Kytkimen säätö
Kytkimen säätö
Eli tein kytkin rempan autoon ja irrottelin työsylinterin pois. Mutta nyt kun on uus levy paikoillaan ja larppa miltein kasassa niin rupesin kaverin kans säätämään kytkintä kardaani irrallaa. Toinen jannu polki kytkin polinta ja minä pyöritin vaihelootan päässä olevaa laippaa ja se ei pyöriny vaikka kytkimen säädöt oli tapissaan.Mistä kiikastaa senhän laipan pitäisi teoriassa pyöriä käsivoimin kun kytkinpolin on pohjassa.
Re: Kytkimen säätö
Mikä laippa?? Ei oikeasti pysty ymmärtämään mistä on kyse kun ei siellä mitään laippoja ole...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Siis tarkoitin laipalla sitä Mihin kardaani tulee kiinni vaihekaatikon persiissäJokari kirjoitti:Mikä laippa?? Ei oikeasti pysty ymmärtämään mistä on kyse kun ei siellä mitään laippoja ole...
kardaanihan pystyy pyrimään vain jos takapyörät on ilmassa tai kardaani irti peräpäästään. Sitä kai tarkotit.
Se kytkimen painaminen tai vapaalle laittaminen auttaa siihen ettei moottori pyöri kardaanista pyörittäessä.
Se kytkimen painaminen tai vapaalle laittaminen auttaa siihen ettei moottori pyöri kardaanista pyörittäessä.
Oho
Iski näköjää lukihäiriö tai jotain sinne päin kun luin ton sun alotusviestin
siis kaardaanihan on sulla irrallaan. Sori 

Hyvä että ite korjasit. Meinasin ruveta jo riehumaan-Oll1- kirjoitti:OhoIski näköjää lukihäiriö tai jotain sinne päin kun luin ton sun alotusviestin
siis kaardaanihan on sulla irrallaan. Sori

Ilmaahan siellä varmaan on sen verran ettei kytkin irrota.
Itse ilmasin kytkimen "väärinpäin", eli tippakannuun jarrunestettä ja siihen letku kiinni. Letku sitten työsylinterin ilmausruuviin, ruuvia hieman auki ja tippakannulla lipsuttelemaan nestettä sylinteriin.
Näin ilma pakenee ylöspäin pääsylinterin läpi nestekuppiin.
Itse ilmasin kytkimen "väärinpäin", eli tippakannuun jarrunestettä ja siihen letku kiinni. Letku sitten työsylinterin ilmausruuviin, ruuvia hieman auki ja tippakannulla lipsuttelemaan nestettä sylinteriin.
Et sinä ookkaan niin tyhmä kuin mitä ne teboilin pyöreessä pöydässä puhuvatrallikuski kirjoitti:Ilmaahan siellä varmaan on sen verran ettei kytkin irrota.