tinuri kirjoitti:
Mutta leuka pystyyn Jaska, tuskin se anturi tahi mikä tuon vian nyt aiheuttaa, maksaa 400€ niin kuin näihin uudempiin.
Juu, ei se 400e maksa. 260e taisi maksaa LA-kytkin viimeksi, kun kysyin.
K-jetissä on kylmäkäynnistyssuutin ja lämpöaikakytkin, niin kuin samarai jo mainitsikin. Minä olen törmännyt ainoastaan johtosarjavikoihin (tai pulssirelevikoihin), joka aiheuttaa sen, että LA-kytkimelle ei tule +50 jännitettä, mutta yleensä taitaa itse LA-kytkin olla syyllinen.
Sen LA-kytkimen pystyy myös ohittamaan, jos laittaa painonapin tai katkaisijan sille erikseen. Mutta fiksuintahan se on korjata toimimaan niin kuin on tarkoitettukin toimivan.
LA-kytkin on yleensä kahdella nastalla ja toiseen tulee +50 jännite ja toinen on lähtevä maa KK-suuttimelle. LA-kytkin siis maadoittaa startatessa runkonsa kautta KK-suutinta nollasta muistaakseni noin kymmeneen sekunttiin, riippuen moottorin lämpötilasta.
KK-suutin saa myös +50 jännitteen. Jossain malleissa on KK-suuttimelle ilmeisesti myös pulssirele, jonka toiminnasta on aika monia näkemyksiä, joten ei mennä niihin sen enempää.
KK-suuttimen toiminnan voi testata kylmästä moottorista helpoten sillä, että kytkee 5 watin polttimon KK-suuttimelle tulevan liittimen nastoihin.