Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Karrppa kirjoitti:Kiitos Jokarille tän topicin luomisesta.
Ei kestä kiittää, tulokset puhuu puolestaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Katselin Kaasutinexpertin nettisivuilta,että eihän nuo Weberit ole niin mahdottoman kalliita....Weber 200€,Zenith 300€ :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No ei ainakaan DGV:tä noin halvalla saa, jonkun muun kyllä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mantamane

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Millasta kaasaria kannattaisi laittaa ton axtecin tilalle vai mikä nyt onkaan tossa 94 kanttilampussa. Löytyykös venäjän markkinoilta noita webereitä tai onko missään autossa vakiona josko kävisi purkaamolta kyselees?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

No äästekin tilalle laitetaan toimiva äästekki. Saa sen toimimaan peruskaasarillakin, mutta vaatii huolellisen säädön mahdollisuuden käyttää pk-analysaattoria.

Webereitä ei saa venäjän maalta, purkaamolta voi kysellä Ford Caprin kaasareita tai yleensä vastaavan ikäluokan Fordin kaasuttimia. Semmoisessa noita on ollut.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
vaist

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja vaist »

Heips kaikille!

Nyt on 2103:een vaihdettu Weber 32 DGV ja hienosti toimii. Ostin kaasarin Kaasutin-expertistä, todella mukava ja asiantunteva ukkeli siellä myymässä. Asennus sujui hienosti, ryyppyvaijeri tuotti ongelmaa mutta jatkettiin sitä sitten ja vähän viritelmä tuli mutta toimii. Pääsuuttimet ovat 145. Tyhkäkäynti toimii hyvin eikä temppuile yhtään. Nyt tuntuu ettei neljä vaihdetta laatikossa riitä kun niin hyökkää!! :lol: Kiitoksia vaan topicin aloittaneelle, neuvoista oli apua.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos olet sitten tarkkaan lukenut topikkia, niin tuohon pikkukurkkuiseen ei voi soveltaa noita ensimmäisen viestin säätöjä. Menee muuten liika rikkaalle. 145 ykkösellä voi olla lähellä, riippuen toki ilmasuuttimenkin koosta.
Onko sulla antaa suutinkokokoja sekä tietoja koneesta niin voidaan arvioida jotain.

Vakiona tuo 32 DGR on säädetty kyllä melko ekomielessä liian laihalle, käyttökelvoton 1500 -> koneissa...

Säätökokemuksia tasan 0h tosta 32 DGR:stä Ladan koneessa, vain 32/36 DGV mitä tullut näplättyä riittämiin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
vaist

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja vaist »

Kyseessä siis Weber 32/36 DGV, tuli vähän lyhenneltyä 8) Tuntuu toimivan hyvin 145 suuttimilla.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ok, siksi kaasarin tarkka malli on tärkeä ilmoittaa.

Kerrohan nyt vielä mitä muita merkittäviä eroja huomasit vakioon verrattuna?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
vaist

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja vaist »

No heti asennuksen jälkeen auto lähti hyvin käyntiin (niin myös tosin vakiokin) tyhjäkäynti oli heti kohdillaan noin suurinpiirtein ja jätin auton pyörimään ihan rauhassa, sitten lähdin hallilta kotiin päin ja todella pirteästi vastasi kaasuun ja alakierroksilla ehkä hieman enemmän vääntöä. Motarilla ei yhtään nykinyt ja hienosti kävi koko matkan. Odotan innolla mihin kulutus asettuu koska vanhalla ladan *askalla kaasarilla joka oli ihan jumissa kulutus oli 12l/100km. Motarilla tuntui tosiaan ettei neljävaihteinen laatikko oikein riitä kun nelosellakin lähti vielä vetämään pirteästi. Ylihuomenna tiedossa 400km matka-ajorupeama, toivottavasti kaikki toimii hienosti. :) Suosittelen weberiä kaikille ladan omistajille <3
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mittaappa kulutus tarkkaan tuolla reissulla niin saadaan vertailudataa (ihan mielenkiinnosta kun näitä tietoja keräilen)

Oliko kone minkä kokoinen, se ei vielä selvinnyt?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
vaist

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja vaist »

Kone on 1500cc, vm.75 ja ajettu 53tkm (tästä tosin ei varmuutta, kaikki viittaa kuitenkin vähän ajettuun koneeseen). Mittaan kulutuksen ja kirjoittelen tänne, itseänikin kiinnostaa kovasti. Tankki täyteen lähtiessä ja seuraavalla tankillahan se selviää. Reitti Helsinki-Kuopio.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos tuohon avatarin kulkineeseen sen laitoit niin niin pussihousujen ja muiden mobilistien raivo on oleva valtava, pyhäinhäväistys, olet raiskannut ladasi yms. :lol: :lol: Sen luokan "rikos" se on täällä...pussihousutukseen kuuluu nykivä kulku ja kehno meno, niitä ei saisi parantaa koska Lada on täydellinen :lol:

Mutta suunta on oikea ja kaasaritkin juuri siellä missä pitääkin. Eli Weberi pellin alla ja originaali toivottavasti lähimmässä vesistössä.

Jos btw. matkassa tuntuu hentoistakaan epäröintiä maantievauhdeissa kiihdyttäessä tai tasakaasulla on vaikea pitää tasaista nopeutta ilman kaasun jatkuvaa painelua, niin päivitä 1.kurkun suuttimet aloituspostauksessa mainittuihin. Ne on AJAN ja RAHAN kanssa testattu, mietitty ja hyväksi koettu.
Eräs 1500cc kone vei noilla säädöillä pienimmillään jotain matalaa seiskaa matkassa.. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
vaist

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja vaist »

Juu siis kyllä voi heittää vesilintua entisellä kaasarilla. Ulkonäköön ei vaikuta, voi vaan ajella entistä enemmän hymyssä suin tuolla vehkeellä. :) Tuota ennen oli 2105 1500 Axtec kaasarilla ja sen kaa meni hermot mutta ku sille ei oikein voinut mitää muuta ky myydä pois 8) Pitää katsoa miten motarilla kulkee ja vaihtaa sitten ne suuttimet jos tuntuu siltä.
Karrppa

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Karrppa »

Tänään tuli vaihdettua kahteen ladaan weberin dgv:t ja ei voi moittia. Toisessa ladassa pintakaasulla ilmenee nykimistä, mutta muuten vetoja tuli huomattavasti kumpaankin. Pitää tilailla suuttimia ja jatkaa säätöä. Toinen 1500 ja toinen 1600 koneella.
Vastaa Viestiin