Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Aamulla anivarhain kun sääkin oli kohtuullinen tuli mittariin lukema 110. tuhannesta kilometristä.
Hyvin toimii!
Vai toimiiko?
Jätinpä sitten pätevänä ja kätevänä varalta valot päälle päiväsajaksi ja kolmen tunnin kuluttua parkkeerauksesta ei lada jaksanut tartata.
Aina kun tekee erheen, niin lada se muistuttaa joka kerta lyömällä kepillä näpeille (vai näpeillä kepille?).
Vormulamaailmassakin yhteistyötä tehneenä Rellu voi tarjota merkkivirtaa myös tallikaverilleen, näin siis ainakin tässä tapauksessa.

Ja koko kotimatkan jaksoi ajotietokone ilmoitella vähästä Virtasen Jussista Eksiden kennostoissa. Numerot 0560 ect vilistelivät vaan.
Tälläistä tällä kertaa. Oma moka-lällällää.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja kv60 »

[
Eipähän nuo pilarit ole tuon kuvan mukaan ainakaan paljoa periksi antaneet.
Satakymppi on (lähes) turvallinen auto.[/quote]
Lada on koriturvallinen, koska siinä ei ole turvatyynyjä suojelemassa matkaajia. Koriturvattomissa taas on moiset vermeet :)
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Minun Lada 111 on lisäineholisti, koska kun lopetin Bilteman treamentin käytön bensan kanssa, niin oireet palasivat, eli huonosti lähtee käyntiin lämpimänä.
Laitoin taas tankkiin Treamenttia ja hiukan bensaa päälle, niin pelaa taas hienosti. Näin on vaan käytettävä hamaan tulevaisuuteen tätä treamenttia.
calmari

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja calmari »

Jaa pitäisköhä lopettaa 92:lla ajo:-)
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Jännä tuo holismi.
Pitäisihän sen moottorinohjauksen sopeutua polttoaineen muutoksiin...
Tankkaatko Lada Skandinaavia mitä bensaa?
Itellä, isä-ukolla ja tuolla veljelläni tebolit napakympeissä tankissa, eikä ole ollut vastaavia...

Mutta tämänpäiväinen episoidi:
-Starttaaminen ei onnistu virtalukosta? Solenoidin päästä kylläkin, kuten myös apureleen ohituksella
-Akku purkautuu ja lataus ei nouse 12 Volttia ylemmäs, eli ei lataa...
-ns. akku-merkkivalo on himmeä
-Mittaristoon ilmestyy se huutomerkki avaimesta käännettäessä.
-ns. startin apurele (se joka antaa solenoidille herätteen) ei naksahda avainta kääntämällä.
-Kaikki johtimet/liittimet ok.

Virtalukko ongelmiahan näissä on ollut ja startin solenoidiin on kytketty ilmeisesti jo huollossa rele,

Mutta miksi näin?
Pyytäisin etädiagnoosin taitajat kertomaan/arvaamaan. Rehellisyyden nimissä kerron että vika on poistettu ja paikannettu. NEMo pyörii ja pylkkäiseekin täysin purjein.
Tinurin kannan tiedänkin, sitä ei nyt tarvita-kiitos vain.

EDIT:muokkasinpa tuon tekstin tarkemmaksi...
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tankkaan yleensä Nesteeltä ja 95 oktaanista.
Ladani toimii oikein hyvin tällä treamentillä ja siksi käytän sitä ja Ladani on tullut siitä riippuvaiseksi. :roll: Ei tule kalliiksi, kun en aja Ladalla joka päivä. On Renu, jolla ajan enempi ja tarvittaessa voin ajaa vaimon Fiatillakin.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Veikkaisimpa noin kylmiltään, että tov. Lada Scandinavian käyttämä lisäaine ei tuo moottorin käyntiin mitään havaittavaa muutosta. Moottorin käynnin muutokset johtuvat jostain muusta.

Sekään, minkä ketjun asemalta bensiini ostetaan, ei vaikuttane mitään.

***

P0560-vikakoodi tarkoittaa, että ohjausyksikkö on mitattunut sähköjärjestelmän jännitteeksi alle 6,3 volttia. Vikavalo syttyy, jos tällainen toistuu.

Ensimmäiseksi tarkastettavia ovat:

- akun ja generaattorin kaikki liittimet ja johtimet, myös maajohtimen rungon puoleinen pää
- hiilten kunto
- diodien ja lataussäätimen kunto

Jos akku on tyhjä(hkö) valojen unohtumisen tms. takia, tulee kyseinen koodi vikamuistiin ilman, että sähköjärjestelmässä on sen kummempaa vikaa.

Koodi poistuu vikamuistista, jos vika ei toistu riittävän monen ajosyklin aikana.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Eilen 300 kilometrin reissu omalla kulkineella kun kävimme khj-582:n katsomassa onko ruoho vihreämpää Pohjois-Karjalassa. Ei ollut, mutta kun kuusi vuotta oli viime reissusta niin ainakin tiet urautuneet huomattavan paljon enemmän mitä aiemmin muistinkaan.

Ei ilmestynyt vikoja eikä muitakaan häiriöitä vaikkakin huomasin että kuskinpuoleinen tuulilasinpyyhkijä jättää alanurkkaan pienen alan pyyhkimättä kun ruiskuttelee nestettä. Tämän sain suutinta säätämällä katomaan.
Kauheasti tulee näissä farkkukorisissa takaosaan rapaa kun ajelee kosteilla teillä. Eli kotiin päästyä pesin samantien kaikki möhnät pois ja sisäpuolelta vielä käsittelin tuulilasin jotta tulevaisuudessakin näkisi kirkkaasti.
Ajomelu on yllättävän pieni 80-100 vauhdissa eikä kuulu (vielä) suhinoita tai muita sivuääniä. Nastarenkaat vain antavat oman pienen sävelensä ajaessa.
Mittari huijaa omassani järkyttävän paljon näillä kottikärrin pyörillä (155/70 13). Navi sekä nopeustaulut osoittivat samaa nopeutta, mutta mittari nopeus aivan muuta luokkaa. Eli eipä ole pelkoa sakoista kun ajelee pikkuisen reilua mittari nopeutta näillä renkailla.

Niin muuten reissu onnistui täysin ja kävimme vielä katselemassa Kanervalan lisäksi Joensuun keskustaa. Vähän on lunta siellä jos vertaa Kuopioon. Hyvä niin, kuivuu kadut nopeammin.
calmari

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja calmari »

Väri päällä ja uudet ovet paikoillaan huomenna ikkunoita ja tiivisteitä yms paikoilleen.
AvtoBa3

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja AvtoBa3 »

Hyvä että kymppi pääsee taas tien päälle 8)

Tsemiä!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

calmari kirjoitti:Väri päällä ja uudet ovet paikoillaan huomenna ikkunoita ja tiivisteitä yms paikoilleen.
Hyvä,että kovan onnen sotaratsu palaa tienpäälle.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jaska HKI kirjoitti:
lada-juntti kirjoitti:Oman satakymppini päivitetty vikalista ajalta 10.3.2009-10.3.2010:

--------

Eli ei kovin pitkä :D
...onnittelut! Sinulla taitaa olla Export laatua,minulla taisi olla Russian Standard.
Niin oli minullakin. Ja minun 111 oli sentään ostettaessa uusi. Oli vielä vuonna 2000 Kouvolaan tulleista myyntiautoista ensimmäisessä lastissa. Vain esittelyauto oli sitä ennen (niin, silloin vielä oli niitäkin ja olisiko firman nimikin ollut vielä Konela-Auto).

Heti uudesta pitäen oli vikoja. Laturin kiinnitys (on uudemmissa erilainen), irtoilevia maadoituksia, sytysboksi meni ja rikkoi samalla katalysaattorin, keskuslukitus. Nämä olivat onneksi takuuaikana, joka silloin oli vuosi. Laturinkiinnityksen tosin korjasin itse, kun ei sen kanssa oikein viitsinyt lähteä ajamaan 20 km:n päähän. Ainoa kotoa silloin löytynyt sopiva korvaava pultti oli Moskvitsin kannenpultti. Ja se piruvieköön unohtui sinne.

Takuuajan jälkeen jumittui lämmityslaitteen sekottaja kylmäasentoon. Ikkunanpesimen letku katkesi. Kello lakkasi toimimasta. Lämpimällä ilmalla vasemman suunna vilkku kytki pitkät päälle. Jatkuvia ongelmia oli milloin mistäkin itsekseen irtoilevat ruuvit ja takavalojen kosketusonglemat. Kiinnijäätyvät takajarrut oli jokatalvinen riesa. Lämmityslaite oli tehoton.

Siitä huolimatta autosta jäi hyvät muistot. Se oli pieniruokainen, tosin vikoineen ei mikään talousihme. Ja hyvä ajettava. Se pysyi lumessa, polanteessa ja sileämmässäkin liukkaudess hyvin suunnassaan. Se kantoi kuorman ilman dramaattasia muutoksia. Etupää tietenkin keveni ja ohensi samalla ohjaustuntumaa. Eikä ollut tuuliherkkä kuormattunakaan.

Kun vertaa nykyiseen käyttöautooni, kolme vuotta vanhaan Corolla Wagoniin, niin kyllä Corolla häviää
kuormauksen muutoksessa ajo-ominaisuuksiin ja tuuliherkkyydessä, joka alkaa jo 100:sen nopeudessa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Mosse-Aksu kirjoitti:Kiinnijäätyvät takajarrut oli jokatalvinen riesa.
Käsijarruko?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Veikkaisimpa noin kylmiltään, että tov. Lada Scandinavian käyttämä lisäaine ei tuo moottorin käyntiin mitään havaittavaa muutosta. Moottorin käynnin muutokset johtuvat jostain muusta.

Sekään, minkä ketjun asemalta bensiini ostetaan, ei vaikuttane mitään.

***


SvS
Tammikuun lopulla se alkoi, eli kun moottori oli normaalilämpöinen, ei ei tahtonut esim. tankkauksen jälkeen lähteä millään käyntiin. Piti startata ja taas lopettaa ja uudestaan. Aloin käyttämään tätä steramenttia ja sen jälkeen alkoi lähtemään lämpimänä kohtalaisen lyhyellä starttaamisella käyntiin.
Lisäaine loppui ja tankkasin lisää bensaa ja ongelmat alkoi tulla uudestaan. Ostin taas uuden purkin lisäainetta ja tämän jälkeen alkoi taas lähtemään hyvin käymään.
Olen huomannut, että lisäainetta pitää käyttää reilusti, jotta se auttaisi.
Kokemusta on jo lisäaineesta, kun olen sitä käyttänyt 4 purkillista.

Autossahan on jokin vika ja mikä sen aiheuttaa, onko jokin tunnistin anturi, joka vaikeuttaa auton käynnistyksen lämpimänä.(kuumana) Kun kone on kylmä tai hiukan lämmin, niin hyvin lähtee käyntiin.
Mielellään vaihtaisin sen osan, joka kiusaa.?
Kaikki neuvot, vinkit on tervetulleita.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

1500i kirjoitti:
Mosse-Aksu kirjoitti:Kiinnijäätyvät takajarrut oli jokatalvinen riesa.
Käsijarruko?

Käyttöjarru jäi lähes poikkeuksetta pakkasella jarrurumpuun kiinni, eikä lähtenyt rytkäyttämällä vaan aina piti sulattaa. Kerran, kun yritin ajamalla saada pyörän pyörimään, oli seurauksena kulmikas rengas. Sellainen perstuntuma on, että pölisevä lumi pääsi johonkin, suli ja jäätyi sitten. Pakkasten mentyä asia aina unohtui ja niin se jäi tutkimatta. Vika kuitenkin, olkoon syy mikä hyvänsä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin