kun ei käynnisty..
kun ei käynnisty..
kun samaran kaasuttimeen höyrystyy polttoainetta mitä tehdä? Lähti käyntiin vain kaasu pohjassa..hyvä kun ees sillä.
Re: kun ei käynnisty..
Ja taas ei olisi varmaankaan auton tarkat tekniset tiedot yhtään pahitteeksi



-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: kun ei käynnisty..
Eihän siinä ensiapuna auta kun jäähdytys, vettä, märkärätti tms sitten käyttöä niin menee viileämpää bensaa sinne ja ilmanotto kesä asentoon
Re: kun ei käynnisty..
Kuten tuossa yllä jo todettiin, on hankala tehdä jo ennestää vaikeata etädiagnoosia, jos ei tiedetä millaisesta samarasta on kyse.
Axtec vaiko tavallinen kaasari?
Onko tätä viimeksi kunnolla milloin huollettu jos huollettu.
Onko paljon ajettu, onko seissut vaiko ajosta?
Jo vuosimalli kertoo paljon.
Kerro autosta tiedot niin nämä samaragurut auttavat.
Axtec vaiko tavallinen kaasari?
Onko tätä viimeksi kunnolla milloin huollettu jos huollettu.
Onko paljon ajettu, onko seissut vaiko ajosta?
Jo vuosimalli kertoo paljon.
Kerro autosta tiedot niin nämä samaragurut auttavat.
Vähän niin kuin kysyisi "Miksen ole saanut?"siperianmersu kirjoitti:auttakaa ny..
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: kun ei käynnisty..
Samara -98. tavallinen kaasari vehje..Joka päivä ajetaan vähintään 25kilsaa.. Vuoden aikana ei oo tehty kunnon huoltoa ku vaan sellaisia perusjuttuja.. Öljyn vaihdot, ilmansuodatin, kaikki nesteet tarkistettu.. eilen siinä alkoi myös palamaan se check engine merkkivalo..eikö se silloin oo polttoaineen säätelyssä vika? vai..Ja sittekun sen saa kaasulla käyntiin niin alkaa ilmanjäähdyttäjä pyörimään, ihmeellistä vaan ku on kylmä moottori.. Ens maanantaina oon viemässä sitä korjaamolle..Mut kaikista vinkeistä oon kiitollinen..
Re: kun ei käynnisty..
Eli et itse edes tiedä mikä auto sinulla on?? Näistä tiedoista toinen on väärin, tai sinulla on peltoauto johoon on vaihdettu tavallinen kaasutin. Vai onko vuosimallia -89?siperianmersu kirjoitti:Samara -98. tavallinen kaasari vehje....
Re: kun ei käynnisty..
Tavallinen kaasari, vm 98 ja check engine valo tuntuu jotenkin kummalliselta yhtälöltä ??
Re: kun ei käynnisty..
Vuosimallin perusteella pitäisi olla jo ruisku vehe
. Ruiskut tuli vuonna 95 kaasari versiot poistui myynnistä 96.
Jos on ruisku niin veikkaisin, että jäähd.nesteen lämpötila anturi on viallinen. Aiheuttaa huonon käynnistymisen ja käynnistää puhaltimen "virheellisellä lämpötila tiedolla"
Samanlaiset oireet ja kuva anturista http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ii#p216020

Jos on ruisku niin veikkaisin, että jäähd.nesteen lämpötila anturi on viallinen. Aiheuttaa huonon käynnistymisen ja käynnistää puhaltimen "virheellisellä lämpötila tiedolla"
Samanlaiset oireet ja kuva anturista http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ii#p216020
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: kun ei käynnisty..
siperianmersu kirjoitti:kaasuttimeen höyrystyy polttoainetta
siperianmersu kirjoitti:Samara -98. tavallinen kaasari vehje
Eli kyseessä on peltoauto jonne on ruiskun tilalle vaihdettu kaasutin, tai sitten harvinainen orkkismalli (venäjän myyntimalli) mikä on edelleen perus kaasuttimella.siperianmersu kirjoitti:varmasti on samara vuosimallia 98..
Ruiskuvehkeestä kannattaisi lukea vikakoodit
http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/Vikakoodit.jpg
http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/Vikakoodit2.jpg
Mutta eihän nämä auta jos on kaasutin...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: kun ei käynnisty..
Tämä nyt on niin hämärä yhtälö, että kannatanee odotella tarkempia tietoja autosta, ennen kuin alkaa ihan hirveästä sotekemaan neuvoja ja muuta. Kunhan omistaja nyt selvittää kunnolla sen, mistä ja millaisesta vehkeestä on kyse, niin eiköhän me pojat sitten osata sanoa jotain ihan oikeinkin tästä Vekottimesta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: kun ei käynnisty..
onpas se niin hauskaa kiusata pientä ja viatonta..mulla ei ainakaan oo hauskaa! ei oo mikään peltoauto.. samara se on, ruiskulla.. ootteko tyytyväisiä?
Re: kun ei käynnisty..
Sitten enää selvittämään minne sitä polttoainetta höyrystyy.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: kun ei käynnisty..
Terve!
Asia on lähes takuuvarmasti, kuten toveri 1500i jo tiesikin, siinä, että vika on moottorin lämpötila-anturissa. Toki vika voi olla myös esimerkiksi kyseisen anturin johdotuksessa tai liittimessä.
Anturi maksaa muutaman kympin, vaihto on helppo ja nopea tehdä.
Lue asiasta lisää linkistä, jonka 1500i viestiinsä laittoi.
Noin lyhyesti: anturi sökö => moottorinohjausjärjestelmä uskoo, että moottori kovin kuuma => kylmäkäynnistysrikastus (jota kaasutinautoissa sanotaan myös ryypyksi) ei toimi => käynnistyvyys huono tai erittäin huono.
Jäädytinpuhallin käynnistyy samasta syystä.
Anturi on kuvassa http://vaz.ee/all_f/faq/samara/sis_upr_dvig-3.jpg numero 9.
Hätäkäynnistysapuna voi tehdä esimerkiksi seuraavaa:
Sähkömiehet ottavat anturin liittimen irti ja kytkevät anturin tilalle 5...10 kilo-ohmin vastuksen. Tällöin järjestelmä saa tiedon, että moottori on kevätaamuisen lämmin, 0...10 °C.
Rasvakourat irrottavat kaasuläppärunkoon menevän ilmaletkun (kuvassa noin nro 5:n kohdalla) tai muun sopivan paikan ja kaatavat siitä noin 5 kuutiosenttimetriä bensiiniä "ryypyksi". Sitten liitos kiinni ja moottori käyntiin.
Piikki-Iitat ja suoneentökkääjät tekevät rasvakouratempun injektioruiskulla imuletkun läpi. Varmistettava, ettei letkuun tule tai jää ilmavuotoa.
Huom! Bensiiniä ei pidä kaataa sellaiseen paikkaan, että se joutuu ilmamassa-anturiin (kuvassa nro 7).
menestystä
SvS
PS. Näiden http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=4&t=23715 ohjeiden noudattamisesta on vastaajille paljon apua
Asia on lähes takuuvarmasti, kuten toveri 1500i jo tiesikin, siinä, että vika on moottorin lämpötila-anturissa. Toki vika voi olla myös esimerkiksi kyseisen anturin johdotuksessa tai liittimessä.
Anturi maksaa muutaman kympin, vaihto on helppo ja nopea tehdä.
Lue asiasta lisää linkistä, jonka 1500i viestiinsä laittoi.
Noin lyhyesti: anturi sökö => moottorinohjausjärjestelmä uskoo, että moottori kovin kuuma => kylmäkäynnistysrikastus (jota kaasutinautoissa sanotaan myös ryypyksi) ei toimi => käynnistyvyys huono tai erittäin huono.
Jäädytinpuhallin käynnistyy samasta syystä.
Anturi on kuvassa http://vaz.ee/all_f/faq/samara/sis_upr_dvig-3.jpg numero 9.
Hätäkäynnistysapuna voi tehdä esimerkiksi seuraavaa:
Sähkömiehet ottavat anturin liittimen irti ja kytkevät anturin tilalle 5...10 kilo-ohmin vastuksen. Tällöin järjestelmä saa tiedon, että moottori on kevätaamuisen lämmin, 0...10 °C.
Rasvakourat irrottavat kaasuläppärunkoon menevän ilmaletkun (kuvassa noin nro 5:n kohdalla) tai muun sopivan paikan ja kaatavat siitä noin 5 kuutiosenttimetriä bensiiniä "ryypyksi". Sitten liitos kiinni ja moottori käyntiin.
Piikki-Iitat ja suoneentökkääjät tekevät rasvakouratempun injektioruiskulla imuletkun läpi. Varmistettava, ettei letkuun tule tai jää ilmavuotoa.
Huom! Bensiiniä ei pidä kaataa sellaiseen paikkaan, että se joutuu ilmamassa-anturiin (kuvassa nro 7).
menestystä
SvS
PS. Näiden http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=4&t=23715 ohjeiden noudattamisesta on vastaajille paljon apua

Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 20.3.2010 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!