Parittomat pytyt

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Fiat Coupe Turbo 20V ja Fiat Marea samalla padalla turbolla ja ilman...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Focukset ST ja RS Volvon vajaapyttysellä.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Saapi laittaa niitä sylinterilukuja ja vaikka jotain malli- tai tyyppinimiä noihin vähemmän tunnettuihin.
Tuommoinen "saattoi olla joku Isuzu, en muista" ei kovin vakuuta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Ifa, Barkas, Auto Union, Donau, Melkus,Hyundai, Land Rover ja 100 vuotta sitten 1-sylinterisiä autoja paljonkin. Citikan AX mainittiin, muttei siinä mitään 3-pyttyistä ole ollut.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuota IFA-Barkas- linjaa jo odottelinkin ja samoin noita Auto Unionin eri merkkejä. Ifastakaan en tiedä kuin F-ysin ja Framon kolmipyttyisiksi. Tuo Land Roverin paritonpyttyinen löytyisi kai Kuukkelilla, mutta toistaiseksi olen pysynyt muistaakseni-linjalla ja sieltä ei tuommoista löytynyt.

Liekö enää sata vuotta sitten ollut yksipyttyisiä?
Silloin oli jo kuutosiakin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Barkas oli Wartburgin tekniikalla, vai mitä?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Warreossi voi pitää oppitunnin näistä ossiautoista, mutta semmoisia pikkueroja, oli, että noita Barkaksia oli aika monta erilaista, myöskin nelitahtisia, ja ainakin vanhemmat kardaanivetoisia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Kelepaisko Sorsaooppeli ? Tähtimoottorithan olivat 4-tahtisina sytytykesn tahdistuksen vuoksi parittomilla sylinterimäärillä. Autossa en oo semmoista tavannut. Joten menkööt lekovehkeinä Kawasakin kanssa hylkyosastolle. Benzin eka auto oli ykspyttyinen. Inttiaikana mulla oli hetken Isuzu Bellet, jossa oli kolme toimivaa pyttyä. Bensa kelepas. Muttei sitä toimimatonta ollut poistettu, joten Kawaosastolle vain. . .
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mikä se on se Sorsaooppeli?
Tuota tähtimoottoria minäkin pähkäilin, mutta en keksinyt sellaista autossa olleen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Jokari kirjoitti:Fiat Coupe Turbo 20V ja Fiat Marea samalla padalla turbolla ja ilman...
Taitaa AR:kin löytyä samalla padalla? Lanciaa myös olemassa...

Sorsaooppelilla tarkoitettanee Opel Corsaa.

Muita: VAG:n pikkuautot, Audi A2, VW Polo, Ibiza ja Fabia. Olikohan Roomsterissakin, Saab 93, 95 tuon mainitun lisäksi, Honda Insight sekä AYGO ja sen sukulaisveljet Citroenilta ja Peugeotilta. Smart Fortwo, Tata Nano, Toyota IQ. Mersun diisselikoneita, samaten volvon. Audilla useita, Kialla jokunen. Hummer H3. Lisäksi RollsRoycen riviysejä, kylläkin merimoottoreiksi suunniteltuja vaan parittomia pyttyjä nekin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Mikä muuten on Boxermoottorin (vastaiskumoottorin) ja 180 asteen kulmalla olevan v-moottorin rakenteellinen ero ?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Siinä oli joitain tekemistä vastakkaisten mäntien ajoituksella. Olikohan se niinpäin, että boxerissa vastakkaiset männät tekevät samaa tahtia, Ainakin kuplan ja Subarun säksätyksestä voisi näin päätellä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja mush »

Samaa epäilen minä, olisko V-koneessa männät samalla kampiakselin kaulalla kun bokserissa ne ovat eri kauloilla.

VAG:n pikkuautojen listaan ennätyksiäkin rikkonut VW Lupo, 3-pyttyisine TDI-dieseleineen.

EDIT:
Bokserissa on nokassa vain neljä nokkaa, eli vastakkaiset sylinterit jakavat nokat. Näin männät ovat kierroksen päästä toisistaan, eli kun toinen puristaa toinen työntää pakokaasuja ulos.

EDIT2: siis nelisylinterisessä bokserissa on neljä nokkaa, kaksi per sylinteripari.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

mushilta tarkka ja perusteellinen vastaus. Ellen oikein väärin muista, on italiaanoilla oma nimityksensä 180 asteen veelle.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

mush kirjoitti:Samaa epäilen minä, olisko V-koneessa männät samalla kampiakselin kaulalla...
Kuva
mush kirjoitti:...kun bokserissa ne ovat eri kauloilla.
Kuva
mush kirjoitti:EDIT: Bokserissa on nokassa vain neljä nokkaa, eli vastakkaiset sylinterit jakavat nokat. Näin männät ovat kierroksen päästä toisistaan, eli kun toinen puristaa toinen työntää pakokaasuja ulos. EDIT2: siis nelisylinterisessä bokserissa on neljä nokkaa, kaksi per sylinteripari.
Tuota vain en purematta niele... En yleistäisi noin, tuo koskee vain OHV-ratkaisuja. Suurin osa varsinkin nykyboksereista kuitenkin on OHC-tyyppisiä, eli kahdella kannenyläpuolisella nokka-akselilla varustettuja, joten 4-sylinterisessä 8-ventiilisessä tapauksessa nokkia on tasan 8, 4per nokka-akseli...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin