Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Sitten kunhan pääset tuosta moottorinpesufobiasta, niin käyhän vaikka keväämmällä, kun konetila kuivaa nopeammin, pestään se pellinalus painepesurilla oikein huolella puhtaan kiiltäväksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Olen päättänyt, että pesen moottorin vastedes vain liuottimella ja tämän jälkeen tuutataan kompuralla paineilmalla puhtaaksi. Nuo moottoripesut pesurilla tai liuottimella ja letkulla ovat aina aiheuttaneet jotain Pientä.
Eli liuotin ja paineilma tästedes. Tai ainakin kokeilen. Paineruutta minulle on täällä Kännykkätiellä. Kompura taas Kuusaal.
Eli liuotin ja paineilma tästedes. Tai ainakin kokeilen. Paineruutta minulle on täällä Kännykkätiellä. Kompura taas Kuusaal.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Onko tuo paineilmakaan sitten niin hyvä puhdistus muoto
Ehken jos liotin haihtuu (niin kun yleensä tekeekin) liittimistä ym. niin miksi ei ja voihan sitä kokeilla.
Itse olen pessyt kyllä ihan pesurillakin joitain kertoja mitä on tullut pellin alta pestyä ja monesti en ole sieltä tiskaillut, kun ei ole tarvetta
Järkipäässä siinäkin pesu asiassa ettei ihan "sentin päästä" sumuta liittimiin, stefoihin ym. ei pitäisi tulla ongelmia.
Käyntihäiriötä tai muuta ei ole ilmennyt millään kertaa,no laturin valo voi ehken kuultaa alussa, mutta herkeää kun kuivaa.

Itse olen pessyt kyllä ihan pesurillakin joitain kertoja mitä on tullut pellin alta pestyä ja monesti en ole sieltä tiskaillut, kun ei ole tarvetta

Käyntihäiriötä tai muuta ei ole ilmennyt millään kertaa,no laturin valo voi ehken kuultaa alussa, mutta herkeää kun kuivaa.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
No, jos on lukenut noita minun pesukokemuksiani tuolta erinäisten autojen kohdista, niin ehkei silloin väittele että painepesuri on paras ratkaisu moottoripesuun. Mutta voihan ne painepestäkin.
Jos lukaisitte, mitä kävi SÄMPYlle kun pesin sen TI-hallissa ihan vain raanapainevoimalla, niin...
Liuottimet haihtuvat, mutta kuumaan koneeseen ei liuotinta laitella. Vasta kun kone on kunnolla jäähtynyt sitä sumutellaan sinne esim. Puutarhatorjuntaruiskulla, jota ei tarvitse puutarhassa. Kun liuotin on vaikuttanut aikansa sen irrottama lika, joka sisältää vielä liuotinta puhalletaan paineilmalla alakautta pois. Tämän jälkeen moottoritilan voi huuhdella vedellä, mutta en enää painepese. En edes kuristamalla letkun suuta raanapaineen lisäämiseksi.
Mutta peskööt ne jotka osaavat painepesureilla. Silläviisiinhän sitä kannattaa tehdä minkä itse parhaaksi näkee ja kokee.
Jos lukaisitte, mitä kävi SÄMPYlle kun pesin sen TI-hallissa ihan vain raanapainevoimalla, niin...
Liuottimet haihtuvat, mutta kuumaan koneeseen ei liuotinta laitella. Vasta kun kone on kunnolla jäähtynyt sitä sumutellaan sinne esim. Puutarhatorjuntaruiskulla, jota ei tarvitse puutarhassa. Kun liuotin on vaikuttanut aikansa sen irrottama lika, joka sisältää vielä liuotinta puhalletaan paineilmalla alakautta pois. Tämän jälkeen moottoritilan voi huuhdella vedellä, mutta en enää painepese. En edes kuristamalla letkun suuta raanapaineen lisäämiseksi.
Mutta peskööt ne jotka osaavat painepesureilla. Silläviisiinhän sitä kannattaa tehdä minkä itse parhaaksi näkee ja kokee.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Onko kukaan muu saanut tuollaisen puutarharuiskun O-renkaat turpoamaan piloille käytettäessä liuotinta? Tosin nuo liuottimetkin näyttävät muuttuneen koostumukseltaan viime vuosina. Liekö sitten luonnonsuojelua vai direktiijviä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähdetäänpä asentelemaan vähän KäytännönTuninkiPalikkaa erääseen Samasaraan Korialle.
Pesuunhan olisi kiva mennä tällaisena päivänä, mutta käydään nyt vähän AsennusKoneistusReissussa ensin. Pestävä tuo VenäjänSuola on. Karmeat määrät kamaa pinnassa. Ja tietenkin alusta ruiskutellaan huolella. Moottori jääköön ellen sittenkin...
Pesuunhan olisi kiva mennä tällaisena päivänä, mutta käydään nyt vähän AsennusKoneistusReissussa ensin. Pestävä tuo VenäjänSuola on. Karmeat määrät kamaa pinnassa. Ja tietenkin alusta ruiskutellaan huolella. Moottori jääköön ellen sittenkin...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Laittelinpa sitten puolivaloilla toimineen mittariston hehkuttmaan. Helppoa on tässä Samarassa. Nyt äkkäsin miten nopeusmittarivaijerikin saadaan helposti pois ja varsinkin takaisin. Tämä on niitä hommia, jossa voidaan kerrankin kehua että se on tehty viidessä minuutissa.
Vaihtelin etuovitiivisteet. Olivat alaosastaan sotkettu ja sepustettu komponenttiliimalla ja tiivistesilikonilla. Täysin seulat. Taas pääsi ArvonAxtec olemaan hyödyksi. SÄMIstä sain lähes virheettömät tiivisteet tilalle.
Tulomatkalla konepeltituulenohjain rensonoi välillä pahasti. Ravistus kun lähtee käyntiin se ei tahdo pysähtyä. Muutta jälleen KikkaKuus!
Kumisia mehupullojen tuttikorkkeja! Mikä keksintö. No, ensin tarkastelin sivukiinnitykset ja väänsin rautoja alas niin, että etuosa laskee ja takaosta nousee vielä selvemmin. Eli nyt ei tarvita ilmavirtaa ohjurin ali, koska siellä on TuttiTatteja. Tutit täysin muovilla, jotta ne tulevat jämäköiksi. Asettelin 7tukituttia sopivin välein ohjurin alle ja nyt se on jämäkkä. Kun ilmavirta painaa sitä alaspäin niin eivät varmaan tutit karkaa. Lisäksi siis ohjurin nousukulma muuttui huomattavasti jyrkemmäksi.
Tänään kun ajelen Joensuuhun, niin varmasti on sumusössöä ilmassa. Sitten nähdään, onko tuosta vekottimesta mihinkään. Olisihan se hienoa, jos suola- ja tien pinnasta rekanpyörien pöllyttämä tihkusumu suuntautuisi mahdollisimman paljon auton yli tai vain edes tuulilasin yläosaan.
Niin, KooKoo sitten hävisi ja JokiPo saa vastaansa FarmiJoukkue D-Teamin. No, tuleepahan rauhoituttua Pohjois-Karjalaan.
Huomasin muuten tullessani pimeällä Kuusalle, että kyllä minua ärsyttävät piemeällä Valaistut tieosuudet. Kymmeniä kilometrejä turhaa lamppua ja sähkönkulutusta. Järjetöntä. Kyllä sen illalla ja aamulla ymmärtää, kun on enemmän kulkijaa, mutta puolenyön jälkeen!
Rasittavaa ajaa niissä keltaisissa valoissa. Piemeä tie on paljon levollisempi. Vielä kun meillä on niin hyvät tiet niin en kyllä tajua tuota lampunpolttamista. Mitäs mieltä itse olette, jotka ajatte paljon ja matkaa? Raskasliikenne kai niistä tykkää.
Onneksi Joensuun välillä on vielä Simpeleen jälkeen paljon pimeää tietä.
Vaihtelin etuovitiivisteet. Olivat alaosastaan sotkettu ja sepustettu komponenttiliimalla ja tiivistesilikonilla. Täysin seulat. Taas pääsi ArvonAxtec olemaan hyödyksi. SÄMIstä sain lähes virheettömät tiivisteet tilalle.
Tulomatkalla konepeltituulenohjain rensonoi välillä pahasti. Ravistus kun lähtee käyntiin se ei tahdo pysähtyä. Muutta jälleen KikkaKuus!
Kumisia mehupullojen tuttikorkkeja! Mikä keksintö. No, ensin tarkastelin sivukiinnitykset ja väänsin rautoja alas niin, että etuosa laskee ja takaosta nousee vielä selvemmin. Eli nyt ei tarvita ilmavirtaa ohjurin ali, koska siellä on TuttiTatteja. Tutit täysin muovilla, jotta ne tulevat jämäköiksi. Asettelin 7tukituttia sopivin välein ohjurin alle ja nyt se on jämäkkä. Kun ilmavirta painaa sitä alaspäin niin eivät varmaan tutit karkaa. Lisäksi siis ohjurin nousukulma muuttui huomattavasti jyrkemmäksi.
Tänään kun ajelen Joensuuhun, niin varmasti on sumusössöä ilmassa. Sitten nähdään, onko tuosta vekottimesta mihinkään. Olisihan se hienoa, jos suola- ja tien pinnasta rekanpyörien pöllyttämä tihkusumu suuntautuisi mahdollisimman paljon auton yli tai vain edes tuulilasin yläosaan.
Niin, KooKoo sitten hävisi ja JokiPo saa vastaansa FarmiJoukkue D-Teamin. No, tuleepahan rauhoituttua Pohjois-Karjalaan.
Huomasin muuten tullessani pimeällä Kuusalle, että kyllä minua ärsyttävät piemeällä Valaistut tieosuudet. Kymmeniä kilometrejä turhaa lamppua ja sähkönkulutusta. Järjetöntä. Kyllä sen illalla ja aamulla ymmärtää, kun on enemmän kulkijaa, mutta puolenyön jälkeen!
Rasittavaa ajaa niissä keltaisissa valoissa. Piemeä tie on paljon levollisempi. Vielä kun meillä on niin hyvät tiet niin en kyllä tajua tuota lampunpolttamista. Mitäs mieltä itse olette, jotka ajatte paljon ja matkaa? Raskasliikenne kai niistä tykkää.
Onneksi Joensuun välillä on vielä Simpeleen jälkeen paljon pimeää tietä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Nyt tuli sitten testattua konepellin etureunan tuulenohjain, jota kutsun tästä eteenpäin VornClassiksi.
Lähtiessä keli oli tihkusateinen. Toivoin sadetta koko matkaksi, mutta saatiin sitten maistella vähän jos jonkinlaista keliä ja myös sitä eniten vihaamaani: Tie on kostea, muttei märkä eikä sada mitään.
Kevyelle sateelle eikä tihkulle VornClass voi mitään. Se ohjaa tihkua hieman laisin yläosaan ja alaosa pysyy vähän kuivempana, mutta suurta vaikutusta ei ole.
Pelkää pyörien nostattama sumu ei tule lasiin aivan niin paljon kuin ilman ohjainta, mutta lasi likaantuu silti.
Raskas räntä, jota satoi jonkin aikaa ei kastellut lasia lainkaan eli VornClass toimi. Toiminee siis täysin veden eri lumiolomuodoissa.
Mehupullokumituttikorkit pysyivät kaikki paikoillaan, vaikka ne on vain tungettu konepellin ja VornClassin väliin. Kaikki eivät ole edes paikallaan kokeiltaessa kovin tiukasti välissä, mutta ilmavirta painaa ohjuria niitä vasten ajettaessa. Mitään resonointia ei ole enää.
Väittäisin siis, että hyvä peli eikä kallis. Saatavana hyllytavarana.
Lasinpesurin kanssa oli taas ongelmia. Pumppu pullautti paineellaan lähtevän letkun irti ja säiliö tyhjeni 2kertaa. En viitsinyt enää täyttää. On vedettävä lähdön kumiletkuun pieni nippari. Samalla kai sitä nippuroi koko säiliön kiinni asetelmaan kunnolla.
VornClass vaikuttaa lasinpesusuihkuihin edullisesti. Suihku muuttuu pyörteiseksi sumumaiseksi pilveksi ja se tulee näin laajemmalle alueelle tuulilasia. Suuttimissa on vielä hieman säätämistä. VornClassin vaikutuksesta suihkuja ei tarvitse ohjata niin ylös jotta ne jaksaisivat kovassa vauhdissa pysyä sopivassa kohtaa tuulilasia.
Muuten matka tuli mukavasti. SuomiPenkit ovat tukevat, kovahkot ja niissä ei paikat puudu. Aivan toista kuin normaalit Samaran PenkkiLöysäkkeet. Takana on vähän ahdasta yli 175cm ihmiselle. Suomipenkki on sen verran korkeampi, että pää tahtoo kolista kattoon. No, eipä ole minun murheeni.
Aion vielä asentaa varmaankin Kalinaan tarkoitetut kauniin siniset kuraläpät sekä eteen että taakse. Eteen ne tulevat vähän sivuun nyt paikkalla olevien lisäksi, jotta kylki pysyisi puhtaanpana. Taakselaittosuunnittelu on vielä kesken.
Matkustamo muuttui todella paljon hiljaisemmaksi kun etuovitiivisteet ovat kunnossa ja kunnolla kiinni.
Lähtiessä keli oli tihkusateinen. Toivoin sadetta koko matkaksi, mutta saatiin sitten maistella vähän jos jonkinlaista keliä ja myös sitä eniten vihaamaani: Tie on kostea, muttei märkä eikä sada mitään.

Kevyelle sateelle eikä tihkulle VornClass voi mitään. Se ohjaa tihkua hieman laisin yläosaan ja alaosa pysyy vähän kuivempana, mutta suurta vaikutusta ei ole.
Pelkää pyörien nostattama sumu ei tule lasiin aivan niin paljon kuin ilman ohjainta, mutta lasi likaantuu silti.
Raskas räntä, jota satoi jonkin aikaa ei kastellut lasia lainkaan eli VornClass toimi. Toiminee siis täysin veden eri lumiolomuodoissa.
Mehupullokumituttikorkit pysyivät kaikki paikoillaan, vaikka ne on vain tungettu konepellin ja VornClassin väliin. Kaikki eivät ole edes paikallaan kokeiltaessa kovin tiukasti välissä, mutta ilmavirta painaa ohjuria niitä vasten ajettaessa. Mitään resonointia ei ole enää.
Väittäisin siis, että hyvä peli eikä kallis. Saatavana hyllytavarana.
Lasinpesurin kanssa oli taas ongelmia. Pumppu pullautti paineellaan lähtevän letkun irti ja säiliö tyhjeni 2kertaa. En viitsinyt enää täyttää. On vedettävä lähdön kumiletkuun pieni nippari. Samalla kai sitä nippuroi koko säiliön kiinni asetelmaan kunnolla.
VornClass vaikuttaa lasinpesusuihkuihin edullisesti. Suihku muuttuu pyörteiseksi sumumaiseksi pilveksi ja se tulee näin laajemmalle alueelle tuulilasia. Suuttimissa on vielä hieman säätämistä. VornClassin vaikutuksesta suihkuja ei tarvitse ohjata niin ylös jotta ne jaksaisivat kovassa vauhdissa pysyä sopivassa kohtaa tuulilasia.
Muuten matka tuli mukavasti. SuomiPenkit ovat tukevat, kovahkot ja niissä ei paikat puudu. Aivan toista kuin normaalit Samaran PenkkiLöysäkkeet. Takana on vähän ahdasta yli 175cm ihmiselle. Suomipenkki on sen verran korkeampi, että pää tahtoo kolista kattoon. No, eipä ole minun murheeni.
Aion vielä asentaa varmaankin Kalinaan tarkoitetut kauniin siniset kuraläpät sekä eteen että taakse. Eteen ne tulevat vähän sivuun nyt paikkalla olevien lisäksi, jotta kylki pysyisi puhtaanpana. Taakselaittosuunnittelu on vielä kesken.
Matkustamo muuttui todella paljon hiljaisemmaksi kun etuovitiivisteet ovat kunnossa ja kunnolla kiinni.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kyllästyin sitten lopullisesti Samaran pissapojansäiliöön. Huit hemmettiin moinen kauhistusromu. Valojen ja takalasinpesimen apupumppujärjestelmän olinkin purkanut jo aiemmin pois. Onhan ne tallella jos... Mutten usko että laittelen.
Otin käyttöön kuutiomallisen Fordin 2litran säiliön. Aivan riittävä ja isokin. Tulisi paremmin pidettyä oikean sakeaiset kamat sisällä kun saisi useammin laittaa kamaa. No, 2litraa on ihan hyvä. Säiliössä on alapumppu vaakatasossa ja pumpun ottoputki on säiliössä pitävästi.
Lasinpesusuuttimille menevä letku ei mene suoraan pumpun ulostuloon letkua lämmittämättä. Laitoin väliin 3haarakappaleen ja pumpulta lähdön kumiletkulla. Muoviletku menee haarakappaleeseen. Tulppasin kolmannen haaran kumiletkunpätkällä, johon ruuvasin päähän pitävän ruuvin ja vedin vielä letkun solmuun. Toiminee.
Nyt pääsen sitten vihdoin säätämään suihkut mieleisekseni.
Uudet kirkkaansiniset kuraläpät, joita olin saanut Sortavalasta lahjaksi, kuuluivat 2108/09. Ne olivat etuläpät, jotka on tarkoitus asentaa alkuperäisten huonojen läppäpalojen tilalle sisälokariin. Edessä minulla on tuollaiset, mutta mustat ja logottomat.
Asensin nämä sitten taakse. Takana on ne kumimatosta tehdyt läpät lokarissa kiinni. Uudet tulivat puskurin ja kumiläpän väliin. läpät purtiin kiinni koriruuvilla puskuriin ja yksi kumiläpän koriruuvi tuli lokarin läpi uuteen läppään ja puskuriin.
Läpät ovat siis kirkkaan siniset valkoisella uudella Ladan ellipsilogolla. Vähän hienot! Mutta käyttötarkoitus näissä on pääasia. Nyt ei kovissakaan vauhdeissa pääse pöllyttämään mömmöä puskurin sisään takakontin takakulmaan, joka on se heikko kohta näissä.
Mitähän vielä pitäisi? Se hemmetin repsikan takaovi, joka ei aukea kunnollaa ja ....
Otin käyttöön kuutiomallisen Fordin 2litran säiliön. Aivan riittävä ja isokin. Tulisi paremmin pidettyä oikean sakeaiset kamat sisällä kun saisi useammin laittaa kamaa. No, 2litraa on ihan hyvä. Säiliössä on alapumppu vaakatasossa ja pumpun ottoputki on säiliössä pitävästi.
Lasinpesusuuttimille menevä letku ei mene suoraan pumpun ulostuloon letkua lämmittämättä. Laitoin väliin 3haarakappaleen ja pumpulta lähdön kumiletkulla. Muoviletku menee haarakappaleeseen. Tulppasin kolmannen haaran kumiletkunpätkällä, johon ruuvasin päähän pitävän ruuvin ja vedin vielä letkun solmuun. Toiminee.
Nyt pääsen sitten vihdoin säätämään suihkut mieleisekseni.
Uudet kirkkaansiniset kuraläpät, joita olin saanut Sortavalasta lahjaksi, kuuluivat 2108/09. Ne olivat etuläpät, jotka on tarkoitus asentaa alkuperäisten huonojen läppäpalojen tilalle sisälokariin. Edessä minulla on tuollaiset, mutta mustat ja logottomat.
Asensin nämä sitten taakse. Takana on ne kumimatosta tehdyt läpät lokarissa kiinni. Uudet tulivat puskurin ja kumiläpän väliin. läpät purtiin kiinni koriruuvilla puskuriin ja yksi kumiläpän koriruuvi tuli lokarin läpi uuteen läppään ja puskuriin.
Läpät ovat siis kirkkaan siniset valkoisella uudella Ladan ellipsilogolla. Vähän hienot! Mutta käyttötarkoitus näissä on pääasia. Nyt ei kovissakaan vauhdeissa pääse pöllyttämään mömmöä puskurin sisään takakontin takakulmaan, joka on se heikko kohta näissä.
Mitähän vielä pitäisi? Se hemmetin repsikan takaovi, joka ei aukea kunnollaa ja ....
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Hainpas sitten päästölapun Auto- ja Pienkone Kauhasesta:
851 r/min 2281 r/min
CO 0,02% CO 0,18%
HC 45 PPM HC 30PPM
CO2 14,32% CO2 14,13%
O2 0,61% O2 0,70%
Ilmasuhde 15,1 : 1 Ilmasuhde 15,1 : 1
Lambda 1,02 Lyijytön Lambda 1,02 Lyijytön
Eli puhtaat paperit ja kai ihan hyvät arvotkin. Pitäisi joskus muistaa pyytää nuo raja-arvotaulukot kun menee Kontuurille. Josko tällä kertaa. Ottaisi myös vähän saateellisempien raja-arvot itselleen. Saahan ne tietysti ja varmaan on täälläkin jossain, mutta paperiversio olisi kiva.
851 r/min 2281 r/min
CO 0,02% CO 0,18%
HC 45 PPM HC 30PPM
CO2 14,32% CO2 14,13%
O2 0,61% O2 0,70%
Ilmasuhde 15,1 : 1 Ilmasuhde 15,1 : 1
Lambda 1,02 Lyijytön Lambda 1,02 Lyijytön
Eli puhtaat paperit ja kai ihan hyvät arvotkin. Pitäisi joskus muistaa pyytää nuo raja-arvotaulukot kun menee Kontuurille. Josko tällä kertaa. Ottaisi myös vähän saateellisempien raja-arvot itselleen. Saahan ne tietysti ja varmaan on täälläkin jossain, mutta paperiversio olisi kiva.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 22.3.2010 19:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Tässä jonkilainen taulukko, jos haluat itse tulostaa...PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eli puhtaat paperit ja kai ihan hyvät arvotkin. Pitäisi joskus muistaa pyytää nuo raja-arvotaulukot kun menee Kontuurille. Josko tällä kertaa. Ottaisi myös vähän saateellisempien raja-arvot itselleen. Saahan ne tietysti ja varmaan on täälläkin jossain, mutta paperiversio olisi kiva.
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... ulukko.htm
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kiitos päästörajalinkistä.
Nyt kun on päästölappu niin voi mennä kontuurilla kun siltä tuntuu. Oikean takavalon vilkunlasi on halki ja sisässä. Vilkku ei toiminut ja kopautin sitä tuossa 3viikkoa sitten nyrkillä ja sehän räksähti. Vilkku on erittäin hauras, koska siinä on niin monta taitetta heijastinpinnoissa.
Katsastus umpeutuu vasta puolessa välissä toukokuuta, joten kiirettähän tässä ei ole. Saa nähdä miten oikea takajarru toimii. Kahnuttaa jarruttaessa kun on ollut jonkin aikaa käyttämättä. Näin oli kyllä SÄMPYssäkin.
Ei kai tuossa isompia pitäisi olla. Mutta ainahan näistä romuista voi yllätyspommeja tulla esiin. En ole katsellut vetonivelten kumeja. Voisihan nuo vilkaista, mutten niitä itse ala nyt kuitenkaan vaihtelemaan. Jos ovat rikki niin vaihtakoot Venäjällä.
Nyt kun on päästölappu niin voi mennä kontuurilla kun siltä tuntuu. Oikean takavalon vilkunlasi on halki ja sisässä. Vilkku ei toiminut ja kopautin sitä tuossa 3viikkoa sitten nyrkillä ja sehän räksähti. Vilkku on erittäin hauras, koska siinä on niin monta taitetta heijastinpinnoissa.
Katsastus umpeutuu vasta puolessa välissä toukokuuta, joten kiirettähän tässä ei ole. Saa nähdä miten oikea takajarru toimii. Kahnuttaa jarruttaessa kun on ollut jonkin aikaa käyttämättä. Näin oli kyllä SÄMPYssäkin.
Ei kai tuossa isompia pitäisi olla. Mutta ainahan näistä romuista voi yllätyspommeja tulla esiin. En ole katsellut vetonivelten kumeja. Voisihan nuo vilkaista, mutten niitä itse ala nyt kuitenkaan vaihtelemaan. Jos ovat rikki niin vaihtakoot Venäjällä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Eipä ihmeempiä Venäjällä. Saatiin tietysti mahtava kurakuorrutus. Vielä pystyi ajelemaan pahimpien paikkojen ohi jäistä piennarta. Kohta kapenee tie kun piennar menee mudaksi. Aika pahoja paikkoja on muutama. Melkein koko tien leveydeltä pommikuoppia. Mutta tunnen tien jo niin hyvin, että ei niihin tarvitse kovaa ajaa.
5 Miliisirysää. Aina niihin porukkaa jää. Eipä ole tarvinnut minun edes pelästyä. Vauhdit ovat rajoitusten mukaiset siellä, missä niiden tarvitsee sitä olla.
Yksi Lujaa LADA Laatua 2105 Venäjän rekkareissa. Vielä niitä vientipelejä siellä on. Liekö Axtec?
Ruskealan marketin Tyttö taas marristeli niin mukavasti. Siinä on kiva kauppa ja puolessa välissä matkaa. Pysähdyn yleensä jonpaan kumpaan suuntaan. En ole oikein viehättynyt rajalla olevista turistirysistä. Eivät ole minua varten.
Saivat sitten myytyä minulle AurinkoLipan. Käy Nivaan ja Samaraan. Ja on muuten JÖÖTI! tukiraudatkin ovat keskisormen paksuista putkea. Samarassa onkin ylöspäin aivan liian korkea tuulilasi. Lippa tulee helpottamaan ajelua ja vähentämään sisäpuolisten aurinkolippojen käyttötarvetta. Täytynee kuvata komeus sitten sillä uudella hienolla Vanhalla TikiKameralla.
Nyt olen keksinyt itselleni parhaan ajan mennä Venäjälle. Joensuusta kun lähtee puolilta päivin, niin saa mennä melko tyhjästä rajasta läpi. Mutta takaisin on käsittämättömän pitkät jonot. Nytkin oli melkein sinne toisella huoltamolle. Ei aivan muttei paljon muutakan.
Takaisin tullessa 6jälkeen Venäjän aikaa meitä oli 2autoa menossa rajalle. VäliPala ja joku hemmetin hieno V6 Mazda, jonkalaista en ole Suomessa nähnyt.
Jälleen kiva päivä Venäjää matkaten, vaikka nyt taitaa olla iskenyt se oikea PossuYskä. Keuhkot ovat niin kipeät, että melkein harkitsen muutaman päivän taukoa röökin vetämisestä. Tulisihan sekin nähtyä.
5 Miliisirysää. Aina niihin porukkaa jää. Eipä ole tarvinnut minun edes pelästyä. Vauhdit ovat rajoitusten mukaiset siellä, missä niiden tarvitsee sitä olla.
Yksi Lujaa LADA Laatua 2105 Venäjän rekkareissa. Vielä niitä vientipelejä siellä on. Liekö Axtec?
Ruskealan marketin Tyttö taas marristeli niin mukavasti. Siinä on kiva kauppa ja puolessa välissä matkaa. Pysähdyn yleensä jonpaan kumpaan suuntaan. En ole oikein viehättynyt rajalla olevista turistirysistä. Eivät ole minua varten.
Saivat sitten myytyä minulle AurinkoLipan. Käy Nivaan ja Samaraan. Ja on muuten JÖÖTI! tukiraudatkin ovat keskisormen paksuista putkea. Samarassa onkin ylöspäin aivan liian korkea tuulilasi. Lippa tulee helpottamaan ajelua ja vähentämään sisäpuolisten aurinkolippojen käyttötarvetta. Täytynee kuvata komeus sitten sillä uudella hienolla Vanhalla TikiKameralla.
Nyt olen keksinyt itselleni parhaan ajan mennä Venäjälle. Joensuusta kun lähtee puolilta päivin, niin saa mennä melko tyhjästä rajasta läpi. Mutta takaisin on käsittämättömän pitkät jonot. Nytkin oli melkein sinne toisella huoltamolle. Ei aivan muttei paljon muutakan.
Takaisin tullessa 6jälkeen Venäjän aikaa meitä oli 2autoa menossa rajalle. VäliPala ja joku hemmetin hieno V6 Mazda, jonkalaista en ole Suomessa nähnyt.
Jälleen kiva päivä Venäjää matkaten, vaikka nyt taitaa olla iskenyt se oikea PossuYskä. Keuhkot ovat niin kipeät, että melkein harkitsen muutaman päivän taukoa röökin vetämisestä. Tulisihan sekin nähtyä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Jos PossuYskä ei olisi kaatanut minua täksi päiväksi olisimme ensin menneet ToivoElmeriArmaan kanssa KalmanNiemeen nakinpaistoretkelle. Kaikki oltiin suunniteltu valmiiksi ja Toivo muisti kirveen, tulitikut ja mehulasit. Mutta voi harmi... Makasin ensin 12tuntia ja sitten vielä 7. Eli ei päästy. Hirmuista kun joutuu pettämään ParhaanYstävän.
Tämän jälkeen olisimme menneet sinne Autotarkastukseen, jossa saa makeaa teetä, voi lukea autolehtiä ja mennä katsomaan kun Setä tutkii autoa. Tuokin jäi tietenkin. Onneksi ToivoElmeriArmas pääsi MettäKoiran kanssa samaan paikkaan.
Mitenhän tekisi? Kuuraisiko vekottimen ennen näytteille asettamista vai menisikö Venäjänkökköineen. Täytyy hieman mietiskellä.
Aina kun olen mennyt siistillä ja puunatulla autolla, niin jostain pienestä on pitänyt päästä sanomaan. Taidan kokeilla KuraKaaralla. Tuleeko sitten isoa asiaa niin sitäpä ei tiedä. Voisi tässä kuitenkin kohta vekottimen näyttää niin saisi sen pois päiväjärjestyksestä.
Ai niin! Täytyyhän se aurinkolippa ensin asentaa.
Tämän jälkeen olisimme menneet sinne Autotarkastukseen, jossa saa makeaa teetä, voi lukea autolehtiä ja mennä katsomaan kun Setä tutkii autoa. Tuokin jäi tietenkin. Onneksi ToivoElmeriArmas pääsi MettäKoiran kanssa samaan paikkaan.
Mitenhän tekisi? Kuuraisiko vekottimen ennen näytteille asettamista vai menisikö Venäjänkökköineen. Täytyy hieman mietiskellä.
Aina kun olen mennyt siistillä ja puunatulla autolla, niin jostain pienestä on pitänyt päästä sanomaan. Taidan kokeilla KuraKaaralla. Tuleeko sitten isoa asiaa niin sitäpä ei tiedä. Voisi tässä kuitenkin kohta vekottimen näyttää niin saisi sen pois päiväjärjestyksestä.
Ai niin! Täytyyhän se aurinkolippa ensin asentaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Tulipahan sitten PossuYskästä huolimatta pesaistua VäliPala. Mutta ei MOOTTORIA!!!
Oliko se jossain Itämerikonferenssissa kun Venäjää moitittiin RautaSuolojen käyttämisestä tienhoidossa? Ainakin tuo suola on jotain aivan eri kuin Suomessa ja se kuorruttaa auton aivan mahtavasti. Eikä edes irtoa pelkällä hellävaraisella painepesulla.
Keli on mitä otollisin. Varjossa vähän alle nollan ja auringossa n. +5. Tuuli henkäilee sopivasti kuivattaen nopeasti pinnat. Pesin autoshamppoolla. Jotain Orange -kamaa se oli. Kunnolla lutrattiin vettä ensin. Pesun jälkeen ovat ja takaluukku auki, lukkojen käsittely CRC ja myöhemmin lukkomekanismeihin jäteöljyä hivenen.
Pesin alusta. Tai oikeastaan vain perän. Keskeltä ja edestä ei juurikaan irronnut mitään. En viitsinyt tykitellä massapatjaa sen kummemmin. Perässähän sitä kamaa on sitten senkin edestä. Ehtii tuossa alusta kuivaa hyvin kun paistelee suoraan autolle ja tuuli löyhyttelee samalla.
Ai että kävikö mielessä moottorin huuhtelu? Kävi, mutta kun kurkkasin pellian alle niin liian siistiltä näytti. Liian siisti pölyjen pyyhkimiseen ja lattian vahaamiseen.
Jokohan asentelisi kohta aurinkolipan. Sitten taas annetaan periksi PossuYskällä ja ruvetaan Makkoomaan.
Ai niin. Kyllä niitä kiveniskemiä on ihan tarpeeksi. Nyt ne huomaa. Miten joku on viitsinyt Värivahata ja Myllyttää tuonhintaisen auton? Tätä en kyllä ymmärrä millään
Oliko se jossain Itämerikonferenssissa kun Venäjää moitittiin RautaSuolojen käyttämisestä tienhoidossa? Ainakin tuo suola on jotain aivan eri kuin Suomessa ja se kuorruttaa auton aivan mahtavasti. Eikä edes irtoa pelkällä hellävaraisella painepesulla.
Keli on mitä otollisin. Varjossa vähän alle nollan ja auringossa n. +5. Tuuli henkäilee sopivasti kuivattaen nopeasti pinnat. Pesin autoshamppoolla. Jotain Orange -kamaa se oli. Kunnolla lutrattiin vettä ensin. Pesun jälkeen ovat ja takaluukku auki, lukkojen käsittely CRC ja myöhemmin lukkomekanismeihin jäteöljyä hivenen.
Pesin alusta. Tai oikeastaan vain perän. Keskeltä ja edestä ei juurikaan irronnut mitään. En viitsinyt tykitellä massapatjaa sen kummemmin. Perässähän sitä kamaa on sitten senkin edestä. Ehtii tuossa alusta kuivaa hyvin kun paistelee suoraan autolle ja tuuli löyhyttelee samalla.
Ai että kävikö mielessä moottorin huuhtelu? Kävi, mutta kun kurkkasin pellian alle niin liian siistiltä näytti. Liian siisti pölyjen pyyhkimiseen ja lattian vahaamiseen.
Jokohan asentelisi kohta aurinkolipan. Sitten taas annetaan periksi PossuYskällä ja ruvetaan Makkoomaan.
Ai niin. Kyllä niitä kiveniskemiä on ihan tarpeeksi. Nyt ne huomaa. Miten joku on viitsinyt Värivahata ja Myllyttää tuonhintaisen auton? Tätä en kyllä ymmärrä millään

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?