
Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Miten noita Samaran laatikoita nyt kuvailisi.. vinkuu, vonkuu, viheltää, rallattaa, kilkuttaa, kolkuttaa.. ajossa eri vaihteilla ja tyhjäkäynnillä aina erilainen äänimaailma kabiinissa (pitäisiköhän äänieristystä parantaa), mutta yksikään laatikko ei ole mulla hajonnut. Olen tullut siihen tulokseen, että noita kun korva kuulee, niin loota on kunnossa. 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kiitokset Lempeistä arvioista noiden äänien suhteen.
Täytynee katsella tosiaan vähän SilläSilmällä noita sisutan osien kulumisia. Niistä voidaan sitten yritellä lukea noita kilometrijuttuja tai arvioita.
Miten lie tuo Siunauksellisuus ja Siunaaminen?
SÄMPYssä minulla oli aika sekalaista seurakuntaa talismaaneina ja ikoneina. No, SÄMPYn nähneet tietävät.
Nyt laitoin ToivoElmeriArmaan antaman hymyilevän (Meri)Tähden, joka kantaa sakarassaan (Pientä)Hiirtä, Toivon suosikki eläintä. Takalasissa on taas se teettämäni Rekisterikilpi; PöyhöinKuusaalt Kouvostoliitto. Sitten laitoin pienen KooKoo -plakaatin roikkuilemaan vasempaan takasivuikkunaan.
Nämä kaikki toisin ovat olleet jo SÄMPYssä, mutta ne tuntuvat kuuluvan tuohonkin. Muuta hörhellystä ei sisään sitten tulekaan. No, roikkuu siinä repsikan aurinkoläpän kiinnikkeessä yksi kello. Se on tarpeellinen.
Mutta kertoillaan noista muista viritelmistä, pakollisista sellaisista, koska kyseessä on minun VäliPalani vähän myöhemmin.
Täytynee katsella tosiaan vähän SilläSilmällä noita sisutan osien kulumisia. Niistä voidaan sitten yritellä lukea noita kilometrijuttuja tai arvioita.
Miten lie tuo Siunauksellisuus ja Siunaaminen?

SÄMPYssä minulla oli aika sekalaista seurakuntaa talismaaneina ja ikoneina. No, SÄMPYn nähneet tietävät.
Nyt laitoin ToivoElmeriArmaan antaman hymyilevän (Meri)Tähden, joka kantaa sakarassaan (Pientä)Hiirtä, Toivon suosikki eläintä. Takalasissa on taas se teettämäni Rekisterikilpi; PöyhöinKuusaalt Kouvostoliitto. Sitten laitoin pienen KooKoo -plakaatin roikkuilemaan vasempaan takasivuikkunaan.
Nämä kaikki toisin ovat olleet jo SÄMPYssä, mutta ne tuntuvat kuuluvan tuohonkin. Muuta hörhellystä ei sisään sitten tulekaan. No, roikkuu siinä repsikan aurinkoläpän kiinnikkeessä yksi kello. Se on tarpeellinen.
Mutta kertoillaan noista muista viritelmistä, pakollisista sellaisista, koska kyseessä on minun VäliPalani vähän myöhemmin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
No, sitten niistä virityksistä:
Katon takaosaan tuulenohjanin kääntämään kattoviimaa takaluukulle ja perään. Erittäin hyvä keksintö ja Venäjällä tällaisia on vähän joka toisessa Saranassa.
SÄMPYstä takaläpät irti ja VäliPalaan kiinni. Ei siis sellaisia takaläppiä, jotka tulevat niihin alkuperäisiin kiinnikkeisiin vaan sisälokarien alareunaan kiinni. Olen tehnyt nämä pehmeästä lattiamatosta. En tietenkään perus LatanKotelomatosta, joka murenee heti jos joutuu rasitukseen. Kun takaläpät laitetaan näin, ne suojaavat koko renkaan takapuolelle jäävää aluetta. Etenkin ne estävät kaman kertymisen puskurin sisään takakulmiin. Ja näissä kulmissa juuri muhii. Lisäksi tällainen suojaa myös polttoaineensyöttöputkea ja varsinkin aukkoa, jossa polttoaineensyöttöputki kulkeen. Ja siellähän myös muhii mielellään.
Etuläpät on vielä jatkamatta. Alkuperäiset ovat kiinni, mutta ne jatkot ovat jo heikot. Näihin tulee myös pehmeää mattoa tai sitten vetäisen ne SÄMIn sisäloksut tuohon. Niihin on rakennettu hyvät ja tukevat läpät.
Takalalasinpyyhin hemmettiin. Ajovalopesimien varret ja moottorit hemmettiin.
Maskin ja syylärin väliin leikkelin TakaPotkun konepellin sisäeristeestä kaksinkertaisen eristeen. Ei tuo liian kuumana käy, vaikka koko syyläri on eristetty etupuoleltaan.
Eipä kai tuossa muuta. Huomenna taas vekotin joutuu hommiin heti aamusta. Johan tässä yhdelle päivälle olikin. Varsinkin kun kävin vielä katsastamassa yhtä Nappista. Onneksi ei tarttunut näppiin.
Katon takaosaan tuulenohjanin kääntämään kattoviimaa takaluukulle ja perään. Erittäin hyvä keksintö ja Venäjällä tällaisia on vähän joka toisessa Saranassa.
SÄMPYstä takaläpät irti ja VäliPalaan kiinni. Ei siis sellaisia takaläppiä, jotka tulevat niihin alkuperäisiin kiinnikkeisiin vaan sisälokarien alareunaan kiinni. Olen tehnyt nämä pehmeästä lattiamatosta. En tietenkään perus LatanKotelomatosta, joka murenee heti jos joutuu rasitukseen. Kun takaläpät laitetaan näin, ne suojaavat koko renkaan takapuolelle jäävää aluetta. Etenkin ne estävät kaman kertymisen puskurin sisään takakulmiin. Ja näissä kulmissa juuri muhii. Lisäksi tällainen suojaa myös polttoaineensyöttöputkea ja varsinkin aukkoa, jossa polttoaineensyöttöputki kulkeen. Ja siellähän myös muhii mielellään.
Etuläpät on vielä jatkamatta. Alkuperäiset ovat kiinni, mutta ne jatkot ovat jo heikot. Näihin tulee myös pehmeää mattoa tai sitten vetäisen ne SÄMIn sisäloksut tuohon. Niihin on rakennettu hyvät ja tukevat läpät.
Takalalasinpyyhin hemmettiin. Ajovalopesimien varret ja moottorit hemmettiin.
Maskin ja syylärin väliin leikkelin TakaPotkun konepellin sisäeristeestä kaksinkertaisen eristeen. Ei tuo liian kuumana käy, vaikka koko syyläri on eristetty etupuoleltaan.
Eipä kai tuossa muuta. Huomenna taas vekotin joutuu hommiin heti aamusta. Johan tässä yhdelle päivälle olikin. Varsinkin kun kävin vielä katsastamassa yhtä Nappista. Onneksi ei tarttunut näppiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
empä minäkään uskoisi noitten äänien olevan mitään erikoista, ellei sitten kovene. omassa samarassa on nyt muutamapäivä kuunneltu samanlaisia ja ei nuo vaaralliselta ole kuulostaneet. taitavat kaiketi olla näitä ominaisuuksia, mitä näissä on.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Ensimmäinen varsinainen käyttöpäivä takana. Toiminnassa ei mitään moitteita.
Lohkolämmitin on niin äänetön, että luulin sitä jo toimimattomaksi. Hyvin lämpiää.
Termostaatti ei sulkeudu. Tämä on varma. Lämpöä alkaa tulla melkein heti Kajuuttaan, mutta kestää todella kauan ennen kuin saavutetaan normaali käyntilämpö. Kaksipiippuinen juttu. Toisaalta hyvä, koska suurempi nestemäärä lämpiää ja pata pysyy edes haaleana pidempään jos tulee seisotuksia. Polttoainekulutukseen tämä lie kuitenkin vaikuttaa epäsuotavasti.
Tein sitten viimeiset KatsastusKunnostukset. En tiedä viitsinkö katsastaa vielä, mutta valmis VäliPala siihen olisi. Taakse vaihdoin SÄMPYstä koko piirilevypaketit lamppuineen. Vasen jarruvalo oli pimeänä. Kosketushäikkä. Liitin ulos ja karvoja kohottelemaan. Vasemman etuvalon ajovalo oli pimeä. Lamppu oli ehjä, mutta nelijohtokosketin oli murtunut ja ajovaloapiko oli irti. Sisävaloa en saanut pelaamaan ovikytkimiltä. Muuten se toimii, kuten kartturivalokin. Pitäisi rotsailla kaikki ovikoskettimet, mutta tuskin jaksan. Oikea rekkarivalo oli pimeä ja siitäkin oli vain maajohto irti. Asensin SÄMPYssä olleen lisäjarruvalon. Valoautomatiikka pitänee ottaa pois huomenissa.
Pakoputkihan tällaisissa pyörittää huurretta takavalon ympärille. Laitoin pienen lisäpätkän putkeen niin, että se tulee vahän pidemmälle ja kääntyy alas. Pysyypähän puhtaampana tuo kohta eikä pöllyä kerry hyvään liikennevaloviuhakkeeseen. Liikennevaloviuhakkeet ovat nyt kiinni puskurissa eli ovat varmasti pelkkänä koristeena.
Kyllä tuo termarin vaihdon vaatii. SÄMPYssä on PränNyy -termari ja se joutaa siitä. Vähän enemmän vaivaa vaatii VäliPalan termarin vaihto kuin vanhemman Samasaran. Pitää nyppiä pois se ilmanputsaripanoshässäkkä. Varmaan sen joutaa vaihtaa myös. No, kunhan käyn taas Nuapurjissa.
Huomenna haen VihreänKortin VäliPalalle. Sittenhän sitä voidaan sujottaa vaikka koska taas rajantaa. Mitähän lie VäliPala tykkää VenätänMaasta?
Mutta Saunan saa VäliPalasta helposti. Kun moottori on lämmennyt sieltä irtoaa Kabyysiin karmean kuumaa ilmaa. Aivan toista luokaa on lämpö kuin SÄMPYssä vaikka sekin lämpesi hyvin. Hikeä saa irti ja Silmät kuivavat jo pienimmällä puhallusteholla. Ajaessa ei puhallinta tarvitse vaan läpivirtaus riittää. Tässä tietenkin puhutaan täysin avoimesta lämpöläpästä. Läpöä saa myös jaloille, mikä pidemmässä ajossa voi olla ihan mukavaakin. Näitä lämpötouhuja testailtiin tänään 25 ja 17 pakkasasteen välisissä lämpötiloissa eli ihan oikeissa talvikeleissä.
Näyttäisivät myös läppätoiminnot olevan kunnossa niinkin, että röörit menevät sulki. Portaaton lämmönsäätökin toimii. No, en minä niitä niin hirveästi räpeltänyt. Mitään jäykkyyksiä ei säädöissä ole.
Tekisi mieleni taas repiä hemmettiin se KeskiKonsolin alla ja jatkeena oleva muovihärdellihemmetti. Mutta mahdollisen tulevan myynnin kannalta ei ehken kannata tehdä mahdottomia tunauksia. Mutta turhaa muoviromua ne keskihässäkät ovat. Mitä niillä tekee?
Niin niistä polkimista ja sisustasta: Näistähän saattoi aprikoida auton todellisia käyttökilometrejä. Kaasupolkimesta ei voi päätellä mitään. Jarrupolkimen oikea alanurkka on kulunut metallille, mutta vain ihan pieneltä osin. Muuten pinta on täysin kulumaton. Kytkimessäkin on alalaidassa vähän kulumaa. Muuten ei kulumia. Kojelaudassa on joitain halkeamia. Hyvin vähän kuitenkin. Sisusta on siis luonnonvalkoisesta hieman harmaaseen vivahtava ja penkeissä tässä pohjavärissä on punaisia ja sinisiä pilkkuja. Penkit ovat hyvät ja puhtaat.
On tämä ainakin kerran ollut sisältä törkyinenkin. Sen näkee nappuloiden ympäristöistä. Sinne jemmaan on jäänty töhnää. Myös siemensaastetta on kahvojen koloissa. Mutta miksi tälle olisi tehty perusteellinen pesu ja kunnostus, kun puhutaan tämän hintaluokan autosta? No, eihän sitä aina tiedä.
Soittelin eilen vielä myyjän kanssa ja hän sanoi, ettei tiedä auton tarinasta juuri mitään. Hän oli vaan ostanut sen kun tyrkyttivät ja oli pihassa tilaan. Kertoi kyllä kelle kauppiaalle voisi soittaa ja udella tarinasta. Kiinnostaisi vaan sen takia, että näyttää olevan niin mielenkiintoinen yhtälö tässä tapauksessa ja siinä on joitain tuntemattomia, joita ei voida aivan varmasti ratkaista ilman lisätietoja. En silti taida viitsiä kysellä. Ihemettelevät vielä. Pelästyvät usein jos kyselen, vaikka sanonkin että olen vain IntohimoinenHarrastaja joka vaan kiinnostuksesta kyselee. Ei siis kysellä siksi, että arvioitaisiin kaupan kannattavuutta tai jonkun rehellisyyksiä eli kusetuksia.
No, jää näkymään jos vaikka soittelenkin. Konehuoneessa on muuten mielenkiintoisia yksityiskohtia. Sinne on merkitty vuosilukuja ja kilometrimääriä tussilla. Nämä lie kertovat jonkun kohteen huollosta, korjauksesta tai tarkastuksesta. Näihin voi palata myöhemmin. Näistä merkinnöistä viimeinen on muistaakseni 2009 vuodelta. Täytyy huomenna kyylätä ja ottaa luvut ylös.
Lohkolämmitin on niin äänetön, että luulin sitä jo toimimattomaksi. Hyvin lämpiää.
Termostaatti ei sulkeudu. Tämä on varma. Lämpöä alkaa tulla melkein heti Kajuuttaan, mutta kestää todella kauan ennen kuin saavutetaan normaali käyntilämpö. Kaksipiippuinen juttu. Toisaalta hyvä, koska suurempi nestemäärä lämpiää ja pata pysyy edes haaleana pidempään jos tulee seisotuksia. Polttoainekulutukseen tämä lie kuitenkin vaikuttaa epäsuotavasti.
Tein sitten viimeiset KatsastusKunnostukset. En tiedä viitsinkö katsastaa vielä, mutta valmis VäliPala siihen olisi. Taakse vaihdoin SÄMPYstä koko piirilevypaketit lamppuineen. Vasen jarruvalo oli pimeänä. Kosketushäikkä. Liitin ulos ja karvoja kohottelemaan. Vasemman etuvalon ajovalo oli pimeä. Lamppu oli ehjä, mutta nelijohtokosketin oli murtunut ja ajovaloapiko oli irti. Sisävaloa en saanut pelaamaan ovikytkimiltä. Muuten se toimii, kuten kartturivalokin. Pitäisi rotsailla kaikki ovikoskettimet, mutta tuskin jaksan. Oikea rekkarivalo oli pimeä ja siitäkin oli vain maajohto irti. Asensin SÄMPYssä olleen lisäjarruvalon. Valoautomatiikka pitänee ottaa pois huomenissa.
Pakoputkihan tällaisissa pyörittää huurretta takavalon ympärille. Laitoin pienen lisäpätkän putkeen niin, että se tulee vahän pidemmälle ja kääntyy alas. Pysyypähän puhtaampana tuo kohta eikä pöllyä kerry hyvään liikennevaloviuhakkeeseen. Liikennevaloviuhakkeet ovat nyt kiinni puskurissa eli ovat varmasti pelkkänä koristeena.
Kyllä tuo termarin vaihdon vaatii. SÄMPYssä on PränNyy -termari ja se joutaa siitä. Vähän enemmän vaivaa vaatii VäliPalan termarin vaihto kuin vanhemman Samasaran. Pitää nyppiä pois se ilmanputsaripanoshässäkkä. Varmaan sen joutaa vaihtaa myös. No, kunhan käyn taas Nuapurjissa.
Huomenna haen VihreänKortin VäliPalalle. Sittenhän sitä voidaan sujottaa vaikka koska taas rajantaa. Mitähän lie VäliPala tykkää VenätänMaasta?
Mutta Saunan saa VäliPalasta helposti. Kun moottori on lämmennyt sieltä irtoaa Kabyysiin karmean kuumaa ilmaa. Aivan toista luokaa on lämpö kuin SÄMPYssä vaikka sekin lämpesi hyvin. Hikeä saa irti ja Silmät kuivavat jo pienimmällä puhallusteholla. Ajaessa ei puhallinta tarvitse vaan läpivirtaus riittää. Tässä tietenkin puhutaan täysin avoimesta lämpöläpästä. Läpöä saa myös jaloille, mikä pidemmässä ajossa voi olla ihan mukavaakin. Näitä lämpötouhuja testailtiin tänään 25 ja 17 pakkasasteen välisissä lämpötiloissa eli ihan oikeissa talvikeleissä.
Näyttäisivät myös läppätoiminnot olevan kunnossa niinkin, että röörit menevät sulki. Portaaton lämmönsäätökin toimii. No, en minä niitä niin hirveästi räpeltänyt. Mitään jäykkyyksiä ei säädöissä ole.
Tekisi mieleni taas repiä hemmettiin se KeskiKonsolin alla ja jatkeena oleva muovihärdellihemmetti. Mutta mahdollisen tulevan myynnin kannalta ei ehken kannata tehdä mahdottomia tunauksia. Mutta turhaa muoviromua ne keskihässäkät ovat. Mitä niillä tekee?
Niin niistä polkimista ja sisustasta: Näistähän saattoi aprikoida auton todellisia käyttökilometrejä. Kaasupolkimesta ei voi päätellä mitään. Jarrupolkimen oikea alanurkka on kulunut metallille, mutta vain ihan pieneltä osin. Muuten pinta on täysin kulumaton. Kytkimessäkin on alalaidassa vähän kulumaa. Muuten ei kulumia. Kojelaudassa on joitain halkeamia. Hyvin vähän kuitenkin. Sisusta on siis luonnonvalkoisesta hieman harmaaseen vivahtava ja penkeissä tässä pohjavärissä on punaisia ja sinisiä pilkkuja. Penkit ovat hyvät ja puhtaat.
On tämä ainakin kerran ollut sisältä törkyinenkin. Sen näkee nappuloiden ympäristöistä. Sinne jemmaan on jäänty töhnää. Myös siemensaastetta on kahvojen koloissa. Mutta miksi tälle olisi tehty perusteellinen pesu ja kunnostus, kun puhutaan tämän hintaluokan autosta? No, eihän sitä aina tiedä.
Soittelin eilen vielä myyjän kanssa ja hän sanoi, ettei tiedä auton tarinasta juuri mitään. Hän oli vaan ostanut sen kun tyrkyttivät ja oli pihassa tilaan. Kertoi kyllä kelle kauppiaalle voisi soittaa ja udella tarinasta. Kiinnostaisi vaan sen takia, että näyttää olevan niin mielenkiintoinen yhtälö tässä tapauksessa ja siinä on joitain tuntemattomia, joita ei voida aivan varmasti ratkaista ilman lisätietoja. En silti taida viitsiä kysellä. Ihemettelevät vielä. Pelästyvät usein jos kyselen, vaikka sanonkin että olen vain IntohimoinenHarrastaja joka vaan kiinnostuksesta kyselee. Ei siis kysellä siksi, että arvioitaisiin kaupan kannattavuutta tai jonkun rehellisyyksiä eli kusetuksia.
No, jää näkymään jos vaikka soittelenkin. Konehuoneessa on muuten mielenkiintoisia yksityiskohtia. Sinne on merkitty vuosilukuja ja kilometrimääriä tussilla. Nämä lie kertovat jonkun kohteen huollosta, korjauksesta tai tarkastuksesta. Näihin voi palata myöhemmin. Näistä merkinnöistä viimeinen on muistaakseni 2009 vuodelta. Täytyy huomenna kyylätä ja ottaa luvut ylös.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Ei siinä termostaatissa ole välttämättä mitään vikaa.
Jos termostaatti ei sulkeutuisi, niin moottori ei tuollaisissa pakkaslukemissa saavuttaisi normaalia käyntilämpötilaa lainkaan jos auto on liikkeellä. Ja jos se lämmityslaite on tosiaan silmät päähän kuivattavan tehokas ja täysillä käynnistyksestä lähtien niin toki moottorin lämpiäminen on verkkaista.
Kokeilepa lämpiääkö moottori joutuisampaan jos lämmityslaite on suljettuna ja kokeile samalla alkavatko jäähdyttimen letkut lämmitä ennenkuin moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan.
Jos termostaatti ei sulkeutuisi, niin moottori ei tuollaisissa pakkaslukemissa saavuttaisi normaalia käyntilämpötilaa lainkaan jos auto on liikkeellä. Ja jos se lämmityslaite on tosiaan silmät päähän kuivattavan tehokas ja täysillä käynnistyksestä lähtien niin toki moottorin lämpiäminen on verkkaista.
Kokeilepa lämpiääkö moottori joutuisampaan jos lämmityslaite on suljettuna ja kokeile samalla alkavatko jäähdyttimen letkut lämmitä ennenkuin moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
No ainakin miellä mitä näitä kulkineita on, niin todellakin kaikissa kuuluu selvästi vaihteiston "ulina" sisälle ajettaessa. Ehkä kuuluu myös uloskin, mutta en ainakaan itse siitä hätkähdy. AvtoSompalla aikoinaan sanoi huoltopäällikkö että ei ole vaarallista.
Onkos se ratin kehä näissä samaroissa minkälainen? Eli onko se samanlaisella "röpelollä" päällysteellä kuin Rapakynpeissä? Meinaan jos kilometrejä on mittarissa 100tmk pintaan niin silloin ne alkavat silottua aika tasaiseksi. Myös vaihteenvalitsin alkaa silottua suurin piirtein samoihin aikoihin.
Siis se hemmetin takalasille tuiskutus on vakiovaruste jo Samaraanoksissakin. Ukon autossa siihen avitti pikkuisen Hontanoomista ylimääräiseksi jäänyt ypertuuninkipakoputkenjatkopätkäromattuna.
Onkos se ratin kehä näissä samaroissa minkälainen? Eli onko se samanlaisella "röpelollä" päällysteellä kuin Rapakynpeissä? Meinaan jos kilometrejä on mittarissa 100tmk pintaan niin silloin ne alkavat silottua aika tasaiseksi. Myös vaihteenvalitsin alkaa silottua suurin piirtein samoihin aikoihin.
Siis se hemmetin takalasille tuiskutus on vakiovaruste jo Samaraanoksissakin. Ukon autossa siihen avitti pikkuisen Hontanoomista ylimääräiseksi jäänyt ypertuuninkipakoputkenjatkopätkäromattuna.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Eipä se moottori kuumene sen kummemmin vaikka lämppäri on kiinnikin. Tai tietenkin jonkin verran nopeammin kyllä. Huomenna voisi kokeilla ajelua lämppäri kiinni, ikkuna auki ja turkki päällä. Tai saattaapi olla kyllä sellainen päivä, että ollaan jalkapatkassa. Mikään ei pakota ajelemaan.
Täytyy tuota sottailla vielä. Syylärihän on vuorattu edestä täysin tukkoon. Mielenkiintoisesksi tuon jäähdytysjärjestelmähomman tekee se moottorin lämpötilamittari, joka pysyy täysin ala-asennossa todella pitkään. Sitten kun se lähtee liikkeelle se nousee melkoisen nopeasti sinne normaaleihin. No, näissähän on näitä ominaisuuksia.
Täytyy tuota sottailla vielä. Syylärihän on vuorattu edestä täysin tukkoon. Mielenkiintoisesksi tuon jäähdytysjärjestelmähomman tekee se moottorin lämpötilamittari, joka pysyy täysin ala-asennossa todella pitkään. Sitten kun se lähtee liikkeelle se nousee melkoisen nopeasti sinne normaaleihin. No, näissähän on näitä ominaisuuksia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
- Viestit: 2007
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Varo sitä syylärin vuorausta!Se voi unohtua!
Jos lämpöä tulee kabiiniin,on sitä myös moottorissa!Älä usko lämpömittaria!Todelliset lämmöt voidaan tarkistaa helposti!
Ota yhteyttä ja kokeile huomisaamuna.Luvattu on yli 30 graadia pakkasta!
Jos lämpöä tulee kabiiniin,on sitä myös moottorissa!Älä usko lämpömittaria!Todelliset lämmöt voidaan tarkistaa helposti!
Ota yhteyttä ja kokeile huomisaamuna.Luvattu on yli 30 graadia pakkasta!

2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Itellä piti syylärin alaosan peite poistaa ku matka-ajossa hiipi lämpö yli 90:n asteen ja rupes jo huudattaan flektiä. No tulipahan tuoki kokeiltua.Joen musikka kirjoitti:Varo sitä syylärin vuorausta!Se voi unohtua!
Jos lämpöä tulee kabiiniin,on sitä myös moottorissa!Älä usko lämpömittaria!Todelliset lämmöt voidaan tarkistaa helposti!
Ota yhteyttä ja kokeile huomisaamuna.Luvattu on yli 30 graadia pakkasta!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Olen katsonut sen, missä mittarin lämpötilassa lehta pörähtää. Tätä tarkkailemalla voin tarkkailla myös mahdollista ylikuumenemista.
Ja minullahan on noista kiehautuksista ja liian korkeista moottorilämmöistä melkoisesti kokemuksia. SÄMPYnhän minä kiehauttelin useaan otteeseen ja muutaman kerran oikein kunnolla.
Ja minullahan on noista kiehautuksista ja liian korkeista moottorilämmöistä melkoisesti kokemuksia. SÄMPYnhän minä kiehauttelin useaan otteeseen ja muutaman kerran oikein kunnolla.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Oliko myyjällä mitään tietoa, että milloin tuo jakoremmi olisi vaihdettu.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kirjoittelin tuolla, että katselen tässä kun vähän lauhtuu konehuonetta. Siellähän on vuosilukuja ja kilometrilukumääriä erinäisissä paikoissa. Mm. juuri jakoremmikopassa. Uskoisin, että ne tarkoittavat jakoremmille ja vespumpulle tehtyjä huoltoja tai vaihtoja.
Myyjällä ei ollut tietoja oikeastaan mistään. Hän oli niin lyhytaikainen VäliIsäntä tälle loiselle. Päätin, etten alla sitä edelliselle omistajalle soittelemaan. Immeiset eivät usein sellaisesta tykkää, koska luulevat että kaupoissa on ollut jotakin hämärää.
Tuolla aiemmin vinkattiin, että AKE pitäisi tilastoa ja kirjaisi tietoja katsastusten yhteydessä tallennetuista ajokilometrimääristä. Tämä on täysin virheellinen käsitys.
Tarkastin asian. AKE ei pidä tällaisista asioista mitään kirjaa eikä tilastoja. AKEn tietojen mukaa ainoastaan A-Katsastus saattaa tällaisia ajokilometrimäärätietoja kirjata katsastusten yhteydessä.
Myyjällä ei ollut tietoja oikeastaan mistään. Hän oli niin lyhytaikainen VäliIsäntä tälle loiselle. Päätin, etten alla sitä edelliselle omistajalle soittelemaan. Immeiset eivät usein sellaisesta tykkää, koska luulevat että kaupoissa on ollut jotakin hämärää.
Tuolla aiemmin vinkattiin, että AKE pitäisi tilastoa ja kirjaisi tietoja katsastusten yhteydessä tallennetuista ajokilometrimääristä. Tämä on täysin virheellinen käsitys.
Tarkastin asian. AKE ei pidä tällaisista asioista mitään kirjaa eikä tilastoja. AKEn tietojen mukaa ainoastaan A-Katsastus saattaa tällaisia ajokilometrimäärätietoja kirjata katsastusten yhteydessä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kuvia saadaan vasta kun saadaan Kuvaaja. Itse ne osaan jo tänne siirrellä, mutten edelleenkään omista Tikittävää Kameraa.
Tänään on saanut olla VäliPala ihan tuossa vaan ja pitää välipäivän. VihreänKortin kävin sille hakemassa. Lisäksi taisivat tulla otteet postissa.
Koskahan sen KarjaRaudan asentelisi?
Tänään on saanut olla VäliPala ihan tuossa vaan ja pitää välipäivän. VihreänKortin kävin sille hakemassa. Lisäksi taisivat tulla otteet postissa.
Koskahan sen KarjaRaudan asentelisi?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?