Lomat alako, ja heti lomalla sairaana... Kaikki se pitää kokea...
Nimittäin, tekemisen puutteesta vai mistäkö lie johtuen iski taas jonkinlainen kampiakselikuume vai kiertokanki-influenssa, mikälie, tarkkaa diagnoosia en tiedä, vaan oireina ilmeni tänään halu kantaa kymmenen vuotta sitten jääneen pihanperällä lojuvan itäauton romun lohko vajaan ja alkaa sitä taas vaihteeksi koota. Ihan hyvä että pitää välillä hiukan taukoa projekteista, nyt onkin ihan eri tavalla intoa taas rassailla ja ruuvailla kuin kymmenen vuotta sitten... Pari kuvaa oireista tässä alla, klikkaamalla isompiin:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Mutta asiaan: jos mielesi tekee rassata niin antaa mennä!!! Se on järkevää tekemistä!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Weberi täysin putsattu ja pensanpinta säädetty kohdilleen ja oikean kokoiset suuttimet asennettu.
Kiinnilaittoa odottaen, pitää ensiksi imusarjaa vähän isontaa tossa ja maalata venakoppa jotenkin hienosti sekä modata vak-10 ilmanputsari DGV:lle.
lada.h.s kirjoitti:jos mielesi tekee rassata niin antaa mennä!!! Se on järkevää tekemistä!
No en tiiä onko tässä taas mitään järkee, tai onko noissa ladahommissa muutenkaan, niinku tuolla viritopicissakin jo päivittelin...
Kuitenkin kohta nostoa vailla kasassa, ajotuksen ramplailu tuotti vähän päänvaivaa, ihan järjellä ajateltuna laiteltiin nyt kohilleen. Tuossa apu-akselin hammasrattaassa ei taida olla mitään merkkejä oikeasta asennosta? Virranjakajan avulla laittelin sen apu-akselin rattaan kohilleen, ja mun mielestä pitäis nyt olla just. Pinnapultit tuntuu melko hepposia olevan näissä, nokkapukin pinnapultteja meni pari vaihtoon. Saapahan tämän pois pyörimästä haitolta, sitten kesällä innostuis rallipelistä rueta konetta päivittelemään...
'aatee' kirjoitti:Tällänen näpräily on mukavempaa kuin hyvä seksi
ihan mistä kukakin tykkää... naisen puutteessahan sitä vaikka moottoreita rassailee...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Sain Ladastani sen kaikista ärsyttävimmän häiriöäänen pois! Tulipa tehtyä oikein kunnon patentti!
1 otin kaasupolkimen päältä sen muoviläpyskän pois
2 porasin pienellä jyrsinkoneella siinä olevaa reikää muutamaa milliä isommaksi jotta saisin sen polkimen ja varren väliin eristettä.
3 eristeenä käytin sopivaksi tötteröksi leikattua polkupyöränsisuskumia joka tungettiin polkimen ja varren väliin eristämään kaasuvivustoa pitkin moottorista tulevat resonanssiäänet joita se muoviläpyskä ikään kuin vahvisti.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
no sillätavalla... eikös siinä polkimen päällä kuulu pitää jalkaa, eikai sen silloin pitäisi paljoa siritellä...?
axtec-projektissa pitäisi omasta mielestä olla letkuhässäkkä jo selvillä, pensatankki pitää vielä putsata sisältä, niin ruosteessa oli jotta imuputkikin tukossa... No, hiekkaa tankkiin ja ravistelemaan, jospa ne sieltä lähtee...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Tämä muoviläpyskän eristäminen vaikutti sillätavalla että se esti häiriöäänien vahvistumisen vartta pitkin siihen muoviläpyskään joka toimi ikäänkuin
kaiuttimena. Taas kerran erittäin sekava selitys , toivottavasti se on kuitenkin ymmärrettävä!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tuli tänään vaihdettua ratin keskiön se metalliosa jossa lukee BA3 vähemmän himmentyneeseen vastaavaan osaan. Otin myös äänitorvenpainikkeen
pois ja kiillotin ja putsasin äänitorvenkatkaisijan kontaktipinnat. Eli taas kerran oikein kunnon "hifistelyä".
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
No tämä ei suoranaisesti liity auton fiksaamiseen mutta autoon kuitenkin. Järjestelin hieman autotallia koska tuntui että kaikki romut kaatuu päälle
ja jää auton alle kun sitä yrittää talliin ajaa. Eli pientä yleishyödyllistä toimintaa.
Jouduin myös vaihtamaan Ladaan ajovaloreleen johdon. Releeseen tulevan johdon liitin oli jotenkin oudosti väljistynyt ja kun yritin sitä hieman
pihdeillä kiristää niin se meni paskaks. Kyse on siis siitä johdosta joka menee releestä suoraan runkoon. Onneksi sattui löytymään juuri sopiva
samanlainen ja ylimääräinen johto liittimineen.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Laitoitko auton räyhäkkään ilmeeseen istuvat polttimot niihin ajovaloihin? Kuten 100/ 80 tai jotain sinne päin?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
vaijotta ihan räyhäkkääseen... en tiiä, tuskin siellä mitään satawattisia, en ole katellu. pitää tässä jokuilta käydä vetämässä pimeessä pikistä, oikeen tunturifiiliksellä... ei satu joutilaita lisävalojakaan olemaan niin en kehtaa ostellakaan tuota varten, jospa noilla sen verta näkee...
meiän aksteekki koodinimi "Iso-Vaalee" (huom. rautatietermi) hörähti jo ensimmäiset savut kolmeentoista vuoteen... pensapumppu oli myös vähä hapero, piti kisapelistä lainata väliaikasesti... viikolla tulpat, nesteet, pensapumppu ja -letkut jne. pientä, kyllä se siitä... piha-autoksi vaikka jos ei kilpiin saa...
Viimeksi muokannut pvdriver, 14.3.2010 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Tarkoitatko "Isolla Vaaleella" sitä autoa jonka moottorin rässäämisestä puhuit täällä aikaisemminkin?
Joka tapauksessa tsemppoä projektiin!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
just, eli tätä. toinen on "Laatokka", toinen "Iso-Vaalee"...
pensapumppu löytyi paikalliselta lada-harrastajalta, viikolla nouto...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.