Ylihuoltamisessa ei ole mitään järkeä. Ei uuden eikä vanhan romun kohdalla. Koneen kestoikää ei pysty pidentämään vaihtamalla öljyt tonnin välein niinkuin moni ääliö luulee.
Miksi pitäisi läträtä mineraalien kanssa viiden tonnin välein kun paremmalla öljyllä ajaa vähintään 10-15 tkm ajo-olosuhteista riippuen?
Jos synteettisillä kustannus per vaihto jää noin kolmeenkymppiin ja mineraaleilla kaupasta haettuna joku 12-14€, niin missä kohdin sitä säästöä syntyy? Harvempi kuitenkaan ostaa 10-20 litran astioissa.
Ja jos tuolla rahalla saa niin kuumassa kuin kylmässäkin erinomaisesti toimivan nykyaikaisen öljyn ja parhaan filtterin mitä rahalla saa, niin miksi ostaa halpaa ja huonompaa?
Toki mineraalimiehet ostaa aina sen halvimman suomalaisen paskafiltterin jotka ei mitään suodata, siinä taas yksi loistava tapa säästää vaikka samalla rahalla saisi laadukkaan filtterinkin...
Kylmä tosiasia on että mineraaliöljyillä, ja nyt puhun näistä halvoista tuotteista, ei päästä koskaan sellaisiin ominaisuuksiin mitä synteettisillä öljyillä on. Miksi muuten niitä olisi kehitetty edes jos mineraali olisi niin ylivoimaista?
Miksi eräs rallimies aikanaan kirosi että on hankala löytää hyviä koneaihioita kun ne ovat jo 100 tonnia ajettuina aivan hirveässä kunnossa? Ettei olisi mitään tekemistä perusladailijan "huolenpidolla"....
Nyt on 2010 mutta vielä istuu sitkeässä nämä viiden tonnin vaihtajat...noh siinähän läträätte, ei se minulta ole pois
