokanavia jyystetään niin venttiilin ohjaimet voi vetää kanavan tasalle?
jotkut vetää, toiset ei.
mulla tällähetkellä kiinni olevassa kannessa ei ole muuta kun muotoiltu. ja se on kyllä muuten aika viimesenpäälle tehty.
juu lohkosta pois, mutta jos männät tulee jo tasalle (tai hiukan yli) niin pakko sitä on kantta laskee, tai sitten pattimäntää. muuten ei tuu kun joku 10-11 puristusta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
No yleisemmin kuitenkin käytetään riittävän isoa yläjyrsintä isolla "kivi"päällä. Ladan lohkosta -2 mm vie kuulemma noin 20 min 3 vedolla, koneistamoilla ajelevat sitten niitä kympin lastuja ja näin on loppuhintakin kohdallaan.
ja sitävarten on tehty niin isoja teräpäitäkin että voi vetää yhellä ajolla.
mulla ottivat 1mm pois ihan tammerdieselissä, en tiiä miten tekivät mutta normi oikasun verran tuo makso. (vaikka työtä kerty kuulemma hiukan enempi..)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Jollain koneistamolla kannen oikaisu maksoi jotain ja lisälaskeminen hieman lisää. Pojat joskus kiersivät lisämaksun siten että jollain työkalulla vetivät uran kanteen. Pakkasivat pahviin ja kansi peräkonttiin. Koneistamon pihalla kauhea kiroaminen että millä tähän jälki on tullut kun on ollut käärittykin. No koneistamolla lohduttivat että kyllä se vielä saadaan tuohonkin asti hiottua. (meni pelkällä tasaus maksulla kun lisämillejä ei otettu...)
pikku-maukka kirjoitti:eikös susipoika laskenut 1700 kantta 3-millinluokaa?? vai muistanko väärin
Oli vahvikehitsattu kansi, ammattilaisen tekemä.
Höylätkää pojat niitä lohkoja niin rupeaa niitä puristuksia löytymään eikä tule ongelmia pahvin keston kanssa.
Jep ammattilaisen tekemä kansi sekä vahvike hitsattu. En muista ulkoa millimäärää. Voin käydä napsimassa tässä lähiaikoina kannesta kuvia. Tässä yksi huono kuva kuinka paljon sitä oli laskettu.