MoottoriPyöräily

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
jta
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

En oo nyt tehny pyörälle mitään muuta kuin ajoin syksyllä talliin ja otin akun kengät irti ja latasin akun. Pikkuhiljaa kunhan lämpenee vähän ilmat niin alkaa vielä osa katteista ottaan irti ja hioon ja maalaan uusiksi. Ja keväämmällä sitten vaihtaa öljyt ja suodatin.
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

1952-mallinen Royal Enfield G2 Bullet on ollut syksystä lähtien työn alla, täysentisöinti menossa. Yritys on kova saada vapuksi ajoon... Intian Bullet ei paljon laittoa kaipaa, odottelee varastossa kevättä. On muuten myynnissä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hienoa Kapa! Itse odottelen vielä sitä inspiraatiokipinää tuon Arskan kanssa, jos sen joskus saisi työn alle.

Bemarille ei muuta tehty kuin ajettiin syksyllä tallin nurkkaan säilöön, akun kenkä irti ja peitto päälle. Nyt odotellaan jo kovasti kauden alkamista. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
jaasu

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Itse purin eilen koneen yamahasta,ja huomenna uusilla osilla kasaan. Luotettava pyörä kesäksi :)

Ennen
Kuva

Ja jälkeen,tosin kuvassa ei ole pyörä lähellekkään valmis,kuten alotuskuvassa
Kuva
autoton.. vielä
OA5599

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Täytyy kyllä äijille hattua nostaa jos hyväksytysti tuon vetävät. Loppujen lopuksi harva ajaa tuota ss1000 kesäkelissä saatikka näin talvella.
jaasu

Kovia poikia ovat!

Itsehhän olen nyt saanut oman rojektin kuntoon. rahaa palo päälle 600e. ja melkeen kaikki tuli uusittua koneesee/ulkokuoreen.

Vielä pittää se kuuluisa koeajo tehdä :lol:
autoton.. vielä
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Aurinko lämmittää ja kuume senkun nousee. :D
Läksin lähivakuutuksesta ja takas IFiin, kun lähivakuutuksessa prätkavakuutukset kalliita ja muutenkaan eivät osaa hoitaa asioita. Lähettävät vuoden laskua, vaikka ajoneuvo(Lada) liikenteestä poistettuna. Lisäksi lähettävät turhia laskuja, maksamme laskut ja sitten 2 -3 viikon päästä tulee palautuksia.

Motskareissa tämä tehopainosuhde, joka vaikuttaa vakuutusmaksuun, minun ei kannata ostaa 600 kyykkyä, vaan tonninen kyykky.
Lähinnä olen katellut hankintamielessä Honda cbr 1000f:ää.
Onko kellään kokemusta kyseisestä Äijien motskarista.?
jaasu

Isä omistaa 1000f hondan. Mitä ite olen sillä saanut ajaa niin on tosi vakaa ja hyvä ajaa. ja tehoa/vääntöä kuitenkin on. painavahan se on,mikä tekee ajamisesta mukavaa. Kyytiläisenkin on mukava istua kyydissä. takajousitus on helppo säätää,menee noin 10sekunttia. Myös kestävä kone.isällä hondassa 99tuhatta mittarissa,ja ei ole muutaku venttiilit säädetty ja jakoketjun osat uusittu. Suosittelen jos et ole mikään reikäpää pomperi :lol:
autoton.. vielä
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuo cbr 1000F onkin ominaisuuksiltaan enemmänkin matkapyörä kuin sporttipyörä. On rauhallisempi käytökseltään eli vakaampi ajettava ja konekkin rauhallisempi käytökseltään. Kaupunki ajossa ei ehkä paras mahdollinen valinta juurikin tuon jaasun mainitteman painon vuoksi. Myöskin luotettava perustekniikaltaan eli helppohuoltoinen.
jaasu

jta osaa sanoa mimmone tuo 600cc cebari on? paljo siinä on paino ja tehot vakiona? Tässä kesän aikana jonkinmoine pyörä laittaa,toinen vaihto ehto ois gixeri. tai bandit susuki
autoton.. vielä
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

jaasu kirjoitti:jta osaa sanoa mimmone tuo 600cc cebari on? paljo siinä on paino ja tehot vakiona? Tässä kesän aikana jonkinmoine pyörä laittaa,toinen vaihto ehto ois gixeri. tai bandit susuki
Tässä omassa on painoa 220kg ja tehoa oli jotain 86 hevoista. Tämäkin on paremminkin matkapyörä. Hyvä ja vakaa ajettava ja etenkin kun on matkavarustuksessa niin menee kuin juna. Eihän tässä noita tonnisen vääntöjä ole joten joutuu enemmän pykälteleen mutta toisaalta kivaahan se vaan on. :D Silti vaikka on itellä se takalaukku ja sivulaukutkin täynnä tavaraa niin matka-ajossa kulutus ollu siinä 4-4,5 litraa satasella.
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Olin eilen katsomassa ja istumassa tonnisen cebarin selässä.
On se iso ja komia.
Mulla sais olla 10 centtiä pituutta lisää ja elopainoa 20kg lisää, niin tämä tonninen olis sitten paremmin sopiva.
Löytyy netti motosta.
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/878415

Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, kun mun ajot on sellaista nurkka-ajoa lähinnä ja siten varmaan käytännöllisempi olisi 600 cebari. Mulla oli motskari viimeeksi 12v sitten ja tollanen Suzuki gsx 750 es -84.

Uuden kypärän kyllä ostan, komerosta löytyi vanha kypäräni, minkä ostin vuonna -94 merkiltään MDS.
Vaadin kypärältä, että siinä on hyvä ilmanvaihto ja että siihen saa huurtumattoman visiirin.
Sitten kypärän hinta, onko 500e kypärä todellisuudessa sen parempi, kuin esim. Stormin noin 200e alekypärä?
jaasu

kyllä sillä 200e kypärällä pärjää, itsellä oli joku tarjouskypärä joka makso 150e ja ei suhissu ja pihissy ja oli hemmetin hyvä päähän. Ilmanvaihto pelasi ja oli suht siistikin.
autoton.. vielä
jaasu

Onko muuten motoristit tietosia jo 1.1.2010 astuneesta laista? että moottoripyörien ääniä mitataan nykyään? 1/2010 bomber magazinessa juttua kyseisestä asiasta..
autoton.. vielä
Vastaa Viestiin